Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezond eten topic [beauty en lichaam]

+43
Miss Cupcake
Krullebol
Toet
SDL
Rovine
loura
Le Chat Noir
Punk'd
Pannetoet
ForeverLove
Reeza
Tiana
litllejoy
Pseudoniem
Rosa
Parel
Ibbeltje
Coccinelle
Serena
Lot
Esperanza
Zora
Zonnetje
Gigi_
minoessepoes
Rizzo
Caresses
Aziraphale
Poubelle
Mamsie
Snoopy
Coco
Minx
Lavendel
Sterre
Shisha
Kowalski
Suus
Sorrento
Sam
Blond
SoGood
Sugarfall
47 plaatsers

Pagina 20 van 26 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 20 Empty Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  Coco vr 18 jan 2013 - 1:42

Hebben jullie het speltbrood van AH al gegeten? Ik heb net twee sneetjes op met de kruidensaus en olijven waarin ik gisteren de kip heb gemaakt. Maar ik zit er echt propvol van. Dat heb ik normaal niet zo snel met speltbrood.

Mijn schema voor vandaag:
O; 10 witte druiven, 2 eetlepels gebroken lijnzaad en 150ml volle yoghurt.
T; 6 amandelen, 6 hazelnoten, 6 gele rozijnen en 6 bruine rozijnen. Very Happy 0,75l marokkaanse thee
L; 2 sneetjes speltbrood met kruidensaus en knoflookolijven.
T; wordt een yoghurt,banaan,dadelshake denk ik. 0,75l sterrenmunt thee.
D; Zalm, sperzieboontjes met wat chilisaus en volkorencouscous.
In de avond nog een appel, sinaasappel of kiwi en 0,5l water.

Welke groene thee drinken jullie? Ik wil het graag drinken maar vind het echt niet lekker. Neutral
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 20 Empty Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  Rosa vr 18 jan 2013 - 1:52

Ik vind 'gewone' losse groene thee echt lekker, drink het de hele dag door Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 20 561177
Maar groene thee met jasmijn is ook echt heerlijk of met cranberry/acai bessen, deze drink ik af en toe voor wat variatie.
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Coccinelle vr 18 jan 2013 - 2:03

Ik heb van de tuinen groene thee Goji-Açai, voor in een thee-ei. Die is echt heel lekker, en wat zoeter door het fruit. Verder drink ik ook regelmatig groene thee met citroen en groene thee met pepermunt.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 2:42

Ik heb een groene thee van een plaatstelijk theewinkeltje, dat heet geluksthee en is zo lekker! Is ook van die losse thee voor in een ei en ik kan dat echt de hele dag door drinken.

Gast
Gast

Bericht  Punk'd vr 18 jan 2013 - 5:58

Oeh die wil ik volgende keer bij jou wel even proeven dan als het mag Very Happy Klinkt lekker en geluk kan iedereen gebruiken toch.

Net bij de IKEA geweest en kipsate met friet op.. Jummie haha Laughing

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Le Chat Noir vr 18 jan 2013 - 7:37

Even kijken of ik gister nog weet...

O: havermout (met gewone melk deze keer...) met appel, kaneel en agavesiroop
T: Handje noten?
L: 2 snee zelfgemaakt meergr brood, met halve avocado en cherrytomaatjes
T: plak Indische cake, bij thuiskomst chips...slecht! (wel ovenchips )en 2 blokjes 90% chocola. Krijg je als je ongesteld wordt..
A: zelfgemaakte chili con carne
T: schaaltje kwarkyoghurt van Arla, sinaasappel

(niet heel goede dag)

Vandaag:
O: Snee zelfgemaakt brood met een roereitje met cherrytomaatjes
T: Snee roggebrood met pindakaas
L: Snee zelfgemaakt brood, met chocopasta :S
T: sinaasappel en plak volkoren koek
A: basmatirijst met gehakt-chinese kool mengsel en komkommersalade
T: fruit

Niet heel goede dagen dus, ik merk gewoon ook dat ik echt behoefte had aan meer koolhydraten en zoetigheid, dat zullen de hormonen wel zijn. Dus ja, boeiend smile.
Heb nu weer gezonde boodschapjes gedaan, dus we gaan weer vrolijk verder.
Oja, ik heb ook bij de AH het speltbrood gevonden 'nieuw in assortiment'. Wel duur, 2.49, maar ik eet toch niet meer zoveel brood.
Ik zou overigens ook wel bij de natuurwinkel kunnen halen, die is hier vlakbij.
In week 5 komt de oerbroodbakmix met spelt weer bij de jumbo binnen...

Oh en verder drink ik zelf geen groene thee. Omdat hier ook weer vrij veelcaffeine in zit. Ik drink dus vooral kruidenthee en max 2 koffie. Maar over het algemeen drink ik heel saai water water water.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  ForeverLove vr 18 jan 2013 - 7:39

Bahh was niet echt een heeel goed dagje vandaag...pffff ben ook stront chagerijnig gewoon, dacht dat ik toch nu wel van de suiker was afgekickt, maar dat ik net zo tegen mijn vriend tekeer ging heeft er volgens mij wel een beetje mee te maken Rolling Eyes
Maargoed ik deed het echt niet expres hoor, moest gewoon effe lekker gemeen doen
(en nu voel ik me dus echt heeel erg schuldig!!)

o: Geitenyoghurt met muslie en lijnzaad
t: manderijn
l: salade met geitenkaas, tuinkers, tomaat en komkommer, oww en advocado
t: biologische appel
a: drie bruine boterhammen met sla tomaat komkommer en biologische hamburgers

owww zooo slecht avond eten gewoon, maarjah kon ff niks anders bedenken vandaag en had er ook eigenlijk weinig zin in...
Maargoed nog steeds geen snoep of andere slechte dingen gegeten, dus het valt nog mee
(zelfs de kertchup niet aangeraakt voor me broodje hamburger!!!
ForeverLove
ForeverLove
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 258
Registratiedatum : 15-04-11

Bericht  Coco vr 18 jan 2013 - 8:15

Had je voor 2,49 wel een heel speltbrood LCN? Want voor een heel speltbrood vind ik het niet duur. Ik had maar een halfje, die is 1,25 ze hadden bij mij alleen 2,49 aangeslagen zag ik thuis op de bon dus dat ga ik maar even goed in de gaten houden, is me iets te gek voor een halfje.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Coco vr 18 jan 2013 - 8:17

Bedankt voor de groene thee suggesties. Musschien moet ik idd eens losse thee proberen ipv puckwick/lipton. Drink verder alleen kruiden thee, op zich ook niets mis mee natuurlijk.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Le Chat Noir vr 18 jan 2013 - 20:41

Ja heb wel een heel speltbrood hoor. Dus ach valt ook wel mee, normaal brood 1,90 vaak. Maar het is wel een veel kleiner brood.

Ik ga zo even sporten, Sh'bam!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Reeza vr 18 jan 2013 - 22:25

Goed bezig LCN, lekker sporten! Ik ga ook straks, heb nog spierpijn van donderdag dus even doorzetten..

Mijn lijstje van vandaag:

O: 1 speltbroodje met een eitje, 1 speltbroodje huttenkase, glas Arla drink
L: 2 sport+ crackers kipfilet
T: Yoghurt-fruit smoothie
A: Preistamppot
T: Nootjes en een glaasje droge witte wijn

Ben helaas niks meer afgevallen Sad
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 2:32

Heel fijn...ik heb de uitslag binnen van voedingstesten. Geen tarwe, geen melk, geen pinda's, geen fructose... Erg lastig met sportvoeding dus...daar zit dus altijd fructose in.

Gast
Gast

Bericht  Reeza za 19 jan 2013 - 23:19

@ Jip: Wat soort voedingstesten zijn dat dan? Moet je je daar echt aan houden?

Ik heb straks een high tea Very Happy Ik heb met vriendinnen allemaal hapjes gemaakt, dus dat wordt lekker eten vanmiddag!

Verder is mijn eetlijstje vandaag:

O: Zuurdesemroggebroodje met kaas, sport+ cracker met rosbief, glas Arla drink
T: High tea
A: Gnocchi met tomatensaus en mozzarella

Hopelijk tikt de high tea niet te erg aan, maar ik ga er lekker van genieten smile
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Aziraphale za 19 jan 2013 - 23:22

Hier geen lijstjes, ik eet vanaf donderdagavond elke dag al een zak chips nerd
Morgen ga ik weer gezond eten, scheelt dat ik gewoon moet werken deze week en dan 'mag' ik geen chips van mezelf.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 0:23

Ik heb bij een acupuncturist me laten meten ivm toenemende buikpijn. Ik ben dus niet allergisch, maar teveel er van is dus niet slim. En liever helemaal mijden..maar dat is mn voor fructose erg lastig.

Gast
Gast

Bericht  ForeverLove zo 20 jan 2013 - 8:14

pistoletje met roomboter en milner oude kaas
salade met komkommer, tomaat, tuinkers, advocado en twee eitjes
biologische champignonnensoep met drie zuurdesembroodjes.........en WEER met milner kaas Rolling Eyes EIgenlijk heeel slecht, maar he het is wel weeeeekend hoor!!!
ForeverLove
ForeverLove
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 258
Registratiedatum : 15-04-11

Bericht  SoGood zo 20 jan 2013 - 8:16

Nou, je doet net alsof het chemisch afval is, zo slecht is een beetje kaas nou ook weer niet hoor.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Ibbeltje zo 20 jan 2013 - 8:18

Ben ik weer even. Wat een lekkere maar gezonde lasagna? Ik ben gek op lasagna maar zo gezond is het niet.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  SoGood zo 20 jan 2013 - 8:24

Ibbeltje schreef:Ben ik weer even. Wat een lekkere maar gezonde lasagna? Ik ben gek op lasagna maar zo gezond is het niet.

Mijn redelijk gezonde lasagna: Beetje mager gehakt wokken met knoflook, daarbij veel (!) verse groenten naar keuze. Dat meng ik meestal met 2 blikjes biologische tomatenblokjes en dit breng ik op smaak met zout/peper/italiaanse kruiden en sambal. Dit in een schaal met 1 laag (al dan niet verse) lasagnebladen en gratineren met 30+ kaas.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Ibbeltje zo 20 jan 2013 - 8:28

Ja toch die lasagnebladen? Ik dacht misschien iets gezonders te kiezen of zo?
Maar ja sowieso met veel groentes idd. Dank je voor je recept!
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rovine zo 20 jan 2013 - 8:31

Je kunt courgette met de kaasschaaf in plakken doen als lasagnebladen. Ik doe het niet, met pastabladen vind ik het veel lekkerder. En zo ongezond is het niet.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  SoGood zo 20 jan 2013 - 8:34

Ja klopt, of met aubergine. Wel even grillen van te voren, is net wat lekkerder.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Tiana zo 20 jan 2013 - 8:41

Ik gebruik maar 50 gram lasagnebladen als ik een lasagne voor 2 dagen maak (voor 1 persoon). Zoveel is dat niet, dus dat ga ik niet vervangen, je mag best wat aan koolhydraten binnen krijgen hoor. Je moet eerder bezuinigen op het gehakt en de kaas, daar zitten veel meer vetten in.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ibbeltje zo 20 jan 2013 - 8:44

Oh ja met courgette of zo kan ik het ook eens proberen. Aubergine vind ik sowieso al vies haha.
En oke lasagnebladen is niet zo erg en ja letten op kaas en gehakt en zo.
Dank jullie voor de tips!
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ibbeltje zo 20 jan 2013 - 20:28

Ik ga denk ik de helft met lasagnebladeren doen en dan recept van SoGood (zeg ik dat goed?) en een helft met courgette als bladen. Ben zo benieuwd hoe dat smaakt.

En ik begrijp dat je dan maar 1 laag lasagnebladen doet? En hoeveel gehakt gebruik je?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 20 van 26 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: