Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Er is geen werk, of toch?

+56
Cimic
Bolleke
Bacio
Artemis
Sam
Bay
Linda
TukTuk
Tabbert
Caroow
Mermaid
Kaboutertje
Taeda
Poubelle
Printje
Arwyn
Fortissimo
Antibes
GreenGrass
Starla
Pommes
eigenwijs
Atelier Madame
Susan
Marin
Caramba
Rush
meisjesmama
*Bloempje*
Alex
Paper Crown
Luce
*Lookie*
LDJ
Aoi
Blond
Shisha
Ragazza
xxjojootjexx
SarahKey
Elliot
Bazinga
ellibre
Sayuri
ekjir@M
Nyx
Sea of Trees
Saga
Rovine
Monte
Ibbeltje
Zininzon
rapa nui
Gizmo
Toet
Punk'd
60 plaatsers

Pagina 13 van 18 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Marin do 6 jun 2013 - 2:26

Punk'd schreef:Ik hoorde het ook via mijn netwerk in interieur/architectuur. Zij vonden het jammer dat ik nu een baan als receptioniste/customer service medewerker had en hoopte dat ik snel iets in mijn opleidingsrichting vond. Voor hun was het echt een dealbreaker als je tijdelijk een baan had die niets met de sector te maken had. Ze zagen nog liever dat mensen dan in een woonwinkel o.i.d. gingen werken (leen bakker, kwantum etc.) om nog iets met het vak te maken te hebben.

Dat is begrijpelijk, liever een baan in een woonwinkel dan als schoonmaakster ergens. Maar het is ook zo krom. Want dat je als schoonmaakster werkt toont toch ook aan dat je niet stil zit en wel alles aanpakt? Je moet maar net een bijpassende baan kunnen vinden en een baan is toch nog altijd beter dan geen baan? Het is toch eigenlijk wel erg dat je daar dan op afgerekend wordt. Wat moet je dan? Een gat op je cv is ook geen optie.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Punk'd do 6 jun 2013 - 2:42

Precies. En daarnaast neem ik ook liever de telefoon aan met een eigen pc Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 253468018 als dat ik vakken vul bij de Kwantum.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Artemis do 6 jun 2013 - 3:06

Atelier Madame schreef:
Bazinga schreef:Ik ben op 't moment ook werkloos en ben wel aan't rondkijken, maar wat hier in de buurt is, is vooral parttime en op 't moment heb ik meer inkomsten uit m'n WW dan die parttime banen. En ik heb gewerkt voor die WW, dus vind 't voor nu wel even goed en geniet van 't weer, ga ik niet over liegen.

Als m'n WW ophoudt, neem ik elke baan aan, maar 't is gewoon verdomde moeilijk. Da's geen 'ja maar'-mentaliteit, 't is gewoon de realiteit.
dit is toch echt een ja maar, leuk hoor dat je hebt gewerkt voor je ww maar dat is voor situaties als je geen werk kunt vinden. Maar als je parttime iets kunt vinden en eender van je ww aangevuld krijgt is dat toch ook iets? Leuk dat je van de zon geniet, dat willen we allemaal wel.
Ben ik niet met je eens. Dat zij ww heeft, daar heeft niemand last van. Ww is er omdat je rustig een andere baan kunt zoeken en die betaal je zelf. Anders dan de bijstand.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Artemis do 6 jun 2013 - 3:10

Susan schreef:
Artemis schreef:
rapa nui schreef:Maar hoe kijken bedrijven er nou tegen aan als je nu bv tijdelijk achter de kassa zit na een hogere baan gehad te hebben? Zal wel erg verschillen ook. Kijk voor 2 maanden is prima. Maar vorig jaar toen wij een sollicitatieprocedure op het werk hadden werden mensen die nu een jaar achter de kassa of in de schoonmaak zaten (waarschijnlijk onder het motto beter iets dan niets) eigenlijk meteen weggegelegd omdat ze afgezakt waren naar een lager nivo, "daar zal vast wel een reden voor zijn"
Zo gaat dat vaak wel.

Dat is toch krom? Iedereen weet dat er niet genoeg banen 'op niveau' zijn, aan de ene kant wordt gezegd dat je alles moet aanpakken en dat je beter kunt solliciteren vanuit een baan dan vanuit een uitkering en als je dan vervolgens alles aanpakt dan word je daar weer op afgerekend. Ik vind dat heel raar.
Is ook raar, maar zo gaat het wel.
Mijn man is hr adviseur, daar gaat het ook zo: vacature de deur uit, 100 reacties, eerst alles eruit wat onder het opleidingsniveau is, dan alles eruit zonder werkervaring, dan alles 'waar wat mee is' zoals een kassabaantje in plaats van een baan in het werkveld, en dan alles eruit wat niet direct in het plaatje past (te oud, te jong, vrouw of man afhankelijk wat ze willen) en dan blijven er nog meer reacties over dan ze nodig hebben. Dus waarom zouden ze zich verdiepen in de rest? Niet tof, maar er is nou eenmaal meer aanbod dan vraag, dus waarom zouden ze het zichzelf moeilijk maken?
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Artemis do 6 jun 2013 - 3:20

En ik vind een ww uitkering, waar je zelf premie voor afdraagt en die naar rato van je arbeidsverleden gaat,toch echt iets anders dan de bijstand.

Ik heb ook weleens na een kutbaan ( niet in mijn werkveld, maar ik moest nou eenmaal waf) een tijdje in de ww gezeten, en dan solliciteerde ik echt wel, maar de eerste 2 maanden nam ik het ervan. Even uitblazen, nadenken wat ik wilde en vakantie vieren, want dan had ik tijden niet gedaan. En na 3 maanden had ik weer een baan.

Mensen denken niet te makkelijk over een uitkering, die krijg je namelijk niet zomaar. Een ww uitkering krijg je alleen als je gewerkt hebt, bijstand ook niet zomaar. Dus de situatie van een student vergelijken met een bijstandstrekker is nogal krom, zelfs een ww vergelijken met de bijstand is nogal dom.
Ik kom als ik in de ww kom voor de 4e keer in de ww. Niet omdat ik het zo tof vind, maar omdat er grote bezuinigingen zijn in mijn werkveld. En dat was de vorige keer ook zo. Dus toen ook mijn contract niet verlengd ivm geld. En daarvoor ging het hele bedrijf failliet.
En één keer mijn contract niet verlengd omdat ik zwanger was.
Ik bedoel maar, ik werk goed, nooit klachten gehad, 2x bezuinigingen terwijl ik een tijdelijk contract had, 1x een failliet bedrijf, en een keer geen contractverlenging gehad omdat ik te vroeg beviel en mijn kind in het ziekenhuis lag, dus ze vonden me een risico.
Nu wil mijn baas me erg graag houden, maar ook zij heeft daar geen stem in, first in first out, dus als ik pech heb zit ik zo weer zonder werk. Ik denk niet makkelijk over een uitkering, maar ik ben blij dat ze er zijn, Ik heb er nooit maximaal gebruik van gemaakt, vond altijd wel weer een baan, maar zonder had ik het niet gered.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 3:25

Artemis schreef:Een ww uitkering krijg je alleen als je gewerkt hebt, bijstand ook niet zomaar. Dus de situatie van een student vergelijken met een bijstandstrekker is nogal krom, zelfs een ww vergelijken met de bijstand is nogal dom.
Verklaar je nader? Waarom is dat zo krom? Ik heb dit erover kunnen vinden:

Wanneer heb ik recht op bijstand?

Heeft u niet genoeg inkomen of vermogen om in uw levensonderhoud te voorzien? En komt u niet in aanmerking voor een andere uitkering? Dan kunt u een bijstandsuitkering aanvragen. Hiermee kunt u de periode overbruggen tot u voldoende eigen inkomen verdient.

U heeft recht op een bijstandsuitkering als u aan de volgende voorwaarden voldoet:

U woont in Nederland.
U bent 18 jaar of ouder.
U heeft niet genoeg inkomen of eigen vermogen om in uw levensonderhoud te voorzien. Als u samenwoont, telt het inkomen en het eigen vermogen van uw partner ook mee.
U kunt geen beroep meer doen op een andere uitkering.
U zit niet in de gevangenis of een huis van bewaring.
Uw eigen vermogen komt niet boven een bepaald bedrag uit.
U doet mee aan activiteiten die uw gemeente u aanbiedt om werk te vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  TukTuk do 6 jun 2013 - 3:33

Eens met Artemis. Ik heb zelf 3 weken geleden een WW uitkering aangevraagd omdat ik ontslagen ben bij mijn bijbaan. Het is maar voor 6 uur per week, maar omdat ik altijd gewerkt heb sinds mijn 16e, heb ik toch recht op 7 maanden WW, en gelukkig lag mijn salaris vorig jaar vrij hoog, waardoor ik nu ongeveer net zoveel krijg als wat ik nu verdiende. (Kreeg voorheen op zaterdag een toeslag van 100%) Ik ben gelijk opzoek gegaan naar een nieuwe bijbaan, maar nog niks gevonden. Wel heb ik voor half juli en augustus een fulltime vakantiebaan, dus tot die tijd ga ik lekker genieten van mijn WW. Mocht ik iets vinden voor de zaterdag is het mooi mee genomen, maar ik ga niet allemaal omslachtig doen en een bijbaan 30km verder opzoeken, om vervolgens geen reiskosten vergoeding etc te krijgen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  TukTuk do 6 jun 2013 - 3:38

KimRosenberg85 schreef:
Artemis schreef:Een ww uitkering krijg je alleen als je gewerkt hebt, bijstand ook niet zomaar. Dus de situatie van een student vergelijken met een bijstandstrekker is nogal krom, zelfs een ww vergelijken met de bijstand is nogal dom.
Verklaar je nader? Waarom is dat zo krom? Ik heb dit erover kunnen vinden:

Wanneer heb ik recht op bijstand?

Heeft u niet genoeg inkomen of vermogen om in uw levensonderhoud te voorzien? En komt u niet in aanmerking voor een andere uitkering? Dan kunt u een bijstandsuitkering aanvragen. Hiermee kunt u de periode overbruggen tot u voldoende eigen inkomen verdient.

U heeft recht op een bijstandsuitkering als u aan de volgende voorwaarden voldoet:

U woont in Nederland.
U bent 18 jaar of ouder.
U heeft niet genoeg inkomen of eigen vermogen om in uw levensonderhoud te voorzien. Als u samenwoont, telt het inkomen en het eigen vermogen van uw partner ook mee.
U kunt geen beroep meer doen op een andere uitkering.
U zit niet in de gevangenis of een huis van bewaring.
Uw eigen vermogen komt niet boven een bepaald bedrag uit.
U doet mee aan activiteiten die uw gemeente u aanbiedt om werk te vinden.

Het is niet zo makkelijk om bijstand te krijgen.. Mijn vriend zit al maanden werkeloos thuis, geen recht op WW meer.. En bijstand heeft hij ook geen recht op, omdat we samenwonen, en mijn stufilening en bijbaantje wat ik tot 3 weken geleden had, voldoende moest zijn om ons te onderhouden.. Je mag samen maar een inkomen van 1200 euro hebben, als ik 1100 euro aan inkomen zou hebben, zou mijn vriend 100 euro bijstand krijgen.. Stufilening wordt gewoon gezien als inkomen. (Erger nog, ze verplichten mensen die recht hebben op stufi, om een maximale lening er bij te nemen)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Arwyn do 6 jun 2013 - 3:43

Pff ja, dat probleem met de bijstand hebben wij ook gehad..
Gelukkig had vriend destijds vrij snel een baan gevonden, anders had ik ook moeten gaan lenen bij DUO, iets wat ik gewoon echt niet wilde doen. En dan hadden we trouwens ook nog eerst op mijn spaargeld moeten teren, waar ik al sinds mijn 14e voor werk. Gelukkig is dat er niet van gekomen!

Van de WW heb ik trouwens wel een maand gebruik gemaakt. In het onderwijs is in de zomer nou eenmaal geen werk, dus voor de vakantie had ik toen WW aangevraagd. Ook per 1 september gelijk weer stopgezet trouwens.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 3:57

TukTuk schreef:

Het is niet zo makkelijk om bijstand te krijgen.. Mijn vriend zit al maanden werkeloos thuis, geen recht op WW meer.. En bijstand heeft hij ook geen recht op, omdat we samenwonen, en mijn stufilening en bijbaantje wat ik tot 3 weken geleden had, voldoende moest zijn om ons te onderhouden.. Je mag samen maar een inkomen van 1200 euro hebben, als ik 1100 euro aan inkomen zou hebben, zou mijn vriend 100 euro bijstand krijgen.. Stufilening wordt gewoon gezien als inkomen. (Erger nog, ze verplichten mensen die recht hebben op stufi, om een maximale lening er bij te nemen)
Ja, maar dat is toch ook heel logisch? Het is toch niet normaal dat wanneer je niet werkt, je maar gewoon geld toegestopt krijgt? Als je samenwoont met iemand die gewoon geld binnenkrijgt, dan begrijp ik wel dat je het dan samen mag uitzoeken. Het is niet dat je dan omkomt van de honger of iets dergelijks. Bijstand is echt bedoeld voor nóódgevallen, niet als een soort recht om altijd geld te krijgen van de overheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 3:58

Arwyn schreef:

Van de WW heb ik trouwens wel een maand gebruik gemaakt. In het onderwijs is in de zomer nou eenmaal geen werk, dus voor de vakantie had ik toen WW aangevraagd. Ook per 1 september gelijk weer stopgezet trouwens.
Wauw... hier zou ik dus serieus niet eens aan denken hè... dus je krijgt dan gewoon in de zomer ww, omdat er dan geen werk is? Echt waar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Luce do 6 jun 2013 - 4:01

KimRosenberg85 schreef:
Arwyn schreef:

Van de WW heb ik trouwens wel een maand gebruik gemaakt. In het onderwijs is in de zomer nou eenmaal geen werk, dus voor de vakantie had ik toen WW aangevraagd. Ook per 1 september gelijk weer stopgezet trouwens.
Wauw... hier zou ik dus serieus niet eens aan denken hè... dus je krijgt dan gewoon in de zomer ww, omdat er dan geen werk is? Echt waar?

Dat gebeurt wel vaker hoor. En ik vind het ook niet zo gek. Als je geen urencontract hebt, heb je in de zomer pech in het onderwijs omdat er geen werk is. Is daar zelfs niet ook een regeling voor?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  TukTuk do 6 jun 2013 - 4:02

KimRosenberg85 schreef:
TukTuk schreef:

Het is niet zo makkelijk om bijstand te krijgen.. Mijn vriend zit al maanden werkeloos thuis, geen recht op WW meer.. En bijstand heeft hij ook geen recht op, omdat we samenwonen, en mijn stufilening en bijbaantje wat ik tot 3 weken geleden had, voldoende moest zijn om ons te onderhouden.. Je mag samen maar een inkomen van 1200 euro hebben, als ik 1100 euro aan inkomen zou hebben, zou mijn vriend 100 euro bijstand krijgen.. Stufilening wordt gewoon gezien als inkomen. (Erger nog, ze verplichten mensen die recht hebben op stufi, om een maximale lening er bij te nemen)
Ja, maar dat is toch ook heel logisch? Het is toch niet normaal dat wanneer je niet werkt, je maar gewoon geld toegestopt krijgt? Als je samenwoont met iemand die gewoon geld binnenkrijgt, dan begrijp ik wel dat je het dan samen mag uitzoeken. Het is niet dat je dan omkomt van de honger of iets dergelijks. Bijstand is echt bedoeld voor nóódgevallen, niet als een soort recht om altijd geld te krijgen van de overheid.

Vind je het logisch dat ze dus mensen dwingen om 1000 euro per maand te lenen van DUO? En kan jij rondkomen van 1200 euro met 2 personen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 4:06

Ik bouw dat soort zaken dan zelf in, dat ik maandelijks een bedrag spaar voor die ene maand, dus bijvoorbeeld 11x 100 euro wegzetten, zodat je dan 1100 euro hebt voor die maand, maar ik zal gekke henkie wel weer zijn. Zelf vind ik het gewoon niet zo vanzelfsprekend om je hand op te houden, wanneer je ook zelfredzaam kunt zijn...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Caroow do 6 jun 2013 - 4:09

KimRosenberg85 schreef:Ik bouw dat soort zaken dan zelf in, dat ik maandelijks een bedrag spaar voor die ene maand, dus bijvoorbeeld 11x 100 euro wegzetten, zodat je dan 1100 euro hebt voor die maand, maar ik zal gekke henkie wel weer zijn. Zelf vind ik het gewoon niet zo vanzelfsprekend om je hand op te houden, wanneer je ook zelfredzaam kunt zijn...

Volgens mij is het niet zo'n luxe dat je als invaldocent elke maand makkelijk iets opzij kunt zetten.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 4:11

1200 is blijkbaar het gestelde minimum. Je krijgt het maar... En het is logisch dat ze er vanuit gaan dat je je andere mogelijkheden eerst aanspreekt zoals spaargeld of duo. Balen wel ja maar ook begrijpelijk dat ze niet iedereen zomaar lekker gaan spekken. Logisch dat ze het niet een aantrekkelijk iets maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 4:13

Caroow schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik bouw dat soort zaken dan zelf in, dat ik maandelijks een bedrag spaar voor die ene maand, dus bijvoorbeeld 11x 100 euro wegzetten, zodat je dan 1100 euro hebt voor die maand, maar ik zal gekke henkie wel weer zijn. Zelf vind ik het gewoon niet zo vanzelfsprekend om je hand op te houden, wanneer je ook zelfredzaam kunt zijn...

Volgens mij is het niet zo'n luxe dat je als invaldocent elke maand makkelijk iets opzij kunt zetten.
Nee, niet alles is luxe in het leven! Ik heb het zelf van 600 per maand gered en daar moest ik dan ook collegegeld en boeken van betalen en al mijn vaste lasten, dus ik weet wel hoe moeilijk het kan zijn, maar toch heb ik dus nooit gedacht: hé laat ik eens een uitkering aanvragen, want ik was niet ziek en het is niet eens in me opgekomen om mijn hand op te houden bij de overheid!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  TukTuk do 6 jun 2013 - 4:14

Zus schreef:1200 is blijkbaar het gestelde minimum. Je krijgt het maar... En het is logisch dat ze er vanuit gaan dat je je andere mogelijkheden eerst aanspreekt zoals spaargeld of duo. Balen wel ja maar ook begrijpelijk dat ze niet iedereen zomaar lekker gaan spekken. Logisch dat ze het niet een aantrekkelijk iets maken.

Ja natuurlijk is het logisch dat je niet zomaar iets krijgt, maar het is wel raar dat ze er van uit gaan dat een student iemand kan onderhouden.. Ik heb die volledige lening al nodig om rond te komen, dus we komen nu iedere maand geld te kort. Dat je je spaargeld aan moet spreken is wel logisch.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 4:29

Bijstand is nu eenmaal niet bedoeld om lekker riant van te gaan leven met z'n tweetjes, gelukkig maar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Pommes do 6 jun 2013 - 4:33

KimRosenberg85 schreef:Bijstand is nu eenmaal niet bedoeld om lekker riant van te gaan leven met z'n tweetjes, gelukkig maar!

Dat wordt toch nergens gezegd.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Luce do 6 jun 2013 - 4:34

Tja, Kim, zoveel opzij zetten is ook niet zo moeilijk als je zo'n geweldig inkomen hebt als de jouwe. Wat een domme meisjes hier allemaal hè, ze snappen er niks van Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 4:37

Luce schreef:Tja, Kim, zoveel opzij zetten is ook niet zo moeilijk als je zo'n geweldig inkomen hebt als de jouwe. Wat een domme meisjes hier allemaal hè, ze snappen er niks van Wink
Dat is ook niet altijd zo geweest en we hebben er allebei keihard voor gewerkt om uiteindelijk in deze positie te komen. Niet altijd op save gespeeld, niet al op ons 20e veel verdienen, een autootje rijden en een huis kopen. Nee, toen waren wij nog hard aan de weg aan het timmeren voor een minimaal loontje, dat soms niet eens boven de armoedegrens uitkwam... Ik weet dat ik een gezegend mens ben, maar het is ook een kwestie van keuzes maken, hard werken en doorzetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  TukTuk do 6 jun 2013 - 4:40

KimRosenberg85 schreef:Bijstand is nu eenmaal niet bedoeld om lekker riant van te gaan leven met z'n tweetjes, gelukkig maar!

Psst.. Ik ga je een geheimpje vertellen en nu moet je niet schrikken!...... Er zit nog een heel groot gebied tussen riant leven, en niet eens je vaste lasten kunnen betalen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Sam do 6 jun 2013 - 4:42

Ik vind dat sommige mensen hier nogal makkelijk doen over ww.
'Even lekker van mijn ww genieten'?!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Luce do 6 jun 2013 - 4:43

KimRosenberg85 schreef:
Luce schreef:Tja, Kim, zoveel opzij zetten is ook niet zo moeilijk als je zo'n geweldig inkomen hebt als de jouwe. Wat een domme meisjes hier allemaal hè, ze snappen er niks van Wink
Dat is ook niet altijd zo geweest en we hebben er allebei keihard voor gewerkt om uiteindelijk in deze positie te komen. Niet altijd op save gespeeld, niet al op ons 20e veel verdienen, een autootje rijden en een huis kopen. Nee, toen waren wij nog hard aan de weg aan het timmeren voor een minimaal loontje, dat soms niet eens boven de armoedegrens uitkwam... Ik weet dat ik een gezegend mens ben, maar het is ook een kwestie van keuzes maken, hard werken en doorzetten.

Ah, echt zo fijn voor je dat je altijd zulke goede keuzes hebt gemaakt en zo verstandig bent geweest en nog bent. Iedereen zou jou als voorbeeld moeten nemen, dan zouden onze levens zo goed in elkaar steken!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 13 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 13 van 18 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 18  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum