Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezond eten topic [beauty en lichaam]

+43
Miss Cupcake
Krullebol
Toet
SDL
Rovine
loura
Le Chat Noir
Punk'd
Pannetoet
ForeverLove
Reeza
Tiana
litllejoy
Pseudoniem
Rosa
Parel
Ibbeltje
Coccinelle
Serena
Lot
Esperanza
Zora
Zonnetje
Gigi_
minoessepoes
Rizzo
Caresses
Aziraphale
Poubelle
Mamsie
Snoopy
Coco
Minx
Lavendel
Sterre
Shisha
Kowalski
Suus
Sorrento
Sam
Blond
SoGood
Sugarfall
47 plaatsers

Pagina 14 van 26 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 14 Empty Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 1:18

Harrison schreef:

En na het eten rond een uur of 10 heb ik ook altijd wel weer zoiets van ik lust wel weer wat maar dan wil ik eigenlijk niet eten. Wat doen jullie dan?

Beweeg jij elke dag zoveel Jip? Ik snap wel dat jij veel meer nodig hebt dan ik hoor! Ik fiets een kwartier naar mijn werk, kwartiertje terug en sport nu amper (1x in de week) doordat het winterstop is met hockey.

Meestal ga ik dan mijn tanden poetsen en een half uurtje later naar bed Wink tanden poetsen helpt je misschien wel.

Ik heb sowieso een staand en bewegend beroep. Ik sport nu, op 1 dag na, elke dag wel een uur of iets langer of twee keer een uur (2keer trainen op een dag) Dus zo'n 6-8 uur per week. Straks wordt dat wel het dubbele aantal uur per week. Ik ga met de auto naar mijn werk. Het is 25km fietsen, dus net ff te ver om te doen als ik om 8 uur begin. Ook ik heb grenzen Wink

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 14 Empty Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 1:31

Dat is best een goed idee, tandenpoetsen!

Jij sport echt veel joh! Heb je dan nog wel tijd voor andere dingen?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 1:34

Ja hoor. Ik werk 30 uur in de week. Als ik op zondag bijvoorbeeld 5 uur fiets dan ben ik om 14 u weer thuis en heb ik nog de hele middag over.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 3:37

Heeft iemand een tip, ik heb echt onwijs veel trek en een knorrende maag. Zoveel slechte dingen en bergen koolhydraten gegeten de laatste tijd, dus moet onwijs afkicken.

Ik heb gegeten

O: kwark met noten, zaden, fruit.
T: twee rijstwafels met pindakaas laughcry
L: brabants roggebrood met gekookt ei
T: appel

Maar ik word nu alweer gek van mijn knorrende maag laughcry
Kan natuurlijk wat groenten pakken nu, maar twijfel of ik niet gewoon het knorren moet accepteren Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 3:40

Denk vooral het knorren accepteren, je maag moet wennen. Maar, een gekookt eitje vult bij mij altijd goed, of een gebakken eitje zonder brood. Of handje noten en een appel. Of gewoon een banaan! Kwark. Eiwitten helpen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 3:44

Carrie schreef:Denk vooral het knorren accepteren, je maag moet wennen. Maar, een gekookt eitje vult bij mij altijd goed, of een gebakken eitje zonder brood. Of handje noten en een appel. Of gewoon een banaan! Kwark. Eiwitten helpen.

Alweer kwark heb ik geen trek in Laughing
Aargh, waarom heb ik me ook zo laten gaan laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 3:58

Gekookte eitjes helpen echt heel goed bij een snack attack. Waarschijnlijk heb je er niet heel veel zin in, omdat je een snack attack hebt haha.. Maar ik zou hem toch koken en opeten. Dan is daarna je snack zin weg.

Ik poets de laatste tijd steeds vaker na na het avond eten mijn tanden. Dan vind ik het zonde om nog te gaan zitten snacken. Voordat ik ga slapen spoel ik nog extra met mondwater om toch beetje lekkere smaak te hebben voor het slapen haha.

@ H. anders neem je een pakje wasa crackers mee en een potje cashewnoten (of andere noten pasta) en smeer je om 4 uur een crackertje voor jezelf. Is allebei droog spul, dus handig te bewaren.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 4:05

Ik heb net 2 wasa crackertjes gegeten. Ik ben trots op mezelf haha! Soms neem ik inderdaad wel wat mee of heb ik noten over van de lunch oid maar als dat op is vergeet ik het vaak. Er staan hier in de keuken ook gewoon allerlei dingen waar ik me prima verantwoord aan te buiten kan gaan, maar soms kan ikg ewoon niet weg van mijn plek. Dus daarom is iets hier naast mijn werkplek zetten wel een goed idee inderdaad!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 4:13

Reva dat is ook voor een deel knorren accepteren idd, als je dat een week negeert als je weet dat je gewoon prima gegeten hebt gaat het vanzelf over haha! Maar eiwitten eten helpt ook en dat kan geen kwaad.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 9:41

Reva schreef:
Carrie schreef:Denk vooral het knorren accepteren, je maag moet wennen. Maar, een gekookt eitje vult bij mij altijd goed, of een gebakken eitje zonder brood. Of handje noten en een appel. Of gewoon een banaan! Kwark. Eiwitten helpen.

En, heb je het kunnen weerstaan?

Ik heb net 35 minuten hardgelopen, ben trots! :cheering:

Gast
Gast

Bericht  litllejoy ma 7 jan 2013 - 23:36

Gister een heerlijk gezond dagje gehad smile

Ontbijt: 2 Wasa Sport+ crackers met kipfilet
Lunch: 2 zuurdesemboterhammen met kaas
Tussendoor: Banaan
Diner: Boerenkool zonder ju's ( Sad ) en een klein stukje rookworst

Heb overdag veel thee gedronken en omdat ik om 16 uur nog bij de fysio ben geweest veel water daarna.
Ik wou ook nog een balletje tegen de muur gaan slaan bij de tennis, maar helaas is dat er niet maar van gekomen omdat m'n vriend weg moest en zijn dochtertje bij ons op bed lag.
Vandaag wordt het ook geen sport, want ga vanavond borrelen met een vriendin drunken (lekker hoor die wijntjes, maar niet echt goed haha).

Vanochtend wel weer netjes 2 sport+ crackers genomen (met filet americain en peper), net een banaan gegeten en straks weer 2 boterhammen met kaas.

Hoe gaat het 'gezonde' eten bij jullie?

litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 4:54

Vandaag die spelt/dinkel crackers (o.i.d.) van WASA voor het eerst geprobeerd. Zijn goed te eten. Persoonlijk vind ik de sport + lekkerder, maar deze zijn ook zeker niet verkeerd en nog net wat gezonder haha.

Vanavond lekker een curry eten met kip en gewoon een lading kruiden en kokosmelk.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 5:24

Carrie schreef:
Reva schreef:

En, heb je het kunnen weerstaan?

Ik heb net 35 minuten hardgelopen, ben trots! :cheering:

Ja! :cheering: En vandaag gaat ook goed!

Wat lang zeg, knap! Dat haal ik niet laughcry vind het ook zo nat weer nu Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 7:30

Wij hebben lekker patat met joppiesaus gegeten! Mmmm

Gast
Gast

Bericht  Tiana di 8 jan 2013 - 11:09

Waar kun je amandelpasta kopen? Ik was er vanmiddag naar op zoek in de AH, maar die man keek me aan alsof ik gek was, toen ik ernaar vroeg..
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Toet di 8 jan 2013 - 11:15

Ik had niet zoveel in huis vandaag dus weinig variatie.

Ontbijt waren twee crackers (sport +) met een eitje
Tussendoor een appel
Lunch twee crackers met rosbief
Om 4 uur had ik mega honger, heb toen een banaan en een hand vol noten op.
Avondeten was een kipfilet mat champignons, courgette, paprika en knoflook uit de oven met veel sla (ijsbergsla/rucola/tomaat/komkommer/pijnpoompitten)

Ik haal ongezouten noten trouwens bij de Lidl! 2,49 voor een zakje geloof ik, zit hazelnoot, walnoot, amandel en cashewnoot in.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Toet di 8 jan 2013 - 11:16

Stylegirl schreef:Waar kun je amandelpasta kopen? Ik was er vanmiddag naar op zoek in de AH, maar die man keek me aan alsof ik gek was, toen ik ernaar vroeg..

Ik heb het laatst bij de tuinen gehaald, erg lekker maar wel duur!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Coco di 8 jan 2013 - 11:54

Ik heb amandelpasta ook van de tuinen gehad en de natuurwinkel.

Voor noten zou je ook eens bij een turkse supermarkt kunnen kijken als je die in de buurt hebt. Scheelt vaak ook een hoop. Amandelen koop ik meestal per kg voor ongeveer 5 euro.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 12:49

Toet schreef:Ik had niet zoveel in huis vandaag dus weinig variatie.

Ontbijt waren twee crackers (sport +) met een eitje
Tussendoor een appel
Lunch twee crackers met rosbief
Om 4 uur had ik mega honger, heb toen een banaan en een hand vol noten op.
Avondeten was een kipfilet mat champignons, courgette, paprika en knoflook uit de oven met veel sla (ijsbergsla/rucola/tomaat/komkommer/pijnpoompitten)

Ik haal ongezouten noten trouwens bij de Lidl! 2,49 voor een zakje geloof ik, zit hazelnoot, walnoot, amandel en cashewnoot in.

De zakken noten zijn in de aanbieding nu Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 21:04

Reva schreef:
Ja! Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 14 281626781 En vandaag gaat ook goed!

Wat lang zeg, knap! Dat haal ik niet Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 14 394967 vind het ook zo nat weer nu Embarassed

Yes, goed zo! Ik kan ruim een uur lopen, maar daar had ik geen zin in. En dat beetje regen vind ik juist fijn, meer zuurstof in de lucht tijdens het hardlopen!

Gast
Gast

Bericht  Le Chat Noir di 8 jan 2013 - 21:21

Wat een leuk topic, ook ik ben in het nieuwe jaar weer begonnen met gezonder eten, zo ongeveer volgens Amber Albarda.
De afgelopen week dan ook vrijwel suikerloos gegeten en bijna geen brood. Het gekke is dat ik, die altijd snel trek heeft na het eten van brood, na ontbijt en vooral lunch met salade gewoon heel lang vol blijf zitten! Ik krijg alleen hoofdpijn, maar niet zoals normaal helemaal trillerig als ik niet op tijd weer wat eet. Na het avondeten wel trek, dus eet misschien toch teveel snelle koolhydraten, doordat ik daarbij nog steeds wel aardappels of volkoren pasta eet...
Ik had gisteravond ook behoorlijk hoofdpijn, maar misschien komt dat doordat ik toch wat aan het afkicken ben. Ik was me er niet van bewust nu veel suiker te eten ofzo, maar wie weet had ik het niet door...
Vinden degenen met een vriend/man het ook niet lastig wat je doet met avondeten? Ik maak mijn man niet blij met alleen een gestoomd visje met groenten uit de oven ofzo haha.
Is het kookboek van Amber een aanrader?

Ben trouwens nog geen gram afgevallen, wat ik zelf had verwacht na een aantal dagen! Maarja, er zitten waarschijnlijk wel evenveel of zelfs meer calorieen in een salade met gemengde sla, halve avocado, tomaatjes, komkommer en half blikje tonijn en 1 snee brood als in mijn standaard 2 sneetjes bruinbrood met pindakaas?
Ik hoef niet echt af te vallen hoor, dus het gaat me in eerste instantie meer om dat ik mijn lichaam goed voedt, geen honger heb en veel energie.

Bedankt voor de tip over de noten! Ik heb ze nu bij de natuurwinkel weg, maar moet weer nieuwe halen. Ben gek op noten en het helpt ook echt om ze bij een appel te eten, ook vind ik de appel dan lekkerder!
Amandelpasta heb ik eerder ook al eens gehaald bij de natuurwinkel. Ik was er niet echt gek op, ook moest je steeds het hele potje omroeren voor je kon gaan smeren. Maar goed, als t gezond is Wink. Was wel behoorlijk duur, maar je doet er lang mee.
Ik heb trouwens ook een sapcentrifuge, maar vind het lastig omdat je dan steeds zoveel verschillende groenten moet halen en dan heb je weer veel teveel. Halen jullie altijd biologische groente/fruit? Ik eerder wel, maar op dit moment niet.
Heb deze week ook via marktplaats een broodbakmachine gehaald, ik wil proberen om zelf speltbrood te gaan maken. Ik had het wel eens bij de jumbo vandaan, maar dan zit er toch nog van alles doorheen. Is er nog iemand die zelf brood bakt?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 21:40

Ik gebruik in de winter voor mijn smoothies diepvries fruit. Dan haal ik 3 bakjes (een bakje frambozen, 1 aardbei en 1 zomerfruit) en dan pak ik elke dag een half pakje met yoghurt in de blender. Zo gaat het ook niet over datum o.i.d.

Groentes die niet lang meer goed zijn gebruik ik altijd extra in het avondeten. Soms heb ik een courgette of aubergine over en dan gooi ik die er gewoon extra bij in de pasta.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 21:49

Weer een lekker lijstje vandaag:

Ontbijt:2 speltknackerbrot met 2 eitjes, 2 plaatjes gerookte zalm met dille I love you

Tussendoor:Fruitsmoothie met zomerfruit, yoghurt en lijnzaad

Lunch:Lekker uitgebreid, gegrilde brocolli met tomaatjes en balsamico en een 'crumble' van een spelt knackerbrot. En een verse jus I love you
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/668514/gegrilde-broccoli-met-kerstomaatjes-en-balsamico?rq=brocolli

Tussendoor:Bakje volle yoghurt met musli

Diner:Gevulde paprika's met pandanrijst en veel specijeren. Weet nog niet precies hoe, gewoon wat lekker smaakt smile

Gast
Gast

Bericht  Le Chat Noir di 8 jan 2013 - 21:51

Ja dat doe ik inderdaad vaak door havermout, van dat bevroren fruit! (dan ontdooid natuurlijk)Maar ik bedoelde nu meer groente/fruitsapjes in de sapcentrifuge, je hebt er zoveel verschillende soorten voor nodig vaak met die recepten. Ik vind het nog wel veel werk om het elke keer goed uit te denken hoe je alles opmaakt.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Le Chat Noir di 8 jan 2013 - 21:53

Lekker dagmenu Punk'd!
Ik ben vanmorgen begonnen met een groenteomelet a la Amber, maar ik heb besloten dat ik gebakken eieren niet echt lekker vind op de vroege ochtend....Laughing
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 14 van 26 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: