Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaccineren jullie?

+57
TukTuk
Sam
Flower_L
snoezel
Razz
Antibes
Lejow
SarahKey
Julia
Viva
M-G
Snoes
ekjir@M
SDL
MADDIE
Aimee
Fiwen
Parel
Pien
Supertalentje
Surya
liesje
Printje
Happydobby
meisjesmama
_Lana_
Pink!
Isa
maiadebij
Fearie
Lenthe
Susan
studiebol
PapillonRose
Silke
Liadan
RiLiJu
Puggle
xxjojootjexx
Laurientje
Slakje
Dikkie Dik
Sanne
*Lieke*
Steep
Muppetje
Ella
Caroow
Jade
Vixen
Linda
CCC
Floor
shadow
Aagje!
Clapperdie
Luce
61 plaatsers

Pagina 3 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Happydobby do 11 jul 2013 - 8:33

Wij. Vaccineren volgens het programma.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  RiLiJu do 11 jul 2013 - 8:34

Lennox schreef:Maar van mazelen kun je een hersenvliesontsteking krijgen als complicatie, of nog een andere hersenaandoening met een moeilijke naam, waarom zou je dan zo graag willen dat je kindje de mazelen krijgt? Het is wat dat betreft een stuk minder onschuldig dan de waterpokken.

Bij waterpokken kunnen er ook complicaties optreden, net zoals bij griep, vaccinaties(al worden die complicaties vaak zogenaamd uitgesloten) de vijfde ziekte en natuurlijk dan ook bij de mazelen.

Als C. de mazelen krijgt, zal zij, als zij ooit een kindje krijgt, meer antistoffen meegeven aan haar kind, dan wanneer zij gevaccineerd zou zijn. Complicaties van de mazelen treden vooral op bij zeer jonge kinderen en mensen met een lage weerstand. Ik ben niet bang voor complicaties van de mazelen, bij mijn gezonde kind van twee. Het zou veel beter zijn om de jongste kinderen onder ons te beschermen, wat nu dus veel minder lukt, aangezien bijna niemand meer de mazelen krijgt.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  meisjesmama do 11 jul 2013 - 8:34

Sanne schreef:
meisjesmama schreef:Hier hebben we gewoon het programma gevolgd behalve als ze ziek waren.

Maar van een vaccinatie krijg je toch geen koortsstuip. dat komt door de verhoging toch?


Volgens mij kan een kind een koortsstuip krijgen als het hoge koorts heeft en je geeft paracetamol om de koorts te verlagen.
De koorts zakt dan en als de paracetamol is uitgewerkt, kan de koorts ineens heel hevig terugkeren, waardoor een koortsstuip ontstaat. Om die reden geef ik zelf liever geen paracetamol aan mijn dochter. En ik dacht altijd dat koorts helpt om de ziekte te bestrijden, dus daarom onderdruk ik het liever niet.

mijn dochter heeft al vaker een stuip gehad. sterker nog ze heeft medicijnen die ze moet krijgen en als die niet werken moet ik 112 bellen.
Maar een stuip krijg je niet als je de koorts verlaagd maar ze ineens hoge koorts krijgen. en als ze paracetamol uit gewerkt is en de koorts weer stijgt.

Maar van een vaccinatie kan je volgens mij geen koortsstuip krijgen.


Laatst aangepast door meisjesmama op do 11 jul 2013 - 8:36; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Printje do 11 jul 2013 - 8:35

Ja wij hebben gewoon gevaccineerd. Gelukkig wel, nu is er ook al rode hond daar in dat gebied. Gaat lekker zo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Gast do 11 jul 2013 - 8:36

Een koortsstuip ontstaat inderdaad door een (te) snelle stijging van de lichaamstemperatuur. De temperatuur kan inderdaad stijgen als gevolg van inentingen, maar ook als gevolg van griep, oorontsteking, of jawel, kinderziektes als de mazelen. Eigenlijk door alles wat koorts veroorzaakt. Maar het meest wordt een koortsstuip nog veroorzaakt door een zetpil die uitgewerkt is, waardoor de temperatuur als een trein stijgt. Vaccinaties zijn waarschijnlijk dus wel de oorzaak van de koorts geweest, maar de oorzaak van de koortsstuip is gewoon de koorts zelf geweest, of misschien een uitgewerkte zetpil/paracetamol die je eerder gegeven hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce do 11 jul 2013 - 8:38

Koortstuipen zien er eng uit, maar zijn niet schadelijk verder.

Ik snap je angst wel hoor RiLuJu, maar je weet niet of het kind ook daadwerkelijk aan de vaccinatie is overleden. Die kans is wel redelijk onwaarschijnlijk namelijk. Ik vraag me af of de bijwerkingen van de ziekten niet vele malen erger kunnen zijn..
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  liesje do 11 jul 2013 - 8:39

Hier ook gewoon volgens het normale programma
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  meisjesmama do 11 jul 2013 - 8:39

Luce schreef:Koortstuipen zien er eng uit, maar zijn niet schadelijk verder.

Ik snap je angst wel hoor RiLuJu, maar je weet niet of het kind ook daadwerkelijk aan de vaccinatie is overleden. Die kans is wel redelijk onwaarschijnlijk namelijk. Ik vraag me af of de bijwerkingen van de ziekten niet vele malen erger kunnen zijn..

dat is niet helemaal waar hoor een ernstige stuip kan wel zeker schadelijk en gevaarlijk zijn.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  RiLiJu do 11 jul 2013 - 8:41

Sanne schreef:
meisjesmama schreef:Hier hebben we gewoon het programma gevolgd behalve als ze ziek waren.

Maar van een vaccinatie krijg je toch geen koortsstuip. dat komt door de verhoging toch?


Volgens mij kan een kind een koortsstuip krijgen als het hoge koorts heeft en je geeft paracetamol om de koorts te verlagen.
De koorts zakt dan en als de paracetamol is uitgewerkt, kan de koorts ineens heel hevig terugkeren, waardoor een koortsstuip ontstaat. Om die reden geef ik zelf liever geen paracetamol aan mijn dochter. En ik dacht altijd dat koorts helpt om de ziekte te bestrijden, dus daarom onderdruk ik het liever niet.

Op het moment dat ze het kreeg had ze maar 38.0. Ze heeft geen paracetamol gehad. Ze kreeg die stuipen en daarna vloog haar temperatuur omhoog. Het was echt heel eng en naar, het is 4 jaar geleden, maar dat was mijn angstigste moment ooit met de kinderen.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Gast do 11 jul 2013 - 8:42

meisjesmama schreef:
Luce schreef:Koortstuipen zien er eng uit, maar zijn niet schadelijk verder.

Ik snap je angst wel hoor RiLuJu, maar je weet niet of het kind ook daadwerkelijk aan de vaccinatie is overleden. Die kans is wel redelijk onwaarschijnlijk namelijk. Ik vraag me af of de bijwerkingen van de ziekten niet vele malen erger kunnen zijn..

dat is niet helemaal waar hoor een ernstige stuip kan wel zeker schadelijk en gevaarlijk zijn.
Ik heb meerdere kinderen met koortstuipen op m'n werk gehad, en al hun huisartsen gaven aan dat koortsstuipen zeker eng zijn om te zien, maar geheel ongevaarlijk zijn. Het is ook niet te vergelijken met epilepsie, waar een insult wèl beschadiging zou kunnen geven. Mensen verwarren het vaak wel, omdat het er hetzelfde uit ziet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce do 11 jul 2013 - 8:44

Ik las vanmorgen dit(?) blog, http://www.skepsis.nl/blog/2013/07/kritisch-prikken-liegt-over-mazelen/

Hierin staan een aantal gedachten die rond gaan onder mensen die niet vaccineren wetenschappelijk ontkracht.

Zo is het helemaal niet zo dat je door een vaccin bijvoorbeeld maar 20 jaar beschermd bent. Ik vraag me ook af hoe men daar bij komt..


Laatst aangepast door Luce op do 11 jul 2013 - 8:44; in totaal 1 keer bewerkt
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Sanne do 11 jul 2013 - 8:44

Dat kan ik me voorstellen, , RiLiJu. Dat is dus ook de reden dat ik geen paracetemol geef bij koorts, omdat ik bang ben dat ze in zo'n stuip raakt als de paracetemol is uitgewerkt. Het lijkt me echt heel naar om zoiets te zien bij je kind.

Dat van jouw vriendin is ook heel verdrietig. Niet vreemd dat de angst er goed in zit. Ik denk wel dat de kans dat het overlijden met de vaccinatie te maken heeft heel klein is. Maar ik snap wel dat de drempel nu nog hoger is.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce do 11 jul 2013 - 8:45

Lennox schreef:
meisjesmama schreef:
Luce schreef:Koortstuipen zien er eng uit, maar zijn niet schadelijk verder.

Ik snap je angst wel hoor RiLuJu, maar je weet niet of het kind ook daadwerkelijk aan de vaccinatie is overleden. Die kans is wel redelijk onwaarschijnlijk namelijk. Ik vraag me af of de bijwerkingen van de ziekten niet vele malen erger kunnen zijn..

dat is niet helemaal waar hoor een ernstige stuip kan wel zeker schadelijk en gevaarlijk zijn.
Ik heb meerdere kinderen met koortstuipen op m'n werk gehad, en al hun huisartsen gaven aan dat koortsstuipen zeker eng zijn om te zien, maar geheel ongevaarlijk zijn. Het is ook niet te vergelijken met epilepsie, waar een insult wèl beschadiging zou kunnen geven. Mensen verwarren het vaak wel, omdat het er hetzelfde uit ziet.

Dit dus.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Printje do 11 jul 2013 - 8:46

Ik heb ook altijd gehoord dat koortsstuipen niet gevaarlijk zijn.

Ik vraag me nu wel af of het ook gevaarlijk is voor N, die ziektes opeens allemaal, zij krijgt haar vaccinaties wel maar heb geen idee of ze deze al gehad heeft.

Ik vraag me nu wel echt af of mensen, daar bijv, zich niet voor hun hoofd slaan om stomweg niet te vaccineren. Er zijn al weet ik hoeveel besmette kinderen met mazelen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Puggle do 11 jul 2013 - 8:47

RiLiJu schreef:
Fearie schreef:
Puggle schreef:
Luce schreef:
RiLiJu schreef:

De BMR krijgen ze sowieso niet. De Rode hond hebben ze laatst zo goed als zeker gehad, ik hoop dat ze de andere twee nog krijgen. (Misschien onze vakantie even aanpassen naar de Bible belt, haha).

Waarom zou je dat willen?

Nou idd. En ik vind het een gekke opmerking.

Ik ook. Heb toevallig gisteren de 5e dag gekeken op ned 2.
Daar was een meisje uit Staphorst of Giethoorn, weet even niet meer welke stad. Maar dat meisje kreeg jaren geleden polio met de uitbraak in die stad, dat meisje heeft zo moeten lijden door die ziekte.
Ik kan me daardoor niet voorstellen dat iemand zijn kind moedwillig aan die ziektes blootstelt, wetende wat de gevolgen zijn.

Ik zat ook met open mond naar de directeur van een basisschool in de Biblebelt en zijn argumentatie te
kijken. Het is de wil van God, maar als God zijn kinderen ziek maakt en verminkt is het hij er niet mee eens. :O

Ik heb liever dat ze het als kind krijgen, dan als (jong)volwassene. Ik ben er van overtuigd dat mijn kinderen de Mazelen en de Bof prima door kunnen maken.

Over Polio heb ik het niet gehad. Ik zeg ook dat we daar nog heel erg over twijfelen. Ik wil uiteraard niet dat ze Polio of Tetanus oplopen, dan sla ik mezelf voor mijn hoofd, maar ik ben zo bang voor de gevolgen van de vaccinaties.
Het kindje van een vriendin van me is overleden twee dagen nadat ze de inentingen heeft gehad. Er is verder geen aanwijsbare doodsoorzaak, het kindje was verder kerngezond en die vriendin is er van overtuigt dat ze door de vaccinaties is overleden.
Dit is drie weken na C. haar eerste inentingen gebeurd. C. had zelf gigantische koortsstuipen van de
inentingen, niet levensgevaarlijk, maar wel doodeng. Met het eerst gebeurde in mijn achterhoofd, ben ik zo bang geworden om ook maar iets in mijn kind te laten spuiten.

Ik heb me er hierna goed in verdiept, het is niet dat ik na één zo'n 'incident'  heb besloten om mijn
kinderen dan maar bloot te stellen aan allerlei gevaren, zonder te weten wat die inhouden. Ik heb er heel veel over gelezen, cijfers bekeken van alle ziekten op zichzelf, heb gekeken wat elke ziekte nou precies inhoudt, ben risico's gaan afwegen en ben tot de conclusie gekomen dat alle vaccinaties die gegeven worden ook niet zaligmakend zijn.

Nogmaals, Tetanus en Polio zijn we echt wel serieus nog steeds aan het overwegen, maar ik moet voor mijn gevoel dan wel een hele grote drempel over.

Ik vond je opmerking gek dat je een vakantie naar dat gebied wilde boeken, dat is toch niet grappig.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Surya do 11 jul 2013 - 8:49

Wij vaccineren volgens programma.  
Ik vind het best kwalijk dat er op steeds grotere schaal niet meer gevaccineerd wordt.  Dat brengt namelijk ook weer risico's mee voor de kleinere kinderen bij wie sommige kinderziekten wel fataal kunnen zijn.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  meisjesmama do 11 jul 2013 - 8:52

Lennox schreef:
meisjesmama schreef:
Luce schreef:Koortstuipen zien er eng uit, maar zijn niet schadelijk verder.

Ik snap je angst wel hoor RiLuJu, maar je weet niet of het kind ook daadwerkelijk aan de vaccinatie is overleden. Die kans is wel redelijk onwaarschijnlijk namelijk. Ik vraag me af of de bijwerkingen van de ziekten niet vele malen erger kunnen zijn..

dat is niet helemaal waar hoor een ernstige stuip kan wel zeker schadelijk en gevaarlijk zijn.
Ik heb meerdere kinderen met koortstuipen op m'n werk gehad, en al hun huisartsen gaven aan dat koortsstuipen zeker eng zijn om te zien, maar geheel ongevaarlijk zijn. Het is ook niet te vergelijken met epilepsie, waar een insult wèl beschadiging zou kunnen geven. Mensen verwarren het vaak wel, omdat het er hetzelfde uit ziet.

 Maar dat ligt ook aan de duur van de koortsstuip. Wij hebben nu medicijnen liggen die ook bij epilepsie word gebruikt.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Printje do 11 jul 2013 - 8:52

Surya schreef:Wij vaccineren volgens programma.  
Ik vind het best kwalijk dat er op steeds grotere schaal niet meer gevaccineerd wordt.  Dat brengt namelijk ook weer risico's mee voor de kleinere kinderen bij wie sommige kinderziekten wel fataal kunnen zijn.

Dat vind ik dus ook, ook over die discussie over dat het niet verplicht kan gaan worden maar aan de ene kant denk ik doe maar wel, het verplicht stellen want nu komen dus die ziekten toch weer terug en dadelijk zou mijn kind ziek worden en weet ik veel wat door ouders die weigeren te vaccineren.

Dus misschien dan niet geheel verplicht maar bepaalde dingen moeten dan maar verplicht worden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce do 11 jul 2013 - 8:54

Dat is inderdaad dan wel wat je krijgt. De kans dat niet gevaccineerde kinderen niet zo snel ziek worden is omdat er zoveel kinderen/mensen wel gevaccineerd zijn. Dus de ziekten hebben weinig kans. Als dat gaat veranderen is de veiligheid een stuk minder.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Gast do 11 jul 2013 - 8:56

meisjesmama schreef:
Lennox schreef:
meisjesmama schreef:
Luce schreef:Koortstuipen zien er eng uit, maar zijn niet schadelijk verder.

Ik snap je angst wel hoor RiLuJu, maar je weet niet of het kind ook daadwerkelijk aan de vaccinatie is overleden. Die kans is wel redelijk onwaarschijnlijk namelijk. Ik vraag me af of de bijwerkingen van de ziekten niet vele malen erger kunnen zijn..

dat is niet helemaal waar hoor een ernstige stuip kan wel zeker schadelijk en gevaarlijk zijn.
Ik heb meerdere kinderen met koortstuipen op m'n werk gehad, en al hun huisartsen gaven aan dat koortsstuipen zeker eng zijn om te zien, maar geheel ongevaarlijk zijn. Het is ook niet te vergelijken met epilepsie, waar een insult wèl beschadiging zou kunnen geven. Mensen verwarren het vaak wel, omdat het er hetzelfde uit ziet.

 Maar dat ligt ook aan de duur van de koortsstuip. Wij hebben nu medicijnen liggen die ook bij epilepsie word gebruikt.
Klopt, als een koortsstuip langer dan 5 minuten duurt wordt er doorgaans een medicijn als diazepam toegediend, maar de gemiddelde koortsstuip duurt zelden zo lang.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Linda do 11 jul 2013 - 8:56

Printje schreef:Ik heb ook altijd gehoord dat koortsstuipen niet gevaarlijk zijn.

Ik vraag me nu wel af of het ook gevaarlijk is voor N, die ziektes opeens allemaal, zij krijgt haar vaccinaties wel maar heb geen idee of ze deze al gehad heeft.

Ik vraag me nu wel echt af of mensen, daar bijv, zich niet voor hun hoofd slaan om stomweg niet te vaccineren. Er zijn al weet ik hoeveel besmette kinderen met mazelen.

BMR vaccinatie (bof, mazelen, rode hond) wordt met 14 maanden gegeven. Die heeft ze dus nog niet gehad.
In risico gebieden bieden ze vanaf 6 maanden extra vaccinaties aan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  RiLiJu do 11 jul 2013 - 8:57

Ik denk dat het daar wel van komt. Het zou toeval kunnen zijn, ik geloof daar niet in, maar het zou kunnen. Maar dat kindje is niet het enige kindje wat is overleden binnen twee dagen na vaccinatie. Er zijn er meer, veel meer. Ik begrijp gewoon niet, dat er nog steeds geen fatsoenlijk onderzoek wordt gedaan naar de bijwerkingen en gevolgen van vaccineren(en dan heb ik het niet alleen over kinderen die overlijden), in plaats van ouders af te schepen, zonder grondig onderzoek.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Printje do 11 jul 2013 - 8:57

Luce schreef:Dat is inderdaad dan wel wat je krijgt. De kans dat
niet gevaccineerde kinderen niet zo snel ziek worden is omdat er zoveel kinderen/mensen wel gevaccineerd zijn. Dus de ziekten hebben weinig kans. Als dat gaat veranderen is de veiligheid een stuk minder.

Ja precies dat bedoel ik. Ik zou echt totaal niet blij zijn wanneer ik zou zien dat mijn kind in een klas terecht zou komen met kinderen die niet gevaccineerd zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  meisjesmama do 11 jul 2013 - 8:58

Lennox schreef:
meisjesmama schreef:
Lennox schreef:
meisjesmama schreef:
Luce schreef:Koortstuipen zien er eng uit, maar zijn niet schadelijk verder.

Ik snap je angst wel hoor RiLuJu, maar je weet niet of het kind ook daadwerkelijk aan de vaccinatie is overleden. Die kans is wel redelijk onwaarschijnlijk namelijk. Ik vraag me af of de bijwerkingen van de ziekten niet vele malen erger kunnen zijn..

dat is niet helemaal waar hoor een ernstige stuip kan wel zeker schadelijk en gevaarlijk zijn.
Ik heb meerdere kinderen met koortstuipen op m'n werk gehad, en al hun huisartsen gaven aan dat koortsstuipen zeker eng zijn om te zien, maar geheel ongevaarlijk zijn. Het is ook niet te vergelijken met epilepsie, waar een insult wèl beschadiging zou kunnen geven. Mensen verwarren het vaak wel, omdat het er hetzelfde uit ziet.

 Maar dat ligt ook aan de duur van de koortsstuip. Wij hebben nu medicijnen liggen die ook bij epilepsie word gebruikt.
Klopt, als een koortsstuip langer dan 5 minuten duurt wordt er doorgaans een medicijn als diazepam toegediend, maar de gemiddelde koortsstuip duurt zelden zo lang.

 Hier een uitzondering de laatste stuip duurde 50 minuten toen hadden we nog geen medicijnen. En dat was toch echt niet goed voor haar hoor ze was blauw/paars en ademen deed ze ook niet zo goed.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Printje do 11 jul 2013 - 8:59

Linda schreef:
Printje schreef:Ik heb ook altijd gehoord dat koortsstuipen niet gevaarlijk zijn.

Ik vraag me nu wel af of het ook gevaarlijk is voor N, die ziektes opeens allemaal, zij krijgt haar vaccinaties wel maar heb geen idee of ze deze al gehad heeft.

Ik vraag me nu wel echt af of mensen, daar bijv, zich niet voor hun hoofd slaan om stomweg niet te vaccineren. Er zijn al weet ik hoeveel besmette kinderen met mazelen.

BMR vaccinatie (bof, mazelen, rode hond) wordt met 14 maanden gegeven. Die heeft ze dus nog niet gehad.
In risico gebieden bieden ze vanaf 6 maanden extra vaccinaties aan.

Mmmm angsthaas die ik ben ga ik er morgen dan toch eens over bellen. We wonen daar dan wel niet maar ik zit hier niet op te wachten, ik wil weten of we hier ook risico lopen. We gaan morgen op vakantie naar Gelderland.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 3 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum