Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

AD(H)D-topic

+16
Antibes
Susan
Pompoen
Twellie
Sterre
ekjir@M
Derpy
RYW
Mamsie
xxjojootjexx
Marin
Discordia
Slakje
Paper Crown
Atelier Madame
Jerry
20 plaatsers

Pagina 9 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Pompoen vr 2 nov 2012 - 4:12

Dropdraakje schreef:Om te kijken hoe ik functioneer op school en werk. Ik slik al vanaf januari medicatie en heb geen problemen meer ondervonden. En ja zonder medicatie het was een drama. Het werken was nog enigszins te doen maar school niet. Ik heb een vrij drukke klas waarbij het kippenhokgehalte erg hoog is. Normaal kan ik me wel goed afsluiten maar deze week kon ik dit helaas niet, waardoor ik vrij bot ben over gekomen. Door alle drukte en prikkels ben ik thuis echt ontploft. Embarassed. Daardoor kan ik dingen ook anders opvatten + dat ik door de hoeveel prikkels me deze week heb terug getrokken. Ik heb gisteren een heel gesprek gehad met mijn klas en daar kwam naar voren dat met mij niet samen te werken valt. Absoluut geen fijn gedrag.

Het kan ook aan mijn referentiekader liggen. Ik kan soms vrij direct zijn en wil graag alles tot in de puntjes verzorgt en uitgezocht hebben wat natuurlijk weer irritaties oplevert bij een ander. Maar dat heeft denk ik niet met mijn ADHD te maken maar meer een persoonlijk iets. Ik merkte gisteren ook dat veel klasgenoten niet goed weten wat ADHD inhoud en dat het zoveel meer is dan een beetje druk en chaotisch zijn.

Met medicatie ben ik een stuk rustiger en kan alles veel beter opnemen en onthouden. Eigenlijk het tegenover gestelde zeg maar. Het is lastig uit te leggen maar met medicatie heb ik het gevoel dat ik mijn hersenen eindelijk kan gebruiken.

Dus wat je schrijft over de remming, die was deze week totaal weg. Nu vraag ik me echt af wat voor de toekomst handig gaat zijn? Denk niet dat het de bedoeling is om altijd Concerta te blijven slikken. Het vergt een hoop aanpassingen maar ook zonder moet toch af en toe te doen zijn?


Ik denk dat je test in ieder geval duidelijk heeft uitgewezen hoe hard je de medicatie nodig hebt om op een voor jou prettige manier te functioneren!

Wat betreft de toekomst, ik denk dat je er toch vanuit moet gaan dat je het medicijn altijd nodig zult hebben om te blijven functioneren. Misschien dat je in perioden die wat rustiger zijn eens een tijdje kunt stoppen, als je bijvoorbeeld een baan hebt, helemaal op je plek zit en geen stress hebt kan het best zijn dat je de medicatie ook gewoon minder nodig hebt. Maar uiteindelijk zal er in jouw hersenen altijd dat defect blijven zitten wat er voor zorgt dat je remmen niet al te best functioneren. De enige manier om daar mee om te gaan is toch helaas die medicatie.

Mijn huidige arts zegt heel duidelijk: ADHD is een bio-neurologisch defect in je hersenen, dat kun je niet wegtherapieën, hoe hard je ook zou werken, je zou maar hele kleine vooruitgang boeken. Ik ben zelf nu in therapie, maar vooral bezig met dingen waar ik nu tegenaan loop. Ze willen zelfs pas opnieuw het intensieve therapietraject overwegen op het moment dat ik medicatie slik. De reden daarvoor is dat ik nu een aantal kenmerken van persoonlijkheidsstoornissen heb die héél goed veroorzaakt kunnen worden door de ADHD en dus als zodanig met medicatie gewoon kunnen verdwijnen. Dan heeft het geen zin om er aan te sleutelen en aan te werken, want de oorzaak is dan niet iets wat in mijn denkpatroon zit maar in mijn hersenen zit.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Susan vr 2 nov 2012 - 6:50

Ik hang het eigenlijk niet zo aan de grote klok als ik medicatie slik en ook niet als ik het niet slik, ik vind dat dat niet iedereen aangaat. Ik zou het ook echt niet waarderen als iemand tegen me zou zeggen dat ik een fijner persoon ben met medicatie dan zonder.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 7:52

Op school weten ze dat ik medicatie gebruik omdat ze er naar vroegen. En ja over de opmerking, kan me er wel heel druk om maken maar ik denk niet dat ze het kwaad bedoelde. Mensen zullen toch wel hun mening blijven houden, wie ben ik dan om overal op in te gaan. Das nog vermoeiende dan mijn ADHD zelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Carmen_ vr 2 nov 2012 - 8:03

Dropdraakje schreef:Een natuurproduct wat je zonder recept kan verkrijgen.

Heb je ook andere medicatie geslikt, Carmen? Wat zijn dan de verschillen waar jij je zo goed bij voelt? Ben wel benieuwd?

Ik heb nog nooit iets anders geslikt. Ik heb geen diagnose. Ik merk dat het in mijn hoofd rustig is en daarnaast een betere concentratie. Het was wel even zoeken naar de juiste aantallen pillen per keer.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Susan vr 2 nov 2012 - 8:23

Dropdraakje schreef:Op school weten ze dat ik medicatie gebruik omdat ze er naar vroegen. En ja over de opmerking, kan me er wel heel druk om maken maar ik denk niet dat ze het kwaad bedoelde. Mensen zullen toch wel hun mening blijven houden, wie ben ik dan om overal op in te gaan. Das nog vermoeiende dan mijn ADHD zelf.

Wie ben jij om overal op in te gaan? Ik zou eerder denken: wie zijn zij om dat soort opmerkingen te maken? Dat je die mening hebt, prima, maar je hoeft niet alles wat je vindt hardop te zeggen. Ik vind het echt héél raar en not-done om tegen een studiegenote je mening te ventileren over haar medicijngebruik.

Sowieso, als jouw gedrag ze niet bevalt dan kunnen ze je daarop aanspreken, maar verder is het gewoon jouw privézaak. Iemand kan wel heel chagrijnig zijn en daar kan wel PMS aan ten grondslag liggen, dan ga je toch ook niet tegen diegene zeggen dat ze maar de anticonceptiepil moet gaan slikken of weet ik veel wat? Dan vind je diegene gewoon chagrijnig en daar zeg je al dan niet wat van. De rest gaat je geen donder aan. Maar goed, dat vind ik.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Pompoen vr 2 nov 2012 - 8:23

Dropdraakje schreef:Op school weten ze dat ik medicatie gebruik omdat ze er naar vroegen. En ja over de opmerking, kan me er wel heel druk om maken maar ik denk niet dat ze het kwaad bedoelde. Mensen zullen toch wel hun mening blijven houden, wie ben ik dan om overal op in te gaan. Das nog vermoeiende dan mijn ADHD zelf.

Je zou het ook kunnen zien als iemand die een 'feit' constateert. Namelijk dat je met medicatie heel anders bent dan zonder. Het is alleen erg jammer dat je blijkbaar medicatie nodig hebt om leuk gevonden te worden Cry.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Pompoen vr 2 nov 2012 - 8:26

Carmen_ schreef:
Dropdraakje schreef:Een natuurproduct wat je zonder recept kan verkrijgen.

Heb je ook andere medicatie geslikt, Carmen? Wat zijn dan de verschillen waar jij je zo goed bij voelt? Ben wel benieuwd?

Ik heb nog nooit iets anders geslikt. Ik heb geen diagnose. Ik merk dat het in mijn hoofd rustig is en daarnaast een betere concentratie. Het was wel even zoeken naar de juiste aantallen pillen per keer.

Sorry, voor mij maakt dat het verhaal wel anders. Je hebt én geen diagnose én geen vergelijkingsmateriaal. Wel fijn dat het voor jou werkt hoor, maar ik heb geen zin om zo maar van alles en nog wat te gaan slikken en proberen. Zeker niet dit soort vage producten die bakken met geld kosten en waarvan weinig bewezen is.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  TukTuk vr 2 nov 2012 - 8:57

Pompoen schreef:
Carmen_ schreef:
Dropdraakje schreef:Een natuurproduct wat je zonder recept kan verkrijgen.

Heb je ook andere medicatie geslikt, Carmen? Wat zijn dan de verschillen waar jij je zo goed bij voelt? Ben wel benieuwd?

Ik heb nog nooit iets anders geslikt. Ik heb geen diagnose. Ik merk dat het in mijn hoofd rustig is en daarnaast een betere concentratie. Het was wel even zoeken naar de juiste aantallen pillen per keer.

Sorry, voor mij maakt dat het verhaal wel anders. Je hebt én geen diagnose én geen vergelijkingsmateriaal. Wel fijn dat het voor jou werkt hoor, maar ik heb geen zin om zo maar van alles en nog wat te gaan slikken en proberen. Zeker niet dit soort vage producten die bakken met geld kosten en waarvan weinig bewezen is.

Eens! Ik geloof ook helemaal niet dat zij ook echt dit product gebruikt, het is gewoon een poging om die shit te verkopen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Carmen_ vr 2 nov 2012 - 9:02

Pompoen schreef:
Carmen_ schreef:
Dropdraakje schreef:Een natuurproduct wat je zonder recept kan verkrijgen.

Heb je ook andere medicatie geslikt, Carmen? Wat zijn dan de verschillen waar jij je zo goed bij voelt? Ben wel benieuwd?

Ik heb nog nooit iets anders geslikt. Ik heb geen diagnose. Ik merk dat het in mijn hoofd rustig is en daarnaast een betere concentratie. Het was wel even zoeken naar de juiste aantallen pillen per keer.

Sorry, voor mij maakt dat het verhaal wel anders. Je hebt én geen diagnose én geen vergelijkingsmateriaal. Wel fijn dat het voor jou werkt hoor, maar ik heb geen zin om zo maar van alles en nog wat te gaan slikken en proberen. Zeker niet dit soort vage producten die bakken met geld kosten en waarvan weinig bewezen is.
Dat had ik idd even moeten melden. Normaal geloof ik ook niet in natuurproducten maar ik heb er echt heel veel baat bij. Ik merkte het na 1 potje van 36 euro al. Daarnaast heb ik me wel ingelezen in dit product en ik lees veel succesverhalen met als enige nadeel dat de dosering lastig te bepalen is.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Carmen_ vr 2 nov 2012 - 9:04

Doe es normaal, angelnyn!

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  TukTuk vr 2 nov 2012 - 9:07

Carmen_ schreef:Doe es normaal, angelnyn!

Deze reactie zegt al genoeg laughcry
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Carmen_ vr 2 nov 2012 - 9:11

AngelNyn schreef:
Carmen_ schreef:Doe es normaal, angelnyn!

Deze reactie zegt al genoeg laughcry
Ik zeg het met de beste bedoelingen. Meer niet.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 21:17

Waarom z'n felle reactie, AngelNyn? Ze schrijft nergens dat ze ons dit wil aansmeren? Als zij er baat bij heeft, prima, dat toch haar keuze. Ik heb geen verstand van haar medicatie dus ik kan er weinig over zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Pompoen vr 2 nov 2012 - 21:26

Dropdraakje schreef:Waarom z'n felle reactie, AngelNyn? Ze schrijft nergens dat ze ons dit wil aansmeren? Als zij er baat bij heeft, prima, dat toch haar keuze. Ik heb geen verstand van haar medicatie dus ik kan er weinig over zeggen.

Ja ik vind het ook wat overdreven, maar als ik op internet zoek vind ik eigenlijk allemaal sites met vreselijk lovende berichten. Daar word het niet geloofwaardiger van dus ergens snap ik AN's reactie wel een beetje. Carmen is tenslotte ook nog eens geen gevestigde forummer. Alleen vind ik het ook behoorlijk fel en vrij lullig.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Carmen_ vr 2 nov 2012 - 21:41

Pompoen schreef:
Dropdraakje schreef:Waarom z'n felle reactie, AngelNyn? Ze schrijft nergens dat ze ons dit wil aansmeren? Als zij er baat bij heeft, prima, dat toch haar keuze. Ik heb geen verstand van haar medicatie dus ik kan er weinig over zeggen.

Ja ik vind het ook wat overdreven, maar als ik op internet zoek vind ik eigenlijk allemaal sites met vreselijk lovende berichten. Daar word het niet geloofwaardiger van dus ergens snap ik AN's reactie wel een beetje. Carmen is tenslotte ook nog eens geen gevestigde forummer. Alleen vind ik het ook behoorlijk fel en vrij lullig.
Dat ben ik wel maar ik ben anoniemer geworden. Daarnaast was het gewoon een tip om eens te bekijken. Ik heb er echt baat bij. Maar ik zal niets meer zeggen.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 21:42

Carmen_ schreef:
Pompoen schreef:
Dropdraakje schreef:Waarom z'n felle reactie, AngelNyn? Ze schrijft nergens dat ze ons dit wil aansmeren? Als zij er baat bij heeft, prima, dat toch haar keuze. Ik heb geen verstand van haar medicatie dus ik kan er weinig over zeggen.

Ja ik vind het ook wat overdreven, maar als ik op internet zoek vind ik eigenlijk allemaal sites met vreselijk lovende berichten. Daar word het niet geloofwaardiger van dus ergens snap ik AN's reactie wel een beetje. Carmen is tenslotte ook nog eens geen gevestigde forummer. Alleen vind ik het ook behoorlijk fel en vrij lullig.
Dat ben ik wel maar ik ben anoniemer geworden. Daarnaast was het gewoon een tip om eens te bekijken. Ik heb er echt baat bij. Maar ik zal niets meer zeggen.

Z'n vermoeden had ik al, dat je niet nieuw was. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Susan vr 2 nov 2012 - 21:47

Ik vind het een rare beschuldiging en de reactie daarna vind ik ook raar. En al zou ze geen bekende forumm zijn, mag je dan niet zeggen dat je baat hebt bij een alternatief en niet zo bekend medicijn?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Pompoen vr 2 nov 2012 - 22:14

Susan schreef:Ik vind het een rare beschuldiging en de reactie daarna vind ik ook raar. En al zou ze geen bekende forumm zijn, mag je dan niet zeggen dat je baat hebt bij een alternatief en niet zo bekend medicijn?

Hee dat was niet wat ik zei he, van mij mag Carmen dat wel zeggen. Ik ben er sceptisch over, maar het is in mijn ogen gewoon een aardige tip. De reden dat ik haar noemde als geen gevestigde forummer is alleen omdat dat sneller zulke reacties oproept en Carmen nog maar weinig posts heeft staan. Ik vind het in principe gewoon not done om zo'n beschuldiging te uiten, het is nou niet bepaald een gefundeerde opmerking.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  TukTuk za 3 nov 2012 - 1:24

Ik ben met die dingen gewoon nogal sceptisch, als je die website bekijkt er over etc. Daarnaast als je ziet dat iemand nog amper gepost heeft, is het 9 van de 10x iemand die gewoon reclame probeert te maken / een fake bericht.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Carmen_ za 3 nov 2012 - 1:30

AngelNyn schreef:Ik ben met die dingen gewoon nogal sceptisch, als je die website bekijkt er over etc. Daarnaast als je ziet dat iemand nog amper gepost heeft, is het 9 van de 10x iemand die gewoon reclame probeert te maken / een fake bericht.
En heb jij het recht om zo te reageren? En me vals te beschuldigen?

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 5:04

AngelNyn schreef:Ik ben met die dingen gewoon nogal sceptisch, als je die website bekijkt er over etc. Daarnaast als je ziet dat iemand nog amper gepost heeft, is het 9 van de 10x iemand die gewoon reclame probeert te maken / een fake bericht.

Dit valt me zo tegen van je, das een behoorlijke aanname van je, AngelNyn. Alsof een nieuw iemand zich moet bewijzen op het forum, wat een onzin zeg!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 5:16

Ik vind je ook behoorlijk fel, AngelNyn, snap niet waarom je zo doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Pompoen za 3 nov 2012 - 5:44

Dropdraakje schreef:
AngelNyn schreef:Ik ben met die dingen gewoon nogal sceptisch, als je die website bekijkt er over etc. Daarnaast als je ziet dat iemand nog amper gepost heeft, is het 9 van de 10x iemand die gewoon reclame probeert te maken / een fake bericht.

Dit valt me zo tegen van je, das een behoorlijke aanname van je, AngelNyn. Alsof een nieuw iemand zich moet bewijzen op het forum, wat een onzin zeg!


Ja, ik vind het bovenal ook vrij ongefundeerd, ik snap je gevoel wel, ik snap alleen echt niet waarom je dat uit en iemand zomaar beschuldigd! En ik denk ook dat als je wat verder zou kijken dan je neus lang is je ook zou beseffen dat het behoorlijke onzin is.

- Ten eerste, op dit forum komen bijna geen 'buitenstaanders' laat staan reclamemakers, dat kwam op het oude forum nog wel geregeld voor maar tegenwoordig nauwelijks nog.
- Ten tweede, reclamemakers posten meestal alleen maar over dat ene onderwerp, Carmen heeft ook over andere dingen gepost.
- Ten derde, vaak zijn reclamemakers overdreven positief, Carmen verteld duidelijk over haar ervaring maar ook dat ze geen vergelijkingsmateriaal heeft.
- Ten vierde, meestal hebben reclamemakers maar een paar posts, niet meer dan 10 over het algemeen, Carmen heeft er beduidend meer.

Kortom...ik vind het ongefundeerd dat je die beschuldiging uit.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AD(H)D-topic - Pagina 9 Empty Re: AD(H)D-topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 9 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum