Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de trein springen egoïstisch?

+24
Bazinga
Bolleke
Toet
Roza
Gympie
Caribbeanlover
Dani
Monte
Arwyn
Paper Crown
Blond
SarahKey
SuperGrover
MissD
Truttebol
Raven
Angela_1986
Curious
mosio
Phileine
SleepingBeauty
Susan
Rush
Stuiterbal
28 plaatsers

Pagina 2 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:54

June schreef:
Zoey schreef:Ik denk dat het wel iets minder traumatiserend is om op de IC (waar hoogstwaarschijnlijk de hele dag zwaargewonden etc. binnen worden gebracht) iemand als patiënt te hebben die een overdosis heeft genomen dan wanneer je als machinist ziet dat iemand voor je trein springt..

Ik vind dit nogal een uitspraak, ik zou 'm niet zomaar durven maken.

Hoezo? Het lijkt mij traumatischer om tijdens je werk als machinist iemand te zien springen die waarschijnlijk daarna van de rails moet worden geschraapt (om het maar even erg bot te zeggen), dan wanneer je als dokter of verpleegster een patiënt krijgt die in coma ofzo ligt door een overdosis, in een omgeving waar je veel met ernstig zieke en/of gewonde mensen te maken hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:55

Zoey schreef:
June schreef:
Stella_ schreef:Ja ik kan me deels er wel in vinden. Je trekt idd onnodig heel veel mensen bij je eigen zelfmoord daad. Om het trauma van de machinist niet te vergeten. Ik ben zelf van mening dat wanneer je echt niet meer wilt leven je het ook op een amdere manier kan doen zonder dat zoveel mensen erbij betrokken raken/ last van hebben.

Hoe dan? Als je een overdosis neemt, beland je waarschijnlijk ook wel op de IC, daar is het ook traumatiserend voor de mensen hoor.

Ik denk dat het wel iets minder traumatiserend is om op de IC (waar hoogstwaarschijnlijk de hele dag zwaargewonden etc. binnen worden gebracht) iemand als patiënt te hebben die een overdosis heeft genomen dan wanneer je als machinist ziet dat iemand voor je trein springt..

Maar hoe groot is de kans dat iemand die voor de trein spring er leven vanaf brengt? De SEH moet je trouwens niet zien als de zwaardewondenpost. Mensen met een hartaanval en niet zichtbare trauma worden net zo vaak binnengebracht misschien zelfs meer dan mensen die half uit elkaar liggen om het maar even lomp te zeggen. En als trauma hulp moet je sowieso nuchter nadenken zwaar gewond of niet. Als alle traumahulpen dichtklappen bij gewonden dan is het een zeer moeilijke baan voor ze. Al ben ik van meing dat je niet helemaal kunt afsluiten als een robot. Je blijft een persoon met gevoel. Dus ik weet niet of het minder traumatiserend is om iemand dood zien te gaan aan een hartaanval of zwaargewond binnenkomt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Phileine di 1 mei 2012 - 3:58

Het is een wanhoopsdaad en ik kan mij niet voorstellen dat de persoon in kwestie op dat moment nadenkt op de impact die het voor anderen kan hebben. De manier om zelfmoord te plegen 'kies' je ook niet bewust, die komt op je pad. Wel vind ik het belangrijk om machinisten en omstanders te hulp te schieten bij dit soort incidenten, zodat ze niet met de beelden in hun hoofd rond blijven lopen, maar het bespreekbaar kunnen maken.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:59

Cimic schreef:
Zoey schreef:
June schreef:
Stella_ schreef:Ja ik kan me deels er wel in vinden. Je trekt idd onnodig heel veel mensen bij je eigen zelfmoord daad. Om het trauma van de machinist niet te vergeten. Ik ben zelf van mening dat wanneer je echt niet meer wilt leven je het ook op een amdere manier kan doen zonder dat zoveel mensen erbij betrokken raken/ last van hebben.

Hoe dan? Als je een overdosis neemt, beland je waarschijnlijk ook wel op de IC, daar is het ook traumatiserend voor de mensen hoor.

Ik denk dat het wel iets minder traumatiserend is om op de IC (waar hoogstwaarschijnlijk de hele dag zwaargewonden etc. binnen worden gebracht) iemand als patiënt te hebben die een overdosis heeft genomen dan wanneer je als machinist ziet dat iemand voor je trein springt..

Maar hoe groot is de kans dat iemand die voor de trein spring er leven vanaf brengt? De SEH moet je trouwens niet zien als de zwaardewondenpost. Mensen met een hartaanval en niet zichtbare trauma worden net zo vaak binnengebracht misschien zelfs meer dan mensen die half uit elkaar liggen om het maar even lomp te zeggen. En als trauma hulp moet je sowieso nuchter nadenken zwaar gewond of niet. Als alle traumahulpen dichtklappen bij gewonden dan is het een zeer moeilijke baan voor ze. Al ben ik van meing dat je niet helemaal kunt afsluiten als een robot. Je blijft een persoon met gevoel. Dus ik weet niet of het minder traumatiserend is om iemand dood zien te gaan aan een hartaanval of een of zwaargewond binnenkomt.

Maar June heeft het erover dat het voor mensen op een IC traumatisch kan zijn om een patiënt te zien die wordt binnengebracht na een overdosis. En dat lijkt me minder traumatisch dan een machinist die iemand ziet springen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  mosio di 1 mei 2012 - 3:59

Ik denk dat zelfmoord hoe dan ook traumatisch is maakt niet uit hoe die persoon het doet. Nu lijkt het me met de trein wel wat gruwelijker als dat iemand een overdosis pillen inslikt maar je moet er toch niet aan denken dat je zo iemand vind.
Of die persoon die zelfmoord pleegt dan egoïstisch is vind ik lastig. Maar ik denk inderdaad dat zo iemand al veel te wanhopig is om daar aan te denken, die mensen denken zelfs vaak dat het voor hun omgeving beter is dat ze sterven.

Ik kan me wel voorstellen dat je in eerste instantie boosheid voelt als je door zo iemand belangrijke tentamens mist.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 4:01

Het lijkt me allemaal verschrikkelijk en lastig met elkaar te vergelijken, dat was wat ik bedoelde.

Edit: Als in: het is beter om maar een overdosis te nemen, want voor de mensen op de IC is het minder erg dan voor een machinist. Zo'n vergelijking zou ik zelf niet durven maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 4:03

Zoey schreef:
Cimic schreef:
Zoey schreef:
June schreef:
Stella_ schreef:Ja ik kan me deels er wel in vinden. Je trekt idd onnodig heel veel mensen bij je eigen zelfmoord daad. Om het trauma van de machinist niet te vergeten. Ik ben zelf van mening dat wanneer je echt niet meer wilt leven je het ook op een amdere manier kan doen zonder dat zoveel mensen erbij betrokken raken/ last van hebben.

Hoe dan? Als je een overdosis neemt, beland je waarschijnlijk ook wel op de IC, daar is het ook traumatiserend voor de mensen hoor.

Ik denk dat het wel iets minder traumatiserend is om op de IC (waar hoogstwaarschijnlijk de hele dag zwaargewonden etc. binnen worden gebracht) iemand als patiënt te hebben die een overdosis heeft genomen dan wanneer je als machinist ziet dat iemand voor je trein springt..

Maar hoe groot is de kans dat iemand die voor de trein spring er leven vanaf brengt? De SEH moet je trouwens niet zien als de zwaardewondenpost. Mensen met een hartaanval en niet zichtbare trauma worden net zo vaak binnengebracht misschien zelfs meer dan mensen die half uit elkaar liggen om het maar even lomp te zeggen. En als trauma hulp moet je sowieso nuchter nadenken zwaar gewond of niet. Als alle traumahulpen dichtklappen bij gewonden dan is het een zeer moeilijke baan voor ze. Al ben ik van meing dat je niet helemaal kunt afsluiten als een robot. Je blijft een persoon met gevoel. Dus ik weet niet of het minder traumatiserend is om iemand dood zien te gaan aan een hartaanval of een of zwaargewond binnenkomt.

Maar June heeft het erover dat het voor mensen op een IC traumatisch kan zijn om een patiënt te zien die wordt binnengebracht na een overdosis. En dat lijkt me minder traumatisch dan een machinist die iemand ziet springen.

Ik weet niet of je daar perse verschil in moet maken? Bedoel ja voor die machinist misschien meer omdat het voor hem verschikkelijk onverwachts komt. Maar ook iemand die erin getraind is kan het nog traumatisch zijn, je wilt iemand helpen, daar leer je voor maar uiteindelijk steft de patient in je armen? Is dat dan perse minder traumatisch? Of je er nu voor geleerd hebt of niet, je kan je gevoel niet zomaar uitschakelen anders zouden er alleen maar robots op de SEH werken. Dus ik zou persoonlijk niet zo snel roepen dat het voor iemand die in dat vakgebied werk minder traumatisch is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 4:04

June schreef:Het lijkt me allemaal verschrikkelijk en lastig met elkaar te vergelijken, dat was wat ik bedoelde.

Edit: Als in: het is beter om maar een overdosis te nemen, want voor de mensen op de IC is het minder erg dan voor een machinist. Zo'n vergelijking zou ik zelf niet durven maken.

Oh zo! Ja dan snap ik wat je bedoelt. Als je het zo stelt ben ik het helemaals met je eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 4:07

Oh god, krijgen we deze discussie nu weer? Het maakt niet uit hoe iemand zelfmoord pleegt, er is altijd iemand die er een trauma aan overhoudt doordat diegene de persoon vindt.

Mijn vader werd na 11 dagen pas dood gevonden. 11 dagen in een warme maart/april vorig jaar, in een auto. Denk je dat die agenten geen trauma hebben? Of ik en mijn familie, omdat we hem hebben gezien nog?

Maar egoistisch, nee. Ziek, ernstig psychisch lijden, ja.

Een trein is heel definitief, daarom wordt er vaak voor gekozen. Pillen hebben vaak niet het gewenste resultaat...

Maar goed. Sommige mensen zullen het nooit begrijpen....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Curious di 1 mei 2012 - 4:08

Ik ben wel van mening dat als het mogelijk is je zo min mogelijk mensen bij een zelfmoord betrekken moet. Maar kan me wel heel goed voorstellen dat mensen voor een trein springen. Het is een van de weinige manieren om 'simpel' zelfmoord te plegen en zeker te weten dat je dood bent.
Een overdosis nemen is namelijk zo makkelijk nog niet, je gaat niet zo gauw dood namelijk. Ook manieren als ophangen, polsen doorsnijden etc. leiden vaak niet tot de dood.
En als je ECHT zeker wil zijn van je dood...
Ik denk eerlijk gezegd dat er daarom zoveel mensen voor de trein springen, omdat dood gaan zo 'makkelijk' nog niet is. Ik ben dan ook voorstander van dat mensen mogen kiezen voor hun eigen levenseinde op een humane manier (maar dat is weer een hele andere discussie)! Dat zal een hoop ellende schelen.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 4:10

Ik heb er een hekel aan als mensen heel stellig zeggen dat zelfmoord egoïstisch is. Ik heb daar al een paar felle ruzies over gehad met mijn vriend. De persoon die dit doet doet dat niet zomaar, diegene is zo ver heen en heeft zo veel psychisch lijden, dat leven op dat moment gewoon geen optie meer is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 4:11

Zelda schreef:Ik heb er een hekel aan als mensen heel stellig zeggen dat zelfmoord egoïstisch is. Ik heb daar al een paar felle ruzies over gehad met mijn vriend. De persoon die dit doet doet dat niet zomaar, diegene is zo ver heen en heeft zo veel psychisch lijden, dat leven op dat moment gewoon geen optie meer is.

Eens. Ik kan daar ook heel boos om worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Curious di 1 mei 2012 - 4:12

Helemaal mee eens Zelda. Maar begrijp ook dat het voor sommige mensen een reactie is uit 'zelfbescherming' of dat ze gewoon niet kunnen voorstellen hoe het is om je zo slecht te voelen.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 4:13

Of omdat ze gewoon zin hebben om te zeiken....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 4:15

_Leaf_ schreef:Of omdat ze gewoon zin hebben om te zeiken....

Dat geloof ik niet per se, het is meer een gebrek aan empathie lijkt me.

Ik weet ook niet wat ik in dit topic doe trouwens. Ik heb een hele tijd geleden al besloten dat ik me er eigenlijk niet meer zo boos over wil maken. Mensen die het egoïstisch vinden, veranderen hun mening over het algemeen niet als ik uit probeer te leggen dat dat nergens op slaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Angela_1986 di 1 mei 2012 - 4:18

June schreef:
Stella_ schreef:Ja ik kan me deels er wel in vinden. Je trekt idd onnodig heel veel mensen bij je eigen zelfmoord daad. Om het trauma van de machinist niet te vergeten. Ik ben zelf van mening dat wanneer je echt niet meer wilt leven je het ook op een amdere manier kan doen zonder dat zoveel mensen erbij betrokken raken/ last van hebben.

Hoe dan? Als je een overdosis neemt, beland je waarschijnlijk ook wel op de IC, daar is het ook traumatiserend voor de mensen hoor.

Om nog maar niet te spreken over degene die je vindt...

Ik heb het topic nog niet verder dan deze reactie gelezen maar het eerste wat ik dacht toen ik de topictitel zag was 'Daar gaan we weerrr... Rolling Eyes ' Dit is gewoon een discussie waar je 't nooit over eens gaat worden; er zijn nou eenmaal mensen die het egoistisch vinden, er zijn mensen die er wat genuanceerder naar kunnen kijken...
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 4:18

June schreef:
_Leaf_ schreef:Of omdat ze gewoon zin hebben om te zeiken....

Dat geloof ik niet per se, het is meer een gebrek aan empathie lijkt me.

Ik weet ook niet wat ik in dit topic doe trouwens. Ik heb een hele tijd geleden al besloten dat ik me er eigenlijk niet meer zo boos over wil maken. Mensen die het egoïstisch vinden, veranderen hun mening over het algemeen niet als ik uit probeer te leggen dat dat nergens op slaat.

Ik vraag me ook af wat ik hier doe hoor, haha. Tegen beter weten in probeer ik dan toch weer begrip te kweken ofzo....ook omdat mijn vader meer was dan 'die man die zelfmoord pleegde'. Het blijft zo hangen, zijn keuze voor de dood. Ik ben het meisje wiens vader zelfmoord pleegde. Ik ben niet zielig, mijn papa is nu vrij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 4:20

Maar de vraag is toch ook niet of zelfmoord an sich egoistisch is, maar of voor een trein springen dat is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 4:20

Ik wilde niets aanwakkeren door dit topic te openen en zoals in de openingspost ook staat vind ik het zelf juist niet egoïstisch om voor een trein te springen, juist de personen die zeggen dat dit egoïstisch is, vind ik egoïstisch. Sorry als ik je voor het hoofd heb gestoten Leaf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 4:22

Oh nee hoor Zoey, zo bedoelde ik het niet! Ik weet uit eerdere topics dat hier ook mensen zitten die wel zo denken, daar doel ik meer op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Raven di 1 mei 2012 - 4:24

June schreef:
_Leaf_ schreef:Of omdat ze gewoon zin hebben om te zeiken....

Dat geloof ik niet per se, het is meer een gebrek aan empathie lijkt me.

Ik weet ook niet wat ik in dit topic doe trouwens. Ik heb een hele tijd geleden al besloten dat ik me er eigenlijk niet meer zo boos over wil maken. Mensen die het egoïstisch vinden, veranderen hun mening over het algemeen niet als ik uit probeer te leggen dat dat nergens op slaat.

Dat denk ik ook. Sommige mensen kunnen zich echt niet inleven. Daar kan ik ook erg pissig om worden. Maar ik heb me er bij neer gelegd.

Al vind ik dat voor een trein springen niet de beste manier van zelfdoding is. Andere mensen krijgen er idd erg veel last van. Ik ken iemand die zelfs lichaamsdelen langs het raam heeft zien vliegen. Lijkt me ook niet echt smakelijk.
Maar ik snap best dat mensen die het doen helemaal niet meer helder kunnen nadenken en dat het meestal een wanhoopsdaad is.

Een ex van mij had een vriend en die heeft heel bewust al zijn persoonlijke spullen naast de rails gelegd zodat ze terug gevonden zouden worden en dat iedereen ook wist dat hij het was. Dan spring je bewust voor een trein en heb je er echt over nagedacht.
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Angela_1986 di 1 mei 2012 - 4:25

_Leaf_ schreef:
June schreef:
_Leaf_ schreef:Of omdat ze gewoon zin hebben om te zeiken....

Dat geloof ik niet per se, het is meer een gebrek aan empathie lijkt me.

Ik weet ook niet wat ik in dit topic doe trouwens. Ik heb een hele tijd geleden al besloten dat ik me er eigenlijk niet meer zo boos over wil maken. Mensen die het egoïstisch vinden, veranderen hun mening over het algemeen niet als ik uit probeer te leggen dat dat nergens op slaat.

Ik vraag me ook af wat ik hier doe hoor, haha. Tegen beter weten in probeer ik dan toch weer begrip te kweken ofzo....ook omdat mijn vader meer was dan 'die man die zelfmoord pleegde'. Het blijft zo hangen, zijn keuze voor de dood. Ik ben het meisje wiens vader zelfmoord pleegde. Ik ben niet zielig, mijn papa is nu vrij.

Ik wist bij voorbaat ook al dat ik dit hele topic niet had moeten openen want het raakt met tóch iedere keer weer... En ik kan hier ook zó boos van worden, boos en verdrietig.
Leaf, bedoel je dat je begrip wilt kweken bij de mensen die dat nu niet lijken te hebben? Dat hoop ik namelijk steeds te bereiken, dat mensen inzien dat het géén egoistische daad is, dat het verschrikkelijk is dat je zó zwaar psychisch lijdt dat je je geen andere uitweg kunt bedenken. Er wordt zo vaak gezegd 'Kan me niet voorstellen dat je dat doet!', nou en dát is nou precies het punt; je kunt het je met geen mogelijkheid voorstellen dus moet je nagaan hoever je heen moet zijn als je het je wél voor kunt stellen. Dan ben je écht wel ernstig in de war, als je niet meer nadenkt over de gevolgen, over het feit dat je iemand traumatiseert, dat je je geliefde met een hoop verdriet achterlaat. Wees blij dat je je dat niet kunt voorstellen!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 4:25

_Leaf_ schreef:Oh god, krijgen we deze discussie nu weer? Het maakt niet uit hoe iemand zelfmoord pleegt, er is altijd iemand die er een trauma aan overhoudt doordat diegene de persoon vindt.

Mijn vader werd na 11 dagen pas dood gevonden. 11 dagen in een warme maart/april vorig jaar, in een auto. Denk je dat die agenten geen trauma hebben? Of ik en mijn familie, omdat we hem hebben gezien nog?

Maar egoistisch, nee. Ziek, ernstig psychisch lijden, ja.

Een trein is heel definitief, daarom wordt er vaak voor gekozen. Pillen hebben vaak niet het gewenste resultaat...

Maar goed. Sommige mensen zullen het nooit begrijpen....



Ja, dat was mijn eerste reactie ook (weer deze discussie). En mee eens; als je voor een trein kiest ben je misschien nog wel het 'verst heen' voor zover er gradaties zijn. De trein wordt vaak gekozen omdat dat niet mis kan gaan. En nee, zelfmoord is nooit leuk voor de mensen die er op wat voor manier dan ook mee te maken hebben. Maar egoïstisch vind ik het absoluut niet. In ieder geval niet meer egoïstisch dan te zeggen: 'ja, had diegene het niet op een andere manier kunnen doen want nou mis ik een tentamen'. Ik vind het hard en bot om dat te zeggen over mensen die zelfmoord hebben gepleegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 4:28

Angela_1986 schreef:
_Leaf_ schreef:
June schreef:
_Leaf_ schreef:Of omdat ze gewoon zin hebben om te zeiken....

Dat geloof ik niet per se, het is meer een gebrek aan empathie lijkt me.

Ik weet ook niet wat ik in dit topic doe trouwens. Ik heb een hele tijd geleden al besloten dat ik me er eigenlijk niet meer zo boos over wil maken. Mensen die het egoïstisch vinden, veranderen hun mening over het algemeen niet als ik uit probeer te leggen dat dat nergens op slaat.

Ik vraag me ook af wat ik hier doe hoor, haha. Tegen beter weten in probeer ik dan toch weer begrip te kweken ofzo....ook omdat mijn vader meer was dan 'die man die zelfmoord pleegde'. Het blijft zo hangen, zijn keuze voor de dood. Ik ben het meisje wiens vader zelfmoord pleegde. Ik ben niet zielig, mijn papa is nu vrij.

Precies wat jij bedoelt idd..

Ik wist bij voorbaat ook al dat ik dit hele topic niet had moeten openen want het raakt met tóch iedere keer weer... En ik kan hier ook zó boos van worden, boos en verdrietig.
Leaf, bedoel je dat je begrip wilt kweken bij de mensen die dat nu niet lijken te hebben? Dat hoop ik namelijk steeds te bereiken, dat mensen inzien dat het géén egoistische daad is, dat het verschrikkelijk is dat je zó zwaar psychisch lijdt dat je je geen andere uitweg kunt bedenken. Er wordt zo vaak gezegd 'Kan me niet voorstellen dat je dat doet!', nou en dát is nou precies het punt; je kunt het je met geen mogelijkheid voorstellen dus moet je nagaan hoever je heen moet zijn als je het je wél voor kunt stellen. Dan ben je écht wel ernstig in de war, als je niet meer nadenkt over de gevolgen, over het feit dat je iemand traumatiseert, dat je je geliefde met een hoop verdriet achterlaat. Wees blij dat je je dat niet kunt voorstellen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 4:30

Quote is te lang voor de ipad inmiddels. Maar idd, precies wat jij bedoelt Angela.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 2 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum