Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Er is geen werk, of toch?

+56
Cimic
Bolleke
Bacio
Artemis
Sam
Bay
Linda
TukTuk
Tabbert
Caroow
Mermaid
Kaboutertje
Taeda
Poubelle
Printje
Arwyn
Fortissimo
Antibes
GreenGrass
Starla
Pommes
eigenwijs
Atelier Madame
Susan
Marin
Caramba
Rush
meisjesmama
*Bloempje*
Alex
Paper Crown
Luce
*Lookie*
LDJ
Aoi
Blond
Shisha
Ragazza
xxjojootjexx
SarahKey
Elliot
Bazinga
ellibre
Sayuri
ekjir@M
Nyx
Sea of Trees
Saga
Rovine
Monte
Ibbeltje
Zininzon
rapa nui
Gizmo
Toet
Punk'd
60 plaatsers

Pagina 6 van 18 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Caramba di 4 jun 2013 - 3:39

Ik heb zat werk gedaan die niet op mijn opleiding aansloten. Werk is voor mij werk. Al is het schoonmaak etc. Ja dat heb ik gedaan, maar ben er niet minder door geworden.
Ook heb ik in fabrieken gewerkt.

Nu ik in de zorg werk, denk ik er wel eens aan, straks vlieg ik eruit en dan? Ik zou dan best wel voor mijn centen in een fabriek willen werken.

Toen ik net klaar met mijn opleiding tot verzorgende was, was het ook moeilijk om aan werk te komen.
Ik heb mij toen in laten schrijven bij het UWV, dat was eens maar nooit weer. Mijn werkgebied werd vergroot, van 25 naar 50 km, had geen auto en afhankelijk van o.v. 's ochtends kon ik dan nooit optijd op mijn werk zijn wanneer ik b.v om 7.00 uur moest beginnen. Ik kreeg toen te horen dat ik verwend was en niet kon of wilde werken. Die vrouw vertelde mij ook dat ik dan maar een lening moest aanvragen. Uhm, een lening aanvragen als je geen werk hebt en torentje hoog in de schulden gaan zitten? Mijn vader zat erbij, hij vond het maar een vreselijk mens.
Toch moest ik iedere week solliciteren, deed ik al, ook moest ik naar een re-integratie training, maar had ook een oproepcontract. De dag dat die training was, kreeg ik een telefoontje van een werkgever of ik wilde werken, tuurlijk wilde ik werken, alles beter dan thuis zitten etc. Even later kreeg ik een telefoontje van iemand die de training gaf, met de vraag waar ik bleef? Ze vonden het niet kunnen dat mijn werk voor ging!
UWV belde later ook. Die vrouw die ik aan de telefoon had zei: ik neem al mijn woorden terug, want je bent iemand die wel wil werken! Ik heb toen gezegd dat ik mij liet uitschrijven en dat ik mij op zo'n manier niet laat behandelen. Solliciteerde vrolijk verder, wel steeds een afgewezen, omdat ik weinig ervaring had. Maar toch was ik steeds aan het werk.
Ik ben iemand die niet graag thuiszit en dan maar geld ontvangt. Stel ik zou later niet meer hoeven werken, toch wil ik wel werken, puur omdat ik niet thuis kan zitten.

Er is wel werk, maar de 1 wil nu iets wat aanvult bij de opleiding. Kan ik wel begrijpen.
De ander maakt het niet uit wat hij/zij voor werk doet.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Marin di 4 jun 2013 - 3:44

Het punt is natuurlijk ook dat zelfs al zou je in een fabriek/schoonmaak/postbode/welk ander ongeschoold werk wel wilt doen, je

a) niet direct gegarandeerd bent van een baan. Het is -zeker voor hoogopgeleiden, maar ook genoeg andere werklozen- helemaal geen verzekering van dat je zomaar aangenomen wordt, hoe hard je ook roept dat je écht wel ongeschoold werk wilt doen hoor.
b) je je vaste lasten natuurlijk altijd inricht op wat je te besteden hebt. Met ongeschoold werk, verdien je ook minder, en voor 't zelfde geld kan je minder uren werken, en dan verdien je ook nog eens geen fulltime salaris. Denk aan die 200 euro die ik als postbode verdiende. Hartstikke fijn dat het íets van geld was, maar het lost niet alle problemen op.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  meisjesmama di 4 jun 2013 - 4:00

Rush schreef:Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 878948377
Ja, ik heb ook respect voor ieder z`n werk, en nu?

mag ik vragen wat ik nu verkeer doe???
Wij hebben 10 jaar terug ook ons pas gekochte huis bijna in de verkoop moeten zetten omdat ik geen baan meer had van de een op andere dag en mijn man nog studeerde.
Sterker nog ik moest toen omscholen.
Ik snap jou felheid echt niet?
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  meisjesmama di 4 jun 2013 - 4:04

Marin schreef:Ik kan die opmerking ook niet helemaal plaatsen Rush.

Ik heb overigens ook gewoon respect voor dat jij wilt werken, meisjesmama, ook al 'hoeft' het niet. Maar ik neem aan dat je snapt dat dat een totaal andere situatie is dan de meeste werklozen.
zoals je kunt lezen snap ik het ook niet en heb ik ook voor hete vuren gestaan.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Marin di 4 jun 2013 - 4:10

meisjesmama schreef:
Marin schreef:Ik kan die opmerking ook niet helemaal plaatsen Rush.

Ik heb overigens ook gewoon respect voor dat jij wilt werken, meisjesmama, ook al 'hoeft' het niet. Maar ik neem aan dat je snapt dat dat een totaal andere situatie is dan de meeste werklozen.
zoals je kunt lezen snap ik het ook niet en heb ik ook voor hete vuren gestaan.

Nee maar ik en Rush snappen niet wat respect voor de banen van andere mensen er mee te maken heeft of jij wel of niet in een fabriek zou willen werken, dan wel omdat het écht moet dan wel omdat het niet zo nodig hoeft. Ik snap totaal niet hoe jouw opmerking bedoelt is eigenlijk. Kan je dat uitleggen?

Voor de duidelijkheid: Deze opmerking van jou snappen Rush en ik niet:
meisjesmama schreef:
ik spreek de mannen en vrouwen regelmatig en heb respect voor ieder zijn/haar werk.

Kan je dat uitleggen, wat dat te maken heeft met de discussie hier?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  meisjesmama di 4 jun 2013 - 4:14

Oh bedoel je dat. het kwam bij mij over als of ik fabriekswerk zo laag vind dat ik er bovensta. dat gevoel kreeg ik. (dat krijg je met type ipv met elkaar praten)
Zodoende bedoelde ik of je nou putjesschepper bent of directeur je moet elkaar altijd respecteren we hebben elkaar wel nodig in deze maatschappij.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Marin di 4 jun 2013 - 4:19

Ah dank je voor je uitleg.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Susan di 4 jun 2013 - 4:22

Ik denk dat er altijd wel werk is, maar dat er ook banen bij zitten waarvan het begrijpelijk is dat mensen dat niet willen doen. Banen in de prostitutie/seksindustrie, heel smerig werk (en dan heb ik het niet over kantoren schoonmaken, maar in het slachthuis of zo), gevaarlijk werk (bijvoorbeeld als classificeerder op de haven). Dat vind ik iets anders dan je er te goed voor voelen. Toen ik tijdens mijn studie en net daarna werk zocht, vond ik het prima om schoon te maken, orders te picken, broodjes te smeren, op een administratie te werken, enzovoort, en die baantjes heb ik ook wel gehad, maar ook dat werk was er niet altijd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Atelier Madame di 4 jun 2013 - 4:26

En toch moet je soms ook een keuze maken om om te scholen bijvoorbeeld. Ik heb een bachelor en master gedaan richting de bouw. Toen ik im 2006 begon stonden projectontwikkelaars en gemeentes te springen om ons (plano.logen). Nu inmiddels 7 jaar later ben ik al 2 jaar klaar. Studiegenoten krijgen mondjesmaat banen, tijdelijke contracten of traineeships, soms een stage tegen minimumloon. Maar echt vastigheid heeft men nog niet.
Zelf ben ik daarom gaan omscholen tot verpleegkundige. Doe werkend leren tegen minimumloon, mijn passie ligt misschien niet voor de volle 100% aam het bed, maar ik vind het wel ontzettend leuk. Dat ik 5 dagen per week om half zes m'n bed uit moet neem ik maar op de koop toe. Evenals het vier jaar werken tegen minimumloon. Over 3 jaar ben ik mooi hbo afgestudeerd en heb ik ook m'n oude studie op zak. Ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt want anders zat ik Wss nog bij m'n oude bijbaantje. Overigens waren er voor mijn opleidingsplaats ook gemiddeld 400 solliciteer voor 25 plekken.

Moraal: waar een wil is is een weg, maar de weg wordt denk ik wel steeds lastiger te bewandelen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  eigenwijs di 4 jun 2013 - 4:40

[quote="KimRosenberg85"]Ik vind ww nog iets anders Zus, maar het ging in het vorige topic om iemand met schulden die zijn tijd in de ww al uitgezeten had. Verder vind ik dat je best wat vooruit mag kijken. Wanneer je bijvoorbeeld in de kinderopvang werkt en je hoort dat er een reorganisatie aankomt en je merkt dat de verwachtingen voor de toekomst in jouw sector slecht zijn, dan kun je best vast een plan B bedenken, je hoeft niet als een koe voor het slachthuis af te wachten totdat je in de ww terecht komt, daar nog een jaar in te blijven zitten en dan pas eens te bedenken: s*


Laatst aangepast door eigenwijs op ma 10 jun 2013 - 6:53; in totaal 1 keer bewerkt
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 4:40

Marin schreef:Het punt is natuurlijk ook dat zelfs al zou je in een fabriek/schoonmaak/postbode/welk ander ongeschoold werk wel wilt doen, je

a) niet direct gegarandeerd bent van een baan. Het is -zeker voor hoogopgeleiden, maar ook genoeg andere werklozen- helemaal geen verzekering van dat je zomaar aangenomen wordt, hoe hard je ook roept dat je écht wel ongeschoold werk wilt doen hoor.
b) je je vaste lasten natuurlijk altijd inricht op wat je te besteden hebt. Met ongeschoold werk, verdien je ook minder, en voor 't zelfde geld kan je minder uren werken, en dan verdien je ook nog eens geen fulltime salaris. Denk aan die 200 euro die ik als postbode verdiende. Hartstikke fijn dat het íets van geld was, maar het lost niet alle problemen op.


Plus dat het heel leuk is als je tegen ww-uitkering aan het werk kunt, maar als je er dan weer uitvliegt verdien je nog maar 70% van die 70%. Dan hou je niet zo heel veel over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  eigenwijs di 4 jun 2013 - 4:42

xxjojootjexx schreef:
eigenwijs schreef:Ik ben al 8 maanden op zoek!kom uit de kinderopvang en heb al 50 brieven gestuurd oa naar:burger king,action,kruidvat,jawel in de spoelkeuken,etc etc wordr nergens voor uitgenodigd!loop ook vaak ergens binnen waar ik gesolliciteerd heb maar helaas!dus denk niet dat het voor iedereen geldt.

Je bent al 8 maanden op zoek en je hebt al 50 brieven gestuurd... Sorry hoor! Maar 50 brieven in 8 maanden is toch ontzettend weinig!


vindt je ja?ik moet er 4 per maand sturen en er zijn weinig vacatures ga bv niet silliciteren op boywvakker gezocht etc snappie
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  eigenwijs di 4 jun 2013 - 4:42

xxjojootjexx schreef:
eigenwijs schreef:Ik ben al 8 maanden op zoek!kom uit de kinderopvang en heb al 50 brieven gestuurd oa naar:burger king,action,kruidvat,jawel in de spoelkeuken,etc etc wordr nergens voor uitgenodigd!loop ook vaak ergens binnen waar ik gesolliciteerd heb maar helaas!dus denk niet dat het voor iedereen geldt.

Je bent al 8 maanden op zoek en je hebt al 50 brieven gestuurd... Sorry hoor! Maar 50 brieven in 8 maanden is toch ontzettend weinig!


vindt je ja?ik moet er 4 per maand sturen en er zijn weinig vacatures ga bv niet silliciteren op boywvakker gezocht etc snappie
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  eigenwijs di 4 jun 2013 - 4:43

Heb trouwens ww
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Marin di 4 jun 2013 - 4:44

eigenwijs schreef:
xxjojootjexx schreef:
eigenwijs schreef:Ik ben al 8 maanden op zoek!kom uit de kinderopvang en heb al 50 brieven gestuurd oa naar:burger king,action,kruidvat,jawel in de spoelkeuken,etc etc wordr nergens voor uitgenodigd!loop ook vaak ergens binnen waar ik gesolliciteerd heb maar helaas!dus denk niet dat het voor iedereen geldt.

Je bent al 8 maanden op zoek en je hebt al 50 brieven gestuurd... Sorry hoor! Maar 50 brieven in 8 maanden is toch ontzettend weinig!


vindt je ja?ik moet er 4 per maand sturen en er zijn weinig vacatures ga bv niet silliciteren op boywvakker gezocht etc snappie

Moeten? Van het UWV? Ik heb nooit te maken gehad met het UWV in de zin van dat ze mij verplichten te solliciteren, maar je solliciteert toch sowieso niet voor het UWV? Je mág toch altijd meer brieven sturen? Ik stuur er soms vier per dag.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  eigenwijs di 4 jun 2013 - 4:45

Starla schreef:Nou inderdaad Jojootje. En van opmerkingen over echt geen baan in de horeca/of zoiets willen, dan liever een uitkering, zakt mijn broek ook af.
Ik geloof heus dat sommige mensen moeilijk een baan kunnen vinden, dat ze weinig op gesprek mogen komen omdat ze liever een jongere aannemen/ er in die regio geen werk is etc.
Aan de andere kant hoor ik ook vaak zat dat mensen geen 'kutbaantje' willen, of dat ze een of andere onmogelijke studie hebben gedaan en daarmee niet aan de bak komen, maar vervolgens niet willen solliciteren op te simpele baantjes omdat die onder niveau zijn. Daar word ik echt kriebelig van.

moet je mijn reactie even goed lezen..heb bij kruidvat burger king action etc etc gesolliciteerd helaas vinden ze me daar re "hoogopgeleid" oja en ook nig kamermeisje die wilde mij ook niet
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Pommes di 4 jun 2013 - 4:46

Kim wat is er mis met even afwachten tot er meer duidelijkheid is op het werk m.b.t. ontslagen worden of mogen blijven?

En eigenwijs, je moet er inderdaad 4 per maand doen maar ik heb er nu elke keer al minstens 10-12 verstuurd. Hoe meer ik er verstuurd hoe meer kans. En het UWV ziet dan ook dat ik graag wil werken en niet solliciteer vanwege de sollicitatieplicht. (had al compliment in m`n werkmap)
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  eigenwijs di 4 jun 2013 - 4:48

Marin schreef:
eigenwijs schreef:
xxjojootjexx schreef:
eigenwijs schreef:Ik ben al 8 maanden op zoek!kom uit de kinderopvang en heb al 50 brieven gestuurd oa naar:burger king,action,kruidvat,jawel in de spoelkeuken,etc etc wordr nergens voor uitgenodigd!loop ook vaak ergens binnen waar ik gesolliciteerd heb maar helaas!dus denk niet dat het voor iedereen geldt.

Je bent al 8 maanden op zoek en je hebt al 50 brieven gestuurd... Sorry hoor! Maar 50 brieven in 8 maanden is toch ontzettend weinig!


vindt je ja?ik moet er 4 per maand sturen en er zijn weinig vacatures ga bv niet silliciteren op boywvakker gezocht etc snappie




Ja moet 4 per maand sturen als je mujn andere reactie leest zie je dat ik niks passends vindt en iveral op solluciteer. maar hey wie er tips heeft sorry v spelfouren zit op mijn tel:(

Moeten? Van het UWV? Ik heb nooit te maken gehad met het UWV in de zin van dat ze mij verplichten te solliciteren, maar je solliciteert toch sowieso niet voor het UWV? Je mág toch altijd meer brieven sturen? Ik stuur er soms vier per dag.
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  eigenwijs di 4 jun 2013 - 4:54

Weg


Laatst aangepast door eigenwijs op ma 10 jun 2013 - 6:54; in totaal 1 keer bewerkt
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Starla di 4 jun 2013 - 5:14

Niet die hele reactie sloeg niet op jou hoor eigenwijs, alleen het eerste gedeelte van de eerste zin. Misschien moet je zelf even goed lezen.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 5:22

Paper Crown schreef:Als t moet maak ik zelfs schoon. Ik voel me nergens te goed voor. Als er brood op de plank moet komen en de rekeningen komen binnen dan interesseerd het mij écht niets.

Maar je geeft zelf ook al aan dat jouw inkomsten niet perse nodig zijn om van te leven. Je hebt dus ook wel de 'luxe' om hiervoor de kiezen. Maar wat nou als je zelf je lasten moet dragen en ze inmiddels aangepast zijn aan je laatste loon? Stel je verdiende eerste 3500 euro per maand en bent daarnaar gaan wonen? Dan kun je heel nobel zeggen dat je je nergens te goed voor voelt maar dan kom je van een schoonmaakbaantje echt niet rond...

Ik verdien niet veel maar heel veel minder wil ik ook zeker niet gaan verdienen. Er zijn echt wel banen die ik van tafel heb geveegd bij het UZB omdat ze te weinig op zouden brengen. Ik wil mezelf nog wel kunnen onderhouden natuurlijk. En ik heb recht op een uitkering, daar heb ik voor gewerkt. Waarom zou ik mezelf dan in de nesten gaan werken door een veel lager salaris te accepteren en daarmee mijn vervolgrecht op een uitkering ook weer te verlagen?

Ik heb trouwens wel tijdelijk werk aangenomen in de tijd dat ik werkloos was. Dat heeft me uiteindelijk een vast contract voor bepaalde tijd opgeleverd op een andere afdeling. Ik denk dat tijdelijk werk soms ook wel onderschat wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 5:27

Trouwens Marin, top hoor hoe jij het voor elkaar hebt gekregen allemaal en dat je bij de post bent gaan werken (je niet te goed voelde) en ondertussen je eigen bedrijf hebt opgezet. Maar feitelijk heb je het ook niet gered in je eentje en heeft je vader je daarbij geholpen. Ik kan in mijn eentje echt nooit rondkomen van 400 euro per maand (vaste lasten zijn al 1000 euro) en zou daar dan ook never nooit niet voor kiezen. Ik heb lieve ouders maar ga daar mijn hand niet ophouden. Zo ben ik ook niet opgevoed. Ik wil hiermee niet zeggen dat het fout is wat jij hebt gedaan maar helemaal alleen deed je het niet in mijn ogen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  eigenwijs di 4 jun 2013 - 5:37

Starla schreef:Niet die hele reactie sloeg niet op jou hoor eigenwijs, alleen het eerste gedeelte van de eerste zin. Misschien moet je zelf even goed lezen.

oke
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Marin di 4 jun 2013 - 5:46

Zus schreef:Trouwens Marin, top hoor hoe jij het voor elkaar hebt gekregen allemaal en dat je bij de post bent gaan werken (je niet te goed voelde) en ondertussen je eigen bedrijf hebt opgezet. Maar feitelijk heb je het ook niet gered in je eentje en heeft je vader je daarbij geholpen. Ik kan in mijn eentje echt nooit rondkomen van 400 euro per maand (vaste lasten zijn al 1000 euro) en zou daar dan ook never nooit niet voor kiezen. Ik heb lieve ouders maar ga daar mijn hand niet ophouden. Zo ben ik ook niet opgevoed. Ik wil hiermee niet zeggen dat het fout is wat jij hebt gedaan maar helemaal alleen deed je het niet in mijn ogen.

Dat leg ik toch ook heel uitgebreid uit in m'n post?!

Zie hieronder:

Marin schreef:

In mijn geval was er inderdaad even sprake van moeten verhuizen van m´n huisje in DH naar m´n ouders terug, of iets goedkopers zoals een kamer. Ik was net vergeten te vermelden dat naast m´n baantje als postbode ik ook nog als oppas op twee jongetjes werkte, drie middagen in de week, waarmee ik ook nog 200 euro verdiende. Ik kwam dus op 400 euro per maand uit. Lang niet genoeg om m´n vaste lasten te kunnen betalen, de huur van m´n huis nog niet eens. Maar ik deed m´n best, kon op dat moment niet meer doen dan dat. Godzijdank kon m´n vader me in die periode nog wat bijstaan, en betaalde de helft van m´n huur. Zo kon ik in elk geval daar blijven wonen. Verschrikkelijk om zo financieel afhankelijk te zijn, maar het was op dat moment wel even nog m´n redding, nog net even een paar maandjes overbruggen. Ik weigerde te gaan samenwonen met m´n vriend uit financiële nood, dat wilde ik absoluut voorkomen.


Ik vind niet dat ik me daarom niet minder trots mag voelen op de dingen die ik wél heb bereikt. Ik zeg nergens dat ik het in m'n eentje heb gedaan. Ja ik heb hulp gehad, die ik zeer waardeer en met die tijdelijke hulp en de dingen die ik zelf deed, heb ik het gelukkig toch gered.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 6:00

Ik bedoel meer dat het voor jou een optie was omdat je nog je vader had die bij kon leggen. Voor mij is dat dan weer geen optie. En zo zie je maar dat ieders situatie anders is. Ik vind 'er is altijd werk' dan ook veels te kort door de bocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er is geen werk, of toch? - Pagina 6 Empty Re: Er is geen werk, of toch?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 18 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum