Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?
+44
MamaCa
Pineco
Aoi
kwebbeltje
MADDIE
studiebol
Floor
Blond
Manderijn
Burn
Sanne
Novalee
Annie24
Bolleke
Zenna
Jade
PapillonRose
maiadebij
Fiwen
Printje
piene1983
Sea of Trees
Slakje
Caresses
Rush
Pompoen
Tiara
Coco
xxjojootjexx
SarahKey
Luce
Laurientje
liesje
Linda
Paper Crown
Mamsie
Happydobby
Marin
Parel
Puggle
Lejow
Twellie
Catwoman79
Charles
48 plaatsers
Pagina 9 van 12
Pagina 9 van 12 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12
Re: Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?
Artemis, dat is wel enorm knap van je dochter. Je hebt hier idd geen invloed op, ik heb weleens ouders gehad die zeiden dat hun kind kon lezen maar die hadden ze gewoon een boekje uit het hoofd laten leren. kind kon geen letter herkennen, helemaal niet erg dat hij dat niet kon maar die ouders zaten echt bovenop dat kind, kind had geen ruimte om ook maar iets zelf te proberen.
Edit; misschien heb je het wel al verteld maar volgt ze nu een speciaal programma op school?
Edit; misschien heb je het wel al verteld maar volgt ze nu een speciaal programma op school?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Charles schreef:Ja Marin, dat realiseer ik me wel degelijk, dat dat 'erbij doen' niet werkt. Ik kan ook in het huis van mijn ouders nog gaan zitten, daar is een werkruimte. Die wonen 5 minuten hier vandaan. Echt, ik heb geloof ik al tijden alle voors- en tegens afgewogen. Weet alleen niet belastingtechnisch wat me dit nog zou kunnen opleveren. Vandaar dit topic.
Je hebt sowieso recht op de Algemene Heffingskorting. Dat is niet veel geld, maar wel een bedrag wat je op je eigen rekening binnen kunt laten komen, dan heb je in ieder geval een klein bedrag om uit te geven zonder je schuldig te voelen.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ik vind het maar lastig, ik kan bijna geen boeken vinden die aansluiten bij haar leeftijd qua inhoud, en die qua niveau passen. Want ze is immers nog maar 6 qua sociale en emotionele ontwikkeling.Printje schreef:Artemis, dat is wel enorm knap van je dochter. Je hebt hier idd geen invloed op, ik heb weleens ouders gehad die zeiden dat hun kind kon lezen maar die hadden ze gewoon een boekje uit het hoofd laten leren. kind kon geen letter herkennen, helemaal niet erg dat hij dat niet kon maar die ouders zaten echt bovenop dat kind, kind had geen ruimte om ook maar iets zelf te proberen.
Ze zit op een montessorischool, dat scheelt, dus bij de meeste dingen doet ze mee met groep vier en vijf, ze zit in een groep met 3,4,5 ineen. De stof van groep drie heeft ze voor alle vakken al af, op alle toetsen scoort ze hoog, ze zat in een leesgroepje met kinderen van groep vier/vijf, maar die is ze inmiddels voorbij qua lezen , dus dat is weer gestopt. Ze leert nu andere dingen zoals een boekbespreking, spreekbeurt, begrijpend lezen, Engels, dat soort dingen. De juf wist het ook even niet meer en ook de intern begeleidster kwam er even niet meer uit
Maar ze vindt het leuk op school, en ze vindt zelfs steeds weer dingen die ze wil leren tot nu toe. Ik vraag me alleen weleens af waar het ophoudt als het in dit tempo doorgaat.
Gast- Gast
Artemis; ja dat kan ik me voorstellen. Je hebt, maar dat weet de juf ook vast wel, ook hele leuke sites (zoals gynzy, schoolbordportaal) waar denk ik ook nog wel leuke uitdagende dingen in zitten voor haar.
Printje- Lady Post-a-lot
Ja, ze gebruiken rekentuin en nog wat sites geloof ik. En ze is maar vast begonnen aan zinsontleding. Waarbij ze dan de zelfstandig naamwoorden neer moest leggen. Vraagt ze doodleuk aan de juf 'juf, zal ik de lidwoorden er ook maar meteen bij doen?' Terwijl de juf nog helemaal niets heeft uitgelegd over lidwoorden....
Gast- Gast
hahahha, wat een wijsneus dan. Je hebt ook hele leuke spelletjes die haar misschien uitdaging beiden. Kom ff niet op de naam maar bijv. Color code
Printje- Lady Post-a-lot
Wow wat knap Artemis!
Mijn zoon heeft waarschijnlijk dyslectie, kunnen ze pas volgend jaar testen maar het is bijna zeker. Totaal oftopic allemaal maar ja
Mijn zoon heeft waarschijnlijk dyslectie, kunnen ze pas volgend jaar testen maar het is bijna zeker. Totaal oftopic allemaal maar ja
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Hoe oud is je zoontje Bolleke?
Printje- Lady Post-a-lot
Hij word in augustus 7 en hij zit in groep 3. Rekenen gaat wel heel goed, en hij doet keigoed zijn best.
Bolleke- Kletskop
Het is idd erg lastig om dan al een diagnose te kunnen stellen. Fijn dat hij zo goed zijn best doet? Draait hij woorden/letters om met schrijven en lezen?
Printje- Lady Post-a-lot
Nou ja, ze zegt zelf 'dat is niet knap, dat kan ik gewoon' net als dat het niet stom is of dom dat een ander kind dyslectie heeftBolleke schreef:Wow wat knap Artemis!
Gast- Gast
Toch bijzonder hoor Artemis, ben ook wel benieuwd hoe ze dit op school gaan ondervangen als ze nu al zo ver is.
Printje- Lady Post-a-lot
Ja hij heeft moeite met de b, d, p en q. Verder ook met de ui, eu die haalt hij heel veel door elkaar en hij vind woorden lastig die met twee medeklinkers beginnen zoals staart. Ik ben ook heel blij dat hij heel goed zijn best doet, in het begin was dat niet, en dat is ineens omgedraaid en nu doet hij heel goed mee etc. En toen is het rekenen ook ineens vooruit gegaan, alleen het lezen en schrijven niet.
Bolleke- Kletskop
De juf ookPrintje schreef:Toch bijzonder hoor Artemis, ben ook wel benieuwd hoe ze dit op school gaan ondervangen als ze nu al zo ver is.
Gast- Gast
Artemis schreef:De juf ookPrintje schreef:Toch bijzonder hoor Artemis, ben ook wel benieuwd hoe ze dit op school gaan ondervangen als ze nu al zo ver is.
hahah ik vind 'zulke' kinderen altijd een heerlijke uitdaging, wat kun je doen zonder TE ver te gaan en zonder het sociaal- emotionele stukje niet te vergeten, en hoe snel gaat ze zelf idd.
Printje- Lady Post-a-lot
Bolleke schreef:Ja hij heeft moeite met de b, d, p en q. Verder ook met de ui, eu die haalt hij heel veel door elkaar en hij vind woorden lastig die met twee medeklinkers beginnen zoals staart. Ik ben ook heel blij dat hij heel goed zijn best doet, in het begin was dat niet, en dat is ineens omgedraaid en nu doet hij heel goed mee etc. En toen is het rekenen ook ineens vooruit gegaan, alleen het lezen en schrijven niet.
Kijk even op ikleeranders.nl Misschien is die diagnose wel helemaal niet nodig. Ik kan je eventueel wel tips geven, maar dan wel in dm.
Edit: of heb ik jou al op FB? Begint je naam met een S?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Nee ik heb jou niet op fb, mijn naam begint met een N. Ik ga even op de site kijken, je mag mij best pm-en! Ik ben al veel bezig thuis om hem te helpen, dus tips en trucs zijn welkom!Luce schreef:Bolleke schreef:Ja hij heeft moeite met de b, d, p en q. Verder ook met de ui, eu die haalt hij heel veel door elkaar en hij vind woorden lastig die met twee medeklinkers beginnen zoals staart. Ik ben ook heel blij dat hij heel goed zijn best doet, in het begin was dat niet, en dat is ineens omgedraaid en nu doet hij heel goed mee etc. En toen is het rekenen ook ineens vooruit gegaan, alleen het lezen en schrijven niet.
Kijk even op ikleeranders.nl Misschien is die diagnose wel helemaal niet nodig. Ik kan je eventueel wel tips geven, maar dan wel in dm.
Bolleke- Kletskop
Ga ik vanavond even doen!
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Bedankt, heb de site bekeken! Echt heel veel herkenning lees ik.
Bolleke- Kletskop
Mijn neefje zat begin van het schooljaar in groep 4, is vorige week maandag begonnen in groep 5 en gaat na de zomer door naar groep 6. Zo hebben zij het geregeld. Misschien ook een idee voor jou dochter, al weet ik niet of dat zomaar kan of mag.Artemis schreef:De juf ookPrintje schreef:Toch bijzonder hoor Artemis, ben ook wel benieuwd hoe ze dit op school gaan ondervangen als ze nu al zo ver is.
SarahKey schreef:Mijn neefje zat begin van het schooljaar in groep 4, is vorige week maandag begonnen in groep 5 en gaat na de zomer door naar groep 6. Zo hebben zij het geregeld. Misschien ook een idee voor jou dochter, al weet ik niet of dat zomaar kan of mag.Artemis schreef:De juf ookPrintje schreef:Toch bijzonder hoor Artemis, ben ook wel benieuwd hoe ze dit op school gaan ondervangen als ze nu al zo ver is.
Hier zal vast goed over nagedacht zijn hoor en ik val niemand aan, maar ik vind dit best een risico. Cognitief kan die het misschien aan maar er is ook nog een sociaal emotionele kant, in een jaar 2 klassen overslaan vind ik best heftig.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Luce schreef:Bolleke schreef:Ja hij heeft moeite met de b, d, p en q. Verder ook met de ui, eu die haalt hij heel veel door elkaar en hij vind woorden lastig die met twee medeklinkers beginnen zoals staart. Ik ben ook heel blij dat hij heel goed zijn best doet, in het begin was dat niet, en dat is ineens omgedraaid en nu doet hij heel goed mee etc. En toen is het rekenen ook ineens vooruit gegaan, alleen het lezen en schrijven niet.
Nee, dat ben ik!
En ik ga volgende week met R. beginnen met Ik Leer Anders
Gast- Gast
studiebol schreef:SarahKey schreef:Mijn neefje zat begin van het schooljaar in groep 4, is vorige week maandag begonnen in groep 5 en gaat na de zomer door naar groep 6. Zo hebben zij het geregeld. Misschien ook een idee voor jou dochter, al weet ik niet of dat zomaar kan of mag.Artemis schreef:De juf ookPrintje schreef:Toch bijzonder hoor Artemis, ben ook wel benieuwd hoe ze dit op school gaan ondervangen als ze nu al zo ver is.
Hier zal vast goed over nagedacht zijn hoor en ik val niemand aan, maar ik vind dit best een risico. Cognitief kan die het misschien aan maar er is ook nog een sociaal emotionele kant, in een jaar 2 klassen overslaan vind ik best heftig.
Ik ook, dat dat nog gedaan wordt verwondert mij zelfs.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
In zijn geval 'valt' het mee, want hij zit op een kleine school waar iedereen elkaar kent. Het zijn voor hem niet helemaal onbekende kinderen. En de groep 5 van dit jaar word volgend jaar natuurlijk gewoon groep 6. Maar het zal wel moeten omdat hij anders gewoon vastloopt op school.Charles schreef:studiebol schreef:SarahKey schreef:Mijn neefje zat begin van het schooljaar in groep 4, is vorige week maandag begonnen in groep 5 en gaat na de zomer door naar groep 6. Zo hebben zij het geregeld. Misschien ook een idee voor jou dochter, al weet ik niet of dat zomaar kan of mag.Artemis schreef:De juf ookPrintje schreef:Toch bijzonder hoor Artemis, ben ook wel benieuwd hoe ze dit op school gaan ondervangen als ze nu al zo ver is.
Ik ook, dat dat nog gedaan wordt verwondert mij zelfs.
+ 1Catwoman79 schreef:Effe helemaal offtopic.
Maar als mijn man 3000 netto zou verdienen stopte ik direct met werken.
Dan verdiende hij ons beider loon in zijn uppie
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 9 van 12 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12
Soortgelijke onderwerpen
» Stoppen met werken.. welke tegemoetkomingen?
» Werken/thuis zijn i.v.m je kind
» Stoppen met werken?
» werken naast moeder zijn
» Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....
» Werken/thuis zijn i.v.m je kind
» Stoppen met werken?
» werken naast moeder zijn
» Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....
Pagina 9 van 12
Permissies van dit forum: