Gezond eten topic [beauty en lichaam]
+43
Miss Cupcake
Krullebol
Toet
SDL
Rovine
loura
Le Chat Noir
Punk'd
Pannetoet
ForeverLove
Reeza
Tiana
litllejoy
Pseudoniem
Rosa
Parel
Ibbeltje
Coccinelle
Serena
Lot
Esperanza
Zora
Zonnetje
Gigi_
minoessepoes
Rizzo
Caresses
Aziraphale
Poubelle
Mamsie
Snoopy
Coco
Minx
Lavendel
Sterre
Shisha
Kowalski
Suus
Sorrento
Sam
Blond
SoGood
Sugarfall
47 plaatsers
Pagina 16 van 26
Pagina 16 van 26 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 21 ... 26
Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]
@ Littlejoy, ik zou die appel wel eten! Lekker wat vitamines
Misschien is diepvriesfruit ook wel wat voor jou. Lekker snel gemaakt in een blender met wat yoghurt.
Ik had gisterenavond een bakje yoghurt gepakt maar wilde er wat 'lekkers' in. Dus had ik er een lading kaneel met een vanillestokje bij gedaan. Was zo lekker haha.
Misschien is diepvriesfruit ook wel wat voor jou. Lekker snel gemaakt in een blender met wat yoghurt.
Ik had gisterenavond een bakje yoghurt gepakt maar wilde er wat 'lekkers' in. Dus had ik er een lading kaneel met een vanillestokje bij gedaan. Was zo lekker haha.
Gast- Gast
Ik ga komende zaterdag grote boodschappen doen, dus dan ga ik inderdaad eens diepvriesfruit meenemen.
Goed idee!
Goed idee!
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Ik eet graag boterhammen met huttenkase, avocado in stukjes, tomaat in plakjes met peper en zout er op jammie! Als extraatje doe ik er dan ook nog wel eens een plakje kipfilet of rosbief boven op, rucola er bij is ook erg lekker!
Ik heb nu twee keer een smoothie gemaakt, een keer met banaan en frambozen en yoghurt (moeilijk drinkbaar, wel lekker). En een keer met zomerdiepvries fruit, banaan en melk, deze smoothies vullen ook echt!
Succes dames!
Ik heb nu twee keer een smoothie gemaakt, een keer met banaan en frambozen en yoghurt (moeilijk drinkbaar, wel lekker). En een keer met zomerdiepvries fruit, banaan en melk, deze smoothies vullen ook echt!
Succes dames!
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
Niet zo'n goede dag gehad qua hoeveelheid. Ik merk dat ik het heel moeilijk vind om genoeg te eten.
Vanmorgen bijv. om half 11 ontbeten (was laat wakker) met 2 knackerbrot, zalm, eitje en komkommer. Ik moet om 14:00 uur echt van mijzelf wat eten. Ik kreeg met moeite een bakje yogurt met musli weg. Daarna om 18:00 uur een flink bord avondeten..
Dat was het dus. Bleegh. Nu was mijn ontbijt ook wel heel zwaar door die zalm, maar kom op, na 3.5 uur moet je toch alweer weer honger hebben.
Morgen weer een nieuwe dag en dan ga ik mezelf verplichten om elke 2 uur gewoon iets te eten. Al is het maar een appel of mandarijn als tussendoortje (ontbijt en avondeten zijn geen probleem. Maar tussen 11 en 2 heb ik gewoon nooit trek).
Vanmorgen bijv. om half 11 ontbeten (was laat wakker) met 2 knackerbrot, zalm, eitje en komkommer. Ik moet om 14:00 uur echt van mijzelf wat eten. Ik kreeg met moeite een bakje yogurt met musli weg. Daarna om 18:00 uur een flink bord avondeten..
Dat was het dus. Bleegh. Nu was mijn ontbijt ook wel heel zwaar door die zalm, maar kom op, na 3.5 uur moet je toch alweer weer honger hebben.
Morgen weer een nieuwe dag en dan ga ik mezelf verplichten om elke 2 uur gewoon iets te eten. Al is het maar een appel of mandarijn als tussendoortje (ontbijt en avondeten zijn geen probleem. Maar tussen 11 en 2 heb ik gewoon nooit trek).
Gast- Gast
Dat is wel echt zo. Nu hoef ik niet eens meer dan een paar frietjes of een half toetje. Want het was lekker en anders overeet ik me.Lavendel schreef:
Dan zie je dat je prima een hele avond lekker kunt eten maar net dat kleine stokbroodje kunt pakken ipv die grote en het gerecht met rijst ipv friet of gebakken aardappelen. Of wel, maar dan gewoon niet alles opeten. En een half toetje ipv en hele. Het zijn dingen die je normaal niet eens echt opvallen maar dat soort kleine keuzes schelen zo ontzettend veel op een dag (laat staan een maand of een jaar). Ik vond het best een eye-opener eigenlijk.
Gast- Gast
whohoe vandaag lekker uit pakjes en zakjes eten. haha
Beide te sloom om wat zinnigs te koken maar we hebben wel zin in bietjes. Nu kreeg ik het briljante idee om zo'n oud zakje van die poederroom van IKEA te gebruiken en zweedse gehaktballetjes te maken. We hebben alleen nooit aardappels in huis, dus nu lekker puree uit een zakje.
Morgen weer wat gezonder dan.
Had vandaag ook al een ranzige smoothie gemaakt. Met zomerfruit, yoghurt en daarbij sinasappel. Ik vond het echt heel vies. Nu ben ik sowieso geen fan van de bakje zomersfruit van Albert Heijn, dus die haal ik niet meer.
Beide te sloom om wat zinnigs te koken maar we hebben wel zin in bietjes. Nu kreeg ik het briljante idee om zo'n oud zakje van die poederroom van IKEA te gebruiken en zweedse gehaktballetjes te maken. We hebben alleen nooit aardappels in huis, dus nu lekker puree uit een zakje.
Morgen weer wat gezonder dan.
Had vandaag ook al een ranzige smoothie gemaakt. Met zomerfruit, yoghurt en daarbij sinasappel. Ik vond het echt heel vies. Nu ben ik sowieso geen fan van de bakje zomersfruit van Albert Heijn, dus die haal ik niet meer.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Wij eten best vaak aardappelpuree uit een zakje...
Nu aan het dubben of we chinees halen of toch maar gaan koken met wokgroente, stukje vlees een aardappels uit de oven.
Nu aan het dubben of we chinees halen of toch maar gaan koken met wokgroente, stukje vlees een aardappels uit de oven.
Gast- Gast
Gister:
O: quinoa in amandelmelk met blauwe bessen plus agavesiroop
T: kwarktaart (zelfgemaakt) op verjaardag
L: salade met zilvervliesrijst, kidneybonen, ei, avocado, beetje kip etc etc
T: appel met paar nootjes
A: uit eten met kleine gerechtjes, had kip, salade, aubergine, garnalen, humus en falafel
Vandaag:
O: soyayoghurt met gemengd fruit
T: roggebroodsnee met pindakaas
Late lunch: 2 snee zelfgebakken! speltbrood met avocado, tomaat etc
A: Witvisje met doperwtpannekoekjes (uit kookboek AA, ben benieuwd...)
O: quinoa in amandelmelk met blauwe bessen plus agavesiroop
T: kwarktaart (zelfgemaakt) op verjaardag
L: salade met zilvervliesrijst, kidneybonen, ei, avocado, beetje kip etc etc
T: appel met paar nootjes
A: uit eten met kleine gerechtjes, had kip, salade, aubergine, garnalen, humus en falafel
Vandaag:
O: soyayoghurt met gemengd fruit
T: roggebroodsnee met pindakaas
Late lunch: 2 snee zelfgebakken! speltbrood met avocado, tomaat etc
A: Witvisje met doperwtpannekoekjes (uit kookboek AA, ben benieuwd...)
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Ik ben sinds deze week weer gezond aan het eten en ik merk al meteen resultaat. Voel me veel beter en zie het ook al op de weegschaal.
Vandaag laat opgestaan:
O: 3 sport+ crackers met rosbief/huttenkase/gekookt ei
L: Smoothie van 200 ml biogarde yoghurt, 1/2 banaan, 1 kiwi en 1/2 mandarijn
A: Couscous met groenten en chorizo, ik neem wel een toetje want mn schoonouders komen eten
Verder drink ik kruidenthee, heerlijk!
Vandaag laat opgestaan:
O: 3 sport+ crackers met rosbief/huttenkase/gekookt ei
L: Smoothie van 200 ml biogarde yoghurt, 1/2 banaan, 1 kiwi en 1/2 mandarijn
A: Couscous met groenten en chorizo, ik neem wel een toetje want mn schoonouders komen eten
Verder drink ik kruidenthee, heerlijk!
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Hoi meiden!
Ik heb net het boek van Amber Albarda - Eet jezelf mooi, slank en gelukkig gekocht.. Ik ga hem morgen lezen! En ik heb bij de natuurwinkel chroomtabletten gekocht, ik las ergens dat dat goed voor je is en het helpt je zin in suiker te verminderen?
Ik heb net het boek van Amber Albarda - Eet jezelf mooi, slank en gelukkig gekocht.. Ik ga hem morgen lezen! En ik heb bij de natuurwinkel chroomtabletten gekocht, ik las ergens dat dat goed voor je is en het helpt je zin in suiker te verminderen?
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10
@pannetoet: leuk! Ik probeer nu ook echt ongeveer zo te eten, dus wie weet heb je daar wat aan! Ik heb zelf nu het kookboek ook gekocht, daar staan meer recepten in. Maar wat ook fijn is, is dat ze wel reeel blijft en dat het vooral om 'echte producten' gebruiken gaat ipv bewerkte of kant en klaar. Je mag dus best eens 'zondigen', maar ik moet zeggen dat sinds ik dus weer wat anders eet, ik echt geen trek heb in chips of snoepjes ofzo. Bij mij scheelt het erg dat ik bij koolhydraten ook iets van eiwit neem. Ook scheelt het enorm dat ik niet het gewone standaard bruin brood eet...
Le Chat Noir- Prater
ik heb vandaag op:
Bakje geitenjoghurt met lijnzaad en spelt muslie
Tussendoor een manderijn
2 zuurdesembroodjes eentje met tomaten en eentje met slankie smeerkaas
tussendoor snack tomaatjes
savonds een bruine pistolet met mozzerela en tomaat
Verder drink ik heel veel brandnetelthee
water
en bij het avondeten een glas karnemelk
is dit een beetje verandtwoord, of zou het nog teveel zijn om iets af te vallen??
Tussendoor een manderijn
water
is dit een beetje verandtwoord, of zou het nog teveel zijn om iets af te vallen??
ForeverLove- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 258
Registratiedatum : 15-04-11
Ik probeer het ook weer op te pakken!
Vandaag ontbeten met kwark, bosbessen, lijnzaad en kaneel. Tussendoor wat amandelen gegeten en ik ga zometeen lunchen met sportcrackers en gekookte eitjes.
Hoe pakken jullie het gezond eten aan in drukke tijden? Ik heb nu tentamens en merk aan mezelf dat ik steeds geen zin heb om tijd vrij te maken om te koken, dus ik eet veel buiten de deur of maaltijdsaledes of brood met soep. Niet heel verantwoord Heb laatst wel witlofsalade gemaakt, maar daar vond ik echt niets aan. Ik ben sowieso tijdens de wintermaanden niet zo'n saladeliefhebber. Als het koud is buiten, heb ik toch het liefst een warme maaltijd!
Verder eet ik ook echt heel veel chocolade om een beetje blij te blijven en drink ik veel energiedrank en koffie om een beetje scherp te blijven. Ook niet goed.
Tips zijn hier dus van harte welkom
Vandaag ontbeten met kwark, bosbessen, lijnzaad en kaneel. Tussendoor wat amandelen gegeten en ik ga zometeen lunchen met sportcrackers en gekookte eitjes.
Hoe pakken jullie het gezond eten aan in drukke tijden? Ik heb nu tentamens en merk aan mezelf dat ik steeds geen zin heb om tijd vrij te maken om te koken, dus ik eet veel buiten de deur of maaltijdsaledes of brood met soep. Niet heel verantwoord Heb laatst wel witlofsalade gemaakt, maar daar vond ik echt niets aan. Ik ben sowieso tijdens de wintermaanden niet zo'n saladeliefhebber. Als het koud is buiten, heb ik toch het liefst een warme maaltijd!
Verder eet ik ook echt heel veel chocolade om een beetje blij te blijven en drink ik veel energiedrank en koffie om een beetje scherp te blijven. Ook niet goed.
Tips zijn hier dus van harte welkom
Sorrento- Fluisteraar
- Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12
@sorrento: Heb je een oven? Daar kan je ook heel gemakkelijk gezond iets in klaar maken, gewoon aardappeltjes/groentes/visje/kip op de bakplaat en half uurtje op 220 graden ongeveer. En verder zou je een gezonde tomatensaus klaar kunnen maken en die in porties invriezen, hoef je alleen spelt of volkoren pasta klaar te maken op drukke dagen?
Wat betreft koffie, ik zou het toch gaan afbouwen, elke dag een kopje minder ofzo? Zodat je max 2 drinkt per dag ongeveer.
En je zou voor de chocola een 75%, 80% of 90% cacao variant kunnen nemen. Smaakt in eerste instantie wel bitterder, maar je hoeft er minder van en er zit minder suiker in!
Wat betreft koffie, ik zou het toch gaan afbouwen, elke dag een kopje minder ofzo? Zodat je max 2 drinkt per dag ongeveer.
En je zou voor de chocola een 75%, 80% of 90% cacao variant kunnen nemen. Smaakt in eerste instantie wel bitterder, maar je hoeft er minder van en er zit minder suiker in!
Le Chat Noir- Prater
ForeverLove schreef:ik heb vandaag op:
Tussendoor een manderijn
water
Het is zeker niet teveel om af te vallen, zelfs wat weinig. Verder zou ik 's avonds proberen om meer groenten te eten in plaats van een broodje met tomaat/mozzarella. Misschien een lekkere gevulde soep erbij, eventueel zelfgemaakt (is echt heel makkelijk als je een staafmixer hebt) of biologische soep uit zak ofzo.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
M'n vriend heeft de broodbakmachine voor me uit de berging gehaald en ons eerste speltbrood is nu aan het rijzen... Ben erg benieuwd Straks maak ik er direct nog eentje met het overgebleven meel en dan doe ik de broden gesneden in de vriezer.
Aziraphale- Ratel
Ik ben ook wel benieuwd hoe het wordt Aziraphale! Misschien ook wel een keer een idee om te maken, ik vind bakken toch leuk
Ik vind het hier nog steeds wel goed gaan, alleen ik moet wel opletten dat ik op sommige dagen niet te weinig eet. Ik heb af en toe helemaal geen zin in iets, dus dan eet ik niets, om vervolgens een paar uur later alles tegelijk te eten, dat is echt niet goed dus, even kijken of ik dat aankomende week kan veranderen!
Mijn lijstje van gisteren (moet ik nog goed nadenken ook)
Ontbijt: 2 crackers, yoghurt en een appel
Tussendoor: Banaan
Lunch: Ik weet gewoon echt niet meer wat ik als lunch op heb? volgens mij een komkommersalade met dressing.
Tussendoor: Handje noten
Avondeten: Kip met curry broccoli, was echt heel lekker!
Tussendoor: Een groene/detox smoothie, nog een paar noten.
Die groene smoothie is trouwens echt een aanrader, normaal vind ik dit soort dingen echt vies maar deze was zelfs gewoon lekker. Je doet er water, sla, selderij, spinazie, een appel, een peer, een banaan en citroensap doorheen!
En ik heb een kan met water gemaakt, daar stukjes grapefruit en citroenschijfjes ingedaan, paar plakjes komkommer en mintblaadjes. Schijnt goed voor je huid te zijn en ik drink nu ook makkelijker water omdat er een lekker smaakje aanzit haha.
Ik vind het hier nog steeds wel goed gaan, alleen ik moet wel opletten dat ik op sommige dagen niet te weinig eet. Ik heb af en toe helemaal geen zin in iets, dus dan eet ik niets, om vervolgens een paar uur later alles tegelijk te eten, dat is echt niet goed dus, even kijken of ik dat aankomende week kan veranderen!
Mijn lijstje van gisteren (moet ik nog goed nadenken ook)
Ontbijt: 2 crackers, yoghurt en een appel
Tussendoor: Banaan
Lunch: Ik weet gewoon echt niet meer wat ik als lunch op heb? volgens mij een komkommersalade met dressing.
Tussendoor: Handje noten
Avondeten: Kip met curry broccoli, was echt heel lekker!
Tussendoor: Een groene/detox smoothie, nog een paar noten.
Die groene smoothie is trouwens echt een aanrader, normaal vind ik dit soort dingen echt vies maar deze was zelfs gewoon lekker. Je doet er water, sla, selderij, spinazie, een appel, een peer, een banaan en citroensap doorheen!
En ik heb een kan met water gemaakt, daar stukjes grapefruit en citroenschijfjes ingedaan, paar plakjes komkommer en mintblaadjes. Schijnt goed voor je huid te zijn en ik drink nu ook makkelijker water omdat er een lekker smaakje aanzit haha.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Sugarfall, die watermix maak(te) ik ook altijd. Dat maakt het waterdrinken echt zoveel leuker. Idd, mint en citroen/limoen en dan ijskoud water. Je kunt ook desnoods nog een klein beetje limonadesiroop erbij doen. Dan wordt het net wat zoeter. Hmm, krijg er helemaal zin in de zomer van.
Gast- Gast
Ohja! Een beetje siroop erbij doen is een goed idee, dat ga ik ook eens proberen! Haha het is inderdaad wel meer een zomer drankje, maar ik vind het nu ook wel gewoon lekker. Ik zie ook steeds van die smoothies voorbij komen met watermeloen en ''gewone'' meloen, maar dat is echt van dat zomerfruit en vind ik nu zonde en te duur om te kopen, maar ze lijken me echt heerlijk dus nog even geduld en dan ga ik ze allemaal uitproberen!
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Ik ga vanavond de Japanse pizza van Amber maken denk ik. Iemand deze toevallig al weleens gemaakt? Was het een succes?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Aziraphale schreef:M'n vriend heeft de broodbakmachine voor me uit de berging gehaald en ons eerste speltbrood is nu aan het rijzen... Ben erg benieuwd Straks maak ik er direct nog eentje met het overgebleven meel en dan doe ik de broden gesneden in de vriezer.
Hoe maak je zelf speltbrood, wil het ook eens proberen.
Gast- Gast
Belladonna schreef:Aziraphale schreef:M'n vriend heeft de broodbakmachine voor me uit de berging gehaald en ons eerste speltbrood is nu aan het rijzen... Ben erg benieuwd Straks maak ik er direct nog eentje met het overgebleven meel en dan doe ik de broden gesneden in de vriezer.
Zooo lekker he speltbrood, heerlijk vind ik het!!!Haaal het altijd in de winkel, maar och best wel duur nog........Zou dit brood echt beter zijn als al het andere brood??
ForeverLove- Fluisteraar
Zo ik heb vandaag het boek van Amber Albarda gehaald in de bieb!!!
En wil echt op die manier proberen te eten, geen voor verpakte troep meer en gewoon gezonde en eerlijke producten.......
Vandaag heb ik op:
Vannochtend: bruin pistoletje met milner kaas
VAnmiddag : heb ik een salade gemaakt met rucola sla, tuinkers, lijnzaad, komkommer, tomaat, 1 eitje, een advocado, stukjes verse makreel, en een klein beetje zout en peper.......
Pfff zit super vol nu echt niet normaal!!!Van een salade gewoon......denk dat ik strakjes nog eventjes een manderijntje neem als tussendoor........
en avond eten moet ik nog eventjes verzinnen....
En wil echt op die manier proberen te eten, geen voor verpakte troep meer en gewoon gezonde en eerlijke producten.......
Vandaag heb ik op:
VAnmiddag : heb ik een salade gemaakt met rucola sla, tuinkers, lijnzaad, komkommer, tomaat, 1 eitje, een advocado, stukjes verse makreel, en een klein beetje zout en peper.......
Pfff zit super vol nu echt niet normaal!!!Van een salade gewoon......denk dat ik strakjes nog eventjes een manderijntje neem als tussendoor........
ForeverLove- Fluisteraar
ForeverLove schreef:Zo ik heb vandaag het boek van Amber Albarda gehaald in de bieb!!!
Vandaag heb ik op:
oww en verder wel twee koffie, veeeel water en drink nu van die vers geperste appelsap........wel uit een fles in de winkel......maar puur natuur zeg maar
ForeverLove- Fluisteraar
ForeverLove schreef:Belladonna schreef:Aziraphale schreef:M'n vriend heeft de broodbakmachine voor me uit de berging gehaald en ons eerste speltbrood is nu aan het rijzen... Ben erg benieuwd Straks maak ik er direct nog eentje met het overgebleven meel en dan doe ik de broden gesneden in de vriezer.
Zooo lekker he speltbrood, heerlijk vind ik het!!!Haaal het altijd in de winkel, maar och best wel duur nog........Zou dit brood echt beter zijn als al het andere brood??
Wij hebben een zak biologische broodmix oerspelt van de Jumbo. Hoeft alleen water bij. Is de eerste keer dat ik het zo zelf bak dus ben benieuwd! Het is over 20 min klaar. Ik bak zo direct het tweede brood, ik las op internet dat je dus juist niet de volkorenstand moet kiezen (heb ik net wel gedaan) maar bijv. Frans brood of gewoon brood. Dus dat ga ik zo aanpassen.
Aziraphale- Ratel
Pagina 16 van 26 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 21 ... 26
Soortgelijke onderwerpen
» Gezond eten
» Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic
» Snachts werken en gezond eten
» Gezond eten en... alleen maar aankomen:s
» Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...
» Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic
» Snachts werken en gezond eten
» Gezond eten en... alleen maar aankomen:s
» Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...
Pagina 16 van 26
Permissies van dit forum: