Het grote afvaltopic
+9
loura
Roze Roos
Lejow
silly-one
xxDila
Juutjepetuutje
Beachgirl
Cherique
Ella
13 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Het grote afvaltopic
Hier maar vast een nieuw topic aangemaakt. Ik ben/was actief in het afvallen vanaf 1 okt topic. Het gaat nu zo goed. Hoop dat er hier straks ook veel mensen komen meekletsen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Het grote afvaltopic
Ja joepie een nieuw topic! Ik deed nooit mee in die andere topics omdat die al tig pagina's hadden en ik er niet zomaar tussen wilde vallen. In dit topic ga ik meedoen!
Ik ben sinds kort bezig met Zumba (ik doe dit met twee collega's) en gezond eten.
Momenteel kan ik helemaal niet veel eten want er is een verstandskies verwijderd vandaag
Ik ben sinds kort bezig met Zumba (ik doe dit met twee collega's) en gezond eten.
Momenteel kan ik helemaal niet veel eten want er is een verstandskies verwijderd vandaag
Gast- Gast
Sushi schreef:Ja joepie een nieuw topic! Ik deed nooit mee in die andere topics omdat die al tig pagina's hadden en ik er niet zomaar tussen wilde vallen. In dit topic ga ik meedoen!
Heej leuk al iemand die meedoet. Is het meegevallen het trekken van je kies? ik moet namelijk ook ooit eens
Ella- Ratel
Oke ik meld me ook! Ik heb me sinds kort ingeschreven bij een sportschool en neem aan dat ik daar wel mee zal afvallen met gezond eten daarbij natuurlijk
De komende twee keer dat ik weer ga, dan word ik begeleid door een instructeur en dan wordt er een fittest afgenomen (gewicht, vetpercentage, conditietest etc) dus ik ben erg benieuwd :o
De komende twee keer dat ik weer ga, dan word ik begeleid door een instructeur en dan wordt er een fittest afgenomen (gewicht, vetpercentage, conditietest etc) dus ik ben erg benieuwd :o
Cherique- Fluisteraar
- Aantal berichten : 304
Punten : 330
Registratiedatum : 17-11-10
Ben hier ook van de partij maar zal voorlopig nog even op het oude forum reageren.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
oh leuk! ik meld me ook!
ik ben nu ong 7 weken bezig en 8 kilo kwijt! maar ik ben er nog lang niet
ik ben bijna elke dag een uur stevig aan het wandelen (sportschool werkt niet zo goed bij mij) en gezond en gevarieerd eten!
wel moeilijk hoor, deze periode met al die lekkere dingen in de winkels..
maar ik voel me wel echt super sterk op het moment dus dat is goed!
groetjes!
ik ben nu ong 7 weken bezig en 8 kilo kwijt! maar ik ben er nog lang niet
ik ben bijna elke dag een uur stevig aan het wandelen (sportschool werkt niet zo goed bij mij) en gezond en gevarieerd eten!
wel moeilijk hoor, deze periode met al die lekkere dingen in de winkels..
maar ik voel me wel echt super sterk op het moment dus dat is goed!
groetjes!
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Yvette: Oei... Ik vond het verschrikkelijk het verwijderen van die verstandskies. En het was nu alleen nog maar rechtsonder. Begin februari moet ik voor de twee kiezen links. De druk op je kaak is echt niet te beschrijven. Ik dacht dat mijn onderkaak zou gaan afbreken van mijn bovenkaak en toen riep ik heel hard "au!". Die dokter stopte meteen en vroeg of ik echt pijn had, en ik zei natuurlijk "nee", maar door die druk schrok ik zo erg. Ik moest huilen, triest he.
Ik was ook helemaal rillerig nadat het klaar was, zo blij dat het voorbij was. Ik heb nu best wel pijn, maar heb ook speciale pijnstillers gekregen. Eten gaat nog heel moeilijk, ik ben nu al een halfuur met een boterhammetje bezig (wilde toch even wat vast voedsel eten).
Over het afvallen: ook ik heb me aangemeld op een sportschool. Dit is een sportschool waar alleen vrouwen naar binnen mogen, dus dat vind ik wel fijn. Ik ga met twee collega's en we willen minimaal twee keer per week naar Zumba gaan. Misschien wel drie keer. Mochten zij niet willen/kunnen, dan probeer ik wel gewoon alleen te gaan. Daarnaast kan ik ook nog af en toe even gaan fitnessen als ik dat wil. Gewoon, even een halfuurtje op de crosstrainer bijvoorbeeld. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan, maar ik denk dat het wel fijn is dat ik met twee collega's ga, want zo ga je ook sneller dan wanneer je alleen bent. Als ik geen zin heb, en zij zeggen: "Kom op, ga mee!", dan ga ik ook mee, dat weet ik zeker.
En natuurlijk lekker gezond eten, geen snoep/koek/chips meer etc., en dan moet ik al een heel eind in de goede richting zijn!
Ik was ook helemaal rillerig nadat het klaar was, zo blij dat het voorbij was. Ik heb nu best wel pijn, maar heb ook speciale pijnstillers gekregen. Eten gaat nog heel moeilijk, ik ben nu al een halfuur met een boterhammetje bezig (wilde toch even wat vast voedsel eten).
Over het afvallen: ook ik heb me aangemeld op een sportschool. Dit is een sportschool waar alleen vrouwen naar binnen mogen, dus dat vind ik wel fijn. Ik ga met twee collega's en we willen minimaal twee keer per week naar Zumba gaan. Misschien wel drie keer. Mochten zij niet willen/kunnen, dan probeer ik wel gewoon alleen te gaan. Daarnaast kan ik ook nog af en toe even gaan fitnessen als ik dat wil. Gewoon, even een halfuurtje op de crosstrainer bijvoorbeeld. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan, maar ik denk dat het wel fijn is dat ik met twee collega's ga, want zo ga je ook sneller dan wanneer je alleen bent. Als ik geen zin heb, en zij zeggen: "Kom op, ga mee!", dan ga ik ook mee, dat weet ik zeker.
En natuurlijk lekker gezond eten, geen snoep/koek/chips meer etc., en dan moet ik al een heel eind in de goede richting zijn!
Gast- Gast
Ik wil me wel aansluiten hierbij. Ik las al mee op het oude forum, maar reageerde daar vooral bij twee andere pijlers!
Ik ben nu een zo'n 1,5 maand bezig en ruim 5kg kwijt. Ik heb behoorlijk wat overgewicht en heb dan ook niet echt een streef. Ik ben er niet op uit om maatje 0 te krijgen. Maar wil me gewoon weer lekker voelen in mijn eigen lijf!
Ik doe nu 2 keer per week aan voetbal en eet een stuk gezonder..
Benieuwd naar de rest!
Ik ben nu een zo'n 1,5 maand bezig en ruim 5kg kwijt. Ik heb behoorlijk wat overgewicht en heb dan ook niet echt een streef. Ik ben er niet op uit om maatje 0 te krijgen. Maar wil me gewoon weer lekker voelen in mijn eigen lijf!
Ik doe nu 2 keer per week aan voetbal en eet een stuk gezonder..
Benieuwd naar de rest!
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
Hoe ziet jullie gemiddelde dag qua eten eruit? Hebben jullie iets wat jullie standaard als ontbijt eten?
En wat zondigen jullie het meeste?
Chips is voor mij echt zo slecht. Als dat in huis is dan gaat het op. Koekjes en chocola kan ik vrij makkelijk laten liggen, maar chips is echt een hel haha!
En wat zondigen jullie het meeste?
Chips is voor mij echt zo slecht. Als dat in huis is dan gaat het op. Koekjes en chocola kan ik vrij makkelijk laten liggen, maar chips is echt een hel haha!
Gast- Gast
Haha and we meet again shushi
Bij mij gaat het vaak tussen 1500-1700 en tussen 2100-2300 fout!
Ik probeer nu vastigheid aan te brengen. Ontbijt krijg ik echt mijn strot niet door. Maarrrr ik drink elke dag goedemorgen een standaard dag voor mij;
Ont. Goedemorgen drink
tuss. iets van fruit 1 of 2 stuks
Lunch. 2 botterhammen met iets en cup a soup
tuss. iets van fruit, liga, komkommer, wortelthes etc etc
diner. wat die dag de pot schaft & dan met mate
tuss. iets van fruit worteltjes, komkommer etc etc..
Maar die laatste twee tussendoortjes worden nog wel eens chips enzo..
Bij mij gaat het vaak tussen 1500-1700 en tussen 2100-2300 fout!
Ik probeer nu vastigheid aan te brengen. Ontbijt krijg ik echt mijn strot niet door. Maarrrr ik drink elke dag goedemorgen een standaard dag voor mij;
Ont. Goedemorgen drink
tuss. iets van fruit 1 of 2 stuks
Lunch. 2 botterhammen met iets en cup a soup
tuss. iets van fruit, liga, komkommer, wortelthes etc etc
diner. wat die dag de pot schaft & dan met mate
tuss. iets van fruit worteltjes, komkommer etc etc..
Maar die laatste twee tussendoortjes worden nog wel eens chips enzo..
xxDila- Prater
Hahaha Dila, maybe we should meet! Hahaha!
Mijn lijst:
Ontbijt: Brinta met een beetje nepsuiker erdoorheen. Kop thee en glas water erbij. Thee met twee zoetjes.
Tussendoor: appel (of ander fruit), snelle Jelle of Opkikkertje
Lunch: Twee witte bolletjes met beleg. Erg slecht, ik kan beter bruine boterhammen eten, I know. Dus daar probeer ik nog aan te werken.
Tussendoortje: Niet altijd, maar moet wel vaker iets eten tussendoor. Het liefste een appel (of ander fruit) of Opkikkertje.
Avondeten: Wat de pot schaft.
Tussendoortje: Eigenlijk niks meer na het avondeten. Als er chips is eet ik dat, maar dat is er gelukkig bijna nooit. Neem meestal dan gewoon een kop thee.
Het moment van van werk naar huis gaan is erg voor mij. Ik moet vaak zo streng zijn voor mezelf en niet chips kopen bij de supermarkt. Ik heb dan vaak zo'n trek in iets zouts, iets hartigs. Gelukig weet ik mezelf de laatste tijd goed in te houden.
Mijn lijst:
Ontbijt: Brinta met een beetje nepsuiker erdoorheen. Kop thee en glas water erbij. Thee met twee zoetjes.
Tussendoor: appel (of ander fruit), snelle Jelle of Opkikkertje
Lunch: Twee witte bolletjes met beleg. Erg slecht, ik kan beter bruine boterhammen eten, I know. Dus daar probeer ik nog aan te werken.
Tussendoortje: Niet altijd, maar moet wel vaker iets eten tussendoor. Het liefste een appel (of ander fruit) of Opkikkertje.
Avondeten: Wat de pot schaft.
Tussendoortje: Eigenlijk niks meer na het avondeten. Als er chips is eet ik dat, maar dat is er gelukkig bijna nooit. Neem meestal dan gewoon een kop thee.
Het moment van van werk naar huis gaan is erg voor mij. Ik moet vaak zo streng zijn voor mezelf en niet chips kopen bij de supermarkt. Ik heb dan vaak zo'n trek in iets zouts, iets hartigs. Gelukig weet ik mezelf de laatste tijd goed in te houden.
Gast- Gast
Haha, maybe we should
Want het wordt engerrr en enger.. Ik heb dat dus ook.. Dan kom ik thuis en dan gilt mijn hoofd chippiesssssss! Probeer dat nu ook niet te doen. Maar het is wel lastig. En daarbij ben ik eerdergisteren gestopt met roken waardoor mijn snackalarm volop staat!
Want het wordt engerrr en enger.. Ik heb dat dus ook.. Dan kom ik thuis en dan gilt mijn hoofd chippiesssssss! Probeer dat nu ook niet te doen. Maar het is wel lastig. En daarbij ben ik eerdergisteren gestopt met roken waardoor mijn snackalarm volop staat!
xxDila- Prater
Ah hier spot ik een niet-overeenkomst! Ik rook namelijk nog
Rookte je veel?
Ik rook niet zo heel veel, een stuk of zes per dag denk ik.
Ik mis het nu wel even, mag nu even niet roken i.v.m. het verwijderen van verstandskies, dat vertraagt het herstelproces begreep ik uit een informatieboekje dat ik meekreeg. Ik zou zo graag een peukie roken nu, maar ik doe het niet, mag niet!
Dila, ben je trouwens helemaal nieuw hier of had je eerst een andere naam? (of ben ik heel oenig en heb ik dat al gevraagd, nee toch? Ik begin nu aan mezelf te twijfelen haha! Ik heb die vraag ook al een paar keer gesteld vandaag op dit forum!)
Rookte je veel?
Ik rook niet zo heel veel, een stuk of zes per dag denk ik.
Ik mis het nu wel even, mag nu even niet roken i.v.m. het verwijderen van verstandskies, dat vertraagt het herstelproces begreep ik uit een informatieboekje dat ik meekreeg. Ik zou zo graag een peukie roken nu, maar ik doe het niet, mag niet!
Dila, ben je trouwens helemaal nieuw hier of had je eerst een andere naam? (of ben ik heel oenig en heb ik dat al gevraagd, nee toch? Ik begin nu aan mezelf te twijfelen haha! Ik heb die vraag ook al een paar keer gesteld vandaag op dit forum!)
Gast- Gast
Ik rookte niet veel als ik kijk naar anderen om me heen. Ik redde het met 3 pakjes per week! Maar de sigaretjes na de lunch en na het avondeten mis ik zo erg! Ik heb er nu ook zo zin in!
Nopes, ik heette op het andere forum ook zo. Maar daar was ik ook pas net weer een beetje actief en dan vooral bij "liefde en relatie" en "seks"! Dus vandaar dat je me nog niet eerder zag denk ik.
Reageer strakjes weer even afwassen&stofzuigen
Nopes, ik heette op het andere forum ook zo. Maar daar was ik ook pas net weer een beetje actief en dan vooral bij "liefde en relatie" en "seks"! Dus vandaar dat je me nog niet eerder zag denk ik.
Reageer strakjes weer even afwassen&stofzuigen
xxDila- Prater
Als ik zou stoppen zou ik vooral de sigaretten bij de wijntjes missen denk ik haha! Stofzuigze!
Gast- Gast
Mijn lijstje, samengesteld samen met mijn dietiste:
Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met mager beleg, 1 glas melk/optimel
Tussendoor: Liga, evergreen, sultana, ontbijtkoek of iets dergelijks (Max 150 kcal)
Lunch: 3 of 4 volkorenboterhammen met mager beleg. 1 glas melk/optimel en evt een heldere soep.
Tussendoortje: Fruit of Liga, evergreen, sultana, ontbijtkoek of iets dergelijks (Max 150 kcal)
Avondeten: Gewoon lekker warm eten. Max 80 gram vlees, en letten op voldoende groente.
Tussendoortje: Mijn toetje (optimel yoghurt met evt. fruit) mag ik rond een uur of 8/half 9, om te voorkomen dat ik ga snaaien.
Verder mag ik light frisdrank, limonade, thee of koffie, (ook cappuchino) met zoetjes, géén suiker. Dubbelfriss light, andere light fruitsappen etc (max 10 kcal per 100ml). Mag onbeperkt fruit en ik mag bepaalde koekjes zoals coffeekoekjes, lange vingers, knappertjes etc. Verder is Japanse mix (zonder pinda's) legaal en ook zoute sticks e.d.
Is dus echt heel goed vol te houden.
Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met mager beleg, 1 glas melk/optimel
Tussendoor: Liga, evergreen, sultana, ontbijtkoek of iets dergelijks (Max 150 kcal)
Lunch: 3 of 4 volkorenboterhammen met mager beleg. 1 glas melk/optimel en evt een heldere soep.
Tussendoortje: Fruit of Liga, evergreen, sultana, ontbijtkoek of iets dergelijks (Max 150 kcal)
Avondeten: Gewoon lekker warm eten. Max 80 gram vlees, en letten op voldoende groente.
Tussendoortje: Mijn toetje (optimel yoghurt met evt. fruit) mag ik rond een uur of 8/half 9, om te voorkomen dat ik ga snaaien.
Verder mag ik light frisdrank, limonade, thee of koffie, (ook cappuchino) met zoetjes, géén suiker. Dubbelfriss light, andere light fruitsappen etc (max 10 kcal per 100ml). Mag onbeperkt fruit en ik mag bepaalde koekjes zoals coffeekoekjes, lange vingers, knappertjes etc. Verder is Japanse mix (zonder pinda's) legaal en ook zoute sticks e.d.
Is dus echt heel goed vol te houden.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Mimpie, ik vind het heel raar dat koeken als Sultana en Snelle Jelle aangeraden worden door je diëtiste. Hier zit zo ontzettend veel suiker in... Ook alles waar het woord 'light' in voorkomt is zo ontzettend slecht. Hier zitten erg veel ongezonde suikers en stoffen in....
Gast- Gast
Ik zal hier proberen wat actiever mee te doen. Op de dagen dat ik werk gaat het goed en de dagen dat ik thuis zit zorg ik dat ik niks lekkers in huis heb. In het weekend mag ik van mijzelf snacken en door de weeks niet meer. Ik vond het zelf super van mijzelf dat ik donderdag naar een zware emotionele dag niet heb zitten snacken, terwijl dat voor mij juist de snack momenten zijn.
Ik probeer het volgende ritme qua eten aan te houden
Ontbijt: Twee sneetjes brood of een bak havermout/brinta
Tussendoor: Fruit ( mandarijnen momenteel)
Lunch: Twee sneetjes brood en op mijn werk soep als ik daar zin in heb
Avond eten: normaal koken, afgelopen dagen rijst met kip en daarvoor pasta.
De weegschaal gaat al steeds minder aangeven, maar er moet nog steeds een hoop af.
Verder tennis ik 2 keer per week en 1 keer conditietraining. En ik geef twee avonden per week tennisles, waarbij ik soms een balletje mee sla en de hele avond sta. En ik heb een intensief beroep ( leerkracht basisonderwijs), als het gaat om bewegen.
Ik probeer het volgende ritme qua eten aan te houden
Ontbijt: Twee sneetjes brood of een bak havermout/brinta
Tussendoor: Fruit ( mandarijnen momenteel)
Lunch: Twee sneetjes brood en op mijn werk soep als ik daar zin in heb
Avond eten: normaal koken, afgelopen dagen rijst met kip en daarvoor pasta.
De weegschaal gaat al steeds minder aangeven, maar er moet nog steeds een hoop af.
Verder tennis ik 2 keer per week en 1 keer conditietraining. En ik geef twee avonden per week tennisles, waarbij ik soms een balletje mee sla en de hele avond sta. En ik heb een intensief beroep ( leerkracht basisonderwijs), als het gaat om bewegen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ik heb juist een heel niet-actief beroep... Ik zit eigenlijk de hele dag, behalve als ik naar boven ga om te lunchen of als ik iets van de printer moet halen of als ik iets miet overleggen met een advocaat. Ik ben secretaresse.
Al help ik soms ook mee met bijeenkomsten en dan sta ik de hele avond... Maar goed, dat gebeurt niet zo vaak eigenlijk.
Ik merk dat bij de Opkikkersoepjes heel goed helpen. Als ik echt zin heb in iets zouts, en ik neem zo'n Opkikker, dan voel ik me daarna (ja, echt waar!) helemaal opgekikkerd en heb ik geen behoefte meer aan iets zouts.
Naast het sporten, hebben jullie veel dagelijkse beweging? Ik fiets naar mijn werk (3,5 kilometer) en naar huis (zelfde aantal kilometers) en loop dus zo nu en dan iets heen en weer op mijn werk (moet wel zeggen dat ik dat meestal op hakken van zo'n 10 centimeter doe, dus dat is misschien ook wel extra inspanning! ). Hoe zit dat bij jullie? Pakken jullie snel de auto, bus of trein of fietsen/lopen jullie veel?
Al help ik soms ook mee met bijeenkomsten en dan sta ik de hele avond... Maar goed, dat gebeurt niet zo vaak eigenlijk.
Ik merk dat bij de Opkikkersoepjes heel goed helpen. Als ik echt zin heb in iets zouts, en ik neem zo'n Opkikker, dan voel ik me daarna (ja, echt waar!) helemaal opgekikkerd en heb ik geen behoefte meer aan iets zouts.
Naast het sporten, hebben jullie veel dagelijkse beweging? Ik fiets naar mijn werk (3,5 kilometer) en naar huis (zelfde aantal kilometers) en loop dus zo nu en dan iets heen en weer op mijn werk (moet wel zeggen dat ik dat meestal op hakken van zo'n 10 centimeter doe, dus dat is misschien ook wel extra inspanning! ). Hoe zit dat bij jullie? Pakken jullie snel de auto, bus of trein of fietsen/lopen jullie veel?
Gast- Gast
Hoi hoi,
Wat een reacties al zeg. Leuk! Zal straks even ene schema maken waarin we alles bij kunnen gaan houden.
Sushi: Klinkt niet lekker om je verstandskiezen te laten verwijderen. Ik ben ook echt geen held... maar ze zullen er toch eens uit moeten helaas.
Ik eet niet standaard hetzelfde als ontbijt. Of het is een boterham met ham, of yoghurt of een beschuitje. Ik probeer sowieso 's avonds na 8 niets meer te eten.
Wat een reacties al zeg. Leuk! Zal straks even ene schema maken waarin we alles bij kunnen gaan houden.
Sushi: Klinkt niet lekker om je verstandskiezen te laten verwijderen. Ik ben ook echt geen held... maar ze zullen er toch eens uit moeten helaas.
Ik eet niet standaard hetzelfde als ontbijt. Of het is een boterham met ham, of yoghurt of een beschuitje. Ik probeer sowieso 's avonds na 8 niets meer te eten.
Ella- Ratel
Ik krijg een schema niet voor elkaar.... Misschien lukt het iemand anders?
Ella- Ratel
Wat bedoel je voor schema? Jouw eetschema hier plaatsen? Of dat iemand een eetschema voor jou samenstelt? Of een schema in de openingspost waarin alle meiden staan die meedoen met afvallen?Yvette schreef:Ik krijg een schema niet voor elkaar.... Misschien lukt het iemand anders?
Gast- Gast
Ik bedoel zo'n schema met alle namen en wat je weegt en al afgevallen ben. Als ik hem hier plaatst is het kader van het schema weg en zie je alleen namen en cijfersSushi schreef:Wat bedoel je voor schema? Jouw eetschema hier plaatsen? Of dat iemand een eetschema voor jou samenstelt? Of een schema in de openingspost waarin alle meiden staan die meedoen met afvallen?Yvette schreef:Ik krijg een schema niet voor elkaar.... Misschien lukt het iemand anders?
Ella- Ratel
Hmm ik weet ook niet hoe dat moet.
Lukt dus niet vanuit Word om daar een tabelletje te maken en dan hier te plakken?
Anders toch in Word maken en dan als printscreen hier plakken. Maar dan is het wel telkens zo'n gedoe met bijwerken.
Ik weet sowieso niet of ik nu direct al mijn gewicht wil zeggen eigenlijk... Is dat heel erg? Ik mag dan toch wel gewoon meedoen toch?
Lukt dus niet vanuit Word om daar een tabelletje te maken en dan hier te plakken?
Anders toch in Word maken en dan als printscreen hier plakken. Maar dan is het wel telkens zo'n gedoe met bijwerken.
Ik weet sowieso niet of ik nu direct al mijn gewicht wil zeggen eigenlijk... Is dat heel erg? Ik mag dan toch wel gewoon meedoen toch?
Gast- Gast
Sushi schreef:Hmm ik weet ook niet hoe dat moet.
Tuurlijk mag je dan gewoon meedoen!! nee vanuit word lukt het mij iig niet
Ella- Ratel
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Afvaltopic!
» Afvaltopic nummer triljoen
» 2013 wordt mijn skinny jaar (afvaltopic)
» Grote zus
» Grote gezinnen
» Afvaltopic nummer triljoen
» 2013 wordt mijn skinny jaar (afvaltopic)
» Grote zus
» Grote gezinnen
Pagina 1 van 5
Permissies van dit forum: