Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaccineren jullie?

+57
TukTuk
Sam
Flower_L
snoezel
Razz
Antibes
Lejow
SarahKey
Julia
Viva
M-G
Snoes
ekjir@M
SDL
MADDIE
Aimee
Fiwen
Parel
Pien
Supertalentje
Surya
liesje
Printje
Happydobby
meisjesmama
_Lana_
Pink!
Isa
maiadebij
Fearie
Lenthe
Susan
studiebol
PapillonRose
Silke
Liadan
RiLiJu
Puggle
xxjojootjexx
Laurientje
Slakje
Dikkie Dik
Sanne
*Lieke*
Steep
Muppetje
Ella
Caroow
Jade
Vixen
Linda
CCC
Floor
shadow
Aagje!
Clapperdie
Luce
61 plaatsers

Pagina 10 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Lejow zo 14 jul 2013 - 0:20

Dan gooi ik deze er nog maar een keer in, over de fietshelm: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=11079
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce zo 14 jul 2013 - 0:23

Dat komt omdat er overal verder gevaccineerd wordt. Dat de mazelen bekend staat voor 50-60% van de kindersterfte wereldwijd maakt geen indruk? Dan hebben jullie wel heel vertrouwen dan. 

En Vixen, die kinderhelmpjes zijn besteld Wink Ik ben namelijk ook van mening dat dat veiliger is. 

Maar Vixen, waarom heb jij dan toch besloten om Y de BMR alsnog te geven?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce zo 14 jul 2013 - 0:25

Lejow schreef:Dan gooi ik deze er nog maar een keer in, over de fietshelm: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=11079

 Oh, goed dat je dat plaatst.

• In landen waar fietshelmen verplicht zijn, daalt het risico op hoofdletsel niet, het fietsgebruik wel.


Haha, het zit ook vast niet fijn Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Lejow zo 14 jul 2013 - 0:26

Luce schreef:
Lejow schreef:Dan gooi ik deze er nog maar een keer in, over de fietshelm: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=11079

 Oh, goed dat je dat plaatst.

• In landen waar fietshelmen verplicht zijn, daalt het risico op hoofdletsel niet, het fietsgebruik wel.


Haha, het zit ook vast niet fijn Wink

 Ja, plus dat ze vaak ook (net) niet goed zitten, dan heeft het dus geen zin.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce zo 14 jul 2013 - 0:28

Voor mijn B zal het sowieso veiliger zijn, maar voor de rest zou je inderdaad gaan twijfelen
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Vixen zo 14 jul 2013 - 0:29

Luce schreef:Dat komt omdat er overal verder gevaccineerd wordt. Dat de mazelen bekend staat voor 50-60% van de kindersterfte wereldwijd maakt geen indruk? Dan hebben jullie wel heel vertrouwen dan. 

En Vixen, die kinderhelmpjes zijn besteld Wink Ik ben namelijk ook van mening dat dat veiliger is. 

Maar Vixen, waarom heb jij dan toch besloten om Y de BMR alsnog te geven?

 Omdat de bezwaren die ik heb, eigenlijk vooral op te lossen zijn als iedereen de ziekte weer gaat doormaken. En aangezien dat er niet in zit, hebben we besloten om toch de vaccinatie te geven.


Laatst aangepast door Vixen op zo 14 jul 2013 - 0:33; in totaal 1 keer bewerkt
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce zo 14 jul 2013 - 0:30

Zit H aan je toetsenbord? Razz
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Lejow zo 14 jul 2013 - 0:30

Luce schreef:Voor mijn B zal het sowieso veiliger zijn, maar voor de rest zou je inderdaad gaan twijfelen

 Ja, inderdaad. Het belangrijkste is dus gewoon de maat en dat het goed afgesteld wordt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Paper Crown zo 14 jul 2013 - 0:31

Bij mij was 't heel simpel, ik zou mezelf nooit kunnen vergeven als mijn kind aan de gevolgen van een ziekte overlijdt dat IK had kunnen voorkomen. Klop 't 1000maal af maar ik weet zeker dat de mensen die hun kind niet inenten en het kind overlijdt aan de gevolgen,dat iedereen hier anders zou piepen. Dan kán jij nog wel zo'n vertrouwen hebben in je kind en dat hij/zij prima in staat is de ziekte te overwinnen, stel dat het niet lukt. Dan zit je echt met de gevolgen en bijhorende schuldgevoel. Leg je omgeving dan maar uit dat je kind dood is en onder de koude grond ligt omdat JIJ dat wel even dacht. Wat een gok neem je dan...
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Vixen zo 14 jul 2013 - 0:33

Lejow schreef:
Luce schreef:
Lejow schreef:Dan gooi ik deze er nog maar een keer in, over de fietshelm: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=11079

 Oh, goed dat je dat plaatst.

• In landen waar fietshelmen verplicht zijn, daalt het risico op hoofdletsel niet, het fietsgebruik wel.


Haha, het zit ook vast niet fijn Wink

 Ja, plus dat ze vaak ook (net) niet goed zitten, dan heeft het dus geen zin.

als je goed leest zitten er toch zeker wel voordelen aan. Zeker bij eenzijdige ongevallen.


en H. gaf inderdaad nog snel even een klap op het toetsenbord voor mijn bericht geplaatst werd, haha
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Printje zo 14 jul 2013 - 0:34

Paper Crown schreef:Bij mij was 't heel simpel, ik zou mezelf nooit kunnen vergeven als mijn kind aan de gevolgen van een ziekte overlijdt dat IK had kunnen voorkomen. Klop 't 1000maal af maar ik weet zeker dat de mensen die hun kind niet inenten en het kind overlijdt aan de gevolgen,dat iedereen hier anders zou piepen. Dan kán jij nog wel zo'n vertrouwen hebben in je kind en dat hij/zij prima in staat is de ziekte te overwinnen, stel dat het niet lukt. Dan zit je echt met de gevolgen en bijhorende schuldgevoel. Leg je omgeving dan maar uit dat je kind dood is en onder de koude grond ligt omdat JIJ dat wel even dacht. Wat een gok neem je dan...


Juist. Ik vind het sowieso raar om te willen dat je kind een ziekte doormaakt als je er ook gewoon voor kan vaccineren. En die mazelen verspreiden zich rap. Fijn al die niet gevaccineerde kinderen dadelijk is mijn baby De klos.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce zo 14 jul 2013 - 0:36

Een vrouw waar ik toen werkte had haar kindje verloren omdat het besmet was met hepatitis C(?)/meningokokken. Zij was dus besmet en heeft dat bij de bevalling door gegeven aan haar kindje. Kindje kreeg hersenvliesontsteking na 3 weken en overleed. Zij kon daar niks aan doen want ze wist niet dat ze het bij zich droeg, maar ze heeft het er nog steeds zwaar moeilijk mee. Verwijt haarzelf: wat als ik het wist? Dan was ze nog in leven.

Ik kan me niet voorstellen hoe dat moet voelen als je zoiets echt had kunnen voorkomen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Sanne zo 14 jul 2013 - 0:40

Vixen schreef:
en H. gaf inderdaad nog snel even een klap op het toetsenbord voor mijn bericht geplaatst werd, haha

Ik dacht dat eerst dat je je punt duidelijk wilde maken (+112231, want ik heb het al zó vaak gezegd) Laughing 

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce zo 14 jul 2013 - 0:44

Sanne schreef:
Vixen schreef:
en H. gaf inderdaad nog snel even een klap op het toetsenbord voor mijn bericht geplaatst werd, haha

Ik dacht dat eerst dat je je punt duidelijk wilde maken (+112231, want ik heb het al zó vaak gezegd) Laughing 

 Haha!!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  RiLiJu zo 14 jul 2013 - 0:45

Paper Crown schreef:Bij mij was 't heel simpel, ik zou mezelf nooit kunnen vergeven als mijn kind aan de gevolgen van een ziekte overlijdt dat IK had kunnen voorkomen. Klop 't 1000maal af maar ik weet zeker dat de mensen die hun kind niet inenten en het kind overlijdt aan de gevolgen,dat iedereen hier anders zou piepen. Dan kán jij nog wel zo'n vertrouwen hebben in je kind en dat hij/zij prima in staat is de ziekte te overwinnen, stel dat het niet lukt. Dan zit je echt met de gevolgen en bijhorende schuldgevoel. Leg je omgeving dan maar uit dat je kind dood is en onder de koude grond ligt omdat JIJ dat wel even dacht. Wat een gok neem je dan...

Ik zie het niet als een gok. Ik zie het als een weloverwogen beslissing. Ik vind het namelijk een gok om van alles in mijn kind te spuiten, waarvan we nog geen kwart weten wat het met een lichaam doet, laat staan met een lichaampje van twee maanden oud. 
Het is niet zo dat aan vaccinaties 0,0% risico's zitten en aan niet, of anders vaccineren heel veel risico's.
We weten het gewoonweg niet, omdat er nog steeds geen fatsoenlijk, objectief onderzoek is (geweest) naar het (lang termijn) effect van vaccineren.

Ik vergeef het mezelf niet als mijn kind wat overkomt door niet te vaccineren, ik vergeef het mezelf ook niet als mijn kind wat overkomt door het vaccineren. En ik denk dat je dan een keuze moet maken die het beste bij je past en uiteindelijk zal dat altijd het belangrijkste zijn, omdat je, op het moment dat je een keuze maakt, je het met je allerbeste bedoelingen maakt. En dat is zo met alle keuzes in het leven.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Flower_L zo 14 jul 2013 - 1:12

Flower_L schreef:daarnaast....volgens mij reizen wij over het algemeen meer en verder dan destijds (en daardoor kans op meer ziektes in Nl) ..dus daar heb je al een factor.

@ Riliju . Ik ben toch benieuwd hoe je dit nu ziet met betrekking tot de opmerking die je plaatste of ik die grafieken ken.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Julia zo 14 jul 2013 - 2:56

Mijn kind loopt de kans om ontzettend ziek te worden, door een keuze
die iemand anders maakt. En ik kan er niets tegen doen..
En dan heb je het over de ziektekosten die je mee betaald? Hoe
kil is dat.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Susan zo 14 jul 2013 - 2:59

Julia, bedoel je dat dan omdat jouw kind baby is, of is er nog meer aan de hand waardoor er extra risico is?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Slakje zo 14 jul 2013 - 3:13

Waarom is het poliovaccin bij ons eigenlijk verplicht en bij jullie niet?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Novalee zo 14 jul 2013 - 4:48

Is dat sinds kort dat ze al met 2 maanden beginnen met vaccineren? Ik dacht dat N. "pas" met 3 maanden haar eerste prikjes kreeg?

Wij vaccineren wel gewoon, ik ga er vanuit dat er goed over nagedacht is door de mensen die er echt verstand van hebben en vertrouw op hun oordeel. Extra vaccinaties zoals de Mexicaanse griep weet ik niet, dat ligt dan aan de situatie. HPV zal ik me tegen die tijd wel goed in verdiepen.

In mijn ogen heeft iedereen zelf de keus over wel of niet vaccineren. Ik hoop alleen wel dat de ouders die er voor kiezen om dat niet te doen er heel goed over nagedacht hebben. Toch ben ik blij dat de meeste mensen er voor kiezen het wel te doen (al dan niet aangepast) en de ziektes zo dus toch binnen de perken blijven. Ondanks dat ik ingeënt ben tegen rode hond is dit niet te zien aan mijn bloed. Omdat dit tijdens de zwangerschap ernstige gevolgen kan hebben ben ik blij dat de meeste mensen wel inenten en ik zo toch vrijwel geen risico loop.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Lejow zo 14 jul 2013 - 4:51

Dat is ook een goed punt Novalee!!
Een hele hoop ziektes zijn gevaarlijk als je die krijgt tijdens de zwangerschap. Hoe wordt daar dan tegenaan gekeken?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Vixen zo 14 jul 2013 - 5:33

Lejow schreef:Dat is ook een goed punt Novalee!!
Een hele hoop ziektes zijn gevaarlijk als je die krijgt tijdens de zwangerschap. Hoe wordt daar dan tegenaan gekeken?

 zonder vaccin had je deze ziekte in je kinderjaren doorgemaakt en had je zeker weten antistoffen gehad in je zwangerschap. Dit punt heb ik al eerder dit topic als nadeel van vaccins aangehaald.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Novalee zo 14 jul 2013 - 5:57

Vixen schreef:
Lejow schreef:Dat is ook een goed punt Novalee!!
Een hele hoop ziektes zijn gevaarlijk als je die krijgt tijdens de zwangerschap. Hoe wordt daar dan tegenaan gekeken?

 zonder vaccin had je deze ziekte in je kinderjaren doorgemaakt en had je zeker weten antistoffen gehad in je zwangerschap. Dit punt heb ik al eerder dit topic als nadeel van vaccins aangehaald.
Maar is dat zo zeker? Ik bedoel, RiLiJu gaf eerder aan dat het aantal mazzelengevallen al flink gedaald was voor de komst van het vaccin mede door betere hygiëne enzo. Zonder het vaccin zou die trend dan wellicht doorgezet zijn en ook misschien voor andere ziekten. Dan was de kans dat elk kind die ziekte door zou maken en zelf antistoffen aan zou maken dus ook afgenomen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Julia zo 14 jul 2013 - 5:59

Susan schreef:Julia, bedoel je dat dan omdat jouw kind baby is, of is er nog meer aan de hand waardoor er extra risico is?

 Omdat hij een baby is. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet panisch, maar hij loopt wel gewoon
een risico omdat hij nog zo jong is. En het komt steeds dichterbij, daar word ik niet vrolijk van.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Surya zo 14 jul 2013 - 6:04

Vixen schreef:
Lejow schreef:Dat is ook een goed punt Novalee!!
Een hele hoop ziektes zijn gevaarlijk als je die krijgt tijdens de zwangerschap. Hoe wordt daar dan tegenaan gekeken?

 zonder vaccin had je deze ziekte in je kinderjaren doorgemaakt en had je zeker weten antistoffen gehad in je zwangerschap. Dit punt heb ik al eerder dit topic als nadeel van vaccins aangehaald.

 Maar dat hebben we niet. Is het dan maar gewoon een kwestie van "pech gehad"als je besmet wordt door een kind dat niet gevaccineerd is?

Dee bergrlijking bv/kv begrijpik wel maar gaat niet helemaal op. I De beslissing wel of niet vaccineren gaat namelijk niet alleen over je eigen kind, ook over je omgeving die meer risico loopt als er minder gevaccineerd gaat worden.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 10 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 10 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum