Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezond eten topic [beauty en lichaam]

+43
Miss Cupcake
Krullebol
Toet
SDL
Rovine
loura
Le Chat Noir
Punk'd
Pannetoet
ForeverLove
Reeza
Tiana
litllejoy
Pseudoniem
Rosa
Parel
Ibbeltje
Coccinelle
Serena
Lot
Esperanza
Zora
Zonnetje
Gigi_
minoessepoes
Rizzo
Caresses
Aziraphale
Poubelle
Mamsie
Snoopy
Coco
Minx
Lavendel
Sterre
Shisha
Kowalski
Suus
Sorrento
Sam
Blond
SoGood
Sugarfall
47 plaatsers

Pagina 13 van 26 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 19 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 13 Empty Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  Coco do 3 jan 2013 - 22:50

Vanaf vandaag ga ik ook weer echt gezond en zo natuurlijk mogelijk eten. Alle verjaardagen en feesten zijn voorlopig achter de rug. Niet smokkelen met chips oid maar als mijn man het zoveelste pak koek,snoep,chips open trek gewoon een lekkere rijstwafel met amandelpasta of pindakaas pakken.
Gisterenavond ik het de hele avond met mijn tante over (natuur) voeding gehad en ik ben weer helemaal gemotiveerd. Zij volgt momenteel een 3 jarige studie voor natuurvoedingskundige bij de kraayenbeekhof academie. Echt interessant. Ze adviseerde ook om lijnzaad (de zaadjes) dus in de koelkast te bewaren ipv in de kast om de werking ervan op niveau te behouden. Buiten de koelkast verslechtert de kwaliteit snel. En gekookte groenten nog even om te roeren in een klontje roomboter om de zo de voedingsstoffen beter op te kunnen nemen. Net als om noten te combineren met rozijnen voor een betere opname van de voedingsstoffen. Wist ik nog niet!

Ben mijn dag in ieder geval goed begonnen met speltrijstwafels met amandelpasta, thee en twee verse dadels. Er staan nog 3 halve taarten in de koelkast maar ik ga vandaag toch maar overslaan!
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 13 Empty Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  Toet do 3 jan 2013 - 22:56

Bij mij gaat het even niet zo goed, ik ben al de hele vakantie bij mijn ouders maar op m'n kamer gaat het veel beter. Alleen het avondeten gaat wel goed eigenlijk, sta er van te kijken hoe makkelijk het me afgaat veel groenten (ik was nooit zo'n fan van groenten) en weinig koolhydraten te eten. Dus dat is het enige positieve nu. :p
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Coco do 3 jan 2013 - 23:05

Herkenbaar Toet, ik ben nu ook 4 dagen bij mijn ouders en dat is altijd verschrikkelijk terwijl ik mij er thuis wel redelijk goed aan kan houden allemaal. Maar hier lijkt het hek wel van de dam. Niet dat ik dan meer eet dan thuis, maar wel anders. Gisteren was mijn vader jarig en heb ik de avond maaltijd maar overgeslagen en 's avonds maar genoten van stukjes stokbrood met olijven ipv en en.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Rosa do 3 jan 2013 - 23:45

Interessante studie lijkt me dat Coco, kan me voorstellen dat ze veel nuttige tips voor je heeft. Zou ook ooit wel een soortgelijke studie willen doen. Maar eerst maar even m'n 'echte' studie afronden Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 13 253468018

Gister wel een goede dag gehad, enkel wat bananenchips 's avonds als extra, maar dat vind ik wel prima.

Vanmorgen gestart met veel bolletjes galia meloen en net een volkorenboterham met gebakken tomaat, kaas en een spiegelei op, dat houdt me wel even gevuld Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 13 561177 en heerlijk aan een pot groene thee.
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Sugarfall vr 4 jan 2013 - 1:14

Handige tips Coco! En amandelpasta is echt superlekker!

Ik vind meloen ook echt lekker Rosa, wel cantaloupe meloen alleen zo jammer dat ik die nu bijna nergens zie, misschien morgen op de markt even kijken!

Hier gaat het wel goed. Afgelopen dagen niet gesnoept of ongezonde snacks genomen en ik heb er ook niet echt zin in, alleen het sporten is echt een ramp. Haha ik roep al 3 weken dat ik mezelf echt naar de sportschool moet slepen maar ik ben er ondertussen nog steeds niet geweest!

Net geluncht met soep en een cracker, ik ga zo nog een smoothie maken met blauwe bessen, banaan, kokos, limoensap en een beetje gember! I love you
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Coco vr 4 jan 2013 - 1:25

Ja ik vind amandelpasta ook erg lekker!

Ik heb de Insanity workout dvd's van Shaun T binnen gehaald vanmorgen. Iemand daar toevallig al ervaring mee?
Ik wil heel graag mijn conditie weer brengen tot het niveau voor mijn zwangerschap. Zal nog pittig worden want ik heb echt lang niet echt meer gesport terwijl ik voor mijn zwangerschap min. 4 dagen en vaak wel 6 dagen in de sportschool was en dan tussen de 1,5 en 4 uur sportte. Maar dit lijken mij wel echt flinke workouts om iig weer van in conditie te komen. Ik ga iig nu eens in de twee weken via appie boodschappen laten bezorgen zodat ik kan gaan sporten voor mijn man gaat werken of als hij terug is. Nu doe ik dan altijd nog boodschappen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Rosa vr 4 jan 2013 - 3:00

Hoe smaakt amandelpasta eigenlijk, is dat zoetig of meer neutraal/pindakaas-achtig?

Jouw smoothie klinkt echt heerlijk Sugarfall. Nu word ik ook weer aangespoord om een smoothie te maken. Er ligt echt allerhande fruit hier, maar was een beetje lui Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 13 253468018
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lot vr 4 jan 2013 - 5:09

Ik heb nog bananen en frambozen, hoe maak ik daar een smoothie van? Alleen met melk er bij? Laughing Daar heb ik al zin in sinds dat Punk'd schreef dat ze haar smoothie ging maken, maar ik ben ziek geweest en kon dus geen boodschappen halen, en met yoghurt leek hij mij te dik worden (had ik nog wel namelijk).
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Bericht  Kowalski vr 4 jan 2013 - 5:14

Met yoghurt kan, met melk kan, maar je kan het ook gewoon samen in de blender gooien! Is maar net waar je voor kiest, is allemaal lekker. Vooral omdat je er toch banaan bij hebt zitten wordt het vanzelf al wat dikker Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 13 561177
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Sugarfall vr 4 jan 2013 - 6:51

Ja, je kunt het ook gewoon zonder yoghurt maken hoor! Dan wordt het inderdaad best dik en dat vind ik niet echt lekker. Mijn smoothie van vanmiddag heb ik ook zonder yoghurt gemaakt, maar was alsnog wel dik maar niet zo'n vieze drap.

Rose, het ligt er een beetje aan welke je hebt, je hebt een pasta van rauwe amandelen en dat heeft wel echt een uitgesproken smaak, ik weet alleen niet echt goed waarmee je het kunt vergelijken, het is lekker, maar ik gebruik vaker de ''witte'' variant die smaak is zachter en het doet me soms een beetje denken aan een chocolade smaak. Very Happy
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 9:26

Ik vind het met yoghurt het lekkerste. Ik hou zelf niet van melk dus dat gooi ik er nooit bij.

Om het wat 'sappiger' te maken pers ik soms een mandarijntje of 2 of een sinasappel. Dan is het ook wat vloeibaarder.

Gast
Gast

Bericht  Rosa vr 4 jan 2013 - 10:12

Hmm klinkt goed, ga ook maar eens amandelpasta kopen dan Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 13 561177
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Coccinelle za 5 jan 2013 - 4:21

Ik heb gisteren hazelnootpasta gekocht. Alleen hazelnoten en zonnebloemolie, erg lekker. Amandelpasta stond er ook, ga ik de volgende keer proberen!

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 2:36

Nou, ik ben twee dagen stevig ziek geweest en nog steeds niet in orde. Maar look at the bright side: ik heb twee dagen lang alleen rooibosthee zonder suiker gedronken (bye bye kilo's). Zojuist heb ik voor het eerst weer gegeten. Gelukkig vond ik donderdag nog die lijnzaadcrackers (thanks, Carrie!), dus daar heb ik er nu één van gegeten, met een gekookt eitje.

En wat voor mij wel een big step is: sinds nieuwjaarsdag heb ik geen Cola meer gedronken. Ongelofelijk, zo fijn. Geen opgeblazen gevoel meer, en bovenal: geen hartkloppingen. Ik denk serieus dat ik deze keer voorgoed kan afkicken (ook al mag zo nu en dan een glaasje op een warme zomerdag natuurlijk wel).

Gast
Gast

Bericht  Coco zo 6 jan 2013 - 3:40

Cola is eigenlijk ook echt vieze troep, als ik het tijden niet heb gedronken vind ik het ook helemaal niet lekker, maar toch drink ik dan mijn glas leeg en daarna nog een glas om mij daarna weer een luchtballon te voelen.

De Wasa crackers zijn vanaf morgen bij AH 1+1. Dus degene die de spelt/dinkelcrackers normaal wat te prijzig vind kan nu lekker inslaan. Very Happy Ik vind ze iig erg lekker. Zit er in de lijnzaadcrackers niet veel tarwe?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 8:22

Ik eet weer volgens mijn oude ritme. Ben wel wat aangekomen, hoe dat kan in zo'n korte tijd...geen idee...misschien hou ik wat vocht vast doordat ik weer wat meer train of zo. Ik heb nu ook wat spierpijn.

Merk wel dat mijn eentonige ontbijt me wat gaat tegenstaan, maar het is zo lekker snel. Net als mijn broodbeleg. Elke dag wel hetzelfde...saai!

Gast
Gast

Bericht  Pannetoet zo 6 jan 2013 - 8:40

Dames..ik heb even een vraag: ik wil aardig wat kilo's kwijt en dat wil ik bereiken door gezond te eten maar welk boek zouden jullie mij aanraden? Ik zoek variatie in ontbijt, lunch, diner en smoothies. Ik weet zo slecht wat wel en niet goed voor je is dat ik door de bomen het bos niet meer zie :-P En ik heb gevoelige darmen + lactose-intolerantie dus ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  Pseudoniem zo 6 jan 2013 - 8:42

Pannetoet schreef: En ik heb gevoelige darmen + lactose-intolerantie dus ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven!
Albarda heeft volgens mij weinig koemelk dingen
Pseudoniem
Pseudoniem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13

Bericht  litllejoy zo 6 jan 2013 - 20:48

Afgelopen vrijdag maar eens flink geshopt in de winkel voor gezond eten.
Eet nu elke ochtend 2 Wasa Sport+ crackers met mager beleg en dat bevalt wel.
Tussen de middag eet ik 2 zuurdesemboterhammen met mager beleg en voor de rest veel fruit en groente tussendoor of een lekkere rijstwafel.

Tot nu toe gaat het erg goed, afgelopen zaterdag nog wel een schaaltje chips gehad maar ik wil mezelf niet alles afnemen.
Dan weet ik zeker dat ik af en toe flink ga lopen snaaien.

Verder veel thee drinken en heb een flesje meegenomen naar m'n werk voor water.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 23:43

Ik heb net voor €85 boodschappen gedaan! Jemig hee wat een smak geld.. maar wel echt alleen maar gezonde dingen. En ik heb ingeslagen met hamsteren, dus volgende week hoef ik niets te halen haha.

Heb o.a. die spelt dinkel crackers van WASA gehaald (4pakjes), heel veel groentes (komkommer, tomaten, 7 paprika's, 2 avocado's, sla, brocolli, verse bietjes, kikkererwten, rosbief, eitjes, gerookte zalm, 2 pakken volle yoghurt, muslie, zilvervliesrijst, appels, diepvriesfruit.. jumm!!

Ontbijt (9.30 uur): Flinke bak volle yoghurt met musli
Lunch (11.30 uur): 2 donker knackerbrod met rosbief en twee eitjes en een verse jus/manadrijnensapje
Tussendoor (13.30 uur): Fruitsmoothie met aardbei, lijnzaad en volle yoghurt
Tussendoor (16.00 uur): 2 donker knackerbrod met cashewnotenpasta
Diner (18.00 uur): Aubergine met paprika en mozarella uit de oven

Ik vind dat ik wat meer moet eten en met het bovenstaande lijstje moet dat wel lukken. (Totale lijstje is 1478 Kcal). Ik bereken het zelf nooit, maar omdat er nogal wat heisa was in het biechttopic over dat er te weinig gegeten werd in dit topic, wilde ik het toch even uitrekenen.

Beweging vandaag: 0 minuten

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 23:54

Pannetoet schreef:Dames..ik heb even een vraag: ik wil aardig wat kilo's kwijt en dat wil ik bereiken door gezond te eten maar welk boek zouden jullie mij aanraden? Ik zoek variatie in ontbijt, lunch, diner en smoothies. Ik weet zo slecht wat wel en niet goed voor je is dat ik door de bomen het bos niet meer zie :-P En ik heb gevoelige darmen + lactose-intolerantie dus ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven!

Ik denk dat dan het boek 'Eet jezelf mooi slank en gelukkig' van Amber Albarda dan écht iets voor jou is!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 23:56

Goed bezig Punk'd!

Heb vanmorgen ontbeten met 2 vrije uitloopeieren, geroerbakt. Zonder brood. En een medium beker Cafe late speculaas met sojamelk van Starbucks Very Happy

Tussendoor 6 hazelnoten en een mandarijntje. Eet nu een couscoussalade en soep.

Straks weer een appel, en tussendoor veel water en thee. Vanavond eet ik veel roerbakgroenten een klein beetje rijst. En als ik nou eens niet zo lui doe ga ik ook nog een half uurtje hardlopen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 23:58

Wow, veel inkopen Punk'd! Wel lekker allemaal, behalve de rosbief Razz

Ik blijf de lunch het meest lastige vinden Cry

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 0:02

Ik heb als ontbijt 4 speltboterhammen op.
Ik mag nog een uur lopen en een uur zwemmen vandaag. En op de fiets de auto halen.

Ben alleen aan het bedenken wat ik als lunch zal nemen. Misschien haal ik wel wat bevroren fruit bij AH. Met wat roosvicee erdoorheen wordt het vast een lekkere shake. Of ik bak/kook een ei voor op brood.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 0:34

Ik heb ontbeten met een bak yoghurt met druiven en walnoten.
Heb net de lunch gemaakt en dat is broccoli soep en salade. Daar eet ik denk ik een lekker maisbroodje bij.

Vanavond eten we wraps met kip en veel groenten. Lekker!

Ik heb echt nergens moeite mee, tot 4 uur haha! Dan krijg ik zo'n onwijse snack attack en dat is prima als er wortels oid in de buurt zijn of een crackertje, maar soms zit ik alleen op mijn werk, kan ik niet weg van mijn werkplek en liggen er alleen koekjes in de buurt Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 13 1270000679. Ik ga mezelf gewoon aanleren dat ik zorg dat er wat verantwoords in de buurt is. Dan ga ik ook geen koekjes eten.

En na het eten rond een uur of 10 heb ik ook altijd wel weer zoiets van ik lust wel weer wat maar dan wil ik eigenlijk niet eten. Wat doen jullie dan?

Beweeg jij elke dag zoveel Jip? Ik snap wel dat jij veel meer nodig hebt dan ik hoor! Ik fiets een kwartier naar mijn werk, kwartiertje terug en sport nu amper (1x in de week) doordat het winterstop is met hockey.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 13 van 26 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 19 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: