Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Er is geen werk, of toch?

+56
Cimic
Bolleke
Bacio
Artemis
Sam
Bay
Linda
TukTuk
Tabbert
Caroow
Mermaid
Kaboutertje
Taeda
Poubelle
Printje
Arwyn
Fortissimo
Antibes
GreenGrass
Starla
Pommes
eigenwijs
Atelier Madame
Susan
Marin
Caramba
Rush
meisjesmama
*Bloempje*
Alex
Paper Crown
Luce
*Lookie*
LDJ
Aoi
Blond
Shisha
Ragazza
xxjojootjexx
SarahKey
Elliot
Bazinga
ellibre
Sayuri
ekjir@M
Nyx
Sea of Trees
Saga
Rovine
Monte
Ibbeltje
Zininzon
rapa nui
Gizmo
Toet
Punk'd
60 plaatsers

Pagina 15 van 18 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 15 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Susan do 6 jun 2013 - 5:17

Bazinga schreef:Kim, begin je niet moeilijk te lopen met al die zelfgeprikte veren in je hol? (Ik bedoel je achterste hol, hoewel je zo met veren aan't smijten bent, dat ze allemaal wel vol zitten inmiddels)

lol!
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  TukTuk do 6 jun 2013 - 5:17

KimRosenberg85 schreef:
Bazinga schreef:Ik geniet van de vrijheid, op 't moment en ik geniet nog meer van de zon, absoluut! Geniet ik van de schamele 800 euro WW die ik nu 3 hele maanden ga krijgen? Mwoah, hou er bijzonder weinig van over, hoor. Ik ga er niet van stappen, ik ga niet uit eten, ik koop geen kleding etc.

Ik gooi er letterlijk dagelijks minstens 3 sollicitaties uit, naar alles wat in de buurt is, alleen niet naar de parttime functies waarvan ik weet dat ik me tering zou vervelen en met buikpijn heen zou gaan (heb ik al 's gedaan, was niet aan te raden). Maar (oeh een 'ja maar-zin'!) ik krijg alleen afwijzingen of mag op gesprek komen, waarna ik te horen krijg dat er iemand anders toch net iets beter in 't profiel paste.

Ja, misschien zou ik beter een kutbaantje aan kunnen nemen van 18 uur in de week, een krantenwijk en een baantje als afwashulp, maar ik kies er nu voor, om rond te komen zonder stress en pijn in m'n buik en een shitload aan belastinggedoe omdat je 3 banen hebt.

Foei, Bazzie, foei!
Niet veel landen in de wereld geven je 800 euro per maand, wanneer je je baan verliest... en de luxe om werk te weigeren is vaak al helemáál niet aan de orde... Opzich allemaal prima hoor, moet je lekker zelf weten, maar wees je dan tenminste wél bewust van de luxepositie waarin je zit.

Je hebt het telkens maar over een luxe, maar wat voor luxe is het als je een baan aanneemt, waarmee je vervolgens minder verdiend dan de WW, maar je recht op WW wel vervalt, en door je te lage inkomen, je niet rond kan komen en in de schulden terecht komt?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Bazinga do 6 jun 2013 - 5:20

Hoezo, Kim? Ik werk vanaf m'n 14e (helaas niet aaneengesloten, anders had ik nu nóg langer WW kunnen krijgen Sad ) maar ik betaal er toch voor? Ik betaal toch premies voor deze 'luxe'? Is 't dan niet mijn recht?

En dan heb ik 't niet over bijstand, maar puur over WW. Hoe is dat je handje ophouden, als ik al 10 jaar shizzle betaal voor dit soort 'luxe-potjes'? Persoonlijk heb ik liever dat zulk geld gaat naar hardwerkende mensen die de pech hebben gehad te worden ontslagen, zeker in deze crisis, dan dat 't verdwijnt in 't grote zwarte gat van de overheid.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Mermaid do 6 jun 2013 - 5:21

Fortissimo schreef:
Mermaid schreef:
Fortissimo schreef:

Mensen die bepaald werk niet willen doen, vind ik onwijs verwend.

En als het lichamelijk niet te doen is? Het facilitaire werk wat ik heb gedaan vond ik echt niet verschrikkelijk, maar dat ik avonden huilend op de bank zat van de pijn wel. daarom wil ik dus bepaald werk liever niet doen. Als het moet dan moet het, maar mocht er een keuze zijn dan liever niet. Ik vind mijn lichamelijke gesteldheid ook ontzettend belangrijk.

Dit is een hele andere instelling dan 'ik wil dat werk gewoon niet doen, ik weet eigenlijk niet waarom'. Volgens mij wordt er vergeten wie die bijstandsuitkeringen allemaal op kunnen gaan hoesten.

Geen zorgen, ik krijg geen bijstand of ww dus aan mij is de belastingbetaler niks kwijt. WW werk je zelf ook voor.

En leuk joh lekker op je vriend geld teren. Heerlijk ook voor je relatie als je financieel amper iets bij kan dragen en op zijn kosten in zijn huis woont. Echt feest Er is geen werk, of toch? - Pagina 15 281626781

Niet iedereen hier heeft geloof ik een heel helder beeld van de realiteit van werkzoekend zijn.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 5:22

Misschien moet je dan iets doen aan de hoogte van je vaste en variabele lasten? Ik begrijp wel dat je bepaalde luxe liever niet wilt opgeven (auto, huis, duur telefoon abonnement, roken, uitstapjes etc. etc.), maar soms is het niet anders.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 6 jun 2013 - 5:23

Bazinga schreef:Hoezo, Kim? Ik werk vanaf m'n 14e (helaas niet aaneengesloten, anders had ik nu nóg langer WW kunnen krijgen Er is geen werk, of toch? - Pagina 15 1371890812 ) maar ik betaal er toch voor? Ik betaal toch premies voor deze 'luxe'? Is 't dan niet mijn recht?

En dan heb ik 't niet over bijstand, maar puur over WW. Hoe is dat je handje ophouden, als ik al 10 jaar shizzle betaal voor dit soort 'luxe-potjes'? Persoonlijk heb ik liever dat zulk geld gaat naar hardwerkende mensen die de pech hebben gehad te worden ontslagen, zeker in deze crisis, dan dat 't verdwijnt in 't grote zwarte gat van de overheid.

Hier hetzelfde, heb in 2011 precies 1(!!!) dag te weinig gewerkt, om aan de eis te voldoen, dus dat jaar telde niet mee voor WW.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk do 6 jun 2013 - 5:25

KimRosenberg85 schreef:Misschien moet je dan iets doen aan de hoogte van je vaste en variabele lasten? Ik begrijp wel dat je bepaalde luxe liever niet wilt opgeven (auto, huis, duur telefoon abonnement, roken, uitstapjes etc. etc.), maar soms is het niet anders.

Aan sommige vaste lasten kán je niks doen, zoals je huur etc. Net als GWL, natuurlijk kan je er op letten, maar je houdt toch altijd die kosten.
En denk je nou echt dat alle mensen die hier werkeloos zijn, nog zo luxe leven? Ik ga nooit uit, heb geen duur abonnement, auto heb ik nodig voor mijn studie (Kom anders niet in België), ik rook niet etc. Mag jij me vertellen waar ik nog op kan besparen?
Ohja ik kan iedere dag droog brood eten en op water leven, dat zou ik inderdaad nog wel kunnen doen.

En hoe zie je dat voor je, zomaar een ander huis huren / kopen? Nog nooit van wachtlijsten gehoord? Nog nooit gehoord van stijgende huurprijzen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Bazinga do 6 jun 2013 - 5:28

Kim, wake the fuck up, WW is géén paradijs en je huis geef je niet zomaar op, net als je vreten, dat schijnt ook bést wel nodig te zijn. En een auto opgeven, betekent kans op een baan verder weg óók opgeven etc.

Ik begin gewoon zó te hopen dat jij werkloos wordt en je spaargeld bij één of andere Griekse bank hebt ondergebracht :/ Je hebt er geen idee van waar je 't over hebt, je blijft maar doorratelen over hoe goed jij jouw zaakjes op orde hebt en hoe fantastisch jij 't allemaal hebt door je eigen briljante harde werk. En weetje, chapeau, heus, wees trots op jezelf en je geweldige leventje, maar ga niet babbelen over zaken waar je geen weet van hebt. Ga niet gokken, ga niet gissen, ga niet voor een ander bepalen hoe 't zit. Je trapt wederom tegen zere schenen aan en je walst zo over andermans gevoelens heen, omdat je je kop zo ver in je eigen kont hebt zitten, dat je niet eens zíet hoe 't bij een ander kan zijn.

Dat jij 10 jaar geleden wist rond te komen van 600 euro, is knap, maar dit is een fucking crisis, letterlijk, kijk 's naar RTLZ. Dit zijn andere tijden, regels zijn anders, gemeentes zijn anders, 't leven is duurder geworden en we wonen nu eenmaal in een zorgstaat. Staat dat je niet aan? Flikker dan toch lekker op.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk do 6 jun 2013 - 5:29

Bazinga schreef:Kim, wake the fuck up, WW is géén paradijs en je huis geef je niet zomaar op, net als je vreten, dat schijnt ook bést wel nodig te zijn. En een auto opgeven, betekent kans op een baan verder weg óók opgeven etc.

Ik begin gewoon zó te hopen dat jij werkloos wordt en je spaargeld bij één of andere Griekse bank hebt ondergebracht :/ Je hebt er geen idee van waar je 't over hebt, je blijft maar doorratelen over hoe goed jij jouw zaakjes op orde hebt en hoe fantastisch jij 't allemaal hebt door je eigen briljante harde werk. En weetje, chapeau, heus, wees trots op jezelf en je geweldige leventje, maar ga niet babbelen over zaken waar je geen weet van hebt. Ga niet gokken, ga niet gissen, ga niet voor een ander bepalen hoe 't zit. Je trapt wederom tegen zere schenen aan en je walst zo over andermans gevoelens heen, omdat je je kop zo ver in je eigen kont hebt zitten, dat je niet eens zíet hoe 't bij een ander kan zijn.

Dat jij 10 jaar geleden wist rond te komen van 600 euro, is knap, maar dit is een fucking crisis, letterlijk, kijk 's naar RTLZ. Dit zijn andere tijden, regels zijn anders, gemeentes zijn anders, 't leven is duurder geworden en we wonen nu eenmaal in een zorgstaat. Staat dat je niet aan? Flikker dan toch lekker op.

Amen! Als ik iemand werkeloos worden toewens is het Kim wel, en dan hopelijk tegelijkertijd met haar man.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Bazinga do 6 jun 2013 - 5:30

Ja, maar zij zijn zo geweldig, dat ze ruim voldoende spaargeld hebben, om 't nog even uit te zingen. Maar goed, anders verkoopt ze gewoon haar huis en auto en gaat ze wekenlang macaroni eten. Want zo hoort dat. Dat doet een goede burger. Yes
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 5:30

Bazinga schreef:
Ik begin gewoon zó te hopen dat jij werkloos wordt en je spaargeld bij één of andere Griekse bank hebt ondergebracht :/
Zo... gaat het verder goed met je? :shock:

Gast
Gast

Bericht  Luce do 6 jun 2013 - 5:30

Bazinga, ze leest en hoort toch alleen wat ze wil en blijft doorratelen. Echt, het werkt toch niet. Haar mening is de waarheid en die zal in den treure worden herhaald.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 5:31

TukTuk schreef:
Amen! Als ik iemand werkeloos worden toewens is het Kim wel, en dan hopelijk tegelijkertijd met haar man.
Kan je ook zelf nadenken, of staat dat niet in de functiebeschrijving?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 6 jun 2013 - 5:31

Bazinga schreef:Ja, maar zij zijn zo geweldig, dat ze ruim voldoende spaargeld hebben, om 't nog even uit te zingen. Maar goed, anders verkoopt ze gewoon haar huis en auto en gaat ze wekenlang macaroni eten. Want zo hoort dat. Dat doet een goede burger. Er is geen werk, of toch? - Pagina 15 3079029344

Stom, je hebt gelijk, dat ik daar niet aan gedacht heb! Waren we allemaal zulke model burgers als Kim!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Bazinga do 6 jun 2013 - 5:32

KimRosenberg85 schreef:
Bazinga schreef:
Ik begin gewoon zó te hopen dat jij werkloos wordt en je spaargeld bij één of andere Griekse bank hebt ondergebracht :/
Ja hoor! Gelukkig geen zonnesteek opgelopen, ondanks de vele, véle uren zon die ik heb, de laatste dagen.
En met jou? Nog gelachen om iemands overlijden recentelijk? smile
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk do 6 jun 2013 - 5:32

KimRosenberg85 schreef:
TukTuk schreef:
Kan je ook zelf nadenken, of staat dat niet in de functiebeschrijving?
Kan je ook inhoudelijk reageren op bepaalde vragen, of wordt het dan te heet onder je voeten?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Luce do 6 jun 2013 - 5:32

KimRosenberg85 schreef:
Bazinga schreef:

Zie? Dat is het enige wat ze eruit pikt.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 5:34

Bazinga schreef:
KimRosenberg85 schreef:
Bazinga schreef:
Ja hoor! Gelukkig geen zonnesteek opgelopen, ondanks de vele, véle uren zon die ik heb, de laatste dagen.
En met jou? Nog gelachen om iemands overlijden recentelijk? smile
Eh ... pale

Gast
Gast

Bericht  Bazinga do 6 jun 2013 - 5:34

Maar dat komt omdat ik gelijk heb.. Zou ik ook negeren.

Dus:

Er is geen werk, of toch? - Pagina 15 I-am-right1
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 5:35

Denk je echt dat ik op deze manier nog zin heb in een inhoudelijke discussie? Nee dus. Suspect

Gast
Gast

Bericht  Sea of Trees do 6 jun 2013 - 5:35

Ik vind iemand werkeloosheid toewensen wel erg eigenlijk Neutral dat gaat helemaal nergens over natuurlijk. Kim is vrij bot en hard, maar om met zulke dingen te smijten..
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Bazinga do 6 jun 2013 - 5:35

KimRosenberg85 schreef:Denk je echt dat ik op deze manier nog zin heb in een inhoudelijke discussie? Nee dus. Suspect

Ik verwijs u vriendelijk doch dringend naar de bovenstaande afbeelding.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk do 6 jun 2013 - 5:36

Sea of Trees schreef:Ik vind iemand werkeloosheid toewensen wel erg eigenlijk Neutral dat gaat helemaal nergens over natuurlijk. Kim is vrij bot en hard, maar om met zulke dingen te smijten..

Ik wens haar een realistischer blik toe en die zal ze alleen maar krijgen op het moment dat ze zelf met werkeloosheid te maken krijgt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Sam do 6 jun 2013 - 5:36

Kim is geen heilige, maar vind dat hier nu dingen gezegd worden die echt niet kunnen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Sea of Trees do 6 jun 2013 - 5:37

TukTuk schreef:
Sea of Trees schreef:Ik vind iemand werkeloosheid toewensen wel erg eigenlijk Neutral dat gaat helemaal nergens over natuurlijk. Kim is vrij bot en hard, maar om met zulke dingen te smijten..

Ik wens haar een realistischer blik toe en die zal ze alleen maar krijgen op het moment dat ze zelf met werkeloosheid te maken krijgt.
Ik vind het nog steeds een beetje kansloos eigenlijk.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 15 van 18 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: