Er is geen werk, of toch?
+56
Cimic
Bolleke
Bacio
Artemis
Sam
Bay
Linda
TukTuk
Tabbert
Caroow
Mermaid
Kaboutertje
Taeda
Poubelle
Printje
Arwyn
Fortissimo
Antibes
GreenGrass
Starla
Pommes
eigenwijs
Atelier Madame
Susan
Marin
Caramba
Rush
meisjesmama
*Bloempje*
Alex
Paper Crown
Luce
*Lookie*
LDJ
Aoi
Blond
Shisha
Ragazza
xxjojootjexx
SarahKey
Elliot
Bazinga
ellibre
Sayuri
ekjir@M
Nyx
Sea of Trees
Saga
Rovine
Monte
Ibbeltje
Zininzon
rapa nui
Gizmo
Toet
Punk'd
60 plaatsers
Pagina 14 van 18
Pagina 14 van 18 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18
Re: Er is geen werk, of toch?
Sam schreef:Ik vind dat sommige mensen hier nogal makkelijk doen over ww.
'Even lekker van mijn ww genieten'?!
Ja, andere optie is werkgevers voorliegen (Zeggen dat ik ook in de vakantie beschikbaar ben, wat ik niet ben, want ze nemen alleen nu mensen nog aan voor zaterdagen, als je ook in juli en augustus door de weeks beschikbaar bent) en na 4/5 weken weer ontslag moeten nemen, of 30km verder op gaan werken.
Ik heb altijd gewerkt sinds mijn 16e (Eerder al, vanaf mijn 12e al, maar dat was toen uiteraard zwart). Dan vind ik wel dat ik die ene maand WW kan ontvangen, ik heb er zelf voor gewerkt. Half juli begint mijn fulltime vakantiebaan dus dan stopt mijn WW ook weer. Ik kan gewoon niet zonder het geld, heb het hard nodig, mijn vriend zit nu ook werkeloos thuis. Dus waarom zou ik dan geen WW aanvragen als ik er gewoon recht op heb? Het is maar voor 6 uur per week dat ik WW krijg, dus het is niet zo dat ik 40uur per week WW krijg en gewoon aan het relaxen ben.
Laatst aangepast door TukTuk op do 6 jun 2013 - 4:46; in totaal 2 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik sta daar ook versteld van, maar kennelijk is het inmiddels maatschappelijk aanvaard gezien de toon waarop erover wordt gesproken hier op het forum...Sam schreef:Ik vind dat sommige mensen hier nogal makkelijk doen over ww.
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Ik sta daar ook versteld van, maar kennelijk is het inmiddels maatschappelijk aanvaard gezien de toon waarop erover wordt gesproken hier op het forum...Sam schreef:Ik vind dat sommige mensen hier nogal makkelijk doen over ww.
Ja, heerlijk hè? Lekker allemaal lui in de ww hangen.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
KimRosenberg85 schreef:Ik sta daar ook versteld van, maar kennelijk is het inmiddels maatschappelijk aanvaard gezien de toon waarop erover wordt gesproken hier op het forum...Sam schreef:Ik vind dat sommige mensen hier nogal makkelijk doen over ww.
Soms moet je wel, als je geen vriend hebt die goed verdiend, en waarbij je op zijn zak kan teren.
TukTuk- Ratel
Sam schreef:Ik vind dat sommige mensen hier nogal makkelijk doen over ww.
Ik vind dat inderdaad ook erg raar!
Ik kom misschien eind van het jaar voor het eerst in de ww terecht en ik ben daar nu al nerveus voor. Ik ben echt als de dood dat ik niet op tijd iets anders vind. Ondanks dat ik recht heb op 14 maanden ww.
En 30 km van je huis werken? Dat is toch niks?! Ik snap echt niet dat mensen dat veel vinden.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ach, ik vind dat je dat 'genieten' ook wel met een korreltje zout moet nemen. De keren dat ik werkloos was (weinig en kort) heb ik ook echt wel genoten van de vrijheid maar daarnaast hard op zoek naar werk. En zelf heb ik er niet voor gekozen om werkloos te raken, ik was liever gebleven of uit mezelf weggegaan naar een andere werkgever. Kijk als je alle dagen lui op de bank hangt, geen hol uitvoert en dan nog gaat klagen dat je bijna niet rondkomt maar wel geniet van je vrijheid; dan is het inderdaad wel scheef. Maar goed, ik werk al zolang en heb altijd hard gewerkt. Ik zou niet weten waarom ik niet even mag genieten.
Gast- Gast
TukTuk schreef:KimRosenberg85 schreef:Ik sta daar ook versteld van, maar kennelijk is het inmiddels maatschappelijk aanvaard gezien de toon waarop erover wordt gesproken hier op het forum...Sam schreef:Ik vind dat sommige mensen hier nogal makkelijk doen over ww.
Soms moet je wel, als je geen vriend hebt die goed verdiend, en waarbij je op zijn zak kan teren.
Deze opmerking vind ik erg flauw.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Linda schreef:Sam schreef:Ik vind dat sommige mensen hier nogal makkelijk doen over ww.
Ik kom misschien eind van het jaar voor het eerst in de ww terecht en ik ben daar nu al nerveus voor. Ik ben echt als de dood dat ik niet op tijd iets anders vind. Ondanks dat ik recht heb op 14 maanden ww.
En 30 km van je huis werken? Dat is toch niks?! Ik snap echt niet dat mensen dat veel vinden.
Voor een zaterdagbaantje wel, zeker als je geen reiskosten vergoeding krijgt. Dan werk je 8 uur voor 50/60 euro, en ben je vervolgens nog eens een groot deel kwijt aan reiskosten.
Voor meer uren / dagen per week is het een ander verhaal. Mijn vakantiewerk is ook een stuk hier vandaan, maar daar werk ik dan wel 40 uur en krijg ik reiskosten vergoeding voor de eerste week, en na het inwerken krijg ik een auto van de zaak.
TukTuk- Ratel
Je geniet van geld van de maatschappij.
Ik vind dat je er niet zo over hoeft te praten.
Ik snap dat je niet de hele dag bezig bent met solliciteren. En dat je in de ww zit of het aanvraagt snap ik ook!
Maar vind het woord 'genieten' echt verkeerd gekozen.
Ik snap dat je niet de hele dag bezig bent met solliciteren. En dat je in de ww zit of het aanvraagt snap ik ook!
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Huh, waar komt dit nou weer vandaan Ik heb nog nooit in mijn leven, op wie dan ook zijn zak geteerd (behalve dan van mijn ouders.) Voordat ik mijn man leerde kennen woonde ik al 5 jaar zelfstandig en ik heb me altijd prima gered - zonder uitkering - en nog steeds zou ik me prima redden, ook zonder zijn inkomen.TukTuk schreef:KimRosenberg85 schreef:Ik sta daar ook versteld van, maar kennelijk is het inmiddels maatschappelijk aanvaard gezien de toon waarop erover wordt gesproken hier op het forum...Sam schreef:Ik vind dat sommige mensen hier nogal makkelijk doen over ww.
Gast- Gast
Sam schreef:Je geniet van geld van de maatschappij.
Ik vind dat jer niet zo zwaar aan hoeft te tillen.
En begrijp overigens ook wel dat je voor een zaterdagbaantje niet 30km gaat reizen, dat haal je er gewoon niet uit. Wat voor iets zoek je? Bouwmarkten al geprobeerd?
Gast- Gast
Weg
Laatst aangepast door eigenwijs op ma 10 jun 2013 - 6:58; in totaal 1 keer bewerkt
eigenwijs- Fluisteraar
- Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11
Zus schreef:Ach, ik vind dat je dat 'genieten' ook wel met een korreltje zout moet nemen. De keren dat ik werkloos was (weinig en kort) heb ik ook echt wel genoten van de vrijheid maar daarnaast hard op zoek naar werk. En zelf heb ik er niet voor gekozen om werkloos te raken, ik was liever gebleven of uit mezelf weggegaan naar een andere werkgever. Kijk als je alle dagen lui op de bank hangt, geen hol uitvoert en dan nog gaat klagen dat je bijna niet rondkomt maar wel geniet van je vrijheid; dan is het inderdaad wel scheef. Maar goed, ik werk al zolang en heb altijd hard gewerkt. Ik zou niet weten waarom ik niet even mag genieten.
Precies! Het is ook zeker niet dat ik niets doe. Ik heb in 3 weken tijd zeker 15 sollicitaties er al uitgestuurd. Maar overal krijg ik dezelfde reactie "Sorry maar je past niet in het profiel van de vacature" , oftewel "Je bent te oud'.
En dat genieten sloeg meer op "even geen stress over hoe we moeten rondkomen". Want zonder dat geld komen we echt niet rond. Ik zat ook al te kijken voor geneesmiddelen onderzoeken, omdat je dan in 1x vrij veel er mee verdiend maar vraag me toch af of het helemaal zonder risico is.
TukTuk- Ratel
TukTuk schreef:Linda schreef:Sam schreef:Ik vind dat sommige mensen hier nogal makkelijk doen over ww.
Voor een zaterdagbaantje wel, zeker als je geen reiskosten vergoeding krijgt. Dan werk je 8 uur voor 50/60 euro, en ben je vervolgens nog eens een groot deel kwijt aan reiskosten.
Voor meer uren / dagen per week is het een ander verhaal. Mijn vakantiewerk is ook een stuk hier vandaan, maar daar werk ik dan wel 40 uur en krijg ik reiskosten vergoeding voor de eerste week, en na het inwerken krijg ik een auto van de zaak.
Mijn baantje tijdens m'n studie was 95 km verderop. Dat was 2 uur enkele reis met het ov. Mensen verklaarden me voor gek. Maar toen ik was afgestudeerd ben ik ergens anders aangenomen vanwege het feit dat ik die ervaring op heb kunnen doen. En ze vonden het erg goed overkomen dat ik zo ver uit de buurt aan het werk was.
Het was aanpoten, maar ik ben blij dat ik die keus gemaakt heb.
Ik vind, net zoals Sam al zegt, het woord "genieten" echt misplaatst.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda schreef:TukTuk schreef:Linda schreef:Sam schreef:Ik vind dat sommige mensen hier nogal makkelijk doen over ww.
Mijn baantje tijdens m'n studie was 95 km verderop. Dat was 2 uur enkele reis met het ov. Mensen verklaarden me voor gek. Maar toen ik was afgestudeerd ben ik ergens anders aangenomen vanwege het feit dat ik die ervaring op heb kunnen doen. En ze vonden het erg goed overkomen dat ik zo ver uit de buurt aan het werk was.
Het was aanpoten, maar ik ben blij dat ik die keus gemaakt heb.
Ik vind, net zoals Sam al zegt, het woord "genieten" echt misplaatst.
Geen idee wat voor baantje dat was, maar de baantjes die ik kan vinden hier, zullen zeker niets bijdragen aan het sneller vinden van een baan na mijn afstuderen .
En het gaat me helemaal niet om de afstand, maar wel om de kosten. Benzine is duur, OV is duur (heb geen OV kaart).
TukTuk- Ratel
Ik geniet van de vrijheid, op 't moment en ik geniet nog meer van de zon, absoluut! Geniet ik van de schamele 800 euro WW die ik nu 3 hele maanden ga krijgen? Mwoah, hou er bijzonder weinig van over, hoor. Ik ga er niet van stappen, ik ga niet uit eten, ik koop geen kleding etc.
Ik gooi er letterlijk dagelijks minstens 3 sollicitaties uit, naar alles wat in de buurt is, alleen niet naar de parttime functies waarvan ik weet dat ik me tering zou vervelen en met buikpijn heen zou gaan (heb ik al 's gedaan, was niet aan te raden). Maar (oeh een 'ja maar-zin'!) ik krijg alleen afwijzingen of mag op gesprek komen, waarna ik te horen krijg dat er iemand anders toch net iets beter in 't profiel paste.
Ja, misschien zou ik beter een kutbaantje aan kunnen nemen van 18 uur in de week, een krantenwijk en een baantje als afwashulp, maar ik kies er nu voor, om rond te komen zonder stress en pijn in m'n buik en een shitload aan belastinggedoe omdat je 3 banen hebt.
Foei, Bazzie, foei!
Ik gooi er letterlijk dagelijks minstens 3 sollicitaties uit, naar alles wat in de buurt is, alleen niet naar de parttime functies waarvan ik weet dat ik me tering zou vervelen en met buikpijn heen zou gaan (heb ik al 's gedaan, was niet aan te raden). Maar (oeh een 'ja maar-zin'!) ik krijg alleen afwijzingen of mag op gesprek komen, waarna ik te horen krijg dat er iemand anders toch net iets beter in 't profiel paste.
Ja, misschien zou ik beter een kutbaantje aan kunnen nemen van 18 uur in de week, een krantenwijk en een baantje als afwashulp, maar ik kies er nu voor, om rond te komen zonder stress en pijn in m'n buik en een shitload aan belastinggedoe omdat je 3 banen hebt.
Foei, Bazzie, foei!
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Grappig. Net een bericht op de FB pagina van mijn studie van iemand die vroeg hoe het bij de rest van de studenten ging met werk. De helft die reageert kan geen baan vinden nadat ze hun baan kwijt zijn door bezuinigingen (ook niet in andere vakgebieden etc), dus proberen zich met studie om te scholen. Zijn allemaal mensen rond de 30-40 en allemaal hbo geschoold. Dus 'geen werk, of toch?' Nee dus.
Luce- Kletskop
Ik heb zelfs werk gedaan waarmee ik niks verdiende, maar waar ik wel waardevolle ervaring mee heb opgedaan en op basis waarvan ik later wél een betaalde baan heb gekregen. Veel studiegenoten hebben het er nu over dat ze worden afgewezen omdat ze geen relevante werkervaring hebben en vragen zich af hoe ze die ervaring hadden kunnen opdoen. Nou zo dus! Onderaan de ladder beginnen, maar wel gewoon wérken, ervaringen opdoen, blijven leren, je ogen open houden en zo bouw je dus ervaring op, in plaats van er 'ineens' achter te komen, dat je blijkbaar iets mist wat je toekomstige werkgever belangrijk vindt.
Soms denk ik dan wel van: joehoe, waar heb je al die tijd gezeten?
Gast- Gast
Haha oh nee, daar konden we natuurlijk op wachten. Wat ben je toch een goéd mens.
Bazinga, ik kan me dat wel voorstellen hoor.
Luce- Kletskop
Luce schreef:Haha oh nee, daar konden we natuurlijk op wachten. Wat ben je toch een goéd mens.
Wat fijn ook dat ze al die levenswijsheid met ons deelt. Gratis nog wel.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
KimRosenberg85 schreef:Ik heb zelfs werk gedaan waarmee ik niks verdiende, maar waar ik wel waardevolle ervaring mee heb opgedaan en op basis waarvan ik later wél een betaalde baan heb gekregen. Veel studiegenoten hebben het er nu over dat ze worden afgewezen omdat ze geen relevante werkervaring hebben en vragen zich af hoe ze die ervaring hadden kunnen opdoen. Nou zo dus! Onderaan de ladder beginnen, maar wel gewoon wérken, ervaringen opdoen, blijven leren, je ogen open houden en zo bouw je dus ervaring op, in plaats van er 'ineens' achter te komen, dat je blijkbaar iets mist wat je toekomstige werkgever belangrijk vindt.
Maar daar ben ik ook zeker wel mee bezig. Ik ga mijn afstudeerstage in Thailand doen, kost me een hoop geld, gaat me een schuld bij mijn ouders opleveren, maar het is wel een stage bij HET bedrijf in de sector waar ik later kom te werken, en het is een bedrijf wat over de gehele wereld vestigingen heeft. Dat staat beter op je CV (sowieso staat een buitenlandse stage altijd goed op je CV), dan een stage bij een klein random bedrijf.
TukTuk- Ratel
Kim, begin je niet moeilijk te lopen met al die zelfgeprikte veren in je hol? (Ik bedoel je achterste hol, hoewel je zo met veren aan't smijten bent, dat ze allemaal wel vol zitten inmiddels)
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Bazinga schreef:Kim, begin je niet moeilijk te lopen met al die zelfgeprikte veren in je hol? (Ik bedoel je achterste hol, hoewel je zo met veren aan't smijten bent, dat ze allemaal wel vol zitten inmiddels)
TukTuk- Ratel
Niet veel landen in de wereld geven je 800 euro per maand, wanneer je je baan verliest... en de luxe om werk te weigeren is vaak al helemáál niet aan de orde... Opzich allemaal prima hoor, moet je lekker zelf weten, maar wees je dan tenminste wél bewust van de luxepositie waarin je zit.Bazinga schreef:Ik geniet van de vrijheid, op 't moment en ik geniet nog meer van de zon, absoluut! Geniet ik van de schamele 800 euro WW die ik nu 3 hele maanden ga krijgen? Mwoah, hou er bijzonder weinig van over, hoor. Ik ga er niet van stappen, ik ga niet uit eten, ik koop geen kleding etc.
Foei, Bazzie, foei!
Gast- Gast
TukTuk schreef:Bazinga schreef:Kim, begin je niet moeilijk te lopen met al die zelfgeprikte veren in je hol? (Ik bedoel je achterste hol, hoewel je zo met veren aan't smijten bent, dat ze allemaal wel vol zitten inmiddels)
Je moet inderdaad wel even duidelijk zijn over welk hol we het nu hebben.
Luce- Kletskop
Pagina 14 van 18 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18
Soortgelijke onderwerpen
» Werk afbellen voor morgen. Fikse keelpijn en geen stem
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
» hartstikke leuk werk maar toch een depressief gevoel...
» pfff juiste keuze? (werk switchen of toch niet)
» baby's van 4 maanden mogen toch geen aardbei?
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
» hartstikke leuk werk maar toch een depressief gevoel...
» pfff juiste keuze? (werk switchen of toch niet)
» baby's van 4 maanden mogen toch geen aardbei?
Pagina 14 van 18
Permissies van dit forum: