Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Er is geen werk, of toch?

+56
Cimic
Bolleke
Bacio
Artemis
Sam
Bay
Linda
TukTuk
Tabbert
Caroow
Mermaid
Kaboutertje
Taeda
Poubelle
Printje
Arwyn
Fortissimo
Antibes
GreenGrass
Starla
Pommes
eigenwijs
Atelier Madame
Susan
Marin
Caramba
Rush
meisjesmama
*Bloempje*
Alex
Paper Crown
Luce
*Lookie*
LDJ
Aoi
Blond
Shisha
Ragazza
xxjojootjexx
SarahKey
Elliot
Bazinga
ellibre
Sayuri
ekjir@M
Nyx
Sea of Trees
Saga
Rovine
Monte
Ibbeltje
Zininzon
rapa nui
Gizmo
Toet
Punk'd
60 plaatsers

Pagina 16 van 18 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18  Volgende

Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 16 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Bazinga do 6 jun 2013 - 5:37

Sorry je hebt gelijk. Ik heb niet áltijd gelijk..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sea of Trees do 6 jun 2013 - 5:37

TukTuk schreef:
Sea of Trees schreef:Ik vind iemand werkeloosheid toewensen wel erg eigenlijk Neutral dat gaat helemaal nergens over natuurlijk. Kim is vrij bot en hard, maar om met zulke dingen te smijten..

Ik wens haar een realistischer blik toe en die zal ze alleen maar krijgen op het moment dat ze zelf met werkeloosheid te maken krijgt.
Ik vind het nog steeds een beetje kansloos.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  TukTuk do 6 jun 2013 - 5:38

Sea of Trees schreef:
TukTuk schreef:
Sea of Trees schreef:Ik vind iemand werkeloosheid toewensen wel erg eigenlijk Neutral dat gaat helemaal nergens over natuurlijk. Kim is vrij bot en hard, maar om met zulke dingen te smijten..

Ik wens haar een realistischer blik toe en die zal ze alleen maar krijgen op het moment dat ze zelf met werkeloosheid te maken krijgt.
Ik vind het nog steeds een beetje kansloos.

Dat mag je vinden smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Luce do 6 jun 2013 - 5:40

Oh dát is wel kansloos. Ik snap 'm.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Sea of Trees do 6 jun 2013 - 6:10

Luce schreef:Oh dát is wel kansloos. Ik snap 'm.
Ja, vind jij het niet laag om met dat soort opmerkingen terug te komen? Dat je het niet met haar eens bent, dat kan, ik vind haar ook écht niet altijd leuke opmerkingen maken, maar ik vind het ook raar om zulke dingen terug te gaan zeggen.
Maar goed, mijn mening.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Bericht  Luce do 6 jun 2013 - 6:17

Ik vind het vooral raar dat dát eruit gepikt wordt. Erg bijzonder.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Sea of Trees do 6 jun 2013 - 6:21

Luce schreef:Ik vind het vooral raar dat dát eruit gepikt wordt. Erg bijzonder.
Wat vind je daar bijzonder aan?

Ik heb de hele dag gewerkt en nog geen tijd gehad om dingen bij te lezen, dat is toch niet zo raar. Om nu nog te gaan reageren op de discussie van vanmiddag...
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bacio do 6 jun 2013 - 6:24

Kim wat voor baan heb jij eigenlijk? Je zegt heel veel te verdienen, maar zit toch de hele dag te forummen. Ik kan me niet voorstellen dat jij veel uren maakt.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Arwyn do 6 jun 2013 - 6:30

KimRosenberg85 schreef:
Arwyn schreef:
Van de WW heb ik trouwens wel een maand gebruik gemaakt. In het onderwijs is in de zomer nou eenmaal geen werk, dus voor de vakantie had ik toen WW aangevraagd. Ook per 1 september gelijk weer stopgezet trouwens.
Wauw... hier zou ik dus serieus niet eens aan denken hè... dus je krijgt dan gewoon in de zomer ww, omdat er dan geen werk is? Echt waar?

Tsja, wat moest ik anders? 6 weken helemaal zonder inkomen is vrij lastig vaste lasten betalen.
En aangezien ik toen al 25 was, kon ik geen vakantiewerk vinden voor die weken. Overal te oud en te duur voor.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Arwyn do 6 jun 2013 - 6:32

KimRosenberg85 schreef:
Caroow schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik bouw dat soort zaken dan zelf in, dat ik maandelijks een bedrag spaar voor die ene maand, dus bijvoorbeeld 11x 100 euro wegzetten, zodat je dan 1100 euro hebt voor die maand, maar ik zal gekke henkie wel weer zijn. Zelf vind ik het gewoon niet zo vanzelfsprekend om je hand op te houden, wanneer je ook zelfredzaam kunt zijn...

Volgens mij is het niet zo'n luxe dat je als invaldocent elke maand makkelijk iets opzij kunt zetten.
Nee, niet alles is luxe in het leven! Ik heb het zelf van 600 per maand gered en daar moest ik dan ook collegegeld en boeken van betalen en al mijn vaste lasten, dus ik weet wel hoe moeilijk het kan zijn, maar toch heb ik dus nooit gedacht: hé laat ik eens een uitkering aanvragen, want ik was niet ziek en het is niet eens in me opgekomen om mijn hand op te houden bij de overheid!

Ik heb ook heel veel maanden gehad dat ik niet eens 600,- in de maand had, wel ontzettend veel maanden dat ik maar 200,- verdiende. Knap als jij daar alles van kunt betalen!
Persoonlijk zal ik ook niet snel op iets dergelijks aanspraak maken, ik heb heel vaak werk onder niveau gedaan en doe dat nu ook, maar als ook dat werk er niet is, zul je toch iets moeten. De huur niet betalen is nou eenmaal geen optie.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Bericht  Sea of Trees do 6 jun 2013 - 6:34

Ik snap niet waarom mensen miepen over 'handje ophouden bij de overheid'. Je hebt er zelf voor gewerkt, waarom zou je er dan geen gebruik van maken als de mogelijkheid er is?
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan do 6 jun 2013 - 6:38

Dat vind ik ook, maar ik vind het wel raar dat er de hele tijd wordt geroepen dat dat zo heel anders is dan in de bijstand. Ik was werkloos net na mijn studie, dat was voor mij helaas het punt waarop ik geen werk kon vinden, en in het half jaar daaraan voorafgaand had ik niet genoeg gewerkt door mijn stage en afstudeerscriptie. Het is niet dat je mentaliteit dan opeens heel anders is dan als je in de WW zit, en dat je dan een of andere uitvreter bent terwijl het in de WW allemaal wel prima is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Artemis do 6 jun 2013 - 6:40

Arwyn schreef:
KimRosenberg85 schreef:
Arwyn schreef:
Van de WW heb ik trouwens wel een maand gebruik gemaakt. In het onderwijs is in de zomer nou eenmaal geen werk, dus voor de vakantie had ik toen WW aangevraagd. Ook per 1 september gelijk weer stopgezet trouwens.
Wauw... hier zou ik dus serieus niet eens aan denken hè... dus je krijgt dan gewoon in de zomer ww, omdat er dan geen werk is? Echt waar?

Tsja, wat moest ik anders? 6 weken helemaal zonder inkomen is vrij lastig vaste lasten betalen.
En aangezien ik toen al 25 was, kon ik geen vakantiewerk vinden voor die weken. Overal te oud en te duur voor.
Is toch ook logisch. Ww is voor als je zonder werk zit, als je contract afloopt zit je zonder werk, ook als het maar voor een paar weken is. Waarom zou je dan geen ww aanvragen? Daar is ie voor. Echt volkomen normaal. Werkloos is werkloos.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Arwyn do 6 jun 2013 - 6:43

Ik kan er ook niet mee zitten hoor.
Werk al sinds mijn 14e en heb er welgeteld 1 maand gebruik van gemaakt. Had het nog wel langer kunnen doen omdat ik september en oktober maar ongeveer een week per maand kon werken, maar daar had ik dan weer geen zin in.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 6:43

Luce schreef:Bazinga, ze leest en hoort toch alleen wat ze wil en blijft doorratelen. Echt, het werkt toch niet. Haar mening is de waarheid en die zal in den treure worden herhaald.

Maar is dat ook andersom niet net zo het geval? Dat zij een andere mening heeft die blijkbaar niet in het algemene plaatje valt is toch geen rede om haar van alles toe te wensen? Ik vind dat niet echt relevant in de discussie en best wel heel erg sneu eigenlijk.

Kim, in hoeverre vind jij WW nu precies 'handje ophouden'? Zo heb ik dat persoonlijk namelijk nooit ervaren. En zoals ik al eerder aangaf wil ik toch wel een baan rond hetzelfde inkomen behouden omdat ik bij een eventuele nieuwe werkloosheid anders nog meer achteruit ga en aangezien ik alleen ben moet ik mezelf wel kunnen blijven onderhouden. Kijk, ben je al een half jaar werkloos dan zal ik wellicht ook verder gaan kijken maar in de eerste paar maanden wil ik toch wel proberen op hetzelfde niveau te blijven. Wat vind je daarvan? Ik heb jaren gewerkt voor mijn recht op WW, dan wil ik dat ook kunnen gebruiken om een goede nieuwe baan te kunnen vinden. Het is niet dat ik het misbruik naar mijn idee. Ik zie het als een verzekering waar ik gebruik van maak en volgens mij heb ik inmiddels meer ingelegd dan opgebruikt dus ik voel me nergens schuldig over.

Gast
Gast

Bericht  Sea of Trees do 6 jun 2013 - 6:45

Artemis schreef:
Arwyn schreef:
KimRosenberg85 schreef:
Arwyn schreef:

Is toch ook logisch. Ww is voor als je zonder werk zit, als je contract afloopt zit je zonder werk, ook als het maar voor een paar weken is. Waarom zou je dan geen ww aanvragen? Daar is ie voor. Echt volkomen normaal. Werkloos is werkloos.
Ik ben het er niet zo mee eens. Als je met je werkgever hebt afgesproken dat je in de vakantie niet uitbetaald krijgt, dan vind ik het wel 'lekker makkelijk' om voor die paar maanden ff WW aan te vragen. In mijn ogen is het daar niet voor bedoeld.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 6:47

Als het daar niet voor bedoeld is dan zou ze het niet krijgen toch? Ze heeft uit nood, neem ik aan, dat nul-uren contract geaccepteerd. Dat is toch beter dan thuis zitten en niks doen? Houdt vervolgens wel in dat ze een maand zonder werk zit en dus weer recht op WW heeft. Ik neem aan dat zij ook veel liever gewoon een contract zou hebben en die maand zonder WW kan doen.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 6 jun 2013 - 6:48

Sea of Trees schreef:
Artemis schreef:
Arwyn schreef:
KimRosenberg85 schreef:
Arwyn schreef:

Ik ben het er niet zo mee eens. Als je met je werkgever hebt afgesproken dat je in de vakantie niet uitbetaald krijgt, dan vind ik het wel 'lekker makkelijk' om voor die paar maanden ff WW aan te vragen. In mijn ogen is het daar niet voor bedoeld.

Het lijkt mij dat ze in die maanden gewoon geen werkgever heeft, anders kun je helemaal geen WW aanvragen. En als je geen werkgever hebt en dus geen inkomen dan is het daar wel voor bedoeld, lijkt mij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan do 6 jun 2013 - 6:49

Zus schreef:Als het daar niet voor bedoeld is dan zou ze het niet krijgen toch? Ze heeft uit nood, neem ik aan, dat nul-uren contract geaccepteerd. Dat is toch beter dan thuis zitten en niks doen? Houdt vervolgens wel in dat ze een maand zonder werk zit en dus weer recht op WW heeft. Ik neem aan dat zij ook veel liever gewoon een contract zou hebben en die maand zonder WW kan doen.

Precies. Als ze dat nulurencontract niet had gehad dan had ze waarschijnlijk helemaal geen werk, dan had ze heel wat meer maanden WW moeten aanvragen en dan had ze daar weer commentaar op gekregen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sea of Trees do 6 jun 2013 - 6:49

Een 0 uren contract accepteren uit nood vind ik inderdaad wat anders.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bazinga do 6 jun 2013 - 6:51

SOT: Dus jij zou geen WW aanvragen, als je een contract hebt, waarin staat dat je 6 weken niet werkt en niet betaald krijgt? Je zou gaan sparen die overige maanden om die 6 weken te overbruggen?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Susan do 6 jun 2013 - 6:51

Sea of Trees schreef:Een 0 uren contract accepteren uit nood vind ik inderdaad wat anders.

Maar met een nulurencontract krijg je toch nou eenmaal alleen betaald als er werk is?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Arwyn do 6 jun 2013 - 6:51

SoT: Als je wil beginnen in het onderwijs is het gewoon onmogelijk om ergens een vaste aanstelling te krijgen, zelfs niet voor 1 dag. Je moet dus wel invallen, of niet in het onderwijs werken. En tsja, onderdeel van invallen is dat je dus puur de dagen die je werkt uitbetaald krijgt. Ben je ziek, heb je pech (en ook geen 2 wachtdagen waarna je wel betaald krijgt). In de vakantieweken had ik dus gewoon 0,0 inkomen en daar had ik geen keuze in. Ik kon er zelf dus ook niets aan doen dat ik in die 6 weken geen inkomen had. Dat is geen keuze, dat is een vaststaand feit als je invalt (tenzij je du WW aanvraagt).
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Bericht  Arwyn do 6 jun 2013 - 6:52

Ik spaarde overigens echt wel voor die weken vakantie hoor, maar er waren maanden dat ik maar 2 dagen werk had. Daarvan kun je niet eens die maand je vaste lasten betalen, laat staan dat je kunt sparen voor die weken vakantie.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Bericht  Sea of Trees do 6 jun 2013 - 6:54

Susan schreef:
Sea of Trees schreef:Een 0 uren contract accepteren uit nood vind ik inderdaad wat anders.

Maar met een nulurencontract krijg je toch nou eenmaal alleen betaald als er werk is?
Dat weet ik, ik heb zelf een lange tijd een 0 urencontract gehad. Ik kreeg overigens geen WW, zelfs niet aanvullend. Dus hoe Arwyn het voor elkaar gekregen heeft...
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 16 van 18 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: