Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel of niet vaccineren?

+19
Tania
Darius
RYW
Linda
meisjesmama
Bolleke
Liadan
loesje
Alex
maiadebij
Teddyaapje
Vancity_girl
RiLiJu
PapillonRose
Ayla
Liz
Monnie
Susan
Flower_L
23 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 11:23

Binnenkort is T.onnie 14 maanden, en aan het einde van deze maand moeten we ons dus melden voor de standaard controle op het CB. Ook zal hij tijdens dit bezoek zijn BMR vaccinatie krijgen.

Echter heb ik mij hierin zitten verdiepen, en volgens mij is de vaccinatie geen 'kattenpis'. Kindjes kunnen er werkelijk behoorlijk ziek van worden (en ik heb zelfs gelezen dat er kindjes aan overleden zijn, of er iets aan over hebben gehouden zoals een handicap of autisme omdat er zware metalen in de vaccinaties zitten). Daarnaast heb ik begrepen dat de nederlandse overheid hier wel van op de hoogte is, maar hier niet ons niet over informeerd omdat het misschien wel vaker voorkomt als wij burgers nu vermoeden.

Ik heb ook op zitten zoeken wat de ziektes, (Bof-Mazelen-Rode Hond) precies inhouden. Ook geen leuke verhalen (Bof kan hersenvliesontsteking tot gevolg hebben, rode hond tijdens een zwangerschap tast het vruchtje aan, mazelen kan een hersenontsteking veroorzaken waardoor een hersenbeschadiging kan ontstaan).

Ik begin mij erg af te vragen of ik T.onnie wel moet laten inenten voor deze ziektes. Ik zie door de bomen het bos niet meer, en heb net het idee dat ik één of ander lot in mijn handen heb. Eigenlijk ben ik dus best bang voor beide kanten van het verhaal. Maar laat ik wel voorop stellen dat T.onnie een gezonde en in goede conditie hollandse dreumes is. Eigenlijk weet ik dus niet wat ik moet doen, wel of niet in laten enten.

Wat zijn jullie voors en tegens, hebben jullie je kindje wel of niet laten inenten en waarom?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 11:25

Wel inenten. Er is altijd een héél klein percentage wat overlijdt aan vaccinaties, dat is niet specifiek voor de BMRprik zo. En dat van autisme is nooit aangetoond. Er zijn daar hele rechtzaken over geweest, vooral in Amerika, maar het kán gewoon niet aangetoond worden. Die vaccinatie wordt ook gegeven op een leeftijd waarbij de eerste tekenen vaak zichtbaar worden en dat is daar een hype geworden en ineens gingen ouders dat wijten aan die vaccinatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Flower_L za 7 jan 2012 - 11:26

Weet dat r.ejoy ook in verdiept heeft. Zij laat niet alle vaccinaties zettem volgens mij.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Susan za 7 jan 2012 - 11:26

*


Laatst aangepast door Susan op ma 17 sep 2012 - 23:28; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 11:27

Zeker wel. De risico's van niet inenten zijn gewoon vele malen hoger dan van wel inenten. Dan kies ik voor de beste optie, ook al zou die niet ideaal zijn en ook (kleine) risico's met zich meebrengen. Mazelen klinkt bijvoorbeeld onschuldig, maar er vallen doden door wanneer er eens in de zoveel jaar een kleine uitbraak is. En dan heb ik het nog niet over zware hersenbeschadigingen. Wanneer een vrouw rode hond krijgt in haar zwangerschap kan het kindje overlijden of ernstige gebreken oplopen. Dat zijn geen dingen die ik mijn kinderen aan zou willen doen en daarom kies ik voor de kleine risico's die inenten met zich meebrengen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Monnie za 7 jan 2012 - 11:27

Ik heb mijn zoontje wel laten inenten. Waarom? Omdat die prik er is om al die andere ziektes te voorkomen en het toch wordt aangeraden. Je kan beter niet gaan googelen, daar vind je echt alleen maar de nare verhalen terug. De kans is zo klein dat je zoontje echt ziek (heel ziek) wordt van die prik.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Liz za 7 jan 2012 - 11:29

Autisme kan niet worden 'veroorzaakt' door een intenting.

"Op basis van het meiose-proces kan autisme waarschijnlijk op twee manieren ontstaan.

* 1. een spontane afwijking (een 'de novo'-situatie): hierbij gaan er twee chromosomen samen waarvan er één een copynumbervariatie heeft als gevolg van het meiose-proces.
* 2. een ouder is zonder het te weten drager van een chromosoom met een copynumbervariatie en geeft deze bij de conceptie door aan het kind, wat bij het kind andere gevolgen heeft, dan bij de ouder.

Er zijn dus in de meiose stukjes te veel of stukjes te weinig in het DNA ontstaan op een specifieke locatie. Hiermee wordt de basis gelegd voor een syndroom."


Ik zou ook kiezen voor de inenting, op internet worden tegenwoordig zoveel spookverhalen beschreven waardoor je onnodig bang wordt gemaakt.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 11:29

Ik heb me er trouwens verder niet erg in verdiept: maar zware metalen in de vaccinaties? Lijkt me echt heel erg sterk, ik kan geen enkele reden bedenken waarom die erin zouden zitten. Volgens mij is het gewoon een substantie met daarin ernstig verzwakte / dode ziektekiemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Ayla za 7 jan 2012 - 11:30

Ze krijgt bij mij ook alle entingen gewoon, volgens mij vergeef je jezelf nooit als je kind ziek wordt en overlijd (of iets anders krijgt) doordat jij die entingen die wilde laten geven.. Mijn zusje heeft wel de bof gehad vroeger, maar of zij die entingen ook gehad heeft weet ik ook niet, dat is inmiddels 18 jaar geleden.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Susan za 7 jan 2012 - 11:32

Vroeger werden kinderen nog niet ingeënt tegen de bof, ik weet niet vanaf wanneer ze dat wel zijn gaan doen. Ik heb zelf twee keer de bof gehad (aan beide kanten dus) en ik ben er nooit tegen ingeënt, maar ik ben wel ouder dan je zusje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 11:33

Ayla schreef:Ze krijgt bij mij ook alle entingen gewoon, volgens mij vergeef je jezelf nooit als je kind ziek wordt en overlijd (of iets anders krijgt) doordat jij die entingen die wilde laten geven.. Mijn zusje heeft wel de bof gehad vroeger, maar of zij die entingen ook gehad heeft weet ik ook niet, dat is inmiddels 18 jaar geleden.

Jaren terug werd de bof-prik nog niet standaard gegeven, ik heb het ook gehad. Ik zag eruit als een hamster en het was qua pijn ook al geen pretje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Susan za 7 jan 2012 - 11:35

Ik vond de bof niet zo erg, ik had alleen een dikke wang en ik was een beetje hangerig, verder niks. De tweede keer had ik nauwelijks klachten. Het gaat natuurlijk ook vooral om de complicaties die je kunt krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  PapillonRose za 7 jan 2012 - 11:38

Ik laat A. wel vaccineren. Komende week krijgt ze ook de 14 maanden prik.. Ik moet wel zeggen dat ik ook wel een beetje het gevoel te hebben dat ik tussen twee kwaden moet kiezen. Als ik eerlijk ben laat ik liever niet vaccineren, maar wil ik natuurlijk ook niet dat mijn kind het risico loopt bepaalde ziektes te krijgen. Dit zal voor elke ouder wel gelden. Alleen wat doe je, het kan niet allebei. Ik heb uiteindelijk voor vaccineren gekozen, simpelweg omdat de kans dat op ernstige gevolgen daarbij het kleinst is.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  RiLiJu za 7 jan 2012 - 12:24

Wij laten onze kinderen pas inenten bij twee jaar.
En dan ook alleen maar de DTP inenting.
Dit omdat ik de tetanusvaccinatie toch wel erg belangrijk vind.

Ik vind de ziektes van de BMR niet ernstig genoeg om ze er voor te laten inenten.
Als ze één van deze ziektes door zullen maken, zullen ze er waarschijnlijk een paar dagen ziek van zijn, maar meer ook niet. En natuurlijk zullen ze dan complicaties kunnen krijgen, maar die kans is wel klein.
Bij de waterpokken bijvoorbeeld kunnen ook complicaties optreden en ook daar overlijden elk jaar een aantal kinderen aan. Daar worden al onze kinderen ook (nog) niet massaal voor ingeënt.

(Bijna) niemand is nu bang voor de waterpokken. Over een aantal jaren komt het waarschijnlijk ook op het RijksVaccinatieProgramma te staan. En over 30 jaar denkt bijna elke moeder dat het wel een gevaarlijke ziekte zal zijn, want anders wordt niet elk kind daar voor ingeënt toch?




RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 12:39

@ RiLiJu: één op de duizend kinderen overlijdt aan de mazelen, dat is toch een behoorlijke kans? En daarnaast kunnen ook nog hersenbeschadigingen optreden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Vancity_girl za 7 jan 2012 - 12:43

RiLiJu schreef: Over een aantal jaren komt het waarschijnlijk ook op het RijksVaccinatieProgramma te staan.

In Canada worden kindjes ingeënt tegen waterpokken als ze 12 maanden zijn. Ik keek daar inderdaad van op toen ik dat zag in het vaccinatieboekje van D, maar in hun ogen is dat misschien idd een gevaarlijke ziekte.

Wij laten D overal voor inenten, ik ga ervan uit dat er goed onderzoek gedaan is naar de inhoud van het Rijksvaccinatieprogramma.
Een vriendin van mij had het eens over een boek waar alle vaccinaties in beschreven stonden en de gevolgen, voor- en nadelen etc. Zij overweegt nl wel om bepaalde vaccinaties niet te laten geven. ( zelf heeft ze er geen gehad) Ben alleen de titel vergeten.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 12:44

Vrijwel alle kinderen die ik de afgelopen 7 jaar meegemaakt heb in mijn werk (toch behoorlijk wat), doen mee aan het rijksvaccinatieprogramma, en ik heb bij geen van die kinderen bijzondere gevolgen daarvan gehoord. Ja, dat kinderen ziek/koortsig/hangerig kunnen worden na de prik, maar liever dat dan een kinderziekte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Teddyaapje za 7 jan 2012 - 14:57

Een 'kennis' (van gezicht en via via) van me heeft wel wat overgehouden aan een vaccinatie, van welke precies weet ik niet, maar hij heeft een verlamde en een in groei slecht ontwikkelde arm (hij doet me denken aan die man met die hand in scary movie 2). Dit heeft me wel aant denken gezet, de kans dat er iets fout gaat met een vaccinatie is klein, maar je zult maar nét die ene zijn...toch denk ik dat het risico groter is om een ziekte op te lopen en daar wat aan over te houden, dan dat de vaccinatie fout gaat. Ook zou ik het mezelf denk ik meer kwalijk nemen als het door de ziekte fout zou gaan als door de vaccinatie. T. heeft de 14m prik woensdag gehad...ben benieuwd of hij er last van krijgt...hoop t niet!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  maiadebij za 7 jan 2012 - 20:33

ik heb er ook over nagedacht, maar vind het zo moeilijk.

Aan de ene kant vind ik het moeilijk om mijn kinderen in te laten enten terwijl ik half niet weet of het 1. noodzakelijk is 2. wat ze eigenlijk ingespoten krijgen en 3. welke gevolgen deze entingen kúnnen hebben.
Ik las ook dat niet alle entingen noodzakelijk en echt nodig zijn. Maar ik kan niet de juiste info vinden om het voor mezelf helder te krijgen en ga ik dus mee met het vaccinatieprogramma.

Waarom heb jij ze bij 2 jaar pas laten enten RiMiJu (weet je nick niet precies meer)?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 20:39

Vriendin van mij laat haar kinderen tot twee jaar niet vaccineren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Alex za 7 jan 2012 - 20:50

Mijn dochter heeft alle vaccinaties gehad en ik heb ook gevraagd naar de eventuele 'gevaren' hiervan. Toch wegen die eventuele 'gevaren' niet op tegen de (ernst en gevolgen van sommige) ziektes die ze kan krijgen als ze geen vaccinaties heeft gehad.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 20:59

TO, in het boek 'Vaccinaties doorgeprikt' staat veel info over elke prik en of het echt nuttig is om 'm te zetten. Ik heb het boek geleend van Rejoy en heb het nog niet helemaal uit, maar ik ben nog niks over zware metalen tegen gekomen.

Ze geven wel tips over welke vaccinaties je beter later kan zetten dan bijv in de eerste maanden. Ik vind het wel een helder boek en het doet me wel nadenken over hoe het programma in elkaar zit. Ik weet ook niet of ik onze 2e direct alle prikken geef in de eerste maanden.

Goed dat je je erin verdiept overigens. Zou ik alle moeders aanraden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  loesje za 7 jan 2012 - 21:03

Mijn zoontje heeft alle vaccinaties gehad maar ik vond het wel elke keer eng omdat hij er best heftig op reageerde elke keer behalfe de 14 maanden prik daar is hij wel een beetje ziek van geweest maar dat was eigenlijk alles.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 21:26

Onze dochter heeft de BMR niet gehad. Als zij de rode hond in haar tienerleeftijd nog niet heeft gehad, dan vaccineren we (in overleg met haar) alsnog.
Mochten wij nog een kindje krijgen gaan we later beginnen met enten, voor het jaar is het afweersysteem zich nog zó aan het ontwikkelen dat er 4 vaccinaties nodig zijn, in plaats van 3. Ik denk dat wij dan ook alleen de DTP gaan geven, dus zonder de kinkhoest-variant.

@ Jolicious: in het boekje staat veel over kwik, met name in de kinkhoest-vaccinatie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 21:28

Vancity_girl schreef:
RiLiJu schreef: Over een aantal jaren komt het waarschijnlijk ook op het RijksVaccinatieProgramma te staan.

In Canada worden kindjes ingeënt tegen waterpokken als ze 12 maanden zijn. Ik keek daar inderdaad van op toen ik dat zag in het vaccinatieboekje van D, maar in hun ogen is dat misschien idd een gevaarlijke ziekte.

Wij laten D overal voor inenten, ik ga ervan uit dat er goed onderzoek gedaan is naar de inhoud van het Rijksvaccinatieprogramma.
Een vriendin van mij had het eens over een boek waar alle vaccinaties in beschreven stonden en de gevolgen, voor- en nadelen etc. Zij overweegt nl wel om bepaalde vaccinaties niet te laten geven. ( zelf heeft ze er geen gehad) Ben alleen de titel vergeten
.

Ga daar maar vooral níet vanuit. Ze zijn nog steeds aan het sleutelen aan de samenstelling van het kinkhoestvaccin bijvoorbeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum