Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Werken/thuis zijn i.v.m je kind

+11
Printje
Darius
Flip Fluitketel
Theezakje13
Novalee
Fearie
Dani
Marin
Happydobby
PapillonRose
Julia
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Julia di 20 sep 2011 - 23:34

Ik had v.d week een "discussie" met mijn oma, omdat ze vindt dat ik meer thuis moet zijn voor mijn dochter. Ze vindt het niet horen dat baby's/kinderen naar het kdv gaan en dat moeders thuis moeten zijn. Situatie, ik studeer en mijn dochter gaat 2 hele dagen naar het kdv. Verder passen beide oma's een dag in de week op. Vaders de andere dag en het weekend doen we samen. Vaak genoeg ben ik wel meerdere dagen door de week thuis, maar we hebben het zo geregeld voor de weken dat ik wel 4 dagen weg ben.
Nu zit ik dus na te denken over de toekomst. Ik wil dan wel graag 3 dagen gaan werken en mijn vriend 4. Dan gaat ze dus nog 2 dagen naar het kdv en daar lijkt me niets mis mee.
Hoe doen jullie het en hoe kijken jullie aan tegen het kdv. Misschien vindt je wel dat een moeder gewoon thuis moet zijn of kan een kind gerust 4 dagen in de week naar het kdv?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  PapillonRose di 20 sep 2011 - 23:38

Ik vind zelf eigenlijk dat ik thuis 'moet' zijn, zo voel ik het in elk geval. Maar het kan niet, dus het is niet anders op het moment. Ze gaat 3 dagen naar mijn moeder en 1 dag naar het kdv. Daar vind ik overigens ook niks mis mee hoor. En het is ieders eigen keuze, als het voor jezelf en je kindje prima werkt wat je kiest dan is het goed toch?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Happydobby di 20 sep 2011 - 23:44

Ik heb geluk dat ik om het weekend ga werken met eventueel avonddiensten extra doordeweeks. Maar als de muren op me afkomen of ik ben het zat wil ik wel 1 dag extra gaan werken. Maar het KDV vind ik te duur worden en oma/opa's werken zelf nog dus ik blijf voorlopig de weekenden werken.

Maar als jij je goed voelt met 3 dagen werken 2 dagen kdv moet je dat doen hoor.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Marin di 20 sep 2011 - 23:45

Ik vind dat iedereen dat lekker helemaal voor zichzelf moet bepalen. Voor zowel thuisblijven als werken kan ik allebei goede pro's en con's vinden, en iedereen mag daar z'n eigen prioriteiten in stellen ben ik van mening.

Zelf zou ik graag, mits het financieel mogelijk is, thuisblijfmoeder worden. Mijn moeder heeft dit ook altijd gedaan, en heb ik altijd als zeer prettig ervaren. Ook denk ik dat mijn leven echt complete chaos zou worden als ik én kinderen én huishouden én werk zou moeten balanceren. Respect voor mensen die het kunnen, ik denk oprecht dat ik het niet kan, en ik helemaal gek zou worden. Maar dan moet dat allemaal wel mogelijk zijn natuurlijk en moet m'n vriend daar hetzelfde over denken. Bovendien zou ik denk ik wel wat willen blijven freelancen. We zullen zien.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Dani di 20 sep 2011 - 23:46

Hier gaat dochter 3 dagen naar het kinderdagverblijf en ik ben er tevreden over. Ze heeft het er ontzettend naar haar zin en leert met andere kinderen spelen. In het begin vond ik het lastig om haar erheen te brengen maar nu heb ik daar echt geen problemen mee. Het is ook gewoon niet anders. Drie dagen vond ik wel de max. Waarom weet ik niet, is meer een gevoel.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 23:47

Ik denk dat als ik thuis zou moeten zijn voor de kindjes 24-7 dat ik echt geen leuke moeder ben....
Ik werk 28 uur waarvan 16 op kantoor dat zijn 2 dagen en de andere 12 zijn onregelmatig. Indy blijft op dinsdag over op school en mijn schoonmam zorgt de hele dag voor Merle. Ik ben om 15.00 klaar om INdy op te halen. op donderdag heeft mijn schoonmoeder merle de hele dag en mijn moeder zorgt voor Indy tussen de middag en om half 4. Erg fijn om het zo geregeld te hebben.
Indy zat overigens eerst ook op het KDV vanwege dat ik naar school moest, heb dat altijd als zeer fijn ervaren.

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Julia di 20 sep 2011 - 23:52

Happydobby: Fijn dat je het zo hebt kunnen regelen dat je kan werken terwijl je partner thuis is. Het kdv is idd erg duur, als je niet oppast werk je bijna alleen maar om dat te kunnen betalen.
Papillionrose: Ja zo voelt iedereen dat weer anders he. Jammer dat de situatie nu niet zo kan zijn voor je, hopelijk snel in de toekomst. Ik herken het gevoel wel een beetje hoor.
Joy: Ik kan me voorstellen dat als je het zelf als zeer prettig hebt ervaren dat je moeder thuisblijfmoeder was, dit zelf ook graag zou willen. Ik denk ook wel dat het heel prettig is als je moeder veel/altijd thuis is.

Ik denk dat het voor mijzelf ook beter is als ik gewoon kan werken. Ik heb tijdens de zomervakantie en tijdens het zwangerschapsverlof gemerkt dat ik er niet goed tegen kan om hele dagen thuis te zitten met mijn kind, natuurlijk vind ik dat heerlijk, maar ik heb een iets grotere wereld om me heen nodig. Ook merk ik dat ze het heel erg leuk vindt om naar het kdv te gaan dus dat maakt het schuldgevoel wel wat minder. Alleen de situatie zoals die nou is, haar soms 4 dagen weinig zijn, vind ik echt niet prettig. Voel me er vaak schuldig om.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Fearie wo 21 sep 2011 - 0:03

BeeGee schreef:Ik denk dat als ik thuis zou moeten zijn voor de kindjes 24-7 dat ik echt geen leuke moeder ben....

Ik denk dat dat ook voor mij zal gelden, ik kreeg ook via via het verwijt van mijn moeder dat ik een slechte moeder zou zijn omdat ik D. naar de kdv zou gaan brengen (btw, onze moeder-dochter-band is erg slecht). Ik ben alleen geen thuisblijfmoeder, heb een leuke baan en ga dus ook graag aan het werk. Ik ga midden november beginnen met 24 uur en bouw het uit naar 32 uur. Tevens is het financieel niet eens haalbaar voor ons dat ik thuis blijf smile

TO, als jij lekker wilt werken en jullie hebben het zo goed geregeld, zou ik het er lekker bij laten. Ongeacht wat je oma of iemand anders zegt, vroeger was het normaal dat moeders thuis blijven, tegenwoordig is het geaccepteerd als je werkt als moeder smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 0:09

Zelf zou ik me er niet prettig bij voelen mijn kind naar een kinderdagverblijf te brengen. Mijn moeder is vroeger buiten schooltijd altijd thuis geweest en dat heb ik als zeer prettig ervaren. Zolang we het financieel kunnen blijven dragen zal ik na de geboorte van ons kindje thuis blijven. Ik denk wel, dat op het moment dat de kinderen naar school gaan ik wel tijdens die uren weer wat zal gaan werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Novalee wo 21 sep 2011 - 0:16

Je moet helemaal niks, behalve dan doen wat jou het beste lijkt. De een vindt het geweldig om fulltime thuis te zijn, en de ander heeft een baan nodig om gelukkig te zijn. Dat ligt gewoon aan je persoonlijkheid, en het een is niet beter dan het ander.

Ik ben nu thuisblijfmoeder en tot nu toe vind ik het heerlijk. Ik heb gelukkig de luxe dat ik thuis kan blijven en geniet er dan ook volop van dat ik die keus heb. Niet iedereen kan zomaar thuis blijven. Mocht ik in de toekomst wel willen gaan werken dan zou N. naar een KDV gaan, oma's die opppassen is helaas niet mogelijk.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Theezakje13 wo 21 sep 2011 - 0:20

Ik heb altijd geroepen dat ik nooit thuis zou blijven als ik kinderen had.
Nu is ons zoontje er, en wat zou ik graag thuis blijven!
Helaas is dat financieel niet mogelijk... Over 3 weken moet ik er aan geloven en weer aan het werk.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Flip Fluitketel wo 21 sep 2011 - 0:23

Ik zou persoonlijk echt niet 24/7 thuis willen zitten, maar ook weer niet full-time willen werken.Ik zou van beide niet echt vrolijk worden. Ik vind dat het een beetje in verhouding moet blijven daarom werk ik nu 3dgn in de week (onregelmatig) en sowieso gaat onze dochter niet naar het KDV, maar heeft haar vader een 'papadag' en als het nodig is passen de opa en oma's op.

Maar denk dat het persoonlijk is en je moet doen waar je jezelf het beste bij voel.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 0:27

BeeGee schreef:Ik denk dat als ik thuis zou moeten zijn voor de kindjes 24-7 dat ik echt geen leuke moeder ben....

Ik ook absoluut niet. Ik werk 32 uur, misschien vinden anderen dat wat veel, maar ik vind het heerlijk om voldoening uit mijn werk te halen en helaas kan dat in mijn geval niet in minder uur. Zowel qua functie als financieel. Daarbij vind ik het ook belangrijk dat mijn man een dag met ons zoontje is. J.esper is stapelgek op mijn schoonmoeder dus hij vindt het meer dan geweldig om een dagje daar te zijn en de kinderopvang vind ik persoonlijk heel goed voor zijn ontwikkeling.

Anderen weten vaak heel goed hoe jij het zou moeten doen. Maar je hebt zelf redenen, bewust of uit noodzaak, waarom je bepaalde keuzes maakt. En het maakt je absoluut geen slechte of ongeinteresseerde moeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Julia wo 21 sep 2011 - 0:31

Uiteraard doe ik of ga ik doen wat ik zelf prettig vind, maar dat het soms moeilijk is, is wel een feit. Hier is het financieel overigens ook niet haalbaar om thuis te blijven. Ik twijfel overigens totaal niet over het kdv, juist omdat ik zie dat ze het er erg naar haar zin heeft.

Ik vind het overigens erg interessant om te lezen wat jullie doen en waarom smile
Beegee: Hier hetzelfde. Voor mijn dochter zou ik het fijn vinden om straks alle dagen thuis te zijn, maar voor mezelf dus niet. Ik heb het gevoel dat mijn wereld dan zo klein is. Het werkt voor mij persoonlijk niet en dat vind ik soms best jammer. Ik had het denk ik heerlijk gevonden als mijn moeder hele dagen thuis was geweest. Maargoed, moeders moet ook gelukkig zijn he.
Feary: Wat naar dat de band met je moeder zo slecht is en ze dat gezegd heeft :shock:
Theezakje13: Lastig is dat he, dan ben je al die tijd bij je kind geweest en dan moet je ineens weer aan het werk. Hoeveel uur ga je werken?
Novalee: Wat ontzettend fijn dat je gewoon thuis kan blijven smile Heb je ook meer moeders om je heen die thuis blijven? In mijn omgeving is dat eigenlijk ook niet echt gebruikelijk. Niet dat het dan raar is ofzo hoor, ik denk alleen wel dat mensen op zouden kijken.
Tiramisu: Waarom zou je het niet prettig vinden? Zo zie je maar weer dat iedereen er weer anders tegenaan kijkt. Ergens snap ik het gevoel wel hoor, het is zo dubbel alleen.

Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Theezakje13 wo 21 sep 2011 - 0:36

Julia schreef:Uiteraard doe ik of ga ik doen wat ik zelf prettig vind, maar dat het soms moeilijk is, is wel een feit. Hier is het financieel overigens ook niet haalbaar om thuis te blijven. Ik twijfel overigens totaal niet over het kdv, juist omdat ik zie dat ze het er erg naar haar zin heeft.

Ik vind het overigens erg interessant om te lezen wat jullie doen en waarom smile
Beegee: Hier hetzelfde. Voor mijn dochter zou ik het fijn vinden om straks alle dagen thuis te zijn, maar voor mezelf dus niet. Ik heb het gevoel dat mijn wereld dan zo klein is. Het werkt voor mij persoonlijk niet en dat vind ik soms best jammer. Ik had het denk ik heerlijk gevonden als mijn moeder hele dagen thuis was geweest. Maargoed, moeders moet ook gelukkig zijn he.
Feary: Wat naar dat de band met je moeder zo slecht is en ze dat gezegd heeft :shock:
Theezakje13: Lastig is dat he, dan ben je al die tijd bij je kind geweest en dan moet je ineens weer aan het werk. Hoeveel uur ga je werken?
Novalee: Wat ontzettend fijn dat je gewoon thuis kan blijven smile Heb je ook meer moeders om je heen die thuis blijven? In mijn omgeving is dat eigenlijk ook niet echt gebruikelijk. Niet dat het dan raar is ofzo hoor, ik denk alleen wel dat mensen op zouden kijken.
Tiramisu: Waarom zou je het niet prettig vinden? Zo zie je maar weer dat iedereen er weer anders tegenaan kijkt. Ergens snap ik het gevoel wel hoor, het is zo dubbel alleen.


Ik krijg al buikpijn bij het idee dat hij over 1,5 week gaat wennen op het kdv.
Ik ga 20 uur werken.
Opvang is prima geregeld allemaal, maar toch dat gevoel dat ik bij mijn kereltje wil blijven!
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 0:45

Julia schreef:Tiramisu: Waarom zou je het niet prettig vinden? Zo zie je maar weer dat iedereen er weer anders tegenaan kijkt. Ergens snap ik het gevoel wel hoor, het is zo dubbel alleen.

Het is vooral een gevoelskwestie. Ik zou me er o.a. niet prettig bij voelen omdat ik dan het idee zou hebben dat mijn kind opgevoed zou worden door een ander. Echter veroordeel ik werkende mama's ook echt niet hoor. Kinderen voelen stemmingen van anderen feilloos aan en van een ongelukkige mama wordt een kind ook niet gelukkig. De mama's die zich er het beste bij voelen om wél te blijven werken en/of waarbij het financieel nodig is, moeten dat ook vooral lekker blijven doen. En daarvoor is het natuurlijk alleen maar super fijn dat er plekken als kdv/gastouders bestaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Darius wo 21 sep 2011 - 0:49

Ik denk dat hier ook heel veel te maken heeft met het generatieverschil. Mijn moeder en mijn oma vinden het ook 'apart' dat ik werk, zij zijn namelijk zelf thuisblijfmoeder geweest, net als heel veel moeders in die tijd. (ik ben van 83)
Toen ik mijn oma vertelde dat ik zwanger was van P.epijn vroeg ze of ik dan nu wel ging stoppen met werken, en kindjes en huishouden, dat was toch te veel?

'Vroeger' was het zo dat het als moeder belangrijk was om thuis te blijven en ervoor te zorgen dat je huis spik en span was. Vaders werkten fulltime. Tegenwoordig werken vaders en moeders vaak parttime, en hebben echt samen de zorg over hun kinderen. En dat generatieverschil, die omslag van denken, maken de wat oudere mensen van nu (de moeders van toen) niet meer. Maar dat is wel heel frustrerend af en toe.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 0:58

Ik denk dat jouw oma mij dan wel echt een waardeloze moeder zou vinden. Hier gaan ze allebei vier dagen naar het KDV.

En op woensdag vraagt mijn dochter teleurgesteld: 'gaan we vandaag niet naar schooltje mama?'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Printje wo 21 sep 2011 - 1:22

Naast het feit dat ik wel 'moet' werken zou ik ook niet anders willen. Ik zou serieus knettergek worden als ik fulltime thuis zou zijn. Ons mannetje gaat 2 dagen naar de opvang en een dagje oma en dat gaat prima.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Annie24 wo 21 sep 2011 - 1:37

Ik werk 36 uur (maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 8 tot 17.30) en mijn vriend ongeveer 40 uur (werk in de horeca en daardoor vaak 's avonds/'s nachts met een uitloop ivm schoonmaken)

Y. gaat op maandag en dinsdag naar het kdv omdat we dan allebei overdag werken. Woensdag is 'onze' dag en zijn we allebei vrij en gaan we wat leuks doen. Donderdag en vrijdag is papadag: ik werk overdag en mijn vriend 's avonds. Als ik om 18 uur thuiskom eten we samen en gaat hij om 18.45 uur weer weg. Zaterdag werkt mijn vriend de ene week overdag en de andere week 's avonds en zondag is voetbaldag Very Happy

Wij hebben er bewust voor gekozen om Y. naar het kdv te doen omdat hij zo met andere kindjes leert spelen, leert delen, noem maar op....mijn moeder is met vroeg pensioen, dus die had ook op willen passen, maar dat was voor ons geen optie. Zoals het nu gaat, gaat het prima. Al is het soms 's avonds vermoeiend als ik heel de dag gewerkt heb, alleen ben met Y. en mijn vriend aan het werk is. Y. is altijd wakker tussen 17 en 20 uur en heeft nu de leeftijd bereikt dat hij vermaakt moet worden, want zelf spelen is 5 minuten leuk angel Kan dus geen 5 minuten rustig zitten Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 1:40

Darius schreef:Ik denk dat hier ook heel veel te maken heeft met het generatieverschil. Mijn moeder en mijn oma vinden het ook 'apart' dat ik werk, zij zijn namelijk zelf thuisblijfmoeder geweest, net als heel veel moeders in die tijd. (ik ben van 83)
Toen ik mijn oma vertelde dat ik zwanger was van P.epijn vroeg ze of ik dan nu wel ging stoppen met werken, en kindjes en huishouden, dat was toch te veel?

'Vroeger' was het zo dat het als moeder belangrijk was om thuis te blijven en ervoor te zorgen dat je huis spik en span was. Vaders werkten fulltime. Tegenwoordig werken vaders en moeders vaak parttime, en hebben echt samen de zorg over hun kinderen. En dat generatieverschil, die omslag van denken, maken de wat oudere mensen van nu (de moeders van toen) niet meer. Maar dat is wel heel frustrerend af en toe.

Zo kreeg ik op mijn werk (ouderenzorg) de vraag of mijn man zich wel kon redden met de kinderen als ik aan het werk ben. Kon hij ze wel wassen, aankleden, voeden enz?
Dat snappen sommige ouderen echt niet, vroeger deden de meeste mannen blijkbaar niet veel met de kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Happydobby wo 21 sep 2011 - 1:52

@MR, inderdaad, ik krijg dat ook te horen. En toen was ik nog zwanger haha.
Andere generatie he!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Novalee wo 21 sep 2011 - 1:55

Julia schreef:Novalee: Wat ontzettend fijn dat je gewoon thuis kan blijven smile Heb je ook meer moeders om je heen die thuis blijven? In mijn omgeving is dat eigenlijk ook niet echt gebruikelijk. Niet dat het dan raar is ofzo hoor, ik denk alleen wel dat mensen op zouden kijken.
Hier is het ook niet echt gebruikelijk, hoor. Tenminste in mijn eigen omgeving niet. Nu woon ik op de Veluwe dus in deze regio komt het wel vaak voor denk ik. Ik heb geen vriendinnen met kleine kindjes, maar mijn schoonzus woont vlakbij. Zij heeft 2 dochters, eentje van 22 maanden en eentje van 2 maanden. Als ik straks met N. op de fiets kan zal ik wel vaak met haar daar gaan spelen denk ik. Het was vroeger al mijn wens om jong moeder te worden en lekker thuis te blijven bij de kinderen, lekker burgerlijk dus Wink. Ik ben inderdaad ook erg blij dat dat kan. En mocht ik het over een tijdje wel zat zijn dan kan ik altijd nog een baan zoeken.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 1:56

Happydobby schreef:@MR, inderdaad, ik krijg dat ook te horen. En toen was ik nog zwanger haha.
Andere generatie he!

Ja, echt hoor. Ze zijn gewoon verbaasd als ik dan zeg dat hij geen 2 linkerhanden heeft, en zijn hand er niet voor omdraait.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Printje wo 21 sep 2011 - 1:57

Hier is het ook niet gebruikelijk, iedereen werkt van mijn vriendinnen. Ik sta voor de klas en vd 22 kinderen is er maar 1 moeder die thuis is dus dat zegt wel iets natuurlijk. Ik denk dat het in deze tijd ook bijna niet meer anders kan. Maar zelfs al win ik de loterij, ik blijf wel wat werken, ik ben geen fulltime thuis mens.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken/thuis zijn i.v.m je kind Empty Re: Werken/thuis zijn i.v.m je kind

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum