Er is geen werk, of toch?
+56
Cimic
Bolleke
Bacio
Artemis
Sam
Bay
Linda
TukTuk
Tabbert
Caroow
Mermaid
Kaboutertje
Taeda
Poubelle
Printje
Arwyn
Fortissimo
Antibes
GreenGrass
Starla
Pommes
eigenwijs
Atelier Madame
Susan
Marin
Caramba
Rush
meisjesmama
*Bloempje*
Alex
Paper Crown
Luce
*Lookie*
LDJ
Aoi
Blond
Shisha
Ragazza
xxjojootjexx
SarahKey
Elliot
Bazinga
ellibre
Sayuri
ekjir@M
Nyx
Sea of Trees
Saga
Rovine
Monte
Ibbeltje
Zininzon
rapa nui
Gizmo
Toet
Punk'd
60 plaatsers
Pagina 5 van 18
Pagina 5 van 18 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 18
Re: Er is geen werk, of toch?
Het ligt eraan wat voor een bedrijf je wilt beginnen, er zijn ook bedrijfstakken waar je helemaal geen investering hoeft te doen.Luce schreef:Ik weet uit ervaring dat je vooral heel veel geld moet investeren als je een eigen bedrijf begint. Dat is echt geen oplossing als je geen geld meer hebt en geen werk kunt vinden. Gelukkig was het mogelijk hier, maar voor het geld hoef ik het echt niet te doen hoor.
Gast- Gast
Zoals..?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Marin schreef:Ja en ik vind het heel fijn omdat het mij een gevoel van eigenwaarde geeft. Dat ik zelf iets bereikt heb en blijkbaar m'n krachten weet in te zetten dat ik iets zelfstandig kan doen. Dat ik daar geen heel sollicitatieproces voor door hoef te lopen (hoewel, elk kennismakingsgesprek is als het ware een sollicitatiegesprek haha), maar dat ík dit doe. Dat werkt heel positief bovenop de negatieve sfeer van het solliciteren en elke keer een afwijzing. In nood van een baan zijn is echt zo k.u.t., dus alle beetje positiviteit zijn welkom, en omdat ik intussen in m'n ene werkveld echt zo ongeveer het idee heb dat ik waardeloos ben (ik weet dat het niet zo is, maar dat gevoel), is het fijn om iets anders te kunnen betekenen voor mezelf (en anderen natuurlijk).
Ja, heel herkenbaar.
Luce- Kletskop
Als de situatie blijft zoals die nu is ben ik per 1-9 ook mijn baan kwijt.
Ik wil best werken maar niet fabriekswerk. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik ook niet hoef te werken dat scheelt.
Ik wil best werken maar niet fabriekswerk. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik ook niet hoef te werken dat scheelt.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Apart dat zoveel vrouwen hier zo nadrukkelijk aangeven geen fabriekswerk te willen doen. Ik heb tijdelijk in een fabriek gewerkt en ik heb nooit eerder zoveel lol gehad tijdens het werk. Luidkeels zingen met nog twintig fabrieksarbeiders, terwijl je pakketten samenstelt, heerlijk
Gast- Gast
Dan ben ik toch wel benieuwd welk bedrijf jij op kunt zetten zonder enige investering te doen en daar ook nog eens direct winst mee kunt maken. Als het zo makkelijk was, zou iedereen toch dat bedrijf beginnen? Er zijn vast bedrijven te verzinnen waarvoor je geen financiële investering moet doen, maar dan moet je waarschijnlijk heel veel tijd investeren. En werklozen zonder spaarpotje hebben die tijd niet, want er moet geld binnenkomen om de huur te kunnen betalen.KimRosenberg85 schreef:Het ligt eraan wat voor een bedrijf je wilt beginnen, er zijn ook bedrijfstakken waar je helemaal geen investering hoeft te doen.
Gast- Gast
Ik denk dat ze bedoelen dat ze niet een vaste baan willen hebben als fabrieksarbeider. Voor 3 weken is dat leuk, maar ik zou er daarna ook vrij simpel van worden denk ik. Tijdelijk kan nog wel, maar elke dag exact dezelfde handelingen doen (hoe leuk de collega's ook zijn), dat zou ik ook niet kunnen.KimRosenberg85 schreef:Apart dat zoveel vrouwen hier zo nadrukkelijk aangeven geen fabriekswerk te willen doen. Ik heb tijdelijk in een fabriek gewerkt en ik heb nooit eerder zoveel lol gehad tijdens het werk. Luidkeels zingen met nog twintig fabrieksarbeiders, terwijl je pakketten samenstelt, heerlijk
Gast- Gast
Ik zou ook graag weten welk bedrijf dan geen investering kost? Ik zou namelijk niet 1 kunnen bedenken.
Luce- Kletskop
ik werk op het kantoor van een grote fabriek. Zie dus hoe het er kan zijn... aan mij niet besteed.KimRosenberg85 schreef:Apart dat zoveel vrouwen hier zo nadrukkelijk aangeven geen fabriekswerk te willen doen. Ik heb tijdelijk in een fabriek gewerkt en ik heb nooit eerder zoveel lol gehad tijdens het werk. Luidkeels zingen met nog twintig fabrieksarbeiders, terwijl je pakketten samenstelt, heerlijk
meisjesmama- Kletskop
Ja, maar als je zonder werk zit, is fabriekswerk toch beter dan geen werk.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
ligt aan je situatie... ik hoef niet te werken.Rush schreef:Ja, maar als je zonder werk zit, is fabriekswerk toch beter dan geen werk.
meisjesmama- Kletskop
Ik kan hier eigenlijk weinig anders op zeggen dan 'duh'. Zo ken ik er nog wel een paar.meisjesmama schreef:ligt aan je situatie... ik hoef niet te werken.Rush schreef:Ja, maar als je zonder werk zit, is fabriekswerk toch beter dan geen werk.
Als je niet hoeft te werken, hoef je ook niet te solliciteren en hoef je je al helemaal niet druk te maken of er wel of geen werk is. Ik geloof dat het in dit topic niet gaat over mensen die niet hoeven te werken.
Rush- Lady Post-a-lot
Als t moet maak ik zelfs schoon. Ik voel me nergens te goed voor. Als er brood op de plank moet komen en de rekeningen komen binnen dan interesseerd het mij écht niets.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Rush schreef:Ik kan hier eigenlijk weinig anders op zeggen dan 'duh'. Zo ken ik er nog wel een paar.meisjesmama schreef:ligt aan je situatie... ik hoef niet te werken.Rush schreef:Ja, maar als je zonder werk zit, is fabriekswerk toch beter dan geen werk.
Als je niet hoeft te werken, hoef je ook niet te solliciteren en hoef je je al helemaal niet druk te maken of er wel of geen werk is. Ik geloof dat het in dit topic niet gaat over mensen die niet hoeven te werken.
Nou, idd! Fijn dat je niet hoeft te werken meisjesmama, ik ook niet, maar toch ben ik weer opzoek. Er is niets ergs aan werken. En moge t duidelijk zijn dat de inkomsten die ik binnenbreng niet nodig is om te leven.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
maar het scheelt wel dat jullie voor het financiële plaatje niet hoeven te werken. Als straks mijn uitkering is afgelopen en ik heb nog geen werk dan zijn wij toch flink de sjaak op financieel vlak. Dan hebben we maandelijks een tekort.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Het is onzin dat leeftijd niet uitmaakt als je solliciteert in (bijvoorbeeld) de horeca. Ik ben 28 en ik mag blij zijn (ja, echt blij zijn met een baan bij de McDonalds) als ik in augustus een contractsverlenging krijg. Voor mij tien anderen die de helft kosten.
Mensen willen wél werken (of laat ik voor mezelf spreken: ik wil wél werken), maar er is nu eenmaal geen werk. En ja, er zijn heus wel vacatures, maar daar reageert direct 300 man op en dan moet je wel van hele goede huize komen wil jij degene zijn die eruit gepikt wordt en op gesprek mag komen (en dan mag je alleen nog maar op gesprek komen en is je kans nog steeds klein (weliswaar ietsje groter omdat je op gesprek mag komen) dat je de baan daadwerkelijk krijgt).
En ja, ik moet werken om in mijn huis te kunnen blijven en ondanks dat ik altijd riep niet voor een schijntje mijn bed uit te komen wat salaris betreft werk ik nu toch onder mijn niveau voor minimumloon bij de McDonald's. Een andere keus had ik namelijk niet.
Mensen willen wél werken (of laat ik voor mezelf spreken: ik wil wél werken), maar er is nu eenmaal geen werk. En ja, er zijn heus wel vacatures, maar daar reageert direct 300 man op en dan moet je wel van hele goede huize komen wil jij degene zijn die eruit gepikt wordt en op gesprek mag komen (en dan mag je alleen nog maar op gesprek komen en is je kans nog steeds klein (weliswaar ietsje groter omdat je op gesprek mag komen) dat je de baan daadwerkelijk krijgt).
En ja, ik moet werken om in mijn huis te kunnen blijven en ondanks dat ik altijd riep niet voor een schijntje mijn bed uit te komen wat salaris betreft werk ik nu toch onder mijn niveau voor minimumloon bij de McDonald's. Een andere keus had ik namelijk niet.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Ook ik ben bereid ander werk te doen dan waar ik voor ben opgeleid. Niet pas als ik in mijn eigen sector niets kan vinden, maar ook nu al reageer ik al op functies die in een andere sector en/of onder mijn opleidingsniveau liggen. Dit vergroot mogelijk/hopelijk de kans dat ik wel wat vind....
Daarnaast wil ik zelf ook wel een stukje onafhankelijkheid op financieel gebied tegenover m'n vriend. We zouden het aardig kunnen redden met zijn inkomen, maar ik wil niet het gevoel creëren dat ik van zijn geld leef. In nood voor eventjes wel, maar ik wil hoe dan ook gewoon aan het werk en mijn deel inbrengen.
Vorig jaar rond deze tijd waren we voor een koophuis aan het kijken. Nog niet aan het bezichtigen, maar wel aan het oriënteren op funda en wat de mogelijkheden waren op financieel vlak. Uiteindelijk even op een zijspoor gezet omdat we eventueel nog een verre reis willen maken nu er nog geen huis en kindje(s). zijn Zo blij dat we niet hebben doorgezet!
Daarnaast wil ik zelf ook wel een stukje onafhankelijkheid op financieel gebied tegenover m'n vriend. We zouden het aardig kunnen redden met zijn inkomen, maar ik wil niet het gevoel creëren dat ik van zijn geld leef. In nood voor eventjes wel, maar ik wil hoe dan ook gewoon aan het werk en mijn deel inbrengen.
Vorig jaar rond deze tijd waren we voor een koophuis aan het kijken. Nog niet aan het bezichtigen, maar wel aan het oriënteren op funda en wat de mogelijkheden waren op financieel vlak. Uiteindelijk even op een zijspoor gezet omdat we eventueel nog een verre reis willen maken nu er nog geen huis en kindje(s). zijn Zo blij dat we niet hebben doorgezet!
*Bloempje*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Rush schreef:Ik kan hier eigenlijk weinig anders op zeggen dan 'duh'. Zo ken ik er nog wel een paar.meisjesmama schreef:ligt aan je situatie... ik hoef niet te werken.Rush schreef:Ja, maar als je zonder werk zit, is fabriekswerk toch beter dan geen werk.
waarom 'duh'? Het feit dat ik niet hoef te werken betekend niet dat ik wel wil werken maar dan ik kan kiezen wat ik ga doen.
De kosten van het kdv zijn ook hoog dat weegt soms niet op.
meisjesmama- Kletskop
meisjesmama schreef:
waarom 'duh'? Het feit dat ik niet hoef te werken betekend niet dat ik wel wil werken maar dan ik kan kiezen wat ik ga doen.
Nee maar acute druk voelt toch wel heel eventjes iets anders.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Paper Crown schreef:Rush schreef:Ik kan hier eigenlijk weinig anders op zeggen dan 'duh'. Zo ken ik er nog wel een paar.meisjesmama schreef:ligt aan je situatie... ik hoef niet te werken.Rush schreef:Ja, maar als je zonder werk zit, is fabriekswerk toch beter dan geen werk.
Nou, idd! Fijn dat je niet hoeft te werken meisjesmama, ik ook niet, maar toch ben ik weer opzoek. Er is niets ergs aan werken. En moge t duidelijk zijn dat de inkomsten die ik binnenbreng niet nodig is om te leven.
natuurlijk is dat fijn maar ook ik wil gewoon werken omdat ik dat veel prettiger vind.
meisjesmama- Kletskop
absoluut dat snap ik maar als thuismoeder niet de gezelligste.Marin schreef:meisjesmama schreef:
Nee maar acute druk voelt toch wel heel eventjes iets anders.
Laatst aangepast door meisjesmama op di 4 jun 2013 - 3:24; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama- Kletskop
Ja, en daarom dus 'duh', omdat je keuze hebt. Want als er druk op zit, is fabriekswerk beter dan geen werk.
Rush- Lady Post-a-lot
ik spreek de mannen en vrouwen regelmatig en heb respect voor ieder zijn/haar werk.Rush schreef:Ja, en daarom dus 'duh', omdat je keuze hebt. Want als er druk op zit, is fabriekswerk beter dan geen werk.
meisjesmama- Kletskop
Ja, ik heb ook respect voor ieder z`n werk, en nu?
Rush- Lady Post-a-lot
Ik kan die opmerking ook niet helemaal plaatsen Rush.
Ik heb overigens ook gewoon respect voor dat jij wilt werken, meisjesmama, ook al 'hoeft' het niet. Maar ik neem aan dat je snapt dat dat een totaal andere situatie is dan de meeste werklozen.
Ik heb overigens ook gewoon respect voor dat jij wilt werken, meisjesmama, ook al 'hoeft' het niet. Maar ik neem aan dat je snapt dat dat een totaal andere situatie is dan de meeste werklozen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Pagina 5 van 18 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 18
Soortgelijke onderwerpen
» Werk afbellen voor morgen. Fikse keelpijn en geen stem
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
» hartstikke leuk werk maar toch een depressief gevoel...
» pfff juiste keuze? (werk switchen of toch niet)
» baby's van 4 maanden mogen toch geen aardbei?
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
» hartstikke leuk werk maar toch een depressief gevoel...
» pfff juiste keuze? (werk switchen of toch niet)
» baby's van 4 maanden mogen toch geen aardbei?
Pagina 5 van 18
Permissies van dit forum: