Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvaltopic nummer triljoen

+35
blauwwitrood
Summerlovin
Sunshine
Sushi
*Lookie*
Fortissimo
May
Aagje!
peach
Penny Blossom
Lejow
Tiana
bluppie
artificialfunk
sawasdee
SDL
silly-one
Elliot
Reeza
Minx
Suus
applestar
Sam
Liz
Jeanette
Pannetoet
madam
Sorrento
Tullow
Jilke
_Lana_
Lousanne
Parel
Rebecca
Marin
39 plaatsers

Pagina 14 van 18 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Ga naar beneden

Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 14 Empty Re: Afvaltopic nummer triljoen

Bericht  Sushi wo 2 jan 2013 - 10:38

Hey meiden!

Ik wil ook gaan meeschrijven. Ik wil afvallen (duh haha) maar ga mezelf geen doelen stellen. Voorheen deed ik dat altijd en zei ik bijv: over twee maanden wil ik 10 kilo kwijt zijn. Maar juist omdat ik me daar dan zó op ga focussen lukt het me niet meer. Ik zie dus wel hoe het loopt en hoe snel (of langzaam) ik afval.

Wat ik zelf echt als een struikelblok ervaar is etentjes met vriendinnen of thee/wijntjes drinken met vriendinnen.

Er staat altijd wat lekkers op tafel (koekjes, chocolaatjes, chipjes) en dat wil ik nu dus juist niet meer eten. Hoe doen jullie dit?
Bij een vriendin is het natuurlijk een kwestie van "gewoon" niet nemen. Maar wat doe ik als ik vriendinnen hier uitnodig? Moet ik dan ook een zak chips in huis halen bijvoorbeeld, ondanks dat ik het zelf niet eet? Of zeggen jullie tegen vriendinnen dat je aan het afvallen bent en dat je daarom geen slechte snacks in huis haalt? Ik vind dat echt lastig. Mijn vriendinnen hoeven er natuurlijk geen last van te hebben dat ík aan het afvallen ben...

Verder merk ik dat ik 's middags rond een uurtje of 4 een knorrende maag krijg. Wat doen jullie dan? Vanmiddag heb ik toen één bruine boterham gegeten en dat hielp wel, maar ik weet niet of dat wel erg goed is?

Ik heb zelf altijd het idee dat als ik honger heb en ik eet een appel, ik alleen nog maar meer honger krijg. Zal vast tussen mijn oren zitten...

Nu ga ik even het topic doorlezen (of nou ja, de laatste pagina's, anders ben ik midden in de nacht nog bezig denk ik Wink).
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Minx wo 2 jan 2013 - 11:29

Ken het boek het geheim van slanke mensen niet maar ben wel benieuwd smile wat houd het ongevveer in?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  blauwwitrood wo 2 jan 2013 - 22:06

Goedemorgen,

Hier is dag 1 zeer goed verlopen. Het meeste (waarschijnlijk) vocht van de afgelopen dagen ben ik alweer kwijt, vanmorgen gaf de weegschaal -1kg aan Very Happy

@Minx: www.hetgeheimvanslankemensen.nl
Een methode waarin je ontdekt hoe je de regie op je eetgedrag pakt: Alles mag! Je wilt niet langer te veel eten. Jij kiest bewust voor afvallen en slank(er) blijven.
In het geheim van slanke mensen ontdek je hoe ook jij kunt eten wat je wilt... en afvallen

@Sushi: ik haal in zulke gevallen wel wat lekkers in huis en probeer er dan ook 'gewoon' vanaf te blijven (niet dat dat altijd lukt Wink) Of ik haal dan iets wat ik zelf niet zo lekker vind, dan neem ik ook niet zoveel. En ik probeer dan niet teveel in huis te halen, zodat je niet blijft zitten met half-open-zakken die dan weer op moeten Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 14 1578173417

Om 4u neem ik vaak een stuk fruit, een cup-a-soup/bouillon zou ook goed kunnen. Maar een broodje ook, het is iig altijd beter dan koekjes/snoep.

Ik heb trouwens gister ook het keuzedieet-boek besteld, ben heel benieuwd. Wat ik erover las op internet klonk wel goed smile

Succes weer vandaag meiden!!
blauwwitrood
blauwwitrood
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 235
Punten : 321

Bericht  Fortissimo wo 2 jan 2013 - 22:32

Hier al 3 kilo kwijt in 1 dag, al speel ik wel een beetje vals. Heb een fikse buikgriep te pakken.. Wink
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 23:06

Fortissimo schreef:Ook ik ben vandaag weer begonnen. Ben vorig jaar redelijk wat afgevallen maar er zit ook alweer een deel bij. Mijn doel is eind van het jaar 35 kilo afgevallen te zijn. Dit ga ik wel in etappes doen. Eind februari hoop ik zo'n 10 kilo afgevallen te zijn en begin april 15 (dit is vorig jaar ook gelukt). Daarna zien hoe mijn lichaam reageert en anders maar zwaarder geschut in zetten Wink

Wow! Is tien kilo in twee maanden niet erg veel? :O

Gast
Gast

Bericht  Sunshine wo 2 jan 2013 - 23:16

Ook ik wil graag meeschrijven.
Ik heb ieder jaar als goed voornemen om flink wat kilo's kwijt te raken, maar iedere keer is de verleiding om iets lekkers te nemen toch weer iets te groot.
Ik wil graag 10-15 kilo kwijt.

Ik doe dit door middel van shakes en veel drinken. Ik begin de dag met een glas water met citroensap en een normaal glas water. Dan als ontbijt een shake(ik vind ze echt vies, maar moet er maar mee leren omgaan haha). Met middageten en avondeten wissel ik een beetje. Als ik ga lunchen met vriendinnen probeer ik gewoon groente of iets te nemen en dan 's avonds een shake. Anders eet ik 's middags een reep of shake en 's avonds normaal eten.
Ik probeer 's avonds niet te veel op te letten wat ik eet wat betreft calorieën. Ik zal geen friet eten enzo maar wil wel gewoon pasta en aardappelen kunnen eten.

Het niet snoepen, dat vind ik het moeilijkst. Heb nu bewust niets in huis (behalve nog een doos merci) dus ik hoop dat de behoefte naar zoetigheid steeds minder wordt, want ohhh wat heb ik daar last van.

Ik ben gisteren begonnen en zat op 80,4 kilo
Nu kon ik het vanochtend niet laten om me weer te wegen en toen zat ik op 79.3 :cheering:

Daar word ik nou heel erg blij van.

Ik hoop echt regelmatig te kunnen reageren in dit topic! Very Happy
Sunshine
Sunshine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 247
Registratiedatum : 26-12-10

Bericht  Summerlovin do 3 jan 2013 - 0:49

Ook ik wil graag meeschrijven. Ik wil graag 10 kilo kwijt. Als ik dat kwijt ben weeg ik 60 kilo. Ik wil dit doen door gezonder te eten en meer te bewegen. Ben net al lopend naar de supermarkt geweest om volkoren crackers te kopen en tomaat en komkommer te halen! Normaal ga ik altijd met se auto..
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Fortissimo do 3 jan 2013 - 1:42

Reva schreef:
Fortissimo schreef:Ook ik ben vandaag weer begonnen. Ben vorig jaar redelijk wat afgevallen maar er zit ook alweer een deel bij. Mijn doel is eind van het jaar 35 kilo afgevallen te zijn. Dit ga ik wel in etappes doen. Eind februari hoop ik zo'n 10 kilo afgevallen te zijn en begin april 15 (dit is vorig jaar ook gelukt). Daarna zien hoe mijn lichaam reageert en anders maar zwaarder geschut in zetten Wink

Ik heb destijds mijn gewicht bijgehouden in een bestandje en ik zie dat het zelfs in 1,5 maand was (van 3 januari tot 16 februari) dus nee, dat lijkt me dan niet veel.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Bericht  madam do 3 jan 2013 - 3:41

Fortissimo schreef:
Reva schreef:

Ik heb destijds mijn gewicht bijgehouden in een bestandje en ik zie dat het zelfs in 1,5 maand was (van 3 januari tot 16 februari) dus nee, dat lijkt me dan niet veel.

Maar kom je dan niet heel snel weer aan?
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  blauwwitrood do 3 jan 2013 - 4:02

Fortissimo schreef:
Reva schreef:

Met wat voor dieet val jij zo snel af?
blauwwitrood
blauwwitrood
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Fortissimo do 3 jan 2013 - 4:41

blauwwitrood schreef:
Fortissimo schreef:
Reva schreef:

Met wat voor dieet val jij zo snel af?

Destijds Sonja Bakker met 3x in de week sporten. En wat betreft dat aankomen; Dat valt wel mee, gelukkig!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Bericht  Aagje! do 3 jan 2013 - 20:05

Ik heb met een collega een doel afgesproken, 4 kilo eraf voor mei en dan totaal 8 kilo eraf voor november. Er moet nog veel meer af maar bij haar niet, dus alles wat er bij mij nog meer vanaf gaat is mooi meegenomen!

Ik heb haar alleen niet verteld dat er vanaf nu een kans is dat ik zwanger wordt en dus niet meer mee mag doen Wink

Ik ben gister in ieder geval al goed begonnen! Gezond gegeten en veel water gedronken!

Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Aagje! do 3 jan 2013 - 20:08

Fortissimo schreef:
Reva schreef:

Wow dat is 1,6 kilo per week! Dat lijkt me voor je lichaam wel te snel gaan hoor, dan hou je weinig voedingsstoffen meer over voor je lichaam om te gebruiken.

Lijkt me ook wel pittig
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Parel do 3 jan 2013 - 20:33

Iedereen valt anders af he, als ik echt ga lijnen dan gaat er bij mij ook wel 1,5 à 2 kilo af in de week! En het aankomen valt dan wel mee, dat heb je zelf in de hand.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  _Lana_ do 3 jan 2013 - 20:38

Parel schreef:Iedereen valt anders af he, als ik echt ga lijnen dan gaat er bij mij ook wel 1,5 à 2 kilo af in de week! En het aankomen valt dan wel mee, dat heb je zelf in de hand.

Inderdaad, en daarbij zie ik dat Fortissimo 35 kilo af wil vallen en hoe zwaarder je bent, hoe sneller je in het begin afvalt natuurlijk.

Ik kan ook snel afvallen ( het is alleen jammer dat ik het nog geen twee weken volhou, haha ).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Fortissimo do 3 jan 2013 - 20:52

XXAnnieXX schreef:
Fortissimo schreef:
Reva schreef:

Wow dat is 1,6 kilo per week! Dat lijkt me voor je lichaam wel te snel gaan hoor, dan hou je weinig voedingsstoffen meer over voor je lichaam om te gebruiken.

Lijkt me ook wel pittig

En dat was het juist niet omdat ik meer at dan ik deed en vooral véél gevarieerder! Ik heb geen honger gehad en voelde me er prettig bij. Maar voor sommigen is Sonja Bakker echt een hel, omdat ze alleen maar honger hebben maar dan waren ze waarschijnlijk ook gewend om véél te eten.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fortissimo do 3 jan 2013 - 20:54

_Lana_ schreef:
Parel schreef:Iedereen valt anders af he, als ik echt ga lijnen dan gaat er bij mij ook wel 1,5 à 2 kilo af in de week! En het aankomen valt dan wel mee, dat heb je zelf in de hand.

Inderdaad, en daarbij zie ik dat Fortissimo 35 kilo af wil vallen en hoe zwaarder je bent, hoe sneller je in het begin afvalt natuurlijk.

Ik kan ook snel afvallen ( het is alleen jammer dat ik het nog geen twee weken volhou, haha ).

Precies. Vorig jaar ben ik 20 kilo afgevallen. De eerste twee weken verloor ik al 4 kilo, maar toen ik dichter bij die 20 kilo was ging het echt met ponden. Dan gaat het een stuk langzamer.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Bericht  blauwwitrood vr 4 jan 2013 - 0:13

Het gaat in het begin idd vaak sneller dan later. Toen ik vorig jaar begon met shaken vlogen de kilo's er ook heel snel af (sowieso gaat dat snel met shaken) en hoe dichter ik bij mijn 'einddoel' kwam, hoe langzamer het ging. Dat is ook normaal, volgens mijn consulente.

Ik heb me gister goed gedragen, tot gisteravond. Waren op visite en daar stond chips op tafel en ik kon de verleiding niet weerstaan... Toch wel 800gr weer afgevallen smile

Ik heb gister het Sonja Bakker-boek bij Lidl gekocht. In eerste instantie omdat er wel lekkere recepten in staan, maar misschien ga ik de weekmenu's ook wel weer eens volgen.
blauwwitrood
blauwwitrood
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Summerlovin vr 4 jan 2013 - 10:22

Best lastig zo'n vrijdag avond. Toch de avond dat ik normaal naar de chips grijp. Nu doe ik het met een handje ongezouten pinda's en een stukje komkommer. Ben echt benieuwd of ik dinsdag(na een week dus) al wat kwijt ben.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  silly-one vr 4 jan 2013 - 21:43

Zo, het is druk geworden hier. Ik heb nu even geen overzicht van wie er allemaal bij is gekomen.
Maar welkom allemaal.

Ik ga het weer oppakken na de feestdagen. Vandaag als doel gesteld dat ik volgende week weer in de 78 laag zone wil zitten. Op zich moet dat wel gaan lukken, aangezien ik nu ook weer in een werk ritme etc. komt. Vandaag begin ik al met sporten en tot dinsdagavond sport ik iedere dag. Het lijkt veel, maar voor mij doen is dat normaal. Plus in de avonden ga ik weer koolhydraat arm eten, behalve als ik moet sporten 's avonds. Want ik heb gemerkt dat ik het dan wel nodig heb. De chips voor deze week heb ik al gehad en die mag ik tot volgende week vrijdag ook niet meer hebben. Snoep etc. heb ik niet in huis en koekjes ook niet. Dus dat scheelt weer een hoop.

Succes allemaal en dat we het mogen volhouden.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  dr_oupy vr 4 jan 2013 - 23:36

Sunshine: Friet is helemaal niet slecht voor je hoor, mits het goed gebakken is en het liefst in olie gebakken, kun je prima af en toe een frietje eten. De saus maakt de friet vaak slechter, dus als je normaal mayonaise erbij eet, kun je het beter met curry of ketchup doen.

Ik heb hier nog niet eerder mee geschreven maar misschien ga ik dat toch maar eens doen. Inmiddels ben ik al ruim 5 maanden aan het dieeten, en er is nu zo'n 25 kilo af! Dit doe ik door 2 maaltijden te vervangen voor een shake, avond eten let ik vrijwel niet op, natuurlijk maak ik het niet te bond maar ik eet ook gewoon af en toe een pizza, maar hou hier overdag wel rekening mee, dat mijn tussendoortjes dan wat minder calorieën bevatten. Verder ben ik ook niet heel streng als ik een keer zin heb in een stukje chocolade dan neem ik gewoon een blokje chocolade, maar dan wel extra puur met zoveel mogelijk % cacao omdat deze minder calorieën bevat!

Mijn streven is om er nog zeker 15 kilo af te krijgen!
dr_oupy
dr_oupy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Pannetoet zo 6 jan 2013 - 8:32

Hallo dames!

Hebben jullie leuke feestdagen gehad?
De mijne waren leuk en gezellig maar vooral veel drank en veel eten met als resultaat dat ik 1kg ben aangekomen :-( Ik had 2weken vakantie en ik heb bijna elke dag wel alcohol gehad en veel te veel gegeten en niet gesport, slecht slecht!

Morgen begint het normale leven weer; school, huiswerk en ook gezonder eten en sporten staat op mijn lijstje! Over 5 weken ga ik op vakantie maar tot die tijd ga ik er nog even flink tegenaan..ik zal wel moeten want anders krijg ik nooit het figuur waar ik van droom..

Ik heb zelf een eetschema bedacht en ik ben wel benieuwd wat jullie daarvan vinden
-Maandag t/m donderdag (schooldagen)
Ontbijt: Alpro soja yoghurt met muesli, lijnzaad en rozijnen & thee
Tussendoor: Stuk fruit
Lunch: 1-2 boterhammen met kaas/vleeswaren
Tussendoor: Ei
Avondeten: Geen aardappels wel veel groente en een klein stukje vlees
Tussendoor: Max 2 rijstwafels

-Vrijdag & zaterdag
Ontbijt: Alpro soja yoghurt met muesli, lijnzaad en rozijnen & thee
Tussendoor: Smoothie
Lunch: Salade
Tussendoor: Stuk fruit
Avondeten: Weer geen aardappels, veel groente + soep
Tussendoor: Twee blokjes chocola of een bakje chips/nootjes

Zondag (standaard uitslaapdag dus een ander patroon)
Twee boterhammen met ham en een gebakken ei
Kop cup-a-soup
Bakje yoghurt

Verder wil ik 2-3x gaan sporten: op de maandag- of dinsdagmiddag, vrijdag en evt. zaterdag...

En als laatste lees ik morgen even alles door! :-)
Fijne avond meiden

Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  Minx zo 6 jan 2013 - 9:22

Probeer op zondag nog ergens groente en fruit toe te voegen dit is nl wel erg magertjes. En bij je lunch ook groentes toevoegen. Anders ga je honger krijgen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Sushi zo 6 jan 2013 - 10:31

@dr_oupy: wat knap dat je al zoveel bent afgevallen. Echt petje af, heb daar veel bewondering voor! Wat voor shakes drink je? Ik denk er ook wel eens aan om een of twee maaltijden per dag te vervangen door shakes, maar ik vind die pakketten met shakespoeders vaak zo enorm duur...

Bij mij gaat het gezonde eten tot nu toe echt goed!

Baalde alleen afgelopen donderdag wel een beetje. Een vriendin kwam eten en zij wilde graag koken. Ik had haar verteld dat ik graag iets gezonds zou eten, omdat ik dus gezonder wil gaan leven. WhatsAppt ze me 's middags: "Het wordt kaasfondue!" Nice..... Ik heb er weinig van genomen en veel groente gegeten, maar voelde me niet erg serieus genomen, dus vond dat echt wel vervelend.

Gisteravond heb ik een paar kaasstengels gegeten (4 à 5) en heb ik een paar rosé'tjes gedronken. Twee vriendinnen kwamen eten. Zij aten chocolademousse als toetje, ik magere yoghurt. Het klinkt misschien heel stom maar ik ben best trots op mezelf dat ik niet heb toegegeven aan de chocolademousse.

Volgende week zaterdag komen hier 's avonds vrienden heen en een vriendin gaat mini kaas- en saucijzenbroodjes meenemen... Poeh ben benieuwd of ik daar vanaf kan blijven. Ik denk dat ik ook maar gewoon schaaltjes kerstomaatjes en komkommer op tafel zet ;-)

Kan het trouwens zijn dat ik nu (na een week) al verschil merk? Ik ben heus niet dunner geworden, maar ik zit echt voor mijn gevoel al lekkerder in mijn vel, voel me minder opgeblazen of zo. Kan dat echt zo zijn of zit dat gewoon tussen mijn oren?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Parel zo 6 jan 2013 - 10:38

Natuurlijk kan dat sushi!
Je eet gewoon gezonder, voelt je beter en je buik is niet opgeblazen!
Zo zie je maar wat ongezonde voeding teweeg brengt!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud