Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

AD(H)D-topic

+16
Antibes
Susan
Pompoen
Twellie
Sterre
ekjir@M
Derpy
RYW
Mamsie
xxjojootjexx
Marin
Discordia
Slakje
Paper Crown
Atelier Madame
Jerry
20 plaatsers

Pagina 8 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Twellie za 27 okt 2012 - 9:04

Wow dat zou ik ook niet doen, bij geen enkel medicijn trouwens dat op recept wordt uitgeschreven.

Ik las trouwens AC/DC topic in plaats van ADHD topic.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  TukTuk za 27 okt 2012 - 20:45

Mwah ben dat niet helemaal met jullie eens.. Het ligt er een beetje aan in welke situatie je zit, als je niet meer de weg op moet, en gewoon thuis kan blijven, geen machines moet bedienen etc en niet alleen bent zou het best kunnen. Ritalin is na een paar uur weer uitgewerkt dus mocht het verkeerd vallen dan is dat maar een paar uurtjes. Wel vind ik in 1x 10mg pakken best wel heftig, je kan dat beter iets beter opbouwen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Tyrael za 27 okt 2012 - 22:05

Daarom is het ook beter om het onder begeleiding van een arts/psychiater te doen. Die houden namelijk ook niet voor niets meteen je bloeddruk e.d. in de gaten, want als die al hoog is wordt methylfenidaat afgeraden...
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Carmen_ za 27 okt 2012 - 23:30

Probeer eens LTO3. Dat helpt mij echt.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Pompoen zo 28 okt 2012 - 0:03

Carmen_ schreef:Probeer eens LTO3. Dat helpt mij echt.

Wasda?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 0:25

Een natuurproduct wat je zonder recept kan verkrijgen.

Heb je ook andere medicatie geslikt, Carmen? Wat zijn dan de verschillen waar jij je zo goed bij voelt? Ben wel benieuwd?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 5:49

AngelNyn schreef:Mwah ben dat niet helemaal met jullie eens.. Het ligt er een beetje aan in welke situatie je zit, als je niet meer de weg op moet, en gewoon thuis kan blijven, geen machines moet bedienen etc en niet alleen bent zou het best kunnen. Ritalin is na een paar uur weer uitgewerkt dus mocht het verkeerd vallen dan is dat maar een paar uurtjes. Wel vind ik in 1x 10mg pakken best wel heftig, je kan dat beter iets beter opbouwen.

Het is wél heftig. Ik verstrek dat spul dagelijks aan mensen, ook mensen die er voor het eerst mee starten. Dan is de dosering meestal lager én ze worden in de gaten gehouden door een arts én door ons omdat er vrij heftige bijwerkingen kunnen zijn. Het zijn geen snoepjes maar vrij heftige medicijnen.

Je zal de eerste niet zijn die door onverwachte hartkloppingen per ambulance afgevoerd moet worden bij het slikken van medicatie van een ander.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 5:53

Huh, jij mag toch geen medicatie voorschrijven?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Antibes zo 28 okt 2012 - 5:54

Susan schreef:Huh, jij mag toch geen medicatie voorschrijven?

Ze verstrekt ze, ze zegt niet dat ze ze voorschrijft en ze zegt zelfs dat er een arts toezicht houdt? Ik weet eigenlijk niet wat voor werk ze doet, maar ik neem aan dat ze de medicijnen gewoon geeft obv. informatie van de arts.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 5:56

Antibes schreef:
Susan schreef:Huh, jij mag toch geen medicatie voorschrijven?

Ze verstrekt ze, ze zegt niet dat ze ze voorschrijft en ze zegt zelfs dat er een arts toezicht houdt? Ik weet eigenlijk niet wat voor werk ze doet, maar ik neem aan dat ze de medicijnen gewoon geeft obv. informatie van de arts.

Oh oké, bij verstrekken denk ik aan de arts die ze voorschrijft of aan de apotheker. Gaat het dan om mensen die de medicijnen niet zelfstandig kunnen innemen of zo?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Antibes zo 28 okt 2012 - 6:06

Susan schreef:
Antibes schreef:
Susan schreef:Huh, jij mag toch geen medicatie voorschrijven?

Ze verstrekt ze, ze zegt niet dat ze ze voorschrijft en ze zegt zelfs dat er een arts toezicht houdt? Ik weet eigenlijk niet wat voor werk ze doet, maar ik neem aan dat ze de medicijnen gewoon geeft obv. informatie van de arts.

Oh oké, bij verstrekken denk ik aan de arts die ze voorschrijft of aan de apotheker. Gaat het dan om mensen die de medicijnen niet zelfstandig kunnen innemen of zo?

Ik heb geen idee wat voor werk ze doet, maar ik dacht meer aan in een zorginstelling de medicijnen distribueren/uitdelen/geven zeg maar..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 6:29

Ik geef medicatie uit, controleer of ze ingenomen worden, observeer het effect, bijvoorbeeld bijwerkingen of dat mensen ineens heel suf worden bijv. Gewoon wat het met mensen doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 6:30

Susan schreef:
Antibes schreef:
Susan schreef:Huh, jij mag toch geen medicatie voorschrijven?

Ze verstrekt ze, ze zegt niet dat ze ze voorschrijft en ze zegt zelfs dat er een arts toezicht houdt? Ik weet eigenlijk niet wat voor werk ze doet, maar ik neem aan dat ze de medicijnen gewoon geeft obv. informatie van de arts.

Oh oké, bij verstrekken denk ik aan de arts die ze voorschrijft of aan de apotheker. Gaat het dan om mensen die de medicijnen niet zelfstandig kunnen innemen of zo?

De arts schrijft ze voor, maar ik moet regelmatig een psychiater bellen voor extra medicatie bij crisis (heel veel spanning bijvoorbeeld, of niet kunnen slapen). Die mensen 'wonen' hier, en medicatie mogen ze niet zelfstandig in beheer hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Tazz ma 29 okt 2012 - 0:10

Eucalypta schreef:
Antibes schreef:Ben het niet helemaal met jullie eens. Ik ben van mening dat de psyche dan wel het gedrag bepaalt, maar dat vice versa gedragsveranderingen ook hun effect op de psyche hebben. Net als je bij depressies met CGT de serotoninehuishouding weer kunt beinvloeden, denk ik ook dat dit bij AD(H)D mogelijk is. Ik wil het zeker niet zo ver doortrekken dat pilletjes te vangen zijn met therapie, absoluut niet, maar het is ook niet zo dat iedere vorm van ADHD absoluut alleen met medicijnen aan te pakken is.
Dat is helemaal waar. Maar goed, daar ben je er niet altijd mee. Want die gedragsverandering is héél moeilijk voor de meeste mensen. Ik ben de hele dag bezig met het geven van therpapie om gedragsverandering bij mensen te bewerkstelligen. Ik behandel een hele hoop ADHD'ers en ADD'ers. Met nog veel meer problematieken hoor, ook veel persoonlijkheidsproblematieken en daarnaast een verslaving (wat vaak samen gaat, ADHD en verslaving).

Maar als je constant in chaos leeft is gedrag bijna niet te veranderen.

Ik heb zelf afgelopen lente gesprekken gehad met de huisarts en de sociaal psychiatrisch verpleegkundige. Ook vanwege het vermoeden van AD(H)D. Ik heb er toen voor gekozen dat niet verder te laten diagnosticeren, ookal dachten ze beiden dat de kans inderdaad heel erg groot was dat ik ADHD of ADD had. Toen was alles een chaos in mijn leven, nu is dat iets beter. Dus is de noodzaak tot medicatie of een officiele diagnose ook weer minder. Maar het kost me bijzonder veel energie om zaken op orde te houden en er gaan dagelijks allerlei dingen mis. Dat is vrij slopend.

Ik heb er ook jaren niet zoveel van gemerkt. Waarom niet? Omdag dingen vergeten en kwijtraken bij mij hoorde, dat was wel grappig. Maar ik heb bijvoorbeeld een zooitje gemaakt van mijn HAVO. Nooit geleerd, en mijn cijfers waren wel goed, want het niveau kon ik makkelijk aan. Toch ben ik 1x blijven zitten én gezakt, door verschillende oorzaken zoals teveel spijbelen en te weinig werken. Een toets met over kennis haalde ik altijd zonder leren, ik heb nooit geleerd om te studeren. Een verslag betekende een nachtje doorhalen op het laatste moment en te laat komen en er een chaos van maken, daar kwam ik mee weg.

Nu heb ik een gezin, moet ik al véél meer organiseren. En een baan die bijzonder veel energie kost, die ook wel uitstekend aansluit bij mijn chaos hoor, het snel moeten schakelen en het goed doen in crisissituaties is juist superhandig. Maar thuis ben ik domweg óp en kan ik niets meer. Mijn studie is een drama, het schiet maar niet op, omdat het plannen gewoonweg niet lukt. Mijn huishouden is meestal een chaos, ik krijg het overzicht maar niet. Ja, soms voor een dag of wat, dat houdt dan in een paar dagen alleen maar schoonmaken en opruimen en dan is het even goed, en dan neem ik me weer voor om alles bij te houden, maar in praktijk lukt dat gewoon niet, tenzij ik een uiterst strakke planning heb (en het probleem is dat mijn planningen nooit realistisch zijn). Nu valt het wél op. Want dan krijg ik weer een telefoontje van de tandarts dat mijn kinderen al heel lang niet zijn geweest. Tja, dat schiet er dan bij in en dat moet natuurlijk niet.

Als ik kijk hoe klasgenoten en collega's dingen aanpakken, dan loopt dat bij mij toch écht heel erg anders. Het is gewoon niet normaal dat je in 2 weken tijd 3x je sleutels in de autodeur laat zitten, dat je voor de 4e keer in 2 maanden met een lege tank probeert naar huis te rijden omdat je je portomonnee weer eens vergeten bent, dat je een vraag stelt en halverwege het antwoord afgedwaald bent en het antwoord niet meer hoort. Dat je je wekenlang voorneemt om nu toch écht die opdracht voor school af te maken maar dat het gewoon niet lukt (en dat klinkt heel suf, dat weet ik) om eraan te beginnen.

Ik ben namelijk verre van lui en ik ben ook verre van dom. Maar dit is toch wel degelijk een probleem. Want ik kan daardoor nooit echt ontspannen omdat ik nooit vrije tijd heb voor mijn gevoel, er zijn altijd 100 dingen die ik al had moeten doen en die niet gedaan zijn, waardoor lekker op de bank een boek lezen er vrijwel niet van komt. Want er is altijd een stapel was waarmee ik achter loop.

Nu is het weekend geweest, is mijn huis een zooitje, de afwas staat er nog, er moet nodig gestofzuigd worden, ik heb de was 2 weken nauwelijks opgevouwen, dus er ligt een kamer vol, er zijn vrijwel geen schonen kleren meer, de bedden wil ik al een week verschonen, ik heb boodschappen gedaan vanmorgen, maar ik weet zeker dat ik de helft vergeten ben. De kamer van mijn kinderen is een ontplofte speelgoedbom, want die had ik ook willen opruimen, enzovoorts, enzovoorts. En er zit weer een werkweek van 4 dagen aan te komen die vanmiddag begint, en ik heb dus geen tijd om iets te doen daarnaast. Ik ben dan compleet het overzicht kwijt, weet niet waar ik moet beginnen en ik slaap slecht in 's nachts omdat ik dan juist onrustig ben. Dat gaat best éven goed, maar op zo'n moment is het héél lastig om overzicht te krijgen. Dan denk ik dat een beetje rust in je hoofd best eens zou kunnen bijdragen tot het krijgen van overzicht.

Want als ik alleen ben heb ik er niet zoveel last van, mijn man word af en toe gék van me en mijn kinderen hebben er ook weleens last van. Dat is gewoon vervelend.

Maar ja, wat moet je ermee. De uitspraken 'een gezin is nou eenmaal druk' en 'ik vergeet ook weleens wat' en 'ben je niet gewoon lui?' zijn niet van de lucht. En het punt is dat ik gewoon heel goed het verschil zie tussen andere mensen en mijzelf. Die krijgen toch echt meer gedaan in een dag, organiseren zaken anders, dat zie ik niet verkeerd geloof ik.

Dus ik zit er toch aan te denken om weer bij de huisarts aan de bel te trekken, want zo gaat het gewoon óók niet. Ik ben wel gelukkig hoor, daar niet van, maar ik zou graag iets beter willen functioneren dan ik nu doe. En dat gaat echt niet over grote dingen, maar gewoon het eens voor elkaar krijgen dat ik een kast opentrek en er schone was in ligt in plaats van dat ik 's avonds nog weer dingen in de machine moet gooien in de hoop dat ik het 's ochtends droog krijg smile Ik heb nooit, nóóit 2 dezelfde sokken aan smile Tenzij ik nieuwe heb gekocht smile Het heeft allemaal ook z'n goede kanten, maar je word er wel erg moe van .

WAUW, je beschrijft precies hoe het voor mij is. Ik heb wel de diagnose ADD nu een aantal jaar, en heb binnenkort een gesprek met de psychiater om aan medicijnen te beginnen. (Eingelijk had ik die vanmiddag om 14.45 maar die heb ik vanochtend moeten afbellen omdat ik in de agenda keek en zag dat mijn dochter vandaag haar eerste schooldag tot 15.00 uur heeft en dat dat dus niet uitkomt.)
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 22:52

Even een klein vraagje over de medicatie? Hoe verslavend is het? En waar kan ik vinden of het wel of niet verslavend is? Ben namelijk een paar dagen gestopt met de medicatie op eigen initiatief.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Pompoen do 1 nov 2012 - 22:59

Je bedoeld ritalin? Ik geloof niet dat dat verslavend is, maar je kunt wel last krijgen van een reboundeffect waarin het juist erger word én je kunt als je weer begint opnieuw last van de bijwerkingen krijgen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 23:02

Bedoel Concerta maar als Ritalin niet verslavend is, heeft Concerta dat ook niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Pompoen do 1 nov 2012 - 23:10

Dropdraakje schreef:Bedoel Concerta maar als Ritalin niet verslavend is, heeft Concerta dat ook niet?

Ja volgens mij is dat gewoon hetzelfde inderdaad! Maar ik heb eerlijk gezegd niet de literatuur er op nageslagen hoor, dit put ik uit mijn eigen herinnering.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 2:19

Hmmmm, handig zou zijn als ik feiten had. Hoor namelijk nu verschillende verhalen. :nopompom: Dan maar even snuffelen in de bieb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Pompoen vr 2 nov 2012 - 2:32

In dit artikel staat er meer over: http://www.delta.tudelft.nl/artikel/studeren-met-ritalin/22742

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Tyrael vr 2 nov 2012 - 2:39

Concerta heeft dezelfde werkzame stof als Ritalin: methylfenidaat. Alleen is Concerta de langwerkende variant van Ritalin (verlengde afgifte, werkt zo'n 8 a 12 uur afhankelijk van de dosis).

Ik zou niet durven zeggen dat het wel of niet verslavend is, mijn eigen ervaring is dat ik ook goed zonder medicijnen kan (in de zin van ik heb geen afkickverschijnselen) Wel ben ik me meer bewust van mijn ADHD klachten en kan minder hebben maar dat is niet erger dan voor ik ooit met medicijnen begon.
Maar ik geloof dat de meningen er over verdeeld zijn, de een zegt van wel, de ander zegt van niet en dan gaat het veelal ook over geestelijke verslaving.

Maar heb je zelf dan nu last nu je gestopt bent met medicijnen?
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 2:40

Bedankt. Ik heb namelijk de hele week geen medicatie ingenomen en ik doe mijn forumnaam eer aan. Wat ervoor zorgt dat sommige mensen op school moeite hebben met mijn gedrag. Ik merkt heel veel verschil en vandaag zei iemand dat ze mij een fijner persoon vindt met medicatie dan zonder. laughcry

Dat van het snuiven en verslavend wist ik helemaal niet. Een meisje uit mijn klas zei dit gisteren namelijk ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Tyrael vr 2 nov 2012 - 2:46

Volgens mij zie je ook voornamelijk verslaving bij mensen die geen ADHD hebben, daar werkt Ritalin/Concerta sowieso anders bij dan mensen met AD(H)D.
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Pompoen vr 2 nov 2012 - 3:05

Dropdraakje schreef:Bedankt. Ik heb namelijk de hele week geen medicatie ingenomen en ik doe mijn forumnaam eer aan. Wat ervoor zorgt dat sommige mensen op school moeite hebben met mijn gedrag. Ik merkt heel veel verschil en vandaag zei iemand dat ze mij een fijner persoon vindt met medicatie dan zonder. laughcry

Dat van het snuiven en verslavend wist ik helemaal niet. Een meisje uit mijn klas zei dit gisteren namelijk ook.

Waarom ben je eigenlijk gestopt deze week?
Ik geloof wel dat als je stopt je eerst wat meer last van je ADHD kunt krijgen, maar ik weet niet goed hoe lang dat normaal duurt. In ieder geval heb jij als je een tijdje geen medicijnen gebruikt allerlei zelfopgelegde remmingen, als je dan medicijnen gaat gebruiken voor langere tijd heb je die zelfopgelegde en aangeleerde remmingen niet meer nodig dus ik kan me ook voorstellen dat als je dan weer stopt dat je nog even weer moet wennen aan het feit dat je nu zelf weer voor machinistje moet spelen.

Dat mensen je een fijner persoon vinden met medicatie is natuurlijk niet zo raar als je je nu als een draakje gedraagt, het is natuurlijk jammer dat dat gezegd word als je net liever zonder medicatie wilde. Maar wel iets om mee te nemen in je overweging. Uiteindelijk gaat het niet om die ander, maar om waar jij jezelf prettig bij voelt. En het is natuurlijk maar de vraag of het voor jezelf leuk is om een draak te zijn Wink.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 3:35

Om te kijken hoe ik functioneer op school en werk. Ik slik al vanaf januari medicatie en heb geen problemen meer ondervonden. En ja zonder medicatie het was een drama. Het werken was nog enigszins te doen maar school niet. Ik heb een vrij drukke klas waarbij het kippenhokgehalte erg hoog is. Normaal kan ik me wel goed afsluiten maar deze week kon ik dit helaas niet, waardoor ik vrij bot ben over gekomen. Door alle drukte en prikkels ben ik thuis echt ontploft. Embarassed. Daardoor kan ik dingen ook anders opvatten + dat ik door de hoeveel prikkels me deze week heb terug getrokken. Ik heb gisteren een heel gesprek gehad met mijn klas en daar kwam naar voren dat met mij niet samen te werken valt. Absoluut geen fijn gedrag.

Het kan ook aan mijn referentiekader liggen. Ik kan soms vrij direct zijn en wil graag alles tot in de puntjes verzorgt en uitgezocht hebben wat natuurlijk weer irritaties oplevert bij een ander. Maar dat heeft denk ik niet met mijn ADHD te maken maar meer een persoonlijk iets. Ik merkte gisteren ook dat veel klasgenoten niet goed weten wat ADHD inhoud en dat het zoveel meer is dan een beetje druk en chaotisch zijn.

Met medicatie ben ik een stuk rustiger en kan alles veel beter opnemen en onthouden. Eigenlijk het tegenover gestelde zeg maar. Het is lastig uit te leggen maar met medicatie heb ik het gevoel dat ik mijn hersenen eindelijk kan gebruiken.

Dus wat je schrijft over de remming, die was deze week totaal weg. Nu vraag ik me echt af wat voor de toekomst handig gaat zijn? Denk niet dat het de bedoeling is om altijd Concerta te blijven slikken. Het vergt een hoop aanpassingen maar ook zonder moet toch af en toe te doen zijn?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 8 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 8 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum