Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

+22
Lady4
xxjojootjexx
Japie
Saga
Capt'n Zero
Rouxxxe
Silke
Fjell
Oasis
Caroow
Razz
Polly
Ragazza
Just me
Twellie
Printje
Mizz_S
Middleme
Aziraphale
smurfin22
Rush
Ilovethe90s
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Ilovethe90s di 5 maa 2013 - 7:41

Soms heb je een collega waarmee het zo klikt dat je er buiten het werk ook leuk mee omgaat, dit is tot nu toe een paar keer bij me gebeurd maar ik heb het idee dat ik prive en werk beter gescheiden moet gaan houden.

Ik heb een collega die mij assisteert en dat gaat qua werkzaamheden helemaal niet goed (al een hele lang tijd niet) maar verder kunnen we het prima met elkaar vinden. Ik vertel haar meer dan ik de rest vertel maar nu komt het ... mijn leidingevende heeft gevraagd of ik bij het functioneringsgesprek van mijn collega wil zijn.
En ergens vind ik dat lastig want ik moet voorlopig voor me houden dat ik ook bij het gesprek aanwezig ben.

Hoe gaan jullie daar mee om? Of heb je buiten het werk om geen contact met je collega's?
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Gast di 5 maa 2013 - 7:44

Ik deel met 1 van mijn collega's het bed Wink
Ik zie nu eigenlijk niemand meer prive.
Ik heb wel een vriendin die ook bij mij gewerkt heeft maar die werkt er nu al een tijdje niet meer. Zij werkte overigens ook op een andere afdeling dan ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Rush di 5 maa 2013 - 7:48

Ik werk niet heel direct met mijn collega's dus contact buiten het werk levert ook niet echt problemen op.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  smurfin22 di 5 maa 2013 - 7:49

Ik ga buiten het werk om met 2 collega's. Het zijn ook echt vriendinnen van me geworden.
Soms merken we dat andere collega's het raar/gek vinden dat we ook buiten het werk met elkaar omgaan, ik trek me hier weinig van aan, want ik mag zelf bepalen met wie ik om ga en met wie ik vrienden ben of niet.

Ik vind dat zolang het werk/collega's er niet onder lijden er geen probleem moet zijn.


Maar in jou situatie vind ik het wel moeilijk, ik zou het moeilijk vinden om bij een functioneringsgesprek te zitten terwijl je ook goed met die persoon om gaat buiten het werk. maar aan de andere kant, moet je ook alles weer tegen elkaar kunnen zeggen, ook als het minder leuke dingen zijn. Waarom mag ze van te voren niet weten dat je bij het gesprek aanwezig bent?
smurfin22
smurfin22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 89
Punten : 161
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Aziraphale di 5 maa 2013 - 7:51

Op mijn huidige werk niet, maar er zijn weinig mensen van mijn leeftijd en maar een heel klein team.
Op m'n vorige school had ik wel contact met een aantal collega's buiten het werk om, dit zijn echt vrienden/vriendinnen geworden en met de meeste van hen heb ik nog steeds goed contact.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Gast di 5 maa 2013 - 7:58

Ik ging voorheen wel veel met één van m'n collega's vriendschappelijk om, maar we zien elkaar dusdanig veel op werk en zij heeft nu een gezinnetje, dat dat een beetje minder geworden is. Het vriendschappelijke opzich niet, maar het afspreken verder wel. We hebben het wel supergezellig op werk, we werken namelijk op dezelfde groep, dikke lol altijd.

Verder ben ik niet echt van het werk en privé gescheiden. We doen heel af en toe dingen met het team, en de ene keer vind ik het leuk en de andere keer heb ik er geen behoefte aan. Een tijdje terug hebben ze een tour door Amsterdam gedaan, had ik geen zin in en dan ben ik gewoon liever thuis. Binnenkort doen ze een high tea en dat vind ik dan weer wel gezellig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Middleme di 5 maa 2013 - 8:11

Op mijn huidige werk spreek ik collega's buiten school niet, heb er 2 op facebook.

Van mijn laatste bijbaantje heb ik wel een aantal (oud-) collega's op facebook en een ervan is een hele goede vriendin van mij geworden. Op het werk ging het af en toe niet helemaal goed, maar de band buiten het werk is wel goed.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Mizz_S di 5 maa 2013 - 8:39

2 van mijn collega's ben ik ook buiten het werk mee bevriend. 1 daarvan werkt overigens op een andere locatie, dus die zie ik bijna nooit op t werk, alleen met studiedagen enzo, en soms hebben we telefonisch of via de mail contact over werkzaken. Maar voor beide geldt dat we al bevriend waren voor we collega's werden.
Ik heb wel heel veel collega's op Facebook trouwens, en we reageren dan ook gewoon regelmatig op elkaar enzo. Maar ik heb dan ook gewoon hele gezellige collega's.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Printje di 5 maa 2013 - 8:48

Ja ik spreek met best veel collega's buiten school af. Sommigen zijn ook goede vrienden geworden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Twellie di 5 maa 2013 - 9:43

Ik houd werk en prive gescheiden, wat betreft contacten dan trouwens. Thuis werken doe ik wel veel.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Aussie12 di 5 maa 2013 - 9:47

Bij mijn baan in de horeca ben ik via mijn beste vrienden er gekomen, maar ik vind het juist veel leuker om met vrienden ook te werken. Ik heb nu juist het idee dat ik alles tegen ze kan zeggen en het is nog gezellig ook!
Aussie12
Aussie12
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 11
Registratiedatum : 21-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Gast di 5 maa 2013 - 21:57

Oh lijkt me moeilijk zeg!

Ik heb geen collega's waar ik niet privé mee om ga op Facebook. En als ze me uitnodigen weiger ik.

Wel ga ik met 3 collega's wel eens privé om, elke maand (op de dag dat ons salaris is gestort Very Happy) gaan we samen uit eten in de stad. Of we eten bij een van hen, en ben ook wel eens met ze naar een dancefestival geweest.


Laatst aangepast door Carrie op wo 6 maa 2013 - 0:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Just me di 5 maa 2013 - 23:32

Werk is werk dat hou ik zo
Just me
Just me
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 38
Registratiedatum : 31-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Ragazza wo 6 maa 2013 - 0:13

Ik heb geen collega's die ook vrienden zijn. Heb dat in het verleden wel gehad en dat heeft nogal wat problemen opgeleverd. Er gingen roddels (die ook de leidinggevenden bereikten) dat we buiten het werk om met z'n drieen dingen die op het werk spelen zouden bespreken. Ik moest daarvoor zelfs op het matje komen! De lucht werd wel geklaard toen ik verklaarde dat we gewoon vriendinnen waren en dat ik mezelf voor de rest absoluut niet herkende in de 'roddels'. Wel raar eigenlijk dat een leidinggevende meegaat in geruchten.. Die hele afdeling waar ik toen werkte was trouwens behoorlijk verziekt, maar dat terzijde..

Op mijn huidige werk heb ik wel een aantal collega's op Facebook (gecategoriseerd als 'collega') maar ik ga niet met ze om buiten het werk om. Dat komt omdat ik niet echt een vriendschappelijke klik heb met ze. Ik kan op het werk goed en leuk met ze omgaan, maar meer hoeft het ook niet te worden.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Polly wo 6 maa 2013 - 5:03

Werk en privé is bij mij onmogelijk te scheiden, dus ik sta regelmatig in de kroeg te zuipen met mijn baas Very Happy
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Razz wo 6 maa 2013 - 5:54

Jep. Mijn baas heeft al 2 keer mijn haar geknipt en geverft en ik ben met haar en nog een andere collega naar de film en uit eten geweest. En voor haar 30ste verjaardag ben ik samen met de rest van mijn collega's ook uitgenodigd. Dit alles is verspreidt over het afgelopen jaar. Ik vind het zo wel goed. Ik zou haar ook weer niet iedere maand in mijn prive tijd willen zien. Op het werk hebben we het wel altijd leuk met z'n allen!

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Caroow wo 6 maa 2013 - 7:20

Ik wilde eigenlijk zeggen dat ik niet heel veel contact heb met collega's, even vergeten dat mijn vriend ook mijn manager is laughcry
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Ilovethe90s wo 6 maa 2013 - 7:37

Buiten werktijd spreken we trouwens niet met elkaar af, zij wilde wel maar ik ben er niet echt op ingegaan.
We whatsappen wel vaak.

Ik heb al eens eerder in dezelfde situatie gezeten, het klikte een paar jaar terug ook heel goed met een andere collega en we werden goede vriendinnen. Zij deed haar werk ook niet goed en ik zat daar voor mijn gevoel ook een beetje tussen, ik ben namelijk wel de persoon die de terugkoppeling geeft en aan mijn leidinggevende doorgeeft dat het niet goed gaat.
Bij deze gesprekken werd ik niet betrokken omdat dat toen beter leek.
Ik heb wel van het verleden geleerd want afspreken buiten werktijd doe ik inmiddels niet meer, dat kan in mijn ogen ook niet als iemand niet goed functioneert. Je moet teveel op je woorden letten en dat is voor jezelf ook niet prettig.

Wat de reden is waarom ik het niet mag zeggen? Om op dit moment niet meer onrust te veroorzaken, mijn collega zit namelijk in de ziektewet en is weer langzaam aan het opbouwen qua werkzaamheden.

Een stemmetje in mij zegt dat ik het los moet laten en gewoon bij het gesprek aanwezig moet zijn omdat ik ook haar leidinggevende ben en dat misschien ook wel gewoon bij mijn taken hoort. Er zijn trouwens al 2 jaar gesprekken zonder mij dus dit is de 1e keer dat er bij aanwezig ben. Ik hoop alleen niet dat de band erna helemaal veranderd, al ben ik bang van wel. Het gesprek is met 4 personen en misschien komt het op dat moment een beetje over als 3 tegen 1 maar ik heb aangegeven dat er echt iets moet veranderen aangezien ik anders op een gegeven moment knak en niet meer verder kan op het werk. Ik ben al jaren nieuwe mensen aan het inwerken en wij lijken op het werk nu net die types aan te trekken die het niet snappen en het simpelste werk nog fout doen. Voor mijn gevoel ben ik dan ook constant aan het controleren en corrigeren waardoor mijn eigen werk blijft liggen.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Gast wo 6 maa 2013 - 7:41

Ik heb 2 vriendinnen overgehouden aan collega's, maar die werken inmiddels in andere hotels. Nu houd ik het meer gescheiden van elkaar, en what's app ik wel met mijn leidinggevende, maar verder eigenlijk (nog) niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Gast wo 6 maa 2013 - 7:52

Ik spreek sommige van mijn collega's weleens prive, maar het zijn niet m'n vriendinnen.
Op verjaardagen nodig ik ze niet uit en zij mij ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Oasis wo 6 maa 2013 - 8:15

Ik heb een paar collega's op facebook, en 1 collega is een vriendin geworden en zie ik ongeveer 1x per 1,5 week buiten het werk.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Fjell wo 6 maa 2013 - 8:34

Ik heb al mijn collega's op facebook. Dat was in het team al zo en nadat ik er een tijdje werkte heb ik ze ook toegevoegd. Daar zijn nooit problemen door ontstaan en vind het alleen maar gezellig! Ik spreek niet af met collega's buiten werktijd.
Fjell
Fjell
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Silke wo 6 maa 2013 - 8:43

Mijn collega's zijn allemaal minstens 25 jaar ouder dan ik ben, en ik heb niet erg veel raakvlakken met hen, al is het wel heel gezellig en leuk op het werk. Wel ben ik een keer bij mijn leidinggevende thuis geweest en ben ik uitgenodigd voor een feest omdat ze zoveel jaar getrouwd is, daar ga ik dan wel naar toe.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Rouxxxe wo 6 maa 2013 - 8:50

Ik heb buiten het werk om geen contact met collega's, heb ook verder niemand op facebook ofzo. Niet dat ik er niet voor open sta, maar vind het zo ook wel prima.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Printje wo 6 maa 2013 - 9:43

Ik heb trouwens ook bijna al mijn collega's op fb.

Denk dat het ook een beetje te maken heeft met het soort werk dat je doet, of je dus wel/ niet contact hebt met collega's nuiten werktijd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden? Empty Re: Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum