Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezond eten topic [beauty en lichaam]

+43
Miss Cupcake
Krullebol
Toet
SDL
Rovine
loura
Le Chat Noir
Punk'd
Pannetoet
ForeverLove
Reeza
Tiana
litllejoy
Pseudoniem
Rosa
Parel
Ibbeltje
Coccinelle
Serena
Lot
Esperanza
Zora
Zonnetje
Gigi_
minoessepoes
Rizzo
Caresses
Aziraphale
Poubelle
Mamsie
Snoopy
Coco
Minx
Lavendel
Sterre
Shisha
Kowalski
Suus
Sorrento
Sam
Blond
SoGood
Sugarfall
47 plaatsers

Pagina 15 van 26 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 15 Empty Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 22:01

Le Chat Noir schreef:Ja dat doe ik inderdaad vaak door havermout, van dat bevroren fruit! (dan ontdooid natuurlijk)Maar ik bedoelde nu meer groente/fruitsapjes in de sapcentrifuge, je hebt er zoveel verschillende soorten voor nodig vaak met die recepten. Ik vind het nog wel veel werk om het elke keer goed uit te denken hoe je alles opmaakt.
Ik vind een sapje van wortel en appel lekker. En wortels kun je lang bewaren en ook door veel andere gerechten doen. Ik doe meestal 2 wortels en 3 kleine appeltjes, dan heb ik een vrij groot glas. En als je wilt kun je de pulp van appel gebruiken door de yoghurt en van de wortel kun je door eten doen of suikervrije muffins van maken ofzo.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 15 Empty Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 22:11

Oeehnee groente sapjes drink ik nooit. Dat vind ik wel zo vies haha.

Het enige wat ik wel eens wil proberen is frambozen mengen met bietjes. Dat schijnt een lekkere combinatie te zijn. Maar wortel of tomatensap.. jak :P

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 22:48

Tomatensap is juist echt lekker! Ik vond het eerst ook vies maar nu vind ik het echt lekker. Ideaal als dorst en treklesser.

Gast
Gast

Bericht  Le Chat Noir di 8 jan 2013 - 23:17

Ik ben laatst van wortel tomaat sap over mijn nek gegaan, maar wortel appel gember is lekker of tomaat appel is ook wel te drinken. Doe er ook wel bleekselderij door, maar moet niet teveel zijn. Rauwe bleekselderij is echt heeuul vies..vind ik.
En groene groente smaakt beter met appel erbij... Maar goed, het moet ook nog een beetje lekker zijn allemaal Wink.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Coccinelle wo 9 jan 2013 - 1:01

Le Chat Noir schreef:
Heb deze week ook via marktplaats een broodbakmachine gehaald, ik wil proberen om zelf speltbrood te gaan maken. Ik had het wel eens bij de jumbo vandaan, maar dan zit er toch nog van alles doorheen. Is er nog iemand die zelf brood bakt?

Ik bak ook brood in een broodbakmachine. Mijn meel koop ik hier: http://www.molendearend.nl/ (Ruime keus, ook biologisch brood en spelt, ze hebben ook een webshop). Bij de Makro verkopen ze ook biologisch oerbrood spelt.

Als je toch eens suiker ergens in wil verwerken zou je kunnen kiezen voor palmsuiker of kokosbloesemsuiker, deze suiker heeft bijna geen invloed op je bloedsuikerspiegel.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Coccinelle wo 9 jan 2013 - 1:02

Als ik bij de Lidl kom neem ik daar trouwens altijd een paar zakjes ongezouten notenmix mee, stuk goedkoper als bij b.v. de AH.

Coccinelle
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 1:08

Volgens mij is alleen groente ook minder lekker en is het altijd goed om appel of sinaasappel erbij te doen. Jullie brengen me wel op ideeën, ik heb net een appel-wortel-courgette sapje gemaakt. Het smaakt erg gezond, maar ik vind het zeker niet vies.

Gast
Gast

Bericht  Coccinelle wo 9 jan 2013 - 1:42

Ik vind groene smoothies juist lekker, maak iedere dag een liter smoothie of meer, de helft voor mij, andere helft voor mijn vriend. In de meeste smoothie recepten met groente zit ook fruit. Ik kijk vaak op: http://sapas020.wordpress.com/ . Daar staan regelmatig lekkere smoothie recepten op.

Vanmorgen heb ik deze smoothie gemaakt, erg lekker:
Halve appel
2 bananen
1 kiwi
150gr sla
1 tot 2 handen spinazie
Water naar behoefte

Coccinelle
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 2:05

Leuke website! Misschien ga ik het toch eens proberen Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Toet wo 9 jan 2013 - 2:24

Ik heb straks bij de bakker zuurdesem speltbrood gekocht. Het is zooo lekker! Dit is niet goed hoor, ik kan hier wel 10 boterhammen van op I love you
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 2:39

Toet schreef:Ik heb straks bij de bakker zuurdesem speltbrood gekocht. Het is zooo lekker! Dit is niet goed hoor, ik kan hier wel 10 boterhammen van op I love you

Heerlijk hè! Maar dat gaat je niet lukken hoor, dat lukt mij zelfs niet!

Gast
Gast

Bericht  Toet wo 9 jan 2013 - 2:43

Reva schreef:
Toet schreef:Ik heb straks bij de bakker zuurdesem speltbrood gekocht. Het is zooo lekker! Dit is niet goed hoor, ik kan hier wel 10 boterhammen van op I love you

Heerlijk hè! Maar dat gaat je niet lukken hoor, dat lukt mij zelfs niet!

Haha nee dat wil ik ook niet, ik ben netjes bij 3 gestopt en zit nu toch gewoon vol. Op mijn vorige werk haalde we iedere dag vers brood, dan at ik gerust 7 boterhammen bij de lunch :O

Ik las trouwens pas ergens dat je lichaam pas na een aantal minuten een seintje geeft dat je vol zit, geen idee of dat echt waar is maar het klinkt best logisch? Ik had nu door kunnen eten, dan had ik misschien 5 boterhammen op en zou ik nu zowat ontploffen terwijl ik nu bij 3 ben gestopt en ook gewoon vol zit.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 2:44

Na 20 minuten pas!

Daarom zeggen 'ze' ook altijd dat je bij je avondeten rustig moet eten en het niet in een kwartier naar binnen moet werken. :P

Gast
Gast

Bericht  Toet wo 9 jan 2013 - 7:46

Ik had straks tussen 16.00 en 16.30 een vreselijke vreetbui, heb eerst een halve boterham op, daarna een handje chips en daarna 3 stukjes chocola laughcry Hoe doen jullie dat als je dat krijgt? Soms krijg ik gewoon zo'n allesoverheersend gevoel dat ik chips MOET eten. Of chocolade (meestal achter elkaar) of iets anders.

Vanavond heb ik wel weer gezond gegeten, huisgenootje had echt iets lekkers gemaakt. Schijfjes snijden van aubergine, courgette, ui, tomaat en paprika. Deze opstapelen, daarop een zongedroogd tomaatje en daarop een stukje feta. Italiaanse kruiden en knoflook eroverheen en dan grillen in de oven. Super lekker, heb er 4 van op dus lekker veel groenten en daarbij een paar stukjes kipfilet. De rest had nog krieltjes erbij maar die heb ik niet op.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aziraphale wo 9 jan 2013 - 7:59

Mijn vriend heeft een zak biologisch oerbrood speltmeel meegenomen van de Jumbo gisteren. Ik ben morgen vrij dus ga dan de broden bakken in de broodbakmacgine. Kan ik zo'n brood, na het afkoelen, gewoon invriezen? Want ik kan uit één zak twee broden maken staat er op de verpakking. Ben erg benieuwd, vind brood bakken sowieso erg leuk.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 9:15

Aziraphale schreef:Mijn vriend heeft een zak biologisch oerbrood speltmeel meegenomen van de Jumbo gisteren. Ik ben morgen vrij dus ga dan de broden bakken in de broodbakmacgine. Kan ik zo'n brood, na het afkoelen, gewoon invriezen? Want ik kan uit één zak twee broden maken staat er op de verpakking. Ben erg benieuwd, vind brood bakken sowieso erg leuk.

Dat kan! Blijft heerlijk!

Gast
Gast

Bericht  Le Chat Noir wo 9 jan 2013 - 9:25

@aziraphale/coccinelle: ik heb vandaag speltmeel en gist gekocht bij de natuurwinkel(geen molen in de buurt), ga vanavond of eigenlijk vannacht bakken is het idee! Aan de hand van een of ander recept van internet. Ik heb opgezocht dat je het speltbrood wel kunt invriezen, moet je dan echt gelijk doen.

Vandaag heb ik dit gegeten:
O: omelet met uitje en paprika
T: yoghurt, appel en lijnzaad
L: volk. boterham met pindakaas en komkommer, schaaltje komkommer/tomaat.
T: appel en kiwi met handje gemengde noten
A: speltpasta met zalmsnippers, tomaat, lenteui en creme fraiche (laatste niet zo goed, maarja wat als vervanging?)
Vanavond weet ik nog niet!
War vinden jullie er van?

Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Aziraphale wo 9 jan 2013 - 9:39

Fijn, dacht al we dat het gewoon kon. Dan ga ik morgen lekker brood bakken!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sugarfall wo 9 jan 2013 - 10:28

Ik ben ziek en ik heb serieus echt alleen maar zin in chips, ik heb het nog niet genomen maar ik weet niet of me nog erg lang kan beheersen. laughcry
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lavendel wo 9 jan 2013 - 22:32

Ik ga ook weer goed bezig met iets bewuster nadenken wat ik allemaal eet. Ben toch wel weer een klein beetje aangekomen. Wil er het liefst nog 5 kilo van af.

E-nummers en suiker eet ik al vrijwel niet dus dat is prima. Verder eet ik ook altijd veel groente en fruit dus dat is het probleem niet, brood is wel het probleem. I I love you brood. Vooral in het weekend eet ik daar echt te veel van. Ik ga nu proberen om dat vaker een uitgebreide omelet te eten of een lekkere soep. Ik blijf wel gewoon koolydraten eten, maar net iets anders. Vaker knackebrod of roggebrood en beleg als ei, avocado, tomaat en komkommer. En ik ga iets minderen met avondeten, gewoon mijn bord net iets minder vol scheppen dat maakt al verschil denk ik.

Ik ben vandaag al goed begonnen, heb ontbeten met een bakje druiven, kiwi, kwark en muesli en net tussendoor een stukje roggebrood met runderrookvlees.

Voor de lunch heb ik volkoren knackebrod en roggebrood bij me en een gekookt eitje en een tomaat. ik haal er dan nog een soepje bij.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 22:38

Leuk dat iedereen zo lekker bezig is Very Happy

Ik ga zo weer een lekker ontbijtje maken (ben net wakker angel ). Beetje geinspireerd door gisteren maar dan nog wat uitgebreider.

2 speltcrackers met gerookte zalm, komkommer, zelfgemaakte citroenmayonaise, dille en een eitje.

Straks eens even kijken wat ik de rest van de dag ga eten. Wil eigenlijk wel een bietenshake gaan proberen met iets van fruit. Een lekkere combinatie bedenken. En dan vanavond de overgebleven bietjes eten als avondeten in een recept.

Gast
Gast

Bericht  Lavendel wo 9 jan 2013 - 22:42

Oja nog een goed werkende tip (voor mij dan). Zoek op het werk of bij een uitgebreid etentje of feestje een persoon die heel gezond en gematigd eet en probeer dat eetpatroon eens te kopieren. Je bent je dan veel bewuster van hoeveel en wat je normaal gesproken eet en wat iemand anders eet.

Dan zie je dat je prima een hele avond lekker kunt eten maar net dat kleine stokbroodje kunt pakken ipv die grote en het gerecht met rijst ipv friet of gebakken aardappelen. Of wel, maar dan gewoon niet alles opeten. En een half toetje ipv en hele. Het zijn dingen die je normaal niet eens echt opvallen maar dat soort kleine keuzes schelen zo ontzettend veel op een dag (laat staan een maand of een jaar). Ik vond het best een eye-opener eigenlijk.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Le Chat Noir wo 9 jan 2013 - 22:44

Hier deden vanmorgen alle lampen het niet meer, waarschijnlijk zijn tijdens het bakken van de broodmachine de stoppen doorgeslagen Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 15 878948377. Snap er niks van! De machine was dus ook uit....
Keek vannacht nog even door het venster en hij had wel gekneed en het brood was aan het rijzen...maar wat er nu uitkwam was gewoon nog niet klaar... Was wel heel jammer Cry. Zoveel stroom neemt zo'n ding toch niet??

Vandaag eet ik dit:
O: Havermout met amandelmelk, appel en lijnzaad
T: Speltrijstwafel met zalm en komkommer, sinaasappel
L: Salade van rucola, eitje, halve avocado, komkommer, cherrytomaatjes, wat zilvervliesrijst en rode kidneybonen
T: Roggebrood met pindakaas
A: Bio kip, courgette, champignons en wat aardappeltjes uit de oven
T: Soya yoghurt met eventueel wat bio muesli of fruit
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Le Chat Noir wo 9 jan 2013 - 22:47

Ben benieuwd naar de bietenshake Punk'd!
Lavendel: is inderdaad goede tip voor grote eters. Vaak hebben mensen ook zoiets van: ben nu uit eten, dus ik ga me nu ook echt lekker volproppen haha.

Ik ga morgen naar een tapas restaurant...ben benieuwd. Ook heb ik s ochtends een verjaardag. Dus ik zal dan iets minder goed eten als vandaag, maarjaa.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  litllejoy wo 9 jan 2013 - 23:32

Gisteren een goed dagje gehad:
O: 2 Sport+ crackers met filet americain
T: Banaan
L: 2 boterhammen met kaas
D: Kippensoep met 2 sport+ crackers met kaas
T (na m'n tennis): Ienieminie portie macaroni met broccoli, tomaat, hamblokjes en beetje boursain

Ik ben net in de supermarkt geweest en heb ook eens lijnzaad gekocht. Vanaf volgende week wil ik als ontbijt yoghurt met fruit en lijnzaad gaan eten.
Tussen de middag wil ik dan meer soepen, omelet met groente of Sport+ crackers met (mager) beleg gaan eten. Al vind ik filet americain en kaas wel zoooo lekker haha!
Ook wil ik meer groente/ fruit shakes gaan maken, zodat ik genoeg fruit op een dag binnen krijg.

Voor vandaag:
O: 2 Sport+ crackers met kaas
L: 2 boterhammen met een omelet van 2 eitjes
T: Appel (mits ik trek heb)
L: Chilli stoofvlees met zilvervliesrijst en plakjes komkommer http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/785930/stoere-chili/?rq=chilli
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 15 van 26 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: