Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk nummer?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Welk nummer? Empty Welk nummer?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 22:03

Hallo,

Ik kom er maar niet uit, van de 5 liedjes in de kerk staan er 4 vast en die weten we heel zeker. Maar het tweede nummer, naar de eerste lezing, die kan ik maar niet kiezen.

Eerst hadden we be here now van ray lamontagne, dat is echt ons nummer, maar ik vind het toch veel te treurig voor een feestelijke dag.

Toen dachten we aan air - all I need, ook iets dat heel goed bij ons past, het refrein staat ook in de kaart, maar ik vind het geen nummer voor een kerkelijke inzegening.

Toen kwamen we uit bij Sade - by your side, maar ook hieraan twijfel ik, hoewel mijn vriend vroeger fan was van Sade en ik dit nr ook al heel lang luister, weet ik wederom niet of het bij een kerkelijke inzegening past.

Tenslotte Lisa Gerard - now we are free, vinden we beide prachtig en luisteren we al heel lang, maar past het bij een bruiloft.

Wat denken jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk nummer? Empty Re: Welk nummer?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 22:25

Die laatste kende ik niet, dus even geluisterd. Ik zou voor Sade gaan. Wat betreft het niet passen bij een kerkelijke inzegening, misschien kun je het door iemand live/ev. a capella laten zingen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk nummer? Empty Re: Welk nummer?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 22:30

Bedankt Freakie! Welke nummers hadden jullie? Het is natuurlijk wel erg mooi om iemand live te laten zingen. Maar van de andere 4 nummers zijn er twee instrumentaal en de andere twee zijn van Snowpatrol en daarvan wil ik de stem van de zanger, dus cd. Dan zou ik voor een nr. iemand moeten laten komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk nummer? Empty Re: Welk nummer?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 22:49

Heb je toevallig geen gasten met een prachtige stem?smile

Wij hadden geen kerkelijke inzegening, maar voor het gemeentehuis hadden we drie liedjes:

Bij binnenkomst La vie en Rose van Louis Armstrong: https://www.youtube.com/watch?v=8IJzYAda1wA

Bij het tekenen Through the Years van Janis Ian: https://www.youtube.com/watch?v=GHsrcd-JN3s

Bij het naar buiten gaan Just can't enough van Depeche Mode.



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk nummer? Empty Re: Welk nummer?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 22:52

AH La Vie en Rose, dat is echt heel leuk! Dat had ik ook heel leuk gevonden...maar dat gaat hem niet worden denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk nummer? Empty Re: Welk nummer?

Bericht  rapa nui zo 24 jun 2012 - 23:43

Gewoon nieuwsgierig: ik ken alle nummers niet maar ze zullen allemaal mooi en speciaal zijn. Ik zit me alleen af te vragen waarom je alleen dit soort liedjes kiest als je je huwelijk kerkelijk laat bevestigen? er zijn toch ook wel mooie religieuze nummers? Niet als kritiek hoor maar ik kom dit hier in mijn omgeving niet zo tegen vandaar dat ik me dit afvraag.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk nummer? Empty Re: Welk nummer?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 23:49

Ik kan me voorstellen dat je dat vraagt. Ik heb het ook met de pastoor besproken. Ik wil een hele persoonlijke bruiloft, net als de muziek, heb ik ook alle teksten in de kerk uitgekozen. Naast teksten uit de bijbel worden er ook teksten uit een roman, filosofisch essay en een gedichtenbundel van Annie M.G. Schmidt voorgelezen. De muziek is muziek die wij samen luisteren, die ons raakt en iets over ons zegt. Als ik nu een willekeurig religieus muziekstuk uitkies dan past dat misschien bij een kerkelijke inzegening maar niet bij ons.

We trouwen voor de kerk, omdat het symbolisch heel anders is dan voor de gemeente. De betekenis van het huwelijk zoals de kerk die uitdraagt past bij ons beeld, verwachting en instelling van ons huwelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk nummer? Empty Re: Welk nummer?

Bericht  Lolly wo 27 jun 2012 - 6:42

Ik vind van de drie nummers die je opnoemt die van Sade het mooist, maar of dat ook past bij een kerkelijke inzegening weet ik niet, daar zou now we are free beter bij passen denk ik.
Heb je ooit gehoord van Yann Thiersen? Hij maakt instrumentale muziek, ik vind dit zelf een heel mooi liedje van hem, maar muziek is toch heel persoonlijk.


Of deze, wat vrolijker en toepasselijk voor een bruiloft. (ik denk dat ik hiervoor kies als ik ooit ga trouwen Wink)

Lolly
Lolly
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 43
Punten : 47
Registratiedatum : 18-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk nummer? Empty Re: Welk nummer?

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 7:11

Hee wat grappig die van Yann Tiersen zat er sowieso al in!

Het is geworden

Bach - Air (als familie de kerk in loopt)
The Verve - bittersweet symphony (instrumental als ik naar het altaar loop)
Bach - Gonoud Ave Maria
Snow patrol - Just say yes
Yann Tiersen - comptine d'un autre été
Snow patrol - You're my joy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk nummer? Empty Re: Welk nummer?

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 7:17

Bij ons wordt het vast 'Ik ook van jou' van Guus Meeuwis.

Een nummer wat een familielid van mij deed vond ik ook echt schitterend. Krijg nog steeds kippenvel als ik het nummer hoor:


Nu zong een vriendin van het paar het nummer met gitaarbegeleiding, zo schitterend. De hele kerk was aan het huilen. Hoe dan ook, het nummer is zo mooi!

(Zit terwijl ze luistert weer met de tranen in haar ogen.. Embarassed )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk nummer? Empty Re: Welk nummer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum