Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaccineren jullie?

+57
TukTuk
Sam
Flower_L
snoezel
Razz
Antibes
Lejow
SarahKey
Julia
Viva
M-G
Snoes
ekjir@M
SDL
MADDIE
Aimee
Fiwen
Parel
Pien
Supertalentje
Surya
liesje
Printje
Happydobby
meisjesmama
_Lana_
Pink!
Isa
maiadebij
Fearie
Lenthe
Susan
studiebol
PapillonRose
Silke
Liadan
RiLiJu
Puggle
xxjojootjexx
Laurientje
Slakje
Dikkie Dik
Sanne
*Lieke*
Steep
Muppetje
Ella
Caroow
Jade
Vixen
Linda
CCC
Floor
shadow
Aagje!
Clapperdie
Luce
61 plaatsers

Pagina 2 van 12 Vorige  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  RiLiJu do 11 jul 2013 - 6:27

Wij vaccineren (nog) niet.

C. heeft de eerste ronde met twee maanden wel gehad, daarna niet meer. J. heeft ze helemaal niet gehad.
We zijn nog wel ernstig aan het twijfelen over de DTP, dus misschien dat we ze die wel geven binnenkort, maar toch ben ik er wel heel angstig voor.

De BMR krijgen ze sowieso niet. De Rode hond hebben ze laatst zo goed als zeker gehad, ik hoop dat ze de andere twee nog krijgen. (Misschien onze vakantie even aanpassen naar de Bible belt, haha).
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Liadan do 11 jul 2013 - 6:30

Mijn kinderen zijn ingeënt. Als we nog een derde zouden krijgen dan zouden we de vaccinaties uitstellen om dezelfde redenen die Linda geeft. Ik denk dat we er dan op z'n vroegst met 6 maanden mee beginnen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Silke do 11 jul 2013 - 6:31

Wij vaccineren volgens het normale programma. Ik heb me er nooit zo in verdiept, maar nu er meer dan 30 kindjes ziek zijn in de plaats waar ik werk (in de biblebelt dus), en sommige kinderen echt heel ziek zijn, ben ik toch blij dat ik het gedaan heb. Ook voor de evt. gevolgen op latere leeftijd.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce do 11 jul 2013 - 6:43

RiLiJu schreef:

De BMR krijgen ze sowieso niet. De Rode hond hebben ze laatst zo goed als zeker gehad, ik hoop dat ze de andere twee nog krijgen. (Misschien onze vakantie even aanpassen naar de Bible belt, haha).

Waarom zou je dat willen?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  PapillonRose do 11 jul 2013 - 6:45

Ook hier de vaccinaties volgens het programma. Zowel voor wel, niet als aangepast vaccineren zijn zoveel argumenten te vinden, dat maakte het wel lastig. Maar ik heb ervoor gekozen om volgens het programma te vaccineren. Onder andere omdat ik het geen fijn idee vind dat die kinderziektes die vaak redelijk onschuldig zijn, toch ook soms heel naar aflopen. Beter voorkomen dan genezen is mijn gevoel hierbij. En ook wat Sanne zegt, ik zou het rot vinden als ze niet geënt is, bepaalde ziekten niet doormaakt en dan eventueel met een probleem zou zitten als ze zelf ooit zwanger wordt.

Bij een eventuele volgende denk ik weer gewoon het normale programma te gaan volgen. Of misschien iets later starten, maar niet hele delen uit vaccins weglaten.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  studiebol do 11 jul 2013 - 6:46

 Wij laten ze vaccineren en volgen het normale programma.
En waarom, tja waarom niet? Als ik het hier niet had gelezen had ik nooit geweten dat je ze later kon laten vaccineren of gewoon bepaalde inentingen achterwege kan laten.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce do 11 jul 2013 - 6:47

Naar wat ik begreep van een vriendin is dat sommige mensen niet inenten omdat ze geloven dat je dan meer antistoffen aanmaakt dan in het geval van een vaccinatie. Maar dat klopt volgens mij helemaal niet. Ik begrijp dus ook niet zo goed waarom mensen hun kinderen liever ziek zien worden dan laten vaccineren. Misschien dat je dat uit kunt leggen?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Linda do 11 jul 2013 - 6:47

Liadan schreef:Mijn kinderen zijn ingeënt. Als we nog een derde zouden krijgen dan zouden we de vaccinaties uitstellen om dezelfde redenen die Linda geeft. Ik denk dat we er dan op z'n vroegst met 6 maanden mee beginnen.

Waar baseer jij die 6 maanden op?
Ik vind het lastig om te bepalen wanneer ik ermee wil beginnen. Ik heb met het cb afgesproken dat ik ieder moment binnen kan komen als ik ze wil laten zetten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Liadan do 11 jul 2013 - 6:56

Linda schreef:
Liadan schreef:Mijn kinderen zijn ingeënt. Als we nog een derde zouden krijgen dan zouden we de vaccinaties uitstellen om dezelfde redenen die Linda geeft. Ik denk dat we er dan op z'n vroegst met 6 maanden mee beginnen.

Waar baseer jij die 6 maanden op?
Ik vind het lastig om te bepalen wanneer ik ermee wil beginnen. Ik heb met het cb afgesproken dat ik ieder moment binnen kan komen als ik ze wil laten zetten.
Dat baseer ik vooral op mijn gevoel. En ik wil graag dat ze de Tetanusvaccinatie krijgen voordat ze heel mobiel zijn.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Susan do 11 jul 2013 - 7:03

Mijn kinderen zijn gewoon gevaccineerd volgens het Rijksvaccinatieprogramma.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Lenthe do 11 jul 2013 - 7:19

Ik vind het bijzonder dat mensen hun kinderen later laten inenten dan wat ervoor staat.  Er hebben professionals onderzoeken naar gedaan waaruit blijkt dat bepaalde perioden het beste zijn om te vaccineren. Ik snap dat je je kind dan wel heel klein vindt, maar ik zou dan wel een arts en de onderzoeken vertrouwen.

Dat je je kind helemaal niet laat vaccineren vind ik ronduit dom. Sowieso vraag ik me af waarom mensen dat niet doen. Mocht er daadwerkelijk een God zijn, dan heeft hij volgens mij de mens zo geschapen dat ze slim genoeg zijn om onderzoeken te doen en vaccinaties uit te vinden. Waarom zou je daar dan geen gebruik van maken.
Het is trouwens niet alleen vervelend voor je eigen kind, maar ze kunnen er volgens mij ook anderen mee besmetten.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Puggle do 11 jul 2013 - 7:25

Luce schreef:
RiLiJu schreef:

De BMR krijgen ze sowieso niet. De Rode hond hebben ze laatst zo goed als zeker gehad, ik hoop dat ze de andere twee nog krijgen. (Misschien onze vakantie even aanpassen naar de Bible belt, haha).

Waarom zou je dat willen?

Nou idd. En ik vind het een gekke opmerking.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Liadan do 11 jul 2013 - 7:26

Ik vertrouw niet blindelings op een arts en op onderzoeken ook niet blindelings. Ik doe graag ook nog mijn eigen onderzoek naar of ik iets wel of niet goed vind voor mijn kind.
Ik zou mijn kinderen bijvoorbeeld niet meer laten inenten tegen een ziekte als de Mexicaanse Griep.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Fearie do 11 jul 2013 - 7:39

Puggle schreef:
Luce schreef:
RiLiJu schreef:

De BMR krijgen ze sowieso niet. De Rode hond hebben ze laatst zo goed als zeker gehad, ik hoop dat ze de andere twee nog krijgen. (Misschien onze vakantie even aanpassen naar de Bible belt, haha).

Waarom zou je dat willen?

Nou idd. En ik vind het een gekke opmerking.

Ik ook. Heb toevallig gisteren de 5e dag gekeken op ned 2.
Daar was een meisje uit Staphorst of Giethoorn, weet even niet meer welke stad. Maar dat meisje kreeg jaren geleden polio met de uitbraak in die stad, dat meisje heeft zo moeten lijden door die ziekte.
Ik kan me daardoor niet voorstellen dat iemand zijn kind moedwillig aan die ziektes blootstelt, wetende wat de gevolgen zijn.

Ik zat ook met open mond naar de directeur van een basisschool in de Biblebelt en zijn argumentatie te kijken. Het is de wil van God, maar als God zijn kinderen ziek maakt en verminkt is het hij er niet mee eens. :O

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  maiadebij do 11 jul 2013 - 7:54

wij enten ook uitgesteld. Lang niet alle onderzoeken zijn in het belang van het kind,  er spelen ook andere belangen mee waaronder 'geld'. 

Ik heb me erin verdiept en vind lang niet alle  vaccins nodig. Bepaalde ziektes kan je prima doormaken. Vroeger kreeg je gewoon de mazelen zoals iedereen nu ook de waterpokken krijgt. Als je de ziekte doormaakt ben je levenslang immuun, bij vaccinatie hoogop 20 jaar. Ik heb me in de verschillende ziektes verdiept en zo de keuze gemaakt. 

Net als linda wil ik dat hij de kans krijgt zijn eigen immuumsysteem te ontwikkelen alvorens er allerlei ziektes in te spuiten. Ik ben er ook nog niet uit wanneer we beginnen,  dat vind ik lastig. En ook ons cb stast erachter. De arts vertelde zelfs dat ze haar kindje destijds ook uitgesteld heeft gevaccineerd! 

Vergeet ook niet dat de inentingen ook niet zonden risico zijn.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Isa do 11 jul 2013 - 8:03

De oudste hebben wij gewoon laten vaccineren volgens het standaard programma. Toch vond ik het toen al wel erg jong dat hij de eerste inenting kreeg. Ik heb me de laatste maanden erin proberen te verdiepen maar er is maar erg weinig informatie. Het is of 'positief' je kan je kind zonder gevaren laten inenten (info vanuit de overheid) of het is 'negatief' dat je je kind niet moet inenten. Voor ons tweede kind ga ik waarschijnlijk later inenten vanaf 5 á 6 maanden. Ik heb hier niet echt een aanwijsbare en duidelijke reden voor maar gevoelsmatig voelt het beter. 

Dingen die ik bijvoorbeeld heb gelezen is dat de overheid zo vroeg doet inenten zodat de kinderen minder ziek zijn/worden en de ouders dus minder hoeven te verzuimen op hun werk (aangezien de meeste moeders na 10/12 weken weer gaan werken). Ook wordt er gespeculeerd dat het vele inenten ten goede komt aan de farmaceutische industrie.
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  RiLiJu do 11 jul 2013 - 8:08

Fearie schreef:
Puggle schreef:
Luce schreef:
RiLiJu schreef:

De BMR krijgen ze sowieso niet. De Rode hond hebben ze laatst zo goed als zeker gehad, ik hoop dat ze de andere twee nog krijgen. (Misschien onze vakantie even aanpassen naar de Bible belt, haha).

Waarom zou je dat willen?

Nou idd. En ik vind het een gekke opmerking.

Ik ook. Heb toevallig gisteren de 5e dag gekeken op ned 2.
Daar was een meisje uit Staphorst of Giethoorn, weet even niet meer welke stad. Maar dat meisje kreeg jaren geleden polio met de uitbraak in die stad, dat meisje heeft zo moeten lijden door die ziekte.
Ik kan me daardoor niet voorstellen dat iemand zijn kind moedwillig aan die ziektes blootstelt, wetende wat de gevolgen zijn.

Ik zat ook met open mond naar de directeur van een basisschool in de Biblebelt en zijn argumentatie te kijken. Het is de wil van God, maar als God zijn kinderen ziek maakt en verminkt is het hij er niet mee eens. :O

Ik heb liever dat ze het als kind krijgen, dan als (jong)volwassene. Ik ben er van overtuigd dat mijn kinderen de Mazelen en de Bof prima door kunnen maken.

Over Polio heb ik het niet gehad. Ik zeg ook dat we daar nog heel erg over twijfelen. Ik wil uiteraard niet dat ze Polio of Tetanus oplopen, dan sla ik mezelf voor mijn hoofd, maar ik ben zo bang voor de gevolgen van de vaccinaties.
Het kindje van een vriendin van me is overleden twee dagen nadat ze de inentingen heeft gehad. Er is verder geen aanwijsbare doodsoorzaak, het kindje was verder kerngezond en die vriendin is er van overtuigt dat ze door de vaccinaties is overleden.
Dit is drie weken na C. haar eerste inentingen gebeurd. C. had zelf gigantische koortsstuipen van de inentingen, niet levensgevaarlijk, maar wel doodeng. Met het eerst gebeurde in mijn achterhoofd, ben ik zo bang geworden om ook maar iets in mijn kind te laten spuiten.

Ik heb me er hierna goed in verdiept, het is niet dat ik na één zo'n 'incident'  heb besloten om mijn kinderen dan maar bloot te stellen aan allerlei gevaren, zonder te weten wat die inhouden. Ik heb er heel veel over gelezen, cijfers bekeken van alle ziekten op zichzelf, heb gekeken wat elke ziekte nou precies inhoudt, ben risico's gaan afwegen en ben tot de conclusie gekomen dat alle vaccinaties die gegeven worden ook niet zaligmakend zijn.

Nogmaals, Tetanus en Polio zijn we echt wel serieus nog steeds aan het overwegen, maar ik moet voor mijn gevoel dan wel een hele grote drempel over.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Gast do 11 jul 2013 - 8:10

Maar van mazelen kun je een hersenvliesontsteking krijgen als complicatie, of nog een andere hersenaandoening met een moeilijke naam, waarom zou je dan zo graag willen dat je kindje de mazelen krijgt? Het is wat dat betreft een stuk minder onschuldig dan de waterpokken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Pink! do 11 jul 2013 - 8:14

Wij vaccineren wel, ze zijn er niet voor niks.
Ik begrijp ook niet waarom mensen niet vaccineren.

Sommige ziektes kunnen gezonde kinderen idd prima doorstaan, maar er lopen ook zwangere rond en jonge babies enzv.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  RiLiJu do 11 jul 2013 - 8:15

Daarbij denk ik ook dat de risico's van vaccinaties veel te veel onderschat worden. Ik zou heel graag eens een grondig, onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek willen inzien, met alle bijwerkingen en lange termijn gevolgen van vaccineren.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  _Lana_ do 11 jul 2013 - 8:18

Ella schreef:
Floor schreef:Onze zoon krijgt alle vaccinaties volgens het normale programma.

Dit dus.

Waarom kiezen sommige ervoor om hun kinderen later te laten vaccineren?
Wij hebben ervoor gekozen om de vaccinaties uit te stellen.
Mijn dochter is met 1700 gram geboren en mijn zoon met 2200 gram.

Op het moment van inenting, krijgen ze net zoveel ingespoten als een kindje die met het dubbele geboorte gewicht geboren is.
Dit vonden wij teveel.

Dus we hebben even gewacht tot ze iets zwaarder waren.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  meisjesmama do 11 jul 2013 - 8:21

Hier hebben we gewoon het programma gevolgd behalve als ze ziek waren.

Maar van een vaccinatie krijg je toch geen koortsstuip. dat komt door de verhoging toch?

meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce do 11 jul 2013 - 8:23

maiadebij schreef:wij enten ook uitgesteld. Lang niet alle onderzoeken zijn in het belang van het kind,  er spelen ook andere belangen mee waaronder 'geld'. 

Ik heb me erin verdiept en vind lang niet alle  vaccins nodig. Bepaalde ziektes kan je prima doormaken. Vroeger kreeg je gewoon de mazelen zoals iedereen nu ook de waterpokken krijgt. Als je de ziekte doormaakt ben je levenslang immuun, bij vaccinatie hoogop 20 jaar. Ik heb me in de verschillende ziektes verdiept en zo de keuze gemaakt. 


Waar haal je dat vandaan dan dat je maar 20 jaar beschermd bent?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  maiadebij do 11 jul 2013 - 8:25

RiLiJu schreef:Daarbij denk ik ook dat de risico's van vaccinaties veel te veel onderschat worden. Ik zou heel graag eens een grondig, onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek willen inzien, met alle bijwerkingen en lange termijn gevolgen van vaccineren.

 
Jeetje wat vreselijk voor je vriendin zeg. Ik kan me voorstellen dat je een enorme drempel over moet aks je dat van zo dichtbij mee maakt. 

Zo'n onderzoek zou ik idd ook wel willen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Sanne do 11 jul 2013 - 8:30

meisjesmama schreef:Hier hebben we gewoon het programma gevolgd behalve als ze ziek waren.

Maar van een vaccinatie krijg je toch geen koortsstuip. dat komt door de verhoging toch?


Volgens mij kan een kind een koortsstuip krijgen als het hoge koorts heeft en je geeft paracetamol om de koorts te verlagen.
De koorts zakt dan en als de paracetamol is uitgewerkt, kan de koorts ineens heel hevig terugkeren, waardoor een koortsstuip ontstaat. Om die reden geef ik zelf liever geen paracetamol aan mijn dochter. En ik dacht altijd dat koorts helpt om de ziekte te bestrijden, dus daarom onderdruk ik het liever niet.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 2 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 12 Vorige  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum