Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezond eten topic [beauty en lichaam]

+43
Miss Cupcake
Krullebol
Toet
SDL
Rovine
loura
Le Chat Noir
Punk'd
Pannetoet
ForeverLove
Reeza
Tiana
litllejoy
Pseudoniem
Rosa
Parel
Ibbeltje
Coccinelle
Serena
Lot
Esperanza
Zora
Zonnetje
Gigi_
minoessepoes
Rizzo
Caresses
Aziraphale
Poubelle
Mamsie
Snoopy
Coco
Minx
Lavendel
Sterre
Shisha
Kowalski
Suus
Sorrento
Sam
Blond
SoGood
Sugarfall
47 plaatsers

Pagina 8 van 26 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 17 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 8 Empty Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  Zonnetje ma 17 dec 2012 - 9:58

Ik lees hier ook af en toe mee en heb hetzelfde als Jip. Op werkdagen lukt het me echt niet om salades en allerlei andere dingen mee te nemen en te eten als lunch. Ik eet vaak op basisscholen waar ik op dat moment ben voor mijn werk of in de auto. Het is dus geen optie om iets warm te maken, te snijden of nog te moeten beleggen.
Nu eet ik altijd volkorenbrood als lunch en varieer ik met het broodbeleg: een gekookt ei, eiersalade, tonijnsalade, gerookte zalm, forelfilet, kipfilet, maar ook meestal wel een of twee boterhammen met kaas of philadelphia. Ik zou graag vaker crackers eten of geprakte avocado op brood, maar als ik dat 's ochtends maak, is dat rond lunchtijd echt niet meer lekker.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 8 Empty Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  SoGood ma 17 dec 2012 - 9:58

Jip83 schreef:Ik vind het knap dat jullie zo variëren in ontbijt en lunch. Ik eet, op werkdagen, altijd hetzelfde eigenlijk. Vind het teveel tijd kosten om wat anders te maken.

Ik ook, maar het scheelt ook dat ik geen koelkast heb op mijn werk.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 10:00

Het scheelt wel dat ik pas om 10.00 uur hoef te werken en ik de lunch maak op mijn werk hoor. Dus ik heb 's ochtends de tijd en ik bepaal wat iedereen luncht op mijn werk haha.

Wat ik me trouwens bedacht, voor maandag kun je misschien op zondagavond vast wat maken? Dat scheelt al een dag hetzelfde. En ik weet niet waar je mee ontbijt jip maar je kunt eitjes bijvoorbeeld ook de avond van te voren vast koken. Soep kun je invriezen in porties en meenemen naar je werk, als ze daar een magnetron hebben. yoghurt en fruit kun je natuurlijk ook meenemen naar je werk, in een bakje gooien en opeten, kost niet zoveel tijd!

Laatst aangepast door Harrison op ma 17 dec 2012 - 10:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 10:02

Ik heb ook geen tijd om uitgebreid brood te maken tussen de middag. Dan is belegd brood makkelijker..

Gast
Gast

Bericht  Rosa ma 17 dec 2012 - 10:07

Ik heb nu ook toevallig deze week vrij om te leren voor m'n tentamen, dus veel thuis en de mogelijkheid om lekker gevarieerd te eten. Als ik hele dagen naar de uni moet is het voornamelijk ook gewoon volkorenbammetjes en fruit mee (helaas)
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Poubelle ma 17 dec 2012 - 10:11

Als ik vakantie heb dan varieer ik meer in lunch en ontbijt, naar m'n werk is het ook altijd volkorenboterham met mager beleg.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  SoGood ma 17 dec 2012 - 10:14

Als ik vrij heb maak ik de meest fancy broodjes en gezondste ontbijtjes. Daar kan ik echt van genieten!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Toet di 18 dec 2012 - 0:00

Mijn doel was om minimaal één flesje water te hebben gedronken voor de lunch, dat is ruim gelukt.. En nu, wow, ik zit gewoon na 1,5 boterham bomvol! Terwijl ik er normaal met gemak 4 op kan.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Toet di 18 dec 2012 - 0:00

Punk'd jij deed eerst toch van die daily workout filmpjes van youtube? Heb je daar linkjes van?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 0:06

8 minute abs

8 minute buns

8 minute arms

8 minute legs

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 0:06

Let niet op die pakjes die ze aanhebben hahaha. De oefeningen blijven effectief in welk jaar je ook leeft Wink

Gast
Gast

Bericht  Toet di 18 dec 2012 - 0:06

Haha cheers
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Coco di 18 dec 2012 - 1:35

Schitterende pakjes haha!

Ik ga hier ook maar meeschrijven ipv alleen lezen. Sinds 2 weken drink ik alleen nog maar thee en water en dat voelt alweer heel wat beter. Vanaf januari gaan de kinderen naar de psz en dan wil ik iig op de maandagmorgen weer wat meer voedsel bereiden voor de rest van de week in salades etc.

Vanmorgen ontbeten met 1 klein sneetje (kapje) maisbrood met olijvenprut (fijngemalen knoflookolijven en even in de koekepan opgewarmd). En 1 sneetje maisbrood met pindakaas en plakjes (van een halve) banaan. Tussendoor een appel.
Net een kommetje yoghurt met 4 granen muesli van AH (3 gram suiker per 100gram muesli) waar ik wat stukjes dadel aan toe heb gevoegd.
Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 8 Muesli-4-granen-ah

Vanavond maak ik gebakken rijst (voor mij zilvervlies, rest witte) met ei, doperwten, prei en lenteui. Daarbij kip in ketjap.

In hoeveel olie maken jullie je maaltijden? Ik kwam net een recept tegen waarbij ik 125 ml olijfolie voor een 6 persoonsgerecht moet toevoegen. Is dat niet idioot veel? Ik gebruik zelf meestal een half theelepeltje kokosolie voor vlees/vis/kip.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Coco di 18 dec 2012 - 1:44

Ik kwam vanmorgen ook nog een interessant drankje tegen op pinterest wat ik vanavond even in de koelkast ga zetten. Een kan water, een kaneelstokje en appelslices erin. Ben benieuwd hoe dat smaakt. Drink het nu ook vaak met citroen (en wat stevia als ik behoefte aan een zoeter drankje heb) maar dat is niet zo best voor de tanden.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Toet di 18 dec 2012 - 9:00

Ik had vandaag:

O: koffie + twee crackers, één met kipfilet één met rosbief.
T: Flesje water + een kop koffie.
L: 1,5 boterham, een halve met rosbief en eentje met een gekookt eitje.
T: Niks gegeten!! Wel weer een flesje water + een kop koffie.
A: Noodles (kleine opscheplepel) met veel groente, kipfilet, zoete sojasaus en een paar stukjes kroepoek.

Daarna nog een kopje koffie en ik zit nu aan een wijntje..

Ik drink nu dus wel vier/vijf kopjes koffie per dag, best veel. Misschien moet ik dat nog terug zien te brengen naar twee of drie en dan ben ik dik tevreden.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Toet di 18 dec 2012 - 9:01

Coco schreef:Ik kwam vanmorgen ook nog een interessant drankje tegen op pinterest wat ik vanavond even in de koelkast ga zetten. Een kan water, een kaneelstokje en appelslices erin. Ben benieuwd hoe dat smaakt. Drink het nu ook vaak met citroen (en wat stevia als ik behoefte aan een zoeter drankje heb) maar dat is niet zo best voor de tanden.

En, heb je het al gedronken? Het klinkt echt lekker!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Coco di 18 dec 2012 - 22:41

Toet schreef:
En, heb je het al gedronken? Het klinkt echt lekker!

Nog niet, de kaneelstokjes die ik nog in huis had waren al 2 jaar over datum. Ga zo dus eerst maar even nieuwe kopen voor ik mij er aan waag.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Aziraphale wo 19 dec 2012 - 6:20

O: beker volle yoghurt met een eetlepel lijnzaad, een eetlepel muesli en wat honing. Daarbij een geroosterd roggebroodje met cashewnoten/pindakaas
T: gekookt ei met zout, rauwkost
L: twee boterhammen met brie
T: een mandarijn, een of ander vies voorverpakt koekje met chocolade en cake maar een leerling van me nam afscheid en ik vond het zielig om het af te slaan... Thuis nog wat notenmix gehad.
D: kop zelfgemaakte paprikasoep met knoflookcroutons en een stuk witvis uit de oven met broccoli
T: weet ik nog niet...ik denk fruit want dat mis ik nog.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 8:40

Vandaag echt fout fout fout gedaan haha. Had ik 2 dagen zo goed gedaan, gelijk 1.5 kg eraf. (als ik gezond doe ben ik echt zo gewicht kwijt).. maar na 2 dagen hou ik het gewoon niet vol, dan heb ik zo'n behoefte aan 'lekkere troep'.

Morgen weer leven zoals maandag en dinsdag.

Heb trouwens een stukje taart op en een halve zak chips laughcry (verder wel netjes aan het menuutje gehouden, dus yoghurt met musli en een verse pasta als diner).

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 8:43

O: een plak kerstbrood en een glas verse vruchtensap (die al aan het gisten was, dus er zat prik aan :-()
L: twee speltbroodjes als tosti gemaakt met alleen kaas en een glas roosvicee
A: wokgroente, gekookte aardappels, kipworstje en een toetje, met een glas roosvicee.

Ik drink dus veel te weinig als ik thuis ben. Meer trek had ik ook niet.

@punk is het niet vooral vocht wat je kwijt bent dan? Mijn gewicht schommelt nogal met de de dag. De ene keer een halve kilo zwaarder en de andere dag weer lichter. Als ik 'fout' gegeten heb of een wedstrijd gehad heb, dan weeg ik zwaarder (en is mijn buik meer opgezet). Een dag zoals vandaag, geheid dat ik morgen 'lichter' ben...

Gast
Gast

Bericht  Sorrento wo 19 dec 2012 - 11:55

Oooooooh, ik ben zo slecht bezig jongens! Tentamenstress, veel chocolade, nauwelijks beweging en gisteravond tot overmaat van ramp zelfs patat gegeten Sad Morgen weer met frisse moed verder, al heb ik 's avonds wel een kerstdiner plus borrel Rolling Eyes Eens kijken hoe dat af gaat lopen...

Positief puntje: ik ontbijt wel steeds heel gezond en mijn lunch is ook wel prima, maar goed, nu de rest dus nog!
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 20:55

Jip83 schreef:@punk is het niet vooral vocht wat je kwijt bent dan? Mijn gewicht schommelt nogal met de de dag. De ene keer een halve kilo zwaarder en de andere dag weer lichter. Als ik 'fout' gegeten heb of een wedstrijd gehad heb, dan weeg ik zwaarder (en is mijn buik meer opgezet). Een dag zoals vandaag, geheid dat ik morgen 'lichter' ben...

Dat speelt vast ook mee. Ik merk wel heel erg aan gezonde dagen dat mijn buik echt ontzettend plat is. Gisteren dus lekkere dingen gegeten en gelijk veel meer opgezet. Ik voel dat niet perse, maar zie het wel gelijk :P .. Dan denk ik toch weer.. Nee, doe maar weer gezond haha.

Maar vandaag weer gezond doen. Zometeen ontbijtje met musli, als tussendoortje een fruitsmoothie, vanmiddag 2 crackers met ei, tussendoor wat noten en vanavond weet ik het nog niet. Zo even de vriezer in duiken, kijken wat we nog hebben.

Gast
Gast

Bericht  Toet wo 19 dec 2012 - 22:41

Ik moest gisteravond gourmetten en daar baalde ik eigenlijk wel een beetje van, want ik was net zo goed bezig.
Ben maar begonnen met een vol bord sla (ijsberg/rucola/tomaatjes/dressing) om mezelf een beetje vol te proppen zodat ik alle ongezonde dingen iets beter kon weerstaan laughcry daarna heb ik nog iets van 6 stukjes vlees op denk ik (klein gesneden, dus opzich helemaal niet veel) en ook ongeveer 6 stukjes stokbrood met kruidenboter. En anderhalve fles wijn.

Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sugarfall do 20 dec 2012 - 0:21

Punk'd als je daarna weer gewoon gezond verdergaat is het allemaal niet zo erg joh!

Ik kan het nog steeds goed volhouden moet ik zeggen! Mijn lijstje zag er gisteren ongeveer zo uit

Ontbijt: 2 crackers en een mueslireep
Lunch: Salade met peer en walnoten
Tussendoor: Cracker
Avondeten: Biefstukje met veel broccoli, yoghurt
Tussendoor: Paar stukjes kaas

Morgenavond ga ik wel lekker een stuk chocolade nemen haha daar heb ik echt even zin in!
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 2:37

Goed bezig! Tentamens zijn een goed excuus hoor haha.
Bij mij gaat het wel oke! Alle maaltijden zijn steeds prima ik moet alleen mezelf wat meer weerhouden van slechte tussendoortjes..
Kerst zal niet echt helpen haha. Maar goed dan ga ik er niet op letten hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 26 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 17 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: