Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaccineren jullie?

+57
TukTuk
Sam
Flower_L
snoezel
Razz
Antibes
Lejow
SarahKey
Julia
Viva
M-G
Snoes
ekjir@M
SDL
MADDIE
Aimee
Fiwen
Parel
Pien
Supertalentje
Surya
liesje
Printje
Happydobby
meisjesmama
_Lana_
Pink!
Isa
maiadebij
Fearie
Lenthe
Susan
studiebol
PapillonRose
Silke
Liadan
RiLiJu
Puggle
xxjojootjexx
Laurientje
Slakje
Dikkie Dik
Sanne
*Lieke*
Steep
Muppetje
Ella
Caroow
Jade
Vixen
Linda
CCC
Floor
shadow
Aagje!
Clapperdie
Luce
61 plaatsers

Pagina 5 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Gast do 11 jul 2013 - 9:32

Andere ouders zijn er niet van op de hoogte, maar je weet dat dat een risico kan zijn als je je kindje ergens brengt waar ook andere kindjes zitten. Maar ook hier geldt weer: je kunt ook een niet-gevaccineerd kindje treffen in de supermarkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Supertalentje do 11 jul 2013 - 9:32

Ik heb later het programma doorlopen met zoon; hij heeft in de eerste 10 dagen van zijn leven 3 antibioticakuren gehad (ivm verhoogde infectiewaarde) waarvan 2 preventief. Mooi niet dat ik met dat kleine jongetje stond te springen voor nog meer zooi in zijn lijfje. Bij deze baby laat ik kinkhoest zetten met 6 weken (daar ben ik als de dood voor) en de rest ook later of in gedeeltes. Gevoelsmatig vind ik het gewoon helemaal niet leuk dat dat vergif in mijn kleine baby wordt gespoten, maar ik moet er ook niet aan denken dat ze door mijn beslissing doodziek wordt. Al is dat natuurlijk kiezen uit 2 kwaden, inenten is ook niet zonder risico's. Het is jammer dat er geen recent, onafhankelijk onderzoek is of wordt gedaan. Maargoed, stel je voor dat uit kwam dan ons inentingsprogramma zinloos is dan heb je ineens de poppen aan het dansen Wink

Dat inentingen geen levenslange bescherming bieden is logisch, ziektes muteren. En als je op het moment van besmetting fysiek al een wrak bent dan wordt je niet ineens niet ziek omdat je 50 jaar geleden een inenting hebt gehad.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  meisjesmama do 11 jul 2013 - 9:32

Dubbel
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  RiLiJu do 11 jul 2013 - 9:32

Luce schreef:
RiLiJu schreef:Ik denk dat het daar wel van komt. Het zou toeval kunnen zijn, ik geloof daar niet in, maar het zou kunnen. Maar dat kindje is niet het enige kindje wat is overleden binnen twee dagen na vaccinatie. Er zijn er meer, veel meer. Ik begrijp gewoon niet, dat er nog steeds geen fatsoenlijk onderzoek wordt gedaan naar de bijwerkingen en gevolgen van vaccineren(en dan heb ik het niet alleen over kinderen die overlijden), in plaats van ouders af te schepen, zonder grondig onderzoek.

Maar waar haal je dan vandaan dat er veel meer kinderen aan dood gaan?

Het RIVM zegt zelf dat er gemiddeld 7 meldingen per jaar binnenkomen van kinderen die vlak na vaccinatie overlijden.
Bij alle gevallen achten ze het wel 'zeer onwaarschijnlijk' dat dit inderdaad door de vaccins komt.

Tja, zonder onafhankelijk onderzoek..
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Pien do 11 jul 2013 - 9:34

Ik weet dat een aantal jaar geleden bij ons in de straat een kindje met traumahelikopter is afgevoerd nadat hij een inenting had gehad. Ik weet verder niet meer precies hoe en wat maar het gebeurt dus wel vaker... Hij was toen 1 van de 2 baby's die uit onze stad overleden waren. Er waren er toen in 1 week geloof ik 3 overleden.

Wij hebben overigens wel alle entingen gegeven zoals RIVM voorschrijft, de enige die we 2 keer uit hebben gesteld was de BMR prik. Ze had toen beide keren toen ze hem zou krijgen koorts en was erg uit haar doen.



 @Printje, waar gaan jullie heen in Gelderland?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Printje do 11 jul 2013 - 9:35

Ik pm je even Pien.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Surya do 11 jul 2013 - 9:35

Lennox schreef:Andere ouders zijn er niet van op de hoogte, maar je weet dat dat een risico kan zijn als je je kindje ergens brengt waar ook andere kindjes zitten. Maar ook hier geldt weer: je kunt ook een niet-gevaccineerd kindje treffen in de supermarkt.

 Op kinderdagverblijven is het risico wel iets groter.  Kijk maar hoe snel andere virussen zich daar verspreiden.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Parel do 11 jul 2013 - 9:39

Ik heb hier gewoon geënt, zoals zovelen hier.
Het hoort er gewoon bij, en ben blij dat ik haar tegen dat soort ziektes iig maximaal kan beschermen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Fiwen do 11 jul 2013 - 9:45

J is volledig volgens het vaccinatieprogramma gevaccineerd maar toch lijkt het er heel sterk op dat ze op dit moment rode hond heeft. Absoluut geen ramp. Ze heeft er geen last, ze zit alleen van top tot teen vol met rode vlekjes. 
Maar bewijst maar weer dat vaccinaties geen garantie geven dat ze een bepaalde ziekte nooit zullen krijgen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Aimee do 11 jul 2013 - 9:48

Wij hebben volgens het normale programma laten vaccineren. Het zal echt best dat er kinderen overlijden door de bijwerkingen van de prik, maar er zullen ook kinderen overlijden door het niet krijgen van de prikken.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  MADDIE do 11 jul 2013 - 9:48

Ik ent mijn dochter gewoon volgens het programma. Alhoewel de komende enting iets vervroegd is vanwege de zomervakantieroosters. Maar nu ik printje haar post lees ga ik maandag ook maar vragen of ik niet maatregelen moet nemen. Ik ga naar H. ardenberg en dat ligt in of in de buurt van de bible belt, voor zover ik kan zien. Het is niet echt duidelijk terug te vinden. Maar mijn dochter is dus tien en een halve maand. Zou ze dan met veertien maanden weer moeten worden het wel erg veel prikken allemaal! Maar eerst maar eens horen.

@ Printje, misschien wil jij posten wat je te horen hebt gekregen?
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce do 11 jul 2013 - 9:49

RiLiJu schreef:
Luce schreef:
RiLiJu schreef:Ik denk dat het daar wel van komt. Het zou toeval kunnen zijn, ik geloof daar niet in, maar het zou kunnen. Maar dat kindje is niet het enige kindje wat is overleden binnen twee dagen na vaccinatie. Er zijn er meer, veel meer. Ik begrijp gewoon niet, dat er nog steeds geen fatsoenlijk onderzoek wordt gedaan naar de bijwerkingen en gevolgen van vaccineren(en dan heb ik het niet alleen over kinderen die overlijden), in plaats van ouders af te schepen, zonder grondig onderzoek.

Maar waar haal je dan vandaan dat er veel meer kinderen aan dood gaan?

Het RIVM zegt zelf dat er gemiddeld 7 meldingen per jaar binnenkomen van kinderen die vlak na vaccinatie overlijden.
Bij alle gevallen achten ze het wel 'zeer onwaarschijnlijk' dat dit inderdaad door de vaccins komt.

Tja, zonder onafhankelijk onderzoek..

Ik denk niet dat dat voor niks gezegd wordt. Het rivm verdient geen enkele cent aan vaccinaties etc, dus waarom zou men daarover liegen? Je weet niet in wat voor toestand het kind gezeten heeft. Lees het blog eens: http://www.skepsis.nl/blog/2013/07/kritisch-prikken-liegt-over-mazelen/

Daarnaast, de kans om te overlijden aan de mazelen is 1 op 1000. Die kans lijkt me toch behoorlijk groter?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce do 11 jul 2013 - 9:50

MADDIE schreef:Ik ent mijn dochter gewoon volgens het programma. Alhoewel de komende enting iets vervroegd is vanwege de zomervakantieroosters. Maar nu ik printje haar post lees ga ik maandag ook maar vragen of ik niet maatregelen moet nemen. Ik ga naar H. ardenberg en dat ligt in of in de buurt van de bible belt, voor zover ik kan zien. Het is niet echt duidelijk terug te vinden. Maar mijn dochter is dus tien en een halve maand. Zou ze dan met veertien maanden weer moeten worden het wel erg veel prikken allemaal! Maar eerst maar eens horen.

@ Printje, misschien wil jij posten wat je te horen hebt gekregen?

Ik woon niet ver van Hardenberg, maar wij vallen niet in het risicogebied.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  SDL do 11 jul 2013 - 9:55

Ja hoor, we hebben de kinderen laten enten. De risico's van niet enten, wegen wat mij betreft niet op tegen de risico's van wel enten.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  MADDIE do 11 jul 2013 - 9:58

O Luce, dank je wel!! Ja het is lastig met vakanties, want van jezelf weet je altijd wel of je in zo'n gebied woont. En ja.... de ouders met ongeënte kinderen gaan ook op vakantie. Dus uitsluiten kan je het ook niet. Maar goed. Ik weet genoeg.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  ekjir@M do 11 jul 2013 - 10:43

Onze kinderen worden wel gewoon geënt maar dochter heeft al rode hond gehad voor de inentingen...

Bij ons was de discussie snel gevoerd over het wel of niet inenten. Ik heb een buurjongetje gehad dat op de intensive care heeft gelegen omdat hij uit geloofsovertuiging niet was geënt... Dat hoop ik echt nooit mee te maken

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Gast do 11 jul 2013 - 10:46

RiLiJu, ben je bekend met homeopatische profylaxe? Onze dochter heeft alleen de dtp gekregen, maar voor een eventueel volgend kindje overweeg ik ook om ipv vaccinatie gebruik te maken van homeopathische profylaxe, hoewel ik me daarin wel nog verder wil verdiepen. Hp zou in 90% van de gevallen effectief zijn en is in bijvoorbeeld Australië, waar vaccineren verplicht is, een toegestaan alternatief voor wie niet regulier wil vaccineren. Wie weet is dat voor jullie ook een optie, voor zover ik me er nu in heb verdiept heb ik daar meer vertrouwen in dan in vaccinaties.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Gast do 11 jul 2013 - 10:57

Overigens woon ik in een gebied waar de vaccinatiegraad laag is (ongeveer 80%) en zou ik het niet erg vinden als dochter bijv. de mazelen of rode hond door zou maken, en op die manier levenslange immuniteit op kan bouwen. Ik heb er alle vertrouwen in dat ze, met juiste begeleiding, die ziektes kan doorstaan. In haar puberteit zullen we haar laten prikken op antistoffen en dan de overweging maken of we een vaccinatie voor mazelen/rode hond alsnog willen laten geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  RiLiJu do 11 jul 2013 - 11:53

Tiramisu schreef:RiLiJu, ben je bekend met homeopatische profylaxe? Onze dochter heeft alleen de dtp gekregen, maar voor een eventueel volgend kindje overweeg ik ook om ipv vaccinatie gebruik te maken van homeopathische profylaxe, hoewel ik me daarin wel nog verder wil verdiepen. Hp zou in 90% van de gevallen effectief zijn en is in bijvoorbeeld Australië, waar vaccineren verplicht is, een toegestaan alternatief voor wie niet regulier wil vaccineren. Wie weet is dat voor jullie ook een optie, voor zover ik me er nu in heb verdiept heb ik daar meer vertrouwen in dan in vaccinaties.

Nee, het zei me niets, maar heb net natuurlijk even gezocht. (Ik kan er overigens nog niet heel veel over vinden).
Heb jij misschien nog interessante links voor me?
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Lenthe do 11 jul 2013 - 20:31

Tiramisu schreef:Overigens woon ik in een gebied waar de vaccinatiegraad laag is (ongeveer 80%) en zou ik het niet erg vinden als dochter bijv. de mazelen of rode hond door zou maken, en op die manier levenslange immuniteit op kan bouwen. Ik heb er alle vertrouwen in dat ze, met juiste begeleiding, die ziektes kan doorstaan. In haar puberteit zullen we haar laten prikken op antistoffen en dan de overweging maken of we een vaccinatie voor mazelen/rode hond alsnog willen laten geven.


Mazelen is trouwens inderdaad totaal onschuldig: Mazelen kan een kind behoorlijk ziek maken met zeer hoge koorts en huiduitslag. Maar ook ernstige complicaties als oorontsteking, bronchitis, longontsteking en hersenontsteking komen voor.
Ze vaccineren er niet voor niks voor.

Ook Rode hond is lang niet zo onschuldig:
Wat kunnen de gevolgen zijn van bof of rode hond?
Kinderen lopen meer gevaar op hersenvliesontsteking of nekkramp als gevolg van bof of rode hond
Vroeger werd er weinig of geen aandacht besteed aan kinderziekten als rode hond of bof, mazelen, dikoor enzovoort. Deze golden als vrij normaal en het parool was dat ze wel vanzelf zouden overgaan. Inmiddels is duidelijk geworden dat niet alle kinderziekten ongevaarlijk zijn, wel integendeel. Sommige kinderziekten bezitten wel degelijk het risico op gevaar, dit wegens de neveneffecten die er aan verbonden kunnen zijn.
 .... De gevolgen van de ziekte mogen namelijk niet onderschat worden.
Wat kunnen de gevolgen zijn van bof of rode hond?, is dan de volgende logische vraag. Op de eerste plaats kan de aandoening een aantal ontstekingen veroorzaken, zoals die van de eileider, van de testikels, van de alvleesklier enzovoort. In het ergste geval kan er sprake zijn doof- en/of blindheid. Het gevaar op deze aandoeningen mag echter niet overroepen worden.
Kinderen lopen echter meer gevaar op hersenvliesontsteking of nekkramp als gevolg van bof of rode hond en deze aandoening is aanzienlijk gevaarlijker van aard. Ze kan namelijk in sommige gevallen dodelijk zijn of ernstige neveneffecten hebben. Met name de hierboven vermelde doof- en blindheid kunnen het gevolg zijn van hersenvliesontsteking.


Waarom zou je niet willen vaccineren? Vanuit geloofsovertuiging?
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Pien do 11 jul 2013 - 20:35

Lenthe schreef:
Waarom zou je niet willen vaccineren? Vanuit geloofsovertuiging?

 Dan heb je waarschijnlijk het topic niet gelezen... Er zijn namelijk een aantal andere die duidelijk aangeven waarom ze het niet willen...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Lenthe do 11 jul 2013 - 20:42

Pien schreef:
Lenthe schreef:
Waarom zou je niet willen vaccineren? Vanuit geloofsovertuiging?

 Dan heb je waarschijnlijk het topic niet gelezen... Er zijn namelijk een aantal andere die duidelijk aangeven waarom ze het niet willen...

 Jawel, maar misschien heb ik mijn vraag niet goed geformuleerd.
Ik vraag me af waarom Tiramisu niet wil vaccineren, aangezien zij in een gebied woont waarin de vaccinatiegraad heel laag is, zij zelf aangeeft dat ze met de juiste begeleiding er wel vertrouwen in heeft op genezing van de ziektes en ze aangeeft dat de ziektes niet zo erg zijn. Daarom komt het op mij over dat ze dat vanuit geloofsovertuiging doet, in plaats van rationeel afwegen voor welke ziektes ze wel of niet vaccineert. Daarom vroeg ik me dat af.
Want als ik de gevolgen van de ziekte lees, gun ik dat niemand, laat staan je éigen kind.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce do 11 jul 2013 - 20:53

Ik snap ook niet waarom je liever hebt dat je kind zulke complicaties op kan lopen dan dat je ze laat vaccineren.

Uitstellen van vaccineren snap ik wel, ik kan me best voorstellen dat je voor je gevoel liever hebt dat je kind nog iets langer de tijd heeft om zijn immuunsysteem omhoog te helpen. Maar je kind bewust niet laten vaccineren terwijl je weet wat voor risico's eraan vast zitten? Je gaat toch ook niet zonder gordel over de snelweg rijden? De kans dat je een ongeluk krijgt is niet zo heel groot, maar als je 'm krijgt is het goed mis.

Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce do 11 jul 2013 - 20:58

En volgens mij bestaan er echt heel veel fabels over vaccineren. Het lijkt wel alsof men elkaar bang zit te maken ofzo tegenwoordig. Natuurlijk, je moet altijd kritisch blijven. En er zijn ook een aantal punten waarvan ik denk 'goh wellicht kan daar zeker wat aan verbeterd worden', maar dat weegt toch niet op tegen de risico's die je kind kan lopen? Je zou je kind maar verliezen omdat je niet wilde vaccineren..

Als je niet wilt vaccineren, baseer je dan wel op feiten en wetenschappelijk onderzoek. En niet op fabeltjes en horen zeggen..




Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Lenthe do 11 jul 2013 - 21:00

Luce schreef:En volgens mij bestaan er echt heel veel fabels over vaccineren. Het lijkt wel alsof men elkaar bang zit te maken ofzo tegenwoordig. Natuurlijk, je moet altijd kritisch blijven. En er zijn ook een aantal punten waarvan ik denk 'goh wellicht kan daar zeker wat aan verbeterd worden', maar dat weegt toch niet op tegen de risico's die je kind kan lopen? Je zou je kind maar verliezen omdat je niet wilde vaccineren..

Als je niet wilt vaccineren, baseer je dan wel op feiten en wetenschappelijk onderzoek. En niet op fabeltjes en horen zeggen..

 Volledig mee eens.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 5 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum