Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Er is geen werk, of toch?

+56
Cimic
Bolleke
Bacio
Artemis
Sam
Bay
Linda
TukTuk
Tabbert
Caroow
Mermaid
Kaboutertje
Taeda
Poubelle
Printje
Arwyn
Fortissimo
Antibes
GreenGrass
Starla
Pommes
eigenwijs
Atelier Madame
Susan
Marin
Caramba
Rush
meisjesmama
*Bloempje*
Alex
Paper Crown
Luce
*Lookie*
LDJ
Aoi
Blond
Shisha
Ragazza
xxjojootjexx
SarahKey
Elliot
Bazinga
ellibre
Sayuri
ekjir@M
Nyx
Sea of Trees
Saga
Rovine
Monte
Ibbeltje
Zininzon
rapa nui
Gizmo
Toet
Punk'd
60 plaatsers

Pagina 1 van 18 1, 2, 3 ... 9 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast ma 3 jun 2013 - 9:33

In het biechttopic was een discussie gaande, maar deze is afgesloten aangezien het biechttopic bedoeld is voor biechtjes + support, niet voor discussies. Toch ben ik wel benieuwd hoe jullie hierover denken. Is er momenteel écht geen werk meer te vinden, of toch wel, maar is het werk waar veel mensen zich te goed voor voelen?

Persoonlijk zie ik om me heen nog het nodige werk liggen (ik gaf het voorbeeld van de afwasser), maar het lijkt alsof dit niet wordt opgepakt. Ook zijn er bijvoorbeeld altijd wel vacatures in de post en in de bezorging van pakketten. Nee, het is misschien niet het allerleukste, of best betaalde werk, maar het is wél werk.

Hoe denken jullie hierover?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Punk'd ma 3 jun 2013 - 9:39

Ik ben daar gewoon heel open in. Ik heb nu een baan, mijn contract loopt af dus nu weer aan het solliciteren maar ik ga echt niet als afwasser werken.

Ik vind het niet erg om bij de HEMA/Albert Heijn achter de kassa te moeten werken als laatste redmiddel ik zou post gaan bezorgen weet ik het wat. Maar er zijn gewoon banen die ik echt niet zou doen. Daar valt bijna alles wat horeca gerelateerd is onder en in de schoonmaak. Ik zou serieus nog eerder in een stripclub gaan werken (als dat puur voor het kijken is, dus echt geen aanraking!).

Ik kan geen reden geven waarom. Gewoon omdat ik horeca en schoonmaak afschuwelijk vind (Heb in de horeca gewerkt, dus weet hoe het is). Ik denk dat ik dan gelukkiger ben in de bijstand. (Al weet ik dat niet, want ik heb er gelukkig nog nooit mee te maken gehad).

Ik ben trouwens HBO afgestudeerd en heb sinds mijn 14e bij verschillende bedrijven gewerkt als bijbaantjes. Ben nu dus weer aan het solliciteren en de afwijzingen komen weer binnen. Als ik op gesprek mag komen voelt het meestal wel prima (dan gooi ik mijn persoonlijkheid in de strijd haha Wink ). Maar die uitnodiging krijgen is echt moeilijk als er 200 man op een functie solliciteren.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Toet ma 3 jun 2013 - 9:39

Ik ben ook van mening dat er altijd wel een werk te vinden is voor je. Maar ik beken dan ook gelijk dat die menig puur op mijn eigen ervaring is gebaseerd en het enige waar ik ervaring in heb is het zoek (en vinden) van bijbaantjes. Ik zie wel in mijn omgeving dat dat ook bij heel jongeren/studenten de nodige problemen met zich meebrengt maar ik vind dat dus complete onzin.

Ik denk dat wat jij zegt wel klopt, Kim, er is heus wel IETS te vinden. De vraag is alleen of je niet voordeliger uit bent zonder werk.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gizmo ma 3 jun 2013 - 9:41

Er is absoluut wel werk, anders zouden er ook geen vacatures zijn Wink

Maar helaas zijn er vaak zoveel mensen die op dezelfde vacatures reageren, dat je heel erg weinig kans maakt om de baan te krijgen.
Als 30-jarige reageren op een baan voor afwasser is best nutteloos, voor jou 100 andere jongere, en dus goedkopere sollicitanten.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  rapa nui ma 3 jun 2013 - 9:42

Hier in mijn omgeving zitten behoorlijk wat mensen thuis. Mannen die werkten in de bouw en bouwgerelateerde sectoren. Ze varieren in leeftijd maar voor het gros van hun is het momenteel onmogelijk om iets anders te vinden. Het zijn mensen die wel van alles willen oppakken, die graag weer aan het werk willen maar vaak te oud gevonden worden, op dit moment zijn er in mijn omgeving amper vacatures. Ik hoor alleen maar dat allerlei bedrijven het hoofd boven water proberen te houden en mensen ontslaan, dat er reorganisaties zijn. Drukkerijen, kranten, bouwbedrijven, metaalbedrijven etc. Bedrijven die failliet gaan. Misschien hangt het wat van de regio af maar hier is echt amper wat te vinden en moet je echt veel geluk hebben ook al wil je nog zo graag.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Punk'd ma 3 jun 2013 - 9:42

Dat laatste speelt ook wel mee. Dan solliciteer ik liever verder met een uitkering. Ik heb zo'n ontzettende hekel aan horeca dat ik al bijna pissig word bij de gedachte daarin te moeten werken. Man man wat heb ik kloot nachten gehad met die rotbaan. Toen ik wat anders had heb ik ook gelijk gezegt 'dit echt nooit'.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Zininzon ma 3 jun 2013 - 9:44

Ik denk dat er vaak wel werk is, maar weet ook dat je voor baantjes als afwashulp en cassiere al snel te oud bent.

Zelf adviseer ik mensen vaak huishoudelijk werk in de thuiszorg en het valt me op dat ze daar zelf niet snel aan denken.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Ibbeltje ma 3 jun 2013 - 9:44

Nou je komt blijkbaar niet altijd zomaar overal aan de bak. Buurvrouw/meisje is al tijden aan het zoeken en ook op blijkbaar allerlei verschillende vacatures maar afwijzing na afwijzing krijgt ze binnen. En ja er reageren ook veel mensen op omdat er veel mensen hun baan kwijt zijn geraakt.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Monte ma 3 jun 2013 - 9:45

Ik den zeker dat er wel baantjes te vinden zijn al merk ik ook steeds meer dat omdar bedrijven zoveel keus hebben ze heel selectief zijn. Ik als hbo-er heb echt veel onder mijn niveau gesolliciteerd en telkens kreeg ik te horen dat mijn niveau te hoog was. En ja dan zijn er vast wel banen zoals lopendeband werk masr dat staat dan zover van je eigen niveau af, dat ik wel snap dat je daarvoor niet wil kiezen. Dus ik vind niet dat er makkelijk werk te vinden is(in een winkel/supermarkt bijv nemen ze je niet eens meer aan zonder detailhandel of als je hbo-er bent)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Ibbeltje ma 3 jun 2013 - 9:45

Zininzon schreef:Ik denk dat er vaak wel werk is, maar weet ook dat je voor baantjes als afwashulp en cassiere al snel te oud bent.

Zelf adviseer ik mensen vaak huishoudelijk werk in de thuiszorg en het valt me op dat ze daar zelf niet snel aan denken.


Daar gaan ze toch ook bezuinigen, thuiszorg?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  eigenwijs ma 3 jun 2013 - 9:46

Ik ben al 8 maanden op zoek!kom uit de kinderopvang en heb al 50 brieven gestuurd oa naar:burger king,action,kruidvat,jawel in de spoelkeuken,etc etc wordr nergens voor uitgenodigd!loop ook vaak ergens binnen waar ik gesolliciteerd heb maar helaas!dus denk niet dat het voor iedereen geldt.
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast ma 3 jun 2013 - 9:46

.


Laatst aangepast door Lennox op wo 5 jun 2013 - 7:32; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast ma 3 jun 2013 - 9:47

Ik heb jaren in de thuiszorg gewerkt en ook in de horeca en nee, dat is niet altijd leuk nee, het is hard werken, maar alles beter dan je handje ophouden en op de bank te gaan zitten wachten op de bijstand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  eigenwijs ma 3 jun 2013 - 9:48

Lennox schreef:Wat ik nog wilde zeggen in het biechttopic, maar toen was het al gesloten: je kunt wel alles aan willen gaan wat je ziet, hoe laag geschoold ook, maar bedenk dat je vaak al niet eens aangenomen wordt. Als hbo-er kom je echt niet als afwasser aan de slag.

Mijn vriend heeft diverse sollicitatiegesprekken gehad waar ze dolenthousiast over hem waren, maar hij vervolgens het nieuws kreeg dat hij niet aangenomen werd omdat ze hem te goed vonden voor de functie en ze hem meer in een leidinggevende en coachende functie zagen. En daar heeft hij nou nét geen papieren en ervaring voor/in. Dus of hij wordt niet aangenomen omdat hij meer capaciteiten heeft en ze bang zijn dat Heinrichs weer zo vertrokken is omdat hij de uitdaging kwijt is, óf hij heeft geen ervaring, en dan nemen ze je tegenwoordig ook al niet aan. Achter hem staan namelijk twintig anderen te springen die wel ervaring hebben.

Werk zoeken is echt niet zo makkelijk als jij stelt, Kim.

amen!
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast ma 3 jun 2013 - 9:48

Je moet je C.V. ook aanpassen aan het werk waarvoor je solliciteert.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Rovine ma 3 jun 2013 - 9:50

Kom maar allemaal hierheen, werk zat en voor elke werknemer die ik aanbreng krijg ik een dikke bonus. Vanochtend het jaarverslag van mijn bedrijf gelezen en de grootste factor die onze groei tegenhoudt is het gebrek aan goede werknemers. Daarom worden er steeds meer mensen uit het buitenland aangetrokken, hier zijn ze gewoon niet te vinden.

Soms vind ik het zo bizar te zien dat er zo weinig werk lijkt te zijn, terwijl het in mijn sector precies andersom is. Het is best tof, beetje virtueel vormpjes kleien voor een niet eens zo slecht salaris. Geen vies of zwaar werk en toch kiest niemand ervoor.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Monte ma 3 jun 2013 - 9:51

KimRosenberg85 schreef:Je moet je C.V. ook aanpassen aan het werk waarvoor je solliciteert.
Hoe zie jij dit dan? Je kunt moeilijk je hbo diploma's erad halen omdat je op een mbo baan of lager solliciteerd.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  eigenwijs ma 3 jun 2013 - 9:52

Rovine schreef:Kom maar allemaal hierheen, werk zat en voor elke werknemer die ik aanbreng krijg ik een dikke bonus. Vanochtend het jaarverslag van mijn bedrijf gelezen en de grootste factor die onze groei tegenhoudt is het gebrek aan goede werknemers. Daarom worden er steeds meer mensen uit het buitenland aangetrokken, hier zijn ze gewoon niet te vinden.

Soms vind ik het zo bizar te zien dat er zo weinig werk lijkt te zijn, terwijl het in mijn sector precies andersom is. Het is best tof, beetje virtueel vormpjes kleien voor een niet eens zo slecht salaris. Geen vies of zwaar werk en toch kiest niemand ervoor.


Nou vertel?ik wil meer weten
l
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Atelier Madame ma 3 jun 2013 - 9:53

Dit stond vandaag op nu.nl
http://www.nu.nl/economie/3490724/uwv-verwacht-739000-werklozen-in-2014.html
Gepubliceerd:
Laatste update: 3 juni 2013 11:16
3 juni 2013 13:14
UWV verwacht 739.000 werklozen in 2014
Het UWV verwacht dat er in 2014 739.000 werklozen zullen zijn die zich hebben ingeschreven als werkzoekende. Vooral in 2013 neemt het aantal werkzoekenden met 127.000 flink toe (22 procent).

Foto: ANP
Dit blijkt maandag uit de Arbeidsmarktprognose 2013-2014 van de uitkeringsinstantie.
In 2014 stijgt het aantal werkzoekenden met 43.000 (6 procent) nog verder.
De werkgelegenheid neemt in 2013 af met 88.000 banen. Het aantal banen neemt in 2014 vervolgens nog verder af met 23.000.
Prognoses
Dit ondanks dat de economie volgens prognoses van het CPB in 2014 weer wat zal aantrekken. Maar dat leidt volgens het UWV nog niet direct tot meer werkgelegenheid.
Dat komt aan de ene kant doordat de arbeidsproductiviteit groeit. Aan de andere kant hebben veel werkgevers door de economische crisis nu nog te veel personeel in vergelijking met hun verdiensten.
Een groei van de economie kan dan samengaan met minder vraag naar arbeid, zo legt het UWV uit.
De afname van het aantal banen is het sterkst in Limburg, de Achterhoek en arbeidsmarktregio Gorinchem. Flevoland is door de toename van de bevolking de enige regio met banengroei.
Vacatures
Volgens de uitkeringsinstantie komen er de komende tijd bovendien maar weinig vacatures bij. Dat zullen er dit jaar 641.000 zijn, een daling van 3 procent ten opzichte van 2012.
Dit aantal is sinds het CBS in 1997 is begonnen met het bijhouden van het aantal vacatures nog nooit zo laag geweest. In 2014 neemt het aantal vacatures door de aantrekkende economie weer wat toe tot 738.000.
Er wordt door het UWV voor 2018 gerekend op 900.000 ontstane vacatures. In de periode voor de crisis (2006-2008) ging dit nog om 1,1 miljoen vacatures per jaar.
Pensioen
De vacatures die zullen ontstaan komen bovendien maar in mindere mate door een aantrekkende economie. Door de crisis durven minder mensen een overstap te maken naar een nieuwe baan, dat het aantal vacatures dempt. Vooral doordat andere werknemers met pensioen gaan, komen er vacatures vrij, aldus het UWV.
Dit is vooral zo in vergrijsde sectoren zoals de overheid, het onderwijs, de bouw, de zorg en de industrie. In de detailhandel, de zakelijke dienstverlening en in de sector vervoer en opslag komen er wel banen vrij door een aantrekkende economie.
Ook in de zorg is weer iets meer werkgelegenheid, maar deze groei is nog 'erg mager'. Waar in de afgelopen 15 jaar de werkgelegenheid in de zorg met gemiddeld 32.000 banen toenam, gaat het in dit jaar en volgend jaar om een groei van 6000 banen. Dit komt vooral door de bezuinigingen in de zorg.


Er zijn simpelweg minder vacatures dan werkzoekenden. Er wordt zoveel bezuinigd dat je met een vast contract ooit zeker weet zelfs hoe of wat.
Los daarna ja er is altijd werk, maar tegen welke kosten?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Saga ma 3 jun 2013 - 9:54

Mijn vriend heeft vorig jaar ruim 3 maanden huis gezeten en wilde direct al alles aanpakken qua werk wat hij tegen kwam. Hij was toen 24 en heeft nergens een diploma voor, maar kwam nergens aan de bak. Hij wilde echt supergraag weer aan het werk en heeft zich suf gesolliciteerd (hij kreeg bij het UWV serieus op zijn kloten omdat hij te veel solliciteerde confused ) en toch duurde het ruim 3 maanden voordat hij wat had gevonden..
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast ma 3 jun 2013 - 9:54

.


Laatst aangepast door Lennox op wo 5 jun 2013 - 7:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Luce ma 3 jun 2013 - 9:55

Ibbeltje schreef:
Zininzon schreef:Ik denk dat er vaak wel werk is, maar weet ook dat je voor baantjes als afwashulp en cassiere al snel te oud bent.

Zelf adviseer ik mensen vaak huishoudelijk werk in de thuiszorg en het valt me op dat ze daar zelf niet snel aan denken.


Daar gaan ze toch ook bezuinigen, thuiszorg?

Jup. Volgend jaar gaan 75% van de indicaties geschrapt worden dus denk maar niet dat je daar nog aan de slag kan.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  rapa nui ma 3 jun 2013 - 9:56

Rovine schreef:Kom maar allemaal hierheen, werk zat en voor elke werknemer die ik aanbreng krijg ik een dikke bonus. Vanochtend het jaarverslag van mijn bedrijf gelezen en de grootste factor die onze groei tegenhoudt is het gebrek aan goede werknemers. Daarom worden er steeds meer mensen uit het buitenland aangetrokken, hier zijn ze gewoon niet te vinden.

Soms vind ik het zo bizar te zien dat er zo weinig werk lijkt te zijn, terwijl het in mijn sector precies andersom is. Het is best tof, beetje virtueel vormpjes kleien voor een niet eens zo slecht salaris. Geen vies of zwaar werk en toch kiest niemand ervoor.

Maar hoe selectief is jouw bedrijf bij het aannemen van mensen? Willen ze ook investeren in mensen die omgeschoolt willen worden? Of kiezen ze dan inderdaad liever voor iemand uit het buitenland die meteen de juiste opleiding heeft? Er staat me iets van bij dat jij een technisch iets doet. maar kan helemaal mis zitten. In mijn omgeving worden best wat technische mensen/bouwsector ontslagen die sollciteren ook in andere technische sectoren maar krijgen dan toch vaak te horen/had ik laatst ook een gesprek over met iemand die zei dat hij amper goed personeel kon vinden : dat ze niet geschikt zijn omdat het bedrijf te veel tijd en energie kwijt zou zijn aan het opleiden omdat ze net niet de juiste technische opleiding/werkervaring hebben. En dan inderdaad maar liever iemand uit het buitenland.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Luce ma 3 jun 2013 - 9:56

Rovine schreef:Kom maar allemaal hierheen, werk zat en voor elke werknemer die ik aanbreng krijg ik een dikke bonus. Vanochtend het jaarverslag van mijn bedrijf gelezen en de grootste factor die onze groei tegenhoudt is het gebrek aan goede werknemers. Daarom worden er steeds meer mensen uit het buitenland aangetrokken, hier zijn ze gewoon niet te vinden.

Soms vind ik het zo bizar te zien dat er zo weinig werk lijkt te zijn, terwijl het in mijn sector precies andersom is. Het is best tof, beetje virtueel vormpjes kleien voor een niet eens zo slecht salaris. Geen vies of zwaar werk en toch kiest niemand ervoor.

Waar is hier?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Atelier Madame ma 3 jun 2013 - 9:57

We moeten allemaal gewoon in de techniek gaan werken, dan heb je iig zat kans op werk :p. Bij m'n vriend z'n werk idd ook dikke bonus per nieuwe werknemer. En wat hun tegenhoudt om te groeien? De bouw van het nieuwe pand is nog niet klaar. Ze hebben simpelweg nog geen plek fysiek gezien voor nieuwe werknemers laughcry
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 18 1, 2, 3 ... 9 ... 18  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum