Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvaltopic nummer triljoen

+35
blauwwitrood
Summerlovin
Sunshine
Sushi
*Lookie*
Fortissimo
May
Aagje!
peach
Penny Blossom
Lejow
Tiana
bluppie
artificialfunk
sawasdee
SDL
silly-one
Elliot
Reeza
Minx
Suus
applestar
Sam
Liz
Jeanette
Pannetoet
madam
Sorrento
Tullow
Jilke
_Lana_
Lousanne
Parel
Rebecca
Marin
39 plaatsers

Pagina 13 van 18 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 13 Empty Re: Afvaltopic nummer triljoen

Bericht  silly-one di 25 dec 2012 - 2:05

Zo, ondanks dat het 1ste kerstdag is, vandaag toch een rondje weze hardlopen. Lekker bijna 9 km. Door de weilanden en op een gegeven moment ook door de blub. Heerlijk haha. Straks verder met het kerst diner. Alles is vrij mager op het dessert na. Dat al bijna klaar en toch wel geproefd dat het heel vet is haha.

@ lekke: welkom, ik zo proberen om tussen kerst en oud en nieuw al wat op te gaan letten met je eten. Het lijkt zinloos, maar alle beetjes helpen.

@ blubber: dat schommelen herkende ook wel hoor. Op zich ook ergens wel logisch omdat je dagelijks varieert in eten. Daarom is 1 keeper week wegen beter, maar zoals je misschien hebt gelezen weegik mij ook dagelijks.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  madam di 25 dec 2012 - 7:53

Ik ben vanavond wezen hardlopen, en ik ben moe zeg. Ik duik zo mijn bedje in, lekker vroeg.
Ik heb vandaag wel 2x gesnoept, terwijl ik dat alleen in het weekend mag vanmezelf Embarassed
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Pannetoet vr 28 dec 2012 - 5:34

Ola!

Hoe was jullie kerst?

Ik heb helemaal niet opgelet en ik had er eventjes dikke sch.ijt aan haha maar morgen ga ik er weer tegenaan! Ik heb vanmiddag bij de AH muesli 4-granen gekocht, rozijnen, lactosevrije yoghurt en lijnzaad en dat gaat vanaf morgen mijn ontbijt worden! Smiddags wil ik een maaltijdsalade doen en savonds veel groente en een beetje vlees. Als ik weer naar school ga moet ik nog even kijken.. En heel slecht: ik ben al 2 weken niet wezen sporten! Shame on me! Dat wil ik volgende week weer oppakken..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  madam vr 28 dec 2012 - 6:06

@ Silly-one: Ik heb plaatjes opgezocht voor de hover oefening en dat ziet er goed uit!
Ik ga over een uurtje proef fitnessen bij de sportschool met vriendin.
En morgenochtend weer hardlopen.

@Pannetoet: Ik vier geen kerst, is weer een voordeel dat ik niet verleid word door allerlei lekkere dingen Laughing
Lijnzaad is hartstikke goed! Dat gebruik ik ook in mijn yoghurt bij het ontbijt.
En wat school betreft is het het beste als je wat meeneemt vanuit huis klaargemaakt ipv inde school kantine koopt!
Succes met sporten! Probeer dat zo goed mogelijk bij te houden!
madam
madam
Prater
Prater

Bericht  Penny Blossom vr 28 dec 2012 - 10:58

Ik heb vandaag het boek `het keuzedieet` gekocht. Het is een samenwerking tussen de consumentenbond en het voedingscentrum. Ik hoop dat dit boek mij helpt gezondere keuzes te maken.

Vandaag de laatste m & m opgegeten. Nu begin ik ook!
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034

Bericht  silly-one vr 28 dec 2012 - 21:42

Zo, de kerst dagen zijn voorbij de de schade valt mee. Ik weet nu 78 kilo. Dus ben wel weer wat aangekomen, maar t.o.v. mijn start gewicht ben ik nog steeds afgevallen. Eigenlijk is het ook wel goed om nu even stabiel te zijn. Het ging ineens erg hard en dat vond ik zelf ook niet prettig. Plus dat ik de afgelopen dagen natuurlijk anders en meer gegeten heb en ik niet ben teruggegaan naar mijn start gewicht.
Hardlopen, daar heb ik nu geen zin in. Misschien dat ik maandag weer ga lopen, morgen heb ik namelijk geen tijd.

@ madam: bij de hover moet je er wel op letten dat je, je rug zo recht mogelijk houdt. Maar als je naar de fitness gaat, misschien even vragen of ze hem goed willen uitleggen.

@ pannetoet: Op zich ziet je planning van eten er niet slecht uit, maar ik mis de koolhydraten. Volledig koolhydraat arm eten is niet gezond. Je lichaam heeft toch koolhydraten nodig om te functioneren. Misschien dat je er bij je lunch iets van koolhydraten bij kan doen.

@ Germini: Ik ben benieuwd naar dat boek, laat je ervaringen weten misschien dat ik hem dan ook ga aanschaffen/downloaden ( ben nogal van de luie manier haha).

@ Lejow: Al bedacht hoe je wilt gaan starten op 1 januari?
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  _Lana_ vr 28 dec 2012 - 21:59

Goedemorgen,

Ik wil me ook weer aanmelden!
Er moeten echt wat kilo's af en nu moet het maar eens echt gaan gebeuren.
Bepaalde kleding draag ik niet, omdat ik mezelf daar te dik voor vind en op de foto gaan, vermijd ik. Dat vind ik zonde, ook voor de kids voor later. Op hun eerste verjaardag wil ik sowieso 5 kilo afgevallen zijn.
Ik ben begonnen met de weightwatchers, dit werkt voor mij het beste.

Succes allemaal!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  madam vr 28 dec 2012 - 22:09

Vanochtend hard gelopen, heerlijk om weer een keertje overdag te lopen.
Ik heb gister de proef les gehad bij de sportschool, maar ik ga mij niet inschrijven.
Ik vond het niet leuk en zie mijzelf daar niet sporten.
Ik ga aan de eind van de ochtend langs bij het zwembad even kijken en informeren.

@ Germini: klinkt interessant dat boek. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt als je het gelezen hebt.
@Lana welkom en succes. Ga je er ook bij sporten?
madam
madam
Prater
Prater

Bericht  _Lana_ vr 28 dec 2012 - 23:45

Dank je Madam!

Helaas kan ik nog niet sporten. Door mijn zwangerschap heb ik veel bekkenklachten. Dus ik moet nu eerst naar een bekkentherapeut en dan kijken wat ik kan gaan doen.
Ik zit er ook aan te denken om te gaan zwemmen, volgens mij is dat het minst belastend.
En ik loop wel veel.

Ik ben trouwens ook niet zo'n sportschooltype hoor, ik voel me op een of andere manier altijd zo bekeken.
Wat ik wel heerlijk vond, is hardlopen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Penny Blossom di 1 jan 2013 - 0:17

Ik heb het boek 'het keuzedieet' bijna helemaal uit.

Ik vind het een heel prettig boek om te lezen. Niet van die grote lappen tekst waar je zelf de kern in moet zien te vinden, maar hapklare praktische stukjes.
Het boek beschrijft wat je beter niet kan eten. Maar in plaats van dat ze zeggen dit mag niet, niet en niet, zeggen ze wat je dan wel kan eten. Bijvoorbeeld: vissticks? -> Verse vis. Dieetmargarine? -> Halvarine. En waarom dat andere product dan beter is. Soms weet ik het al, maar soms dacht ik 'ohh!'.
Verder vergelijkt het boek bijvoorbeeld noten met elkaar. Welke soort nootjes kun je eten en wat is de inhoud van deze nootjes. Hoe kun je ze het beste eten etc...
Daarnaast staan er ook een aantal lekkere recepten in, die slank zijn en wat losse informatie.

Het boek is niet vernieuwend, maar ik vind het wel overzichtelijk en fijn om alles bij elkaar te hebben. Het is niet een dieetboek, meer een informatief naslagwerk.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034

Bericht  Parel di 1 jan 2013 - 0:47

Lana, morgen start ik ook weer! Om precies dezelfde redenen als jij?
Hoe ga jij de ww doen? Is het prijzig?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  peach di 1 jan 2013 - 1:38

Kennen jullie het boek,geheim van slanke mensen?
Zonder boek kan het ook.

Kost niks voor de rest,hier werkte het goed, had alleen de discipline niet om verder te gaan op het moment.
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Bericht  blauwwitrood di 1 jan 2013 - 22:32

Ik meld me ook weer aan als dat mag Laughing In het begin van dit topic ook paar keer iets gepost, maar toen was het topic niet zo actief.. En aangezien ik wel een beetje een actief topic als 'stok achter de deur' nodig heb, kom ik weer terug Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 13 253468018

@Peach: ik heb het boek hier uitgeprint liggen (van een pdf), maar moet het nog lezen Wink Schijnen veel dingen in te staan die we eigenlijk wel weten, maar door het lezen drukt het je misschien even weer met de neus op de feiten. Je kunt je toch ook aanmelden via FB oid? Hoe deed jij dat?

@Germini: klinkt goed, dat 'naslagwerk'. Ga eens even googlen Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 13 561177

@Lana: (als ik ben wie ik denk dat jij bent, dan 'kennen' wij elkaar toch?) Succes met WW!!

@rest: succes! Volgens mij zijn jullie hier al goed bezig Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 13 561177

Door nieuw medicijngebruik en de feestdagen zijn er weer wat kilootjes bijgekomen die ik er graag af wil hebben. Ga geen dieet oid volgen, maar gezond eten en letten op kcal dmv dagmenu's te maken/bij te houden.
blauwwitrood
blauwwitrood
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 235
Punten : 321

Bericht  Aagje! di 1 jan 2013 - 23:29

Oke ik kom we ook weer aanmelden! Nu ben ik helemaal kwijt wat nou een 'goed' dagmenu is. Kan iemand hier misschien haar dag menu posten? Ik vind het niet erg om iets minder brood te eten, ben niet heel dol op brood. Maar wil ook niet elke middag aan de rauwkost zitten smile....

wat doen jullie bijvoorbeeld als ontbijt?
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  madam wo 2 jan 2013 - 0:14

Ik ontbijt meestal met yoghurt met Zonnebloempitten en (gebroken) lijnzaad.
In het weekend met 2 gekookte eitjes op volkeren crackers en kopje thee.
Heel soms met een broodje met pure hagelslag.
Ik had gisteravond een grapefruit gepeld en gesneden om op te eten bij het ontbijt
Maar ben het vanochtend vergeten.
madam
madam
Prater
Prater

Bericht  May wo 2 jan 2013 - 0:35

Goedemiddag,

Ik ga ook een poging doen om mee te schrijven. Ik weet nog niet of ik heel actief meeschrijf. Ik wil voor de zomer 2014 ongeveer 17 kilo kwijt zijn. Dit is nu nog mijn doel, maar wie weet ben ik gaanderweg en ben ik rond de 72 kilo en vind ik mijn lijf mooi zoals die is en mijn vetpercentage gezond dat ik dan niet die laatste paar kilo ga afvallen.
Ik ben eind november begonnen met sporten en opletten. Ik was toen 85.6, heb me sindsdien niet meer gewogen.
De laatste weken erg slecht gesport door verschillende omstandigheden.

Annie, ik ontbijt altijd met een shake. Hierin doet ik twee verschillende soorten fruit, beetje yoghurt, beetje melk en een paar lepels lijnzaad. Ik heb dan ongeveer 600-700 ml 's ochtends en hierop red ik het prima.

Ik heb ook nog een vraagje voor de emo-eters onder jullie. Hoe doen jullie dat? Ik heb momenteel nogal wat issues met een vriendin, althans zij weet niet dat me iets mbt haar gedrag mij erg dwars zit, maar als ik dat aan ga geven dan komt de bom tot ontploffing en ik weet nog niet zo goed wat ik nu het beste kan doen. Maar goed daardoor ben ik wel weer emotioneler als normaal en grijp ik snel naar eten. Maar ik wil dat op één of andere manier ombuigen. Hebben jullie tips wat bij jullie goed werkt?
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  madam wo 2 jan 2013 - 1:00

Hoi May,

Wat een goed idee om lijnzaad bij je zelfgemaakte shakes toe te voegen.
Dat ga ik voortaan ook doen.
Wat betreft emo-eten. Ik voel soms ook de drang als ik erg emotioneel ben
Om naar eten te grijpen. Wat bij mij helpt is om geen snacks in huis te halen.
Als ik de behoefte krijg om naar eten te grijpen heb ik alleen maar fruit of noten
Om uit te kiezen.
madam
madam
Prater
Prater

Bericht  peach wo 2 jan 2013 - 1:06

@Peach: ik heb het boek hier uitgeprint liggen (van een pdf), maar moet het nog lezen Wink Schijnen veel dingen in te staan die we eigenlijk wel weten, maar door het lezen drukt het je misschien even weer met de neus op de feiten. Je kunt je toch ook aanmelden via FB oid? Hoe deed jij dat?

Je kan je idd op fb daar voor aanmelden,heb ik nog niet gedaan. Ik heb een eetmeter bij gehouden, ben begonnen met 1500 calorieën per dag te eten en drinken. En na een week Of twee ben ik over gegaan naar 1200 calorieënen per dag. Omdat ik het gelijdelijk af bouwde vond ik het makkelijk vol te houden.

Met 1200 calorieën per dag val je ongeveer een kilo per week af. Ook deed ik wat k het lekkerste vond eten en de rest van de dag er om heen bouwen.
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Bericht  Fortissimo wo 2 jan 2013 - 1:08

Ook ik ben vandaag weer begonnen. Ben vorig jaar redelijk wat afgevallen maar er zit ook alweer een deel bij. Mijn doel is eind van het jaar 35 kilo afgevallen te zijn. Dit ga ik wel in etappes doen. Eind februari hoop ik zo'n 10 kilo afgevallen te zijn en begin april 15 (dit is vorig jaar ook gelukt). Daarna zien hoe mijn lichaam reageert en anders maar zwaarder geschut in zetten Wink
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  blauwwitrood wo 2 jan 2013 - 4:09

@Peach: klinkt goed! Ik zal me toch maar eens verdiepen in de pdf Wink Ik vul ook een eetmeter in, maar dan via app op mn telefoon. Zo heb ik goed overzicht van mijn 'dagmenu'.

@Fortissimo: volg je een speciaal dieet of gewoon gezond eten? Succes!

@May: ik probeer zo weinig mogelijk lekkers in huis te hebben en het te negeren als ik in een emo-bui zit. Veel water drinken helpt ook wel, zo gaat de drang naar wat lekkers naar de achtergrond. Of bijv. een cup-a-soup nemen? Of een stukje kauwgom, wil ook wel helpen.. Succes!

@Annie: ik ontbijt om de dag met yoghurt, beetje cruesli/muesli en een eetlepel lijnzaad. De dagen ertussen ontbijt ik met 2 sneetjes brood en mager beleg.
Als lunch eet ik ook 2 a 3 sneetjes brood met mager beleg en soms een eitje. Daarbij ook een stuk fruit.
's Avonds eten we vaak aardappels/groente/(mager)vlees en zo'n 2x per week pasta of rijst.
Tussendoor neem ik een stuk fruit en soms een rijstwafel of een stukje ontbijtkoek.
blauwwitrood
blauwwitrood
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 235
Punten : 321

Bericht  Minx wo 2 jan 2013 - 4:17

Ook ik meld me hier weer smile. Het moet nu echt gebeuren. Het beginnen gaat wel pas vanaf maandag zijn. De afgelopen dagen is er iets te veel gebeurt om per 2 januari te beginnen. Het is nog echt even de laatste dingen regelen. Mijn spullen moeten allemaal weer naar huis en ik moet mijn kippenhok anders in gaan delen. Vanaf maandag ga ik er dus vol voor. Mijn doel staat nog steeds.

En heb met mezelf afgesproken dat mocht ik een afwijzing krijgen voor de sollicitatie die ik van de week de deur uit heb gedaan ik mezelf een cursus voeding/dieten cadeau geef. Ook dat is een grote drijfveer om toch af te vallen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Fortissimo wo 2 jan 2013 - 4:22

blauwwitrood schreef:@Peach: klinkt goed! Ik zal me toch maar eens verdiepen in de pdf Wink Ik vul ook een eetmeter in, maar dan via app op mn telefoon. Zo heb ik goed overzicht van mijn 'dagmenu'.

@Fortissimo: volg je een speciaal dieet of gewoon gezond eten? Succes!

@May: ik probeer zo weinig mogelijk lekkers in huis te hebben en het te negeren als ik in een emo-bui zit. Veel water drinken helpt ook wel, zo gaat de drang naar wat lekkers naar de achtergrond. Of bijv. een cup-a-soup nemen? Of een stukje kauwgom, wil ook wel helpen.. Succes!

@Annie: ik ontbijt om de dag met yoghurt, beetje cruesli/muesli en een eetlepel lijnzaad. De dagen ertussen ontbijt ik met 2 sneetjes brood en mager beleg.
Als lunch eet ik ook 2 a 3 sneetjes brood met mager beleg en soms een eitje. Daarbij ook een stuk fruit.
's Avonds eten we vaak aardappels/groente/(mager)vlees en zo'n 2x per week pasta of rijst.
Tussendoor neem ik een stuk fruit en soms een rijstwafel of een stukje ontbijtkoek.

Ik doe Sonja Bakker, maar probeer sommige producten wel te vervangen door gezondere alternatieven.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  _Lana_ wo 2 jan 2013 - 7:51

Parel schreef:Lana, morgen start ik ook weer! Om precies dezelfde redenen als jij?
Hoe ga jij de ww doen? Is het prijzig?

Herkenbaar hè en het blijft bij mij zo'n strijd.
En ja, ik ben ook gewoon een slappeling Wink . Maar nu is het klaar, ik wil deze zomer ook lekker ( zonder schaamte ) met de kids naar het strand. En de kleding dragen die ik leuk vind.
Okee dit klinkt wel heel dramatisch, haha.
Ik doe ww online, er is volgens mij net een aanbieding, dat staat op de site.
Succes!

@ Blauwwitrood: Ja dat klopt Very Happy . Jij ook heel veel succes!

@ All: Ik kom snel eens uitgebreider kletsen hoor, maar we hebben even geen laptop en de tab typt zo vervelend.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  *Lookie* wo 2 jan 2013 - 8:36

Ik wil ook graag weer wat afvallen, weeg nu 72 kilo bij 1.70 lengte. Niet veel te zwaar alleen zit het vet vooral rond mijn buik, wat dan weer niet zo goed (en vooral lelijk) is. Mijn streven is minimaal 5 kilo maar liefst 10. Vooral hoop ik weer iets strakker te worden. Heb momenteel geen geld voor de sportschool en ben eigenlijk ook geen sporter dus ik denk dat ik vooral wat meer ga lopen. Alle beetjes helpen denk ik dan maar. Succes allemaal!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413

Bericht  May wo 2 jan 2013 - 8:48

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik probeer het ook zo min mogelijk in huis te hebben, helaas kwamen de laatste weken er steeds nogal wat mensen langs met lekkere dingen wat ze vervolgens hier laten liggen laughcry En ik vind het weggooien ook weer zo zonde.

Vandaag verder wel een goede dag gehad. Moet straks eigenlijk nog even wat eten want zit met mijn caloriën nog wat aan de lage kant, dus denk dat ik nog een peer pak met een klein uurtje. Vanmiddag gesport, alleen de stepsoefeningen niet volledig kunnen doen, heb nog wat last van mijn evenwichtsorgaan dus dat ging niet helemaal lekker. Na 2 x 20 daar dus maar mee gesport. Verder bij de kracht training bij een aantal toestellen de gewichten weer een stukje hoger, dus dat gaat wel de goede kant op.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud