Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

AD(H)D-topic

+16
Antibes
Susan
Pompoen
Twellie
Sterre
ekjir@M
Derpy
RYW
Mamsie
xxjojootjexx
Marin
Discordia
Slakje
Paper Crown
Atelier Madame
Jerry
20 plaatsers

Pagina 4 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 2:36

Rood schreef:O ja, waarom ik ook geen diagnose wil: ik vind mensen zoals wij gewoon ook heel leuk. Ik houd ervan om bij mijn vriendin thuis te komen terwijl de afwas van d'r aanrecht puilt. En dat ze dan nog maar half aangekleed is. En vervolgens de beste grappen maakt. En soms denk ik ook: het ligt helemaal niet aan 'ons', het ligt aan Nederland. Alles is tot in de puntjes gestructureerd én er zijn miljoenen prikkels. Volgens mij valt je in, zeg: Italië, veel minder op als AD(H)D'er. Hup, allemaal emigreren.

Dat zal er ook vast mee te maken hebben. Maar ja, we leven nou eenmaal wél in deze maatschappij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Susan vr 19 okt 2012 - 2:37

Luce schreef:
Susan schreef:
Rood schreef:
Carrie schreef:Even opgezocht wat het precies is op Wiki en bij kenmerken herken ik mij in 4 van de 6. Ook zie ik wel dingetjes voorbij komen wat ik in jou herken. Lastig lijkt het me, hoe weet je nou of je het ook hebt, want het lijkt mij dat heel veel mensen zich hierin kunnen herkennen? Wel vervelend dat je het zo ervaart en dat je je soms heel erg klote voelt, dat vind ik heel naar om te horen. Fijn dat je er wel steeds beter mee om weet te gaan.
Ja, dat is ook een reden waarom ik geen diagnose wil: ik heb het idee dat veel mensen zich herkennen in de criteria. Ik voel zeg maar dat ik nog helemaal geen 'recht' heb om een diagnose te krijgen ofzo. En voorlopig is het niet dat het mijn handelen enorm stoort. Of misschien doet het dat wel, maar ben ik eraan gewend geraakt. Je bent een lieverd. De volgende keer dat ik depressief ben, bel ik je, da's leuk joh. Lekker neerslachtig doen. drunken

Ik moet ook wel zeggen dat ik momenten heb waarop ik zou willen dat ik die hele diagnose nooit had gekregen.

Waarom , Susan?

Omdat ik vind dat er soms teveel nadruk op wordt gelegd, omdat ik soms het gevoel heb dat ik niet voor vol word aangezien. Vooral als ik een conflict heb met mijn ouders dan voel ik me af en toe (misschien onterecht, maar zo voelt het dus) benaderd als gekke Henkie met ADHD.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 2:40

Oh ja? Dat lijkt me een naar gevoel inderdaad. Nee, dat gevoel heb ik dan nooit eigenlijk. Ik zie het meer als een groep symptomen waar ik ook aan voldoe zeg maar. Maar ook veel niet hoor. Ik heb bijvoorbeeld best wel wat vrienden en een zogenaamd adhd kenmerken lijstje roept: weinig vrienden/niet sociaal. Nou, dat ben ik wel. En ik vind dat ook heel fijn en leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 2:41

Carrie schreef:Ok deal. Dan gaan we Evanescence luisteren en ons haar en kleding Emo doen.
Wat ben je toch een puike vriendin.

Susan, dat begrijp ik heel goed. Ben ook wel benieuwd waarom je de diagnose soms niet had willen hebben. Gebruik jij medicijnen?

Ik herken me ook niet in bepaalde criteria. Zo kan ik me heel goed concentreren op een verhaal dat iemand houdt. Wederom: ik denk dat ik dat gewoon heel vroeg al geleerd heb. Vanaf dat ik 4 jaar was, hoorde ik elke zondag twee preken van 45 minuten. Daar ben ik gewoon in getraind, en dus kon ik ook makkelijk hele colleges uitzitten. Maar zet me op een artikel oid en ik ben door het minste afgeleid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Susan vr 19 okt 2012 - 2:41

Ik heb je ook een PM gestuurd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Susan vr 19 okt 2012 - 2:43

Rood schreef:

Susan, dat begrijp ik heel goed. Ben ook wel benieuwd waarom je de diagnose soms niet had willen hebben. Gebruik jij medicijnen?

Uitleg staat er al, en medicijnen, ik weet het niet, ik overweeg het wel, maar ik ben er voor mezelf nog niet uit. Wat betreft de creativiteit, mijn hoofd loopt nu over van de goede ideeën, maar ik ben te onrustig en ook te onzeker om er echt iets mee te doen (te onzeker als in: ik ben altijd bang dat de uitwerking helemaal niet zo goed is als het hele plan in mijn hoofd lijkt).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 2:43

Rood schreef:O ja, waarom ik ook geen diagnose wil: ik vind mensen zoals wij gewoon ook heel leuk. Ik houd ervan om bij mijn vriendin thuis te komen terwijl de afwas van d'r aanrecht puilt. En dat ze dan nog maar half aangekleed is. En vervolgens de beste grappen maakt. En soms denk ik ook: het ligt helemaal niet aan 'ons', het ligt aan Nederland. Alles is tot in de puntjes gestructureerd én er zijn miljoenen prikkels. Volgens mij valt je in, zeg: Italië, veel minder op als AD(H)D'er. Hup, allemaal emigreren.

Ik vind jou ook hartstikke leuk. Ik vind jou één van de leukste, liefste, grappigste vriendinnen die ik heb. Niet om te slijmen en mensen denken vast 'ik moet een beetje overgeven in mijn mond, stuur een sms ofzo' maar ik zeg het lekker hier. Ik vind je geweldig zoals je bent, F vindt je ook hartstikke tof, dus heel egoischtisch zou ik ook niet willen dat je verandert Very Happy


Laatst aangepast door Carrie op vr 19 okt 2012 - 3:01; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 2:44

Luce schreef:Administratie? Ik weet uit mijn hoofd welke rekeningen ik moet betalen en dat doe ik dan ook, maar in mappen doen? Lukt me niet, ik heb het ook al zo vaak geprobeerd.
Zoooo herkenbaar.
Luce schreef:Er zijn zoveel dingen in mijn leven die eronder lijden, ben er echt een beetje klaar mee.
Is er ook geen praktische hulp die je kunt krijgen? Bv. iemand die een keer per week drie uurtjes bij je komt en je aan het werk zet? Ik snap dat je medicijnen overweegt, maar ik zou eerst al het andere proberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 2:45

Rood schreef:
Carrie schreef:Ok deal. Dan gaan we Evanescence luisteren en ons haar en kleding Emo doen.
Wat ben je toch een puike vriendin.

Susan, dat begrijp ik heel goed. Ben ook wel benieuwd waarom je de diagnose soms niet had willen hebben. Gebruik jij medicijnen?

Ik herken me ook niet in bepaalde criteria. Zo kan ik me heel goed concentreren op een verhaal dat iemand houdt. Wederom: ik denk dat ik dat gewoon heel vroeg al geleerd heb. Vanaf dat ik 4 jaar was, hoorde ik elke zondag twee preken van 45 minuten. Daar ben ik gewoon in getraind, en dus kon ik ook makkelijk hele colleges uitzitten. Maar zet me op een artikel oid en ik ben door het minste afgeleid.

Ik kan dat ook prima. Alleen hoorcolleges langer dan een uur, dat kon ik niet. Gisteren 3 uur gezeten, was aan het eind echt misselijk. Mensen zien het vanaf de buitenkant ook niet hoor bij mij. Ik kom heel rustig en stabiel over, heb ik vaker gehoord.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 2:47

Rood schreef:
Luce schreef:Administratie? Ik weet uit mijn hoofd welke rekeningen ik moet betalen en dat doe ik dan ook, maar in mappen doen? Lukt me niet, ik heb het ook al zo vaak geprobeerd.
Zoooo herkenbaar.
Luce schreef:Er zijn zoveel dingen in mijn leven die eronder lijden, ben er echt een beetje klaar mee.
Is er ook geen praktische hulp die je kunt krijgen? Bv. iemand die een keer per week drie uurtjes bij je komt en je aan het werk zet? Ik snap dat je medicijnen overweegt, maar ik zou eerst al het andere proberen.

3 uurtjes is niet genoeg, mijn dagen lopen over van alles wat ik moet doen. Ik zou ook niet weten wie ik daarvoor moet vragen. Daarnaast heb ik al zoveel geprobeerd..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Susan vr 19 okt 2012 - 2:47

Mijn administratie lijkt ook nergens op, het is al heel wat als alle post in dezelfde bak ligt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 2:49

Carrie schreef:Ik vind jou ook hartstikke leuk. Ik vind jou één van de leukste, liefste, grappigste vriendinnen die ik heb. Niet om te slijmen en mensen denken vast 'ik moet een beetje overgeven in mijn mond, stuur een sms ofzo' maar ik zeg het lekker hier. Ik vind je geweldig zoals je bent, F vindt je ook hartstikke tof, dus heel egoischtisch zou ik ook niet willen dat je veranderd Very Happy
Ooooo, LIEFDE!!! Wat vond je van m'n bum-tweet? Ook wel wat voor jou. Jij bent ook zuper-grappoeg. Met je kots in je bakkes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 2:54

Susan schreef:Mijn administratie lijkt ook nergens op, het is al heel wat als alle post in dezelfde bak ligt.

Laughing Haha! Hier ook. Oh, ik zou ZO graag een geordend huis willen hebben en een geordend leven, zodat je tijd over hebt om te genieten van de rust enzo. :dance:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  xxjojootjexx vr 19 okt 2012 - 2:55

Als ik het zo lees wat bij het "stempeltje" hoort, dan kan dat bij mij ook wel op mijn voorhoofd.
Een boel "criteria" horen bij mij en zo ben ik. Nooit geweten en gedacht.
Wel van mijn zoon, al een poosje het vermoeden, maar bij mijzelf. Nee, ik ben gewoon prettig gestoord. Razz
Gangnam-style dansjes doen op de motor bij het wachten voor het verkeerslicht is toch normaal :cheering:

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 2:55

Luce schreef:
Susan schreef:Mijn administratie lijkt ook nergens op, het is al heel wat als alle post in dezelfde bak ligt.

Laughing Haha! Hier ook. Oh, ik zou ZO graag een geordend huis willen hebben en een geordend leven, zodat je tijd over hebt om te genieten van de rust enzo. :dance:

Maar dan is het toch eigenlijk wel vreemd dat ik precies weet welke rekeningen er betaald moeten worden in mijn hoofd. Ik snap niet hoe het dan kan dat ik dát niet vergeet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 2:56

xxjojootjexx schreef:Als ik het zo lees wat bij het "stempeltje" hoort, dan kan dat bij mij ook wel op mijn voorhoofd.
Een boel "criteria" horen bij mij en zo ben ik. Nooit geweten en gedacht.
Wel van mijn zoon, al een poosje het vermoeden, maar bij mijzelf. Nee, ik ben gewoon prettig gestoord. Razz
Gangnam-style dansjes doen op de motor bij het wachten voor het verkeerslicht is toch normaal :cheering:

Laughing

Ja, als je er prima mee kan leven is er ook niks aan de hand toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 2:57

Luce schreef:
Carrie schreef:
Rood schreef:
Carrie schreef:Is het echt zo erg Rood, dat je denkt dat je 'iets' hebt? Daar merk ik bij jou niks van.
*verhaaltje

Even opgezocht wat het precies is op Wiki en bij kenmerken herken ik mij in 4 van de 6. Ook zie ik wel dingetjes voorbij komen wat ik in jou herken. Lastig lijkt het me, hoe weet je nou of je het ook hebt, want het lijkt mij dat heel veel mensen zich hierin kunnen herkennen? Wel vervelend dat je het zo ervaart en dat je je soms heel erg klote voelt, dat vind ik heel naar om te horen. Fijn dat je er wel steeds beter mee om weet te gaan.

Ik vind dat ook een beetje oppervlakkig hoor, die zogenaamde kenmerken. Ik kan het beste omschrijven als bijna de hele dag mijn hoofd vol ruis. Ik kan een hele dag thuis zitten, niks te doen hebben en toch zo ontzettend druk zijn in mijn hoofd en dus niks gedaan krijgen. Of zo erg overprikkeld raken dat ik geen licht en geluid meer kan verdragen. En dat had ik dus na een cursus van 3 uur onder fel licht. Dat soort dingen heb ik.

Ja dat klinkt al heel anders, zo heb ik dat 'gelukkig' niet. Lijkt me erg vervelend en vermoeiend vooral, dat je altijd overal zo voor moet 'vechten' en meer je best moet doen dan een ander.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 3:01

Rood schreef:
Carrie schreef:Ik vind jou ook hartstikke leuk. Ik vind jou één van de leukste, liefste, grappigste vriendinnen die ik heb. Niet om te slijmen en mensen denken vast 'ik moet een beetje overgeven in mijn mond, stuur een sms ofzo' maar ik zeg het lekker hier. Ik vind je geweldig zoals je bent, F vindt je ook hartstikke tof, dus heel egoischtisch zou ik ook niet willen dat je verandert Very Happy
Ooooo, LIEFDE!!! Wat vond je van m'n bum-tweet? Ook wel wat voor jou. Jij bent ook zuper-grappoeg. Met je kots in je bakkes.

Ja die vond ik heel leuk! Volgens mij heb ik je zelfs geretweet Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  xxjojootjexx vr 19 okt 2012 - 3:04

Administratie heb ik ook niet.. Wat echt belangrijk is neem ik mee naar kantoor om te scannen, de rest beland ergens.. Om na 2/4 jaar weer gevonden te worden..
Maar rekeningen vergeet ik idd niet.. Alleen de factuur zelf raak ik wel kwijt, dus dan moet ik vaak bellen naar de instantie voor het betalingskenmerk oid Razz

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 3:05

xxjojootjexx schreef:Administratie heb ik ook niet.. Wat echt belangrijk is neem ik mee naar kantoor om te scannen, de rest beland ergens.. Om na 2/4 jaar weer gevonden te worden..
Maar rekeningen vergeet ik idd niet.. Alleen de factuur zelf raak ik wel kwijt, dus dan moet ik vaak bellen naar de instantie voor het betalingskenmerk oid Razz

Haha jaaaaa Laughing Oh ik ben zo blij dat ik daar de enige niet in ben!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Mamsie vr 19 okt 2012 - 3:12

Hè Ecrits wat naar voor haar zeg. Voor mij is dat ook 1 van de redenen om mijn zoon geen medicatie te geven.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  xxjojootjexx vr 19 okt 2012 - 3:12

Luce schreef:
xxjojootjexx schreef:Administratie heb ik ook niet.. Wat echt belangrijk is neem ik mee naar kantoor om te scannen, de rest beland ergens.. Om na 2/4 jaar weer gevonden te worden..
Maar rekeningen vergeet ik idd niet.. Alleen de factuur zelf raak ik wel kwijt, dus dan moet ik vaak bellen naar de instantie voor het betalingskenmerk oid Razz

Haha jaaaaa Laughing Oh ik ben zo blij dat ik daar de enige niet in ben!

Snap ik meteen waarom ik mij bij jou in huis wel prettig voelde.. Tenminste geen showroom kamer Razz

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  RYW vr 19 okt 2012 - 3:15

Ik herken wel veel van de gevoelens die hier omschreven worden, maar ik zie mezelf voornamelijk als een raschaoot, maar dan wel een met een hele strakke planning omdat deze levensstijl anders absoluut niet is vol te houden... En ja, die post... Breek me de bek niet open. Ik heb een bak. En het is inmiddels een stapel op de bak geworden. En een tweede ernaast Wink maar toch weet ik ook wat er betaald moet worden en op welke datum. Mysterieus.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 3:17

xxjojootjexx schreef:
Luce schreef:
xxjojootjexx schreef:Administratie heb ik ook niet.. Wat echt belangrijk is neem ik mee naar kantoor om te scannen, de rest beland ergens.. Om na 2/4 jaar weer gevonden te worden..
Maar rekeningen vergeet ik idd niet.. Alleen de factuur zelf raak ik wel kwijt, dus dan moet ik vaak bellen naar de instantie voor het betalingskenmerk oid Razz

Haha jaaaaa Laughing Oh ik ben zo blij dat ik daar de enige niet in ben!

Snap ik meteen waarom ik mij bij jou in huis wel prettig voelde.. Tenminste geen showroom kamer Razz

Laughing En toen was het vast en zeker nog opgeruimd ook voor mijn doen :p

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  xxjojootjexx vr 19 okt 2012 - 3:26

Luce schreef:
xxjojootjexx schreef:
Luce schreef:
xxjojootjexx schreef:Administratie heb ik ook niet.. Wat echt belangrijk is neem ik mee naar kantoor om te scannen, de rest beland ergens.. Om na 2/4 jaar weer gevonden te worden..
Maar rekeningen vergeet ik idd niet.. Alleen de factuur zelf raak ik wel kwijt, dus dan moet ik vaak bellen naar de instantie voor het betalingskenmerk oid Razz

Haha jaaaaa Laughing Oh ik ben zo blij dat ik daar de enige niet in ben!

Snap ik meteen waarom ik mij bij jou in huis wel prettig voelde.. Tenminste geen showroom kamer Razz

Laughing En toen was het vast en zeker nog opgeruimd ook voor mijn doen :p
Denk het ook... Ben ik ook wel goed in, als ik weet dat er iemand komt .. Anders echt niet..
Overal papiertjes, dingetjes, sleutels, speelgoed, folders..

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 4 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum