Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?

+44
MamaCa
Pineco
Aoi
kwebbeltje
MADDIE
studiebol
Floor
Blond
Manderijn
Burn
Sanne
Novalee
Annie24
Bolleke
Zenna
Jade
PapillonRose
maiadebij
Fiwen
Printje
piene1983
Sea of Trees
Slakje
Caresses
Rush
Pompoen
Tiara
Coco
xxjojootjexx
SarahKey
Luce
Laurientje
liesje
Linda
Paper Crown
Mamsie
Happydobby
Marin
Parel
Puggle
Lejow
Twellie
Catwoman79
Charles
48 plaatsers

Pagina 12 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Ga naar beneden

Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel? - Pagina 12 Empty Re: Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?

Bericht  Liadan wo 27 maa 2013 - 7:56

Printje schreef:
Liadan schreef:En als een ouder echt niet wil dat een kind naar groep 3 doorgaat, drukt de juf dat dan toch door? Ik hoop eigenlijk toch dat dat dan in heel goed overleg gaat.

Ow uiteraard natuurlijk! Gelukkig heb ik het zelf nooit anders gehad als in goed overleg. Maar stel ouders willen door en juf niet is het advies dus wel laten blijven.
Gelukkig smile.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel? - Pagina 12 Empty Re: Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?

Bericht  Printje wo 27 maa 2013 - 8:28

Liadan schreef:
Printje schreef:
Liadan schreef:En als een ouder echt niet wil dat een kind naar groep 3 doorgaat, drukt de juf dat dan toch door? Ik hoop eigenlijk toch dat dat dan in heel goed overleg gaat.

Ow uiteraard natuurlijk! Gelukkig heb ik het zelf nooit anders gehad als in goed overleg. Maar stel ouders willen door en juf niet is het advies dus wel laten blijven.
Gelukkig smile.

Hahaha uiteraard. Je wilt het beste voor het kind.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel? - Pagina 12 Empty Re: Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?

Bericht  Darius wo 27 maa 2013 - 8:37

Printje schreef:
Liadan schreef:En als een ouder echt niet wil dat een kind naar groep 3 doorgaat, drukt de juf dat dan toch door? Ik hoop eigenlijk toch dat dat dan in heel goed overleg gaat.

Ow uiteraard natuurlijk! Gelukkig heb ik het zelf nooit anders gehad als in goed overleg. Maar stel ouders willen door en juf niet is het advies dus wel laten blijven.

Nee, ouders hebben het laatste woord hierin.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel? - Pagina 12 Empty Re: Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?

Bericht  Printje wo 27 maa 2013 - 8:39

Darius schreef:
Printje schreef:
Liadan schreef:En als een ouder echt niet wil dat een kind naar groep 3 doorgaat, drukt de juf dat dan toch door? Ik hoop eigenlijk toch dat dat dan in heel goed overleg gaat.

Ow uiteraard natuurlijk! Gelukkig heb ik het zelf nooit anders gehad als in goed overleg. Maar stel ouders willen door en juf niet is het advies dus wel laten blijven.

Nee, ouders hebben het laatste woord hierin.

Bij ons niet, en op de scholen waar ik gewerkt heb, waar vriendinnen werken is het uiteindelijk school die beslist. Al komt het vrijwel nooit voor dat het zover komt, er zitten natuurlijk veel gesprekken bij etc. Je zegt niet op een dag je kind blijft en dat is het. Uiteraard is er overleg maar uiteindelijk bepaald school.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel? - Pagina 12 Empty Re: Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?

Bericht  Darius wo 27 maa 2013 - 8:42

Printje schreef:
Darius schreef:
Printje schreef:
Liadan schreef:En als een ouder echt niet wil dat een kind naar groep 3 doorgaat, drukt de juf dat dan toch door? Ik hoop eigenlijk toch dat dat dan in heel goed overleg gaat.

Ow uiteraard natuurlijk! Gelukkig heb ik het zelf nooit anders gehad als in goed overleg. Maar stel ouders willen door en juf niet is het advies dus wel laten blijven.

Nee, ouders hebben het laatste woord hierin.

Bij ons niet, en op de scholen waar ik gewerkt heb, waar vriendinnen werken is het uiteindelijk school die beslist. Al komt het vrijwel nooit voor dat het zover komt, er zitten natuurlijk veel gesprekken bij etc. Je zegt niet op een dag je kind blijft en dat is het. Uiteraard is er overleg maar uiteindelijk bepaald school.

Je hebt uiteraard eerst overleg, maar stel dat het op niets uitloopt? Uiteindelijk beslissen de ouders juist wel. Dit soort dingen is dagelijks werk voor mij.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel? - Pagina 12 Empty Re: Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?

Bericht  Liadan wo 27 maa 2013 - 8:44

Printje schreef:Wat me trouwens net te binnenschiet, officieel/ wettelijk mogen/ moeten alle kinderen die van oktober t/m 31 dec instromen in groep 1 door naar 2. Doe je dit niet omdt een kind er niet aan toe is, zo'n 98% van die groep wordt dat door de inspectie gezien als schoolverlenging.

Wat vinden jullie hier zelf van Printje en Darius?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel? - Pagina 12 Empty Re: Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?

Bericht  Printje wo 27 maa 2013 - 8:44

Darius, ik geloof je wel maar bij ons op school echt niet hoor. Vorig jaar gebeurde het zelfs nog, ouders wilden kind door, de betreffende juf niet, na heel veel gesprekken nog geen goed resultaat zeg maar maar kind is uiteindelijk wel gebleven.

Soms gebeurt het idd dat een kind door mag, omdat ouders het zo graag willen, maar dan wel met de kanttekening wat de juf gezegd heeft.

Maar bij ons is het echt, de school maakt de beslissing. Maar nogmaals de keren dat zoiets gebeurd zijn zeldzaam want je komt er vrijwel altijd samen goed uit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel? - Pagina 12 Empty Re: Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?

Bericht  Gast wo 27 maa 2013 - 8:47

als ouders het écht niet met de juf eens zijn, dan zullen ouders waarschijnlijk wel beslissen om het kind naar een andere school te doen waar het wel kan. Dan beslist de ouder toch uiteindelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel? - Pagina 12 Empty Re: Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?

Bericht  Printje wo 27 maa 2013 - 8:49

Liadan schreef:
Printje schreef:Wat me trouwens net te binnenschiet, officieel/ wettelijk mogen/ moeten alle kinderen die van oktober t/m 31 dec instromen in groep 1 door naar 2. Doe je dit niet omdt een kind er niet aan toe is, zo'n 98% van die groep wordt dat door de inspectie gezien als schoolverlenging.

Wat vinden jullie hier zelf van Printje en Darius?


Eigenlijk belachelijk, vooral het stukje dat het als verlenging geteld wordt. Kinderen ' moeten ' in 8 jaar tijd de basisschool doorlopen en met dat extra half jaar zitten ze erboven, belachelijk.
Daarnaast is het gros echt totaal niet toe aan de hogere groep zeg maar. Van 1 naar 2 is dat prima te ondervangen door eventueel mee te laten doen waar kan maar vaak is een kindje daar echt nog niet aan toe. Van 2 naar 3 is het helemaal een ander verhaal.

Ik heb, in de acht jaar dat ik een klas heb, slechts 2 x een kind uit die periode doorgedaan en van een heb ik eigenlijk achteraf nog spijt. Ze doet het prima maar heeft zo enorm moeten wennen aan het ' leren' en het minder spelen.

Ik vond de oktober lijn veel beter, laat kinderen toch lekker eerst hun plekje vinden in het klassengebeuren etc.

Ik zeg altijd, wanneer mijn kinderen in die periode jarig geweest waren, hoe slim en ver ze ook waren, ik zou ze zeker weten in een kleutergroep houden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel? - Pagina 12 Empty Re: Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?

Bericht  Printje wo 27 maa 2013 - 8:50

Rejoy. schreef:als ouders het écht niet met de juf eens zijn, dan zullen ouders waarschijnlijk wel beslissen om het kind naar een andere school te doen waar het wel kan. Dan beslist de ouder toch uiteindelijk.

Zo gaat het dan idd. Al hebben scholen onderling ook wel contact over waarom ouders naar een andere school gaan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel? - Pagina 12 Empty Re: Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 12 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum