Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Later beginnen met vaccineren..

+9
SDL
maiadebij
_Lana_
tweeling
Linda
Limburg85
meisje
Flower_L
Printje
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Later beginnen met vaccineren.. Empty Later beginnen met vaccineren..

Bericht  Printje vr 8 feb 2013 - 9:14

Ik moet vrijdag naar het cb en volgens mij krijgen ze dan al de eerste prik toch. Maar N is nog zo' N kleine friemel dat ik het eigenlijk nu nog niet wil.

Nu weet ik dat er hier meiden vaccinaties uitstellen maar hoe werkt het dan? Stel ik begin twee mnd later kan dat gewoon of neemt dat weer risico's met zich mee? En hoe ga je dan verder met die vaccinaties? Is dan iedere vaccinatie gewoon twee mnd kater dan dat het cb zegt?

Trouwens ik heb die vaccinatie briefjes nog niet thuis gehad, moet ik daarover het cb bellen of zit ik nu helemaal verkeerd en krijgt ze nog helemaal geen prik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Later beginnen met vaccineren.. Empty Re: Later beginnen met vaccineren..

Bericht  Flower_L vr 8 feb 2013 - 9:15

Nee, tweede keer pas...met acht weken ongeveer

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  meisje vr 8 feb 2013 - 9:15

Ze vaccineren toch niet vanaf de eerste maand?
Ik dacht 2de maand pas!
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Printje vr 8 feb 2013 - 9:16

Mmm gelukkig dan had ik het fout. R heeft een boekje waarin dat erbij staat, in het boekje dat ik nu heb staat het er biet in.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Limburg85 vr 8 feb 2013 - 9:17

Met 2 maanden is de eerste prik. Met uitstellen geen ervaring.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Gast vr 8 feb 2013 - 9:17

Wij volgen een alternatief vaccinatie schema, T krijgt volgende week haar eerste prik. In jouw geval kan het gewoon via het cb. Je kunt het in het eerste gesprek aankaarten. Of er gevolgen zitten aan later of niet prikken, daarover zijn de meningen verdeeld.

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 8 feb 2013 - 9:20

Tiramisu schreef:Wij volgen een alternatief vaccinatie schema, T krijgt volgende week haar eerste prik. In jouw geval kan het gewoon via het cb. Je kunt het in het eerste gesprek aankaarten. Of er gevolgen zitten aan later of niet prikken, daarover zijn de meningen verdeeld.

Dus jullie meisje krijgt met ruim 11 mnd de eerste prik ivm 2 mnd. Wanneer krijgt ze dan weer de volgende? En waarom hebben jullie hiervoor gekozen?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 8 feb 2013 - 9:20

Tegenwoordig kun je ook al met 6 weken beginnen, dus twee weken eerder dan regulier ivm de kinkhoestepidemie. Wij beginnen waarschijnlijk pas rond de 18 maanden. De vaccinatie na de eerste dktp heb je een maand later en de derde een half jaar later.

Je moet overwegen of je het risico wilt lopen op kinkhoest (reeële kans), tetanus (kans is nihil bij baby's, een stuk groter bij oudere kindjes) difterie (nihil) of polio (nihil).

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 8 feb 2013 - 9:24

Ik hoopte al dat je zou reageren Rejoy. Maar kun je dan ook bijv nu alleen voor kinkhoest geven, dat heeft mijn nichtje namelijk gehad ( kinkhoest). En die was echt heel er ziek.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 8 feb 2013 - 9:25

niet via het rivm-programma, die hebben alleen de cocktails. Dan zou je die los moeten bestellen bij de huisarts en daar laten zetten, maar dat moet je dan wel zelf betalen.

Gast
Gast

Bericht  Linda vr 8 feb 2013 - 9:27

Ik lees even mee. Ik neem mezelf iedere keer voor om me er op tijd in te verdiepen, maar iedere keer komt het er niet van. Ik vind dit zo'n moeilijk onderwerp, er zijn zo ontzettend veel voors en tegens.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje vr 8 feb 2013 - 9:28

Linda schreef:Ik lees even mee. Ik neem mezelf iedere keer voor om me er op tijd in te verdiepen, maar iedere keer komt het er niet van. Ik vind dit zo'n moeilijk onderwerp, er zijn zo ontzettend veel voors en tegens.

Dat vind ik dus ook, ik twijfel enorm over hoe en wat.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 8 feb 2013 - 9:30

Linda schreef:Ik lees even mee. Ik neem mezelf iedere keer voor om me er op tijd in te verdiepen, maar iedere keer komt het er niet van. Ik vind dit zo'n moeilijk onderwerp, er zijn zo ontzettend veel voors en tegens.

misschien een tip: zoek eens op de ziektes zelf waartegen je inent, kijk hoe de besmetting verloopt en hoe het ziekteverloop is.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 8 feb 2013 - 9:33

Hier kun je de meeste wel vinden met een reëel beeld van het ziekteverloop met harde cijfers: http://www.kiza.nl/content/kinkhoest

Gast
Gast

Bericht  Linda vr 8 feb 2013 - 9:35

Rejoy. schreef:

misschien een tip: zoek eens op de ziektes zelf waartegen je inent, kijk hoe de besmetting verloopt en hoe het ziekteverloop is.

Ik denk dat ik dat maar eens moet doen.

Ik ben zo bang voor het "wat als..."gevoel als blijkt dat het anders loopt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje vr 8 feb 2013 - 9:36

Dank je wel Rejoy. Misschien nog een stomme vraag maar wanneer ben jij dan klaar met al die vaccinaties? En jij geeft ze ook niet alles toch?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 8 feb 2013 - 9:38

wij zijn dan met 2 jaar klaar met de dktp, ik moet nog even uitzoeken of ze dan voldoende antistoffen heeft om die vierde ook te laten vallen. BMR heeft de oudste niet gehad. Als zij het rubella virus nog niet heeft doorgemaakt als ze puber is, kan ze die alsnog krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 8 feb 2013 - 9:40

Weet jij het schema nog dat jij bij Y gedaan hebt, en welke heb je wel/ niet gegeven dan?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 8 feb 2013 - 9:46

Y inthe heeft DKTP-Hib en Pneu volgens het reguliere programma gehad, BMR heeft ze niet gehad.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 8 feb 2013 - 9:52

Printje schreef:
Tiramisu schreef:Wij volgen een alternatief vaccinatie schema, T krijgt volgende week haar eerste prik. In jouw geval kan het gewoon via het cb. Je kunt het in het eerste gesprek aankaarten. Of er gevolgen zitten aan later of niet prikken, daarover zijn de meningen verdeeld.

Dus jullie meisje krijgt met ruim 11 mnd de eerste prik ivm 2 mnd. Wanneer krijgt ze dan weer de volgende? En waarom hebben jullie hiervoor gekozen?

Iets na haar eerste verjaardag krijgt ze haar eerste vaccinatie. Wanneer ze de volgende krijgt hangt af van hoe ze erop reageert. Gaat het probleemloos,, dan laat ik de normale tijd ertussen, maar als ze er veel last van heeft wil ik er meer tijd voor nemen. Ze krijgt alleen de dtp, de rest laten we achterwege.

Wij hebben hiervoor gekozen om meerdere redenen. Allereerst geloof ik er niet in dat het slecht is voor een kind om bepaalde ziektes door te maken. Daarbij zorgt het doormaken van een ziekte veelal voor levenslange immuniteit, waarbij dat bij vaccins niet het geval is. Ook geloof ik niet in de effectiviteit van alle vaccins.

Wat ons heeft geholpen in het nemen van oonze beslissing is veel lezen over de ziektes en hun verloop. Ook het boek 'vaccinaties doorgeprikt' bevat m.i. heldere info, en je zou ook eens kunnen kijken op de fb pagina van vaccin vrij, hoewel ik die soms wel erg zwart wit vind.

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 8 feb 2013 - 9:53

Bedankt Tiramisu, ik ga het ,zeker bekijken. Al vindt man dat ik gewoon die vaccinaties moet doen want bij R ging het ook goed.....
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  tweeling vr 8 feb 2013 - 10:06

Wij beginnen met vaccineren als L. 6 maanden is. We hebben het gelijk aangegeven bij het cb. Ook schrappen we de bmr prik. Ons cb past het programma op onze dochter aan, ze doen er niet moeilijk over.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  _Lana_ vr 8 feb 2013 - 11:38

tweeling schreef:

Wij beginnen met vaccineren als L. 6 maanden is. We hebben het gelijk aangegeven bij het cb. Ook schrappen we de bmr prik. Ons cb past het programma op onze dochter aan, ze doen er niet moeilijk over.

Wanneer krijgen ze die BMR prik?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ vr 8 feb 2013 - 11:40

Linda schreef:
Rejoy. schreef:

Ik denk dat ik dat maar eens moet doen.

Ik ben zo bang voor het "wat als..."gevoel als blijkt dat het anders loopt.

Dit had ik dus ook en ik wist/weet er te weinig vanaf om een goede keuze te maken.
Ik was ergens toch bang dat ze iets zouden krijgen ( en dan met name kinkhoest ), ook omdat ze zo kwetsbaar waren.

Wel hebben we de prikken uitgesteld, dit was helemaal geen probleem. Alles wordt gewoon opgeschoven.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  maiadebij vr 8 feb 2013 - 20:28

Ik ben ook vaccinaties doorgeprikt aan het lezen en wij zullen ook later beginnen en er wss een aantal laten vallen.

Kinkhoest kunnen ze na 6 maanden prima doormaken. J heeft eind vorig jaar kinkhoest gehad, vervelende en vooral langdradig maar prima te doen. Zij is er overigens wel tegen gevaccineerd, dus ook dat biedt geen garantie.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: