Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de trein springen egoïstisch?

+24
Bazinga
Bolleke
Toet
Roza
Gympie
Caribbeanlover
Dani
Monte
Arwyn
Paper Crown
Blond
SarahKey
SuperGrover
MissD
Truttebol
Raven
Angela_1986
Curious
mosio
Phileine
SleepingBeauty
Susan
Rush
Stuiterbal
28 plaatsers

Pagina 6 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 6:12

Ik heb alleen pagina 1 gelezen, dus misschien mosterd na de maaltijd.

Ja ik vind het egoïstisch. Niet omdat mensen vertraging hebben met de trein (come on) maar omdat de machinist getraumatiseerd kan worden. Ik werk bij Pr.or.ail en ik weet dat er een hele hoop machinisten zijn die zeer getraumatiseerd zijn. En ze hebben vaak niet 1 maar wel 10 mensen voor hun trein gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 6:15

Rush schreef:
Razz_ schreef:
Maar die mensen die op de IC werken hebben voor dat vak gekozen en hebben nog wel met ergere dingen te maken
Zou je dat inmiddels bij een machinist ook niet kunnen zeggen? Het is een redelijk populaire manier van zelfmoord plegen, om het maar even plat te zeggen. Je weet dat de mogelijkheid verhoogd is, zeg maar.

En toch wil men zich er niet bij neerleggen. Het is niet de bedoeling dat mensen voor een trein gaan springen, daar is een trein niet voor bedoeld. Vind de vergeleiking met werken op een IC en rijden op een trein niet juist.

Er worden hele scenario's gemaakt om te proberen te voorkomen dat mensen zich voor een trein werpen. Er is een spoor in Nederland waar het zeer regelmatig gebeurt, echt een aantal keer per jaar. Dit spoor proberen ze zo te maken dat het zelfmoord plegen moeilijker gemaakt wordt. Het ligt vlakbij een woonwijk, en als je een hand of een vinger voor je tuindeur vindt (true story) zit je daar echt niet op te wachten.


Laatst aangepast door Carrie op di 1 mei 2012 - 6:23; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 6:15

Carrie schreef:Ik heb alleen pagina 1 gelezen, dus misschien mosterd na de maaltijd.

Ja ik vind het egoïstisch. Niet omdat mensen vertraging hebben met de trein (come on) maar omdat de machinist getraumatiseerd kan worden. Ik werk bij Pr.or.ail en ik weet dat er een hele hoop machinisten zijn die zeer getraumatiseerd zijn. En ze hebben vaak niet 1 maar wel 10 mensen voor hun trein gehad.
Maar is dat niet het risico van het vak? Ik vind niet dat niet per sé egoïstisch van de mensen die zelfmoord plegen hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Angela_1986 di 1 mei 2012 - 6:15

Youandi schreef:
Angela_1986 schreef:
Youandi schreef:Is het niet juist gezond als je je niet kunt voorstellen dat iemand zelfmoord pleegt?

Ik kan het me zelf absoluut niet voorstellen, maar ik WEET wel dat mensen zo wanhopig kunnen zijn, dat het hun laatste uitweg is en ik zie het dus NIET als een daad van egoïsme.

Dat is inderdaad gezond en heel erg fijn! Maar accepteer dan inderdaad dat er mensen zijn die zó ver heen zijn dat ze dit als enige uitweg zien...

Uhm, maar ik accepteer dat ook. Dat zeg ik.

Ik begrijp je 'woede' Angela. Het lijkt me ontzettend onmachtig voelen en het lijkt me heel naar je continue te moeten verdedigen tegenover de keuze van je dierbare.. Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 699888

Ik wilde hier eigenlijk niet meer reageren maar dit wil ik nog even 'rechtzetten' want ik begreep dat je dat zei! Mijn reactie was dus niet 'tegen' jou bedoelt maar meer als bevestiging van dat, dat is wat ik bedoelde te zeggen smile
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 6:18

Eens met Carrie.


Ik kan best inzien dat er mensen zijn die zo ongelukkig zijn dat ze uit het leven willen stappen. En ik snap ook dat ze zo ver heen zijn dat het ze niet kan schelen wie ze daarmee 'opschepen'. Dus kan ik ook snappen waarom men dat als egoïstisch kan zien.

Het is misschien een naar woord, egoïsme, maar het is niet onbegrijpelijk. Iedereen is wel eens egoïstisch, alleen raak je daar meestal niet zoveel mensen mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 6:18

Angela_1986 schreef:
Youandi schreef:
Angela_1986 schreef:
Youandi schreef:Is het niet juist gezond als je je niet kunt voorstellen dat iemand zelfmoord pleegt?

Ik kan het me zelf absoluut niet voorstellen, maar ik WEET wel dat mensen zo wanhopig kunnen zijn, dat het hun laatste uitweg is en ik zie het dus NIET als een daad van egoïsme.

Dat is inderdaad gezond en heel erg fijn! Maar accepteer dan inderdaad dat er mensen zijn die zó ver heen zijn dat ze dit als enige uitweg zien...

Uhm, maar ik accepteer dat ook. Dat zeg ik.

Ik begrijp je 'woede' Angela. Het lijkt me ontzettend onmachtig voelen en het lijkt me heel naar je continue te moeten verdedigen tegenover de keuze van je dierbare.. Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 699888

Ik wilde hier eigenlijk niet meer reageren maar dit wil ik nog even 'rechtzetten' want ik begreep dat je dat zei! Mijn reactie was dus niet 'tegen' jou bedoelt maar meer als bevestiging van dat, dat is wat ik bedoelde te zeggen Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 561177

Oh, gelukkig smile Bedankt dat je nog even reageert smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 6:22

Ik vraag me af in hoeverre je van egoïstisch kunt spreken. Ik bedoel, zo iemand denkt toch ook niet meer met zijn volle verstand naar mijn idee. Wel vind ik het vreselijk voor de machinist maar dan nog... Ik kan het niet egoïstisch noemen. Zo iemand weet ook niet meer wat ie moet doen lijkt mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 6:22

Zelda schreef:
Carrie schreef:Ik heb alleen pagina 1 gelezen, dus misschien mosterd na de maaltijd.

Ja ik vind het egoïstisch. Niet omdat mensen vertraging hebben met de trein (come on) maar omdat de machinist getraumatiseerd kan worden. Ik werk bij Pr.or.ail en ik weet dat er een hele hoop machinisten zijn die zeer getraumatiseerd zijn. En ze hebben vaak niet 1 maar wel 10 mensen voor hun trein gehad.
Maar is dat niet het risico van het vak? Ik vind niet dat niet per sé egoïstisch van de mensen die zelfmoord plegen hoor.

Ik wel. Niet alleen ivm de machinisten, maar ook de omwonenden, en wellicht mensen die er omheen staan.

En ja, dat is het risico van het vak. Maar men zit er echt, echt niet op te wachten. Je zou eens moeten weten hoe erg ze er mee bezig zijn op mijn bedrijf om dat soort dingen te willen voorkomen. Er zijn veel mensen die het niet meer trekken, de zoveelste persoon voor hun trein te krijgen. Mensen die in de ziektewet zitten, omdat ze de 10e persoon die zichzelf doodde niet meer aankonden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 6:23

Vreselijk Carrie, dat is toch ook niet menselijk om mee te moeten maken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Angela_1986 di 1 mei 2012 - 6:32

Youandi schreef:
Angela_1986 schreef:
Youandi schreef:
Angela_1986 schreef:
Youandi schreef:Is het niet juist gezond als je je niet kunt voorstellen dat iemand zelfmoord pleegt?

Ik kan het me zelf absoluut niet voorstellen, maar ik WEET wel dat mensen zo wanhopig kunnen zijn, dat het hun laatste uitweg is en ik zie het dus NIET als een daad van egoïsme.

Dat is inderdaad gezond en heel erg fijn! Maar accepteer dan inderdaad dat er mensen zijn die zó ver heen zijn dat ze dit als enige uitweg zien...

Uhm, maar ik accepteer dat ook. Dat zeg ik.

Ik begrijp je 'woede' Angela. Het lijkt me ontzettend onmachtig voelen en het lijkt me heel naar je continue te moeten verdedigen tegenover de keuze van je dierbare.. Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 699888

Ik wilde hier eigenlijk niet meer reageren maar dit wil ik nog even 'rechtzetten' want ik begreep dat je dat zei! Mijn reactie was dus niet 'tegen' jou bedoelt maar meer als bevestiging van dat, dat is wat ik bedoelde te zeggen Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 561177

Oh, gelukkig smile Bedankt dat je nog even reageert smile

Graag gedaan, want ik was juist blij met jouw reactie! smile
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 6:36

Zusje schreef:Vreselijk Carrie, dat is toch ook niet menselijk om mee te moeten maken...

Nee, zeker niet. Daarom vind ik de vergelijking met de IC echt niet op gaan. Als IC'er zit je er ook niet op te wachten, nee zeker niet. Maar het is een heel andere beroepsvorm, je hebt vaak te maken met zieke en gewonde mensen.

Dit zijn 'simpele' machinisten (ik bedoel niet dat ze minder zijn dan jij en ik, of dom maar ik weet niet hoe ik het moet omschrijven anders, hoop dat het goed wordt opgevat) die gewoon op een trein reiden, en er totaal niet mee om kunnen gaan. Ze krijgen hier wel cursussen voor, maar echt, de meesten trekken het niet. Je verwacht het toch niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 6:39

Oh dat vind ik ook geen vergelijking. Ik bedoel, als je op de IC werkt dan is het je beroep dit soort mensen te willen redden. Als machinist zou je hier niet mee om horen te gaan. Dat het gebeurd wil niet zeggen dat het dan maar iets is waar ze zich bij neer moeten leggen. Het is goed dat ze er mee bezig zijn hier iets tegen te willen ondernemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Paper Crown di 1 mei 2012 - 6:44

Eens met Carrie. Als je op de IC werkt weet je dat mensen kunnen komen te overlijden, maar dat is niet jouw schuld. Je doet je best om een persoon te redden maar als dat niet lukt dan heb jij er alles aangedaan.

Anders is een machinist, man staat gewoon op om naar zijn werk te gaan maar 's avonds heeft hij iemand 'doodgereden'. Zie daar maar mee om te gaan.. niet dat een persoon die geen uitweg meer ziet daar naar 'kijkt' maar ik als onzijdig persoon vind dat egoistisch,ja!

Dit is totaal niet te vergelijken maar toen ik net mijn rijbewijs had heb ik een konijntje doodgereden, heb me serieus een week lang rot gevoeld. Ik kon er niets aan doen, maar je maakt iets levends dood.. nog steeds als ik daar rijd voel ik me 'schuldig' en ben ik extra alert op beesten. Laat staan als je een mens doodrijdt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Arwyn di 1 mei 2012 - 6:50

Ik heb een keer in een trein gezeten waar iemand voor gesprongen is.
Het was een recht spoor en gewoon overdag, de machinist zag die persoon ruim een halve minuut van tevoren al staan en heeft ook die hele tijd getoeterd en geremd, er was niks meer aan te doen.
Ik zat voor in de trein en je voelde gewoon hoe de trein over die persoon heen reed, vreselijk. Ik voelde me daarna zo rot, dat ik weer naar huis ben gegaan en niet meer naar college. Ik heb er verder niks van gezien en voelde me al zo rot, kan me niet voorstellen hoe erg die machinist het wel niet moet vinden.

Iemand die zelfmoord pleegt egoïstisch noemen vind ik wat ver gaan, maar ik vind het wel heel erg wat ze in dit in geval een machinist aan doen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Angela_1986 di 1 mei 2012 - 6:54

Mogen het duidelijk zijn dat ik het ook oprecht afschuwelijk vindt voor de machinisten! Net zoals voor alle andere 'vinders'! Ik weet uit ervaring hoe verschrikkelijk dat is... Moet er niet aan denken om dat meerdere keren mee te maken.

Het staat voor mij echter los van de daad zelf zeg maar. En wat je ook doet, er is gewoonweg altijd iemand die je vindt en die daar getraumatiseerd door kan raken dus dat maakt voor mij de ene manier niet egoistischer dan de andere.

Het zou héél erg fijn zijn als deze discussie niet meer nodig zou hoeven zijn en er een soort euthanasie-wet komt voor mensen die psychisch ernstig/ongeneeslijk lijden. En ja, ik realiseer me ook dat, dat een ontzettend lastige kwestie is...!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Monte di 1 mei 2012 - 7:00

Ik ben het eens met carrie en nog een aantal hier dat ik voor de trein springen egoïstisch vind. Er zijn vele mensen die daar een trauma van houden en dat terwijl het ook op een andere manier kan(als je dan toch zo wanhopig bent). En ik ben het ook met chance eens dat ik geïrriteerd raakt als er iemand voor de trein springt. Natuurlijk is het verschrikkelijk dat iemand zo wanhopig is dat hij zijn leven wil beëindigen(en dan ook nog op zo'n afschuwelijke manier), maar dat neemt niet weg dat vele mensen er ''last'' van ondervinden. Dus wat dat betreft vind ik voor de trein springen zeer zeker egoïstisch(ik moet er niet aan denk machinist of hulpverlener te zijn die dat moet zien en schoonmaken)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 7:16

Carrie, Zusje en CKC, zoals jullie die IC/machinist vergelijking uitleggen bedoelde ik het ook eerder in dit topic.. Alleen ik was nie zo duidelijk als jullie. Maar het ging mij er inderdaad om dat je als machinist niet weet hoe je hiermee om moet gaan terwijl je als arts/zuster etc. Training daarvoor krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Dani di 1 mei 2012 - 7:20

Eens met Carrie en CKC. Ik vind het egoïstisch om voor de trein te springen. Behalve dat het een overleden persoon is, is de persoon gewoon volledig verminkt.. Dat wil je volgens mij echt niet meemaken. Respect voor machinisten die na 1x, 2x en zelf nog meerdere keren toch nog aan het werk kunnen. Volgens mij zou ik na 1x al niet meer normaal kunnen functioneren.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Dani di 1 mei 2012 - 7:21

Ohh en dat mensen het vervelend vinden dat er vertraging is, dat vind ik eigenlijk wel logisch. Het is gewoon lastig en vervelend op dat moment en degene die het veroorzaakt heeft staat te ver van je af om daar op dat moment over na te denken. Jij wil gewoon op tijd zijn voor werk/school/afspraak. Wat dat betreft leven we nou eenmaal in een ikke ikke cultuur.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 7:29

Dani schreef:Ohh en dat mensen het vervelend vinden dat er vertraging is, dat vind ik eigenlijk wel logisch. Het is gewoon lastig en vervelend op dat moment en degene die het veroorzaakt heeft staat te ver van je af om daar op dat moment over na te denken. Jij wil gewoon op tijd zijn voor werk/school/afspraak. Wat dat betreft leven we sommige mensen nou eenmaal in een ikke ikke cultuur.

Ik kan me zó niet in jouw post vinden. Ik mag toch hopen dat er ook mensen zijn die verder kijken dan hun eigen hachje.

Bah.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 7:32

Dani schreef:Ohh en dat mensen het vervelend vinden dat er vertraging is, dat vind ik eigenlijk wel logisch. Het is gewoon lastig en vervelend op dat moment en degene die het veroorzaakt heeft staat te ver van je af om daar op dat moment over na te denken. Jij wil gewoon op tijd zijn voor werk/school/afspraak. Wat dat betreft leven we nou eenmaal in een ikke ikke cultuur.

Over egoistisch gesproken Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Dani di 1 mei 2012 - 7:40

Minneke schreef:
Dani schreef:Ohh en dat mensen het vervelend vinden dat er vertraging is, dat vind ik eigenlijk wel logisch. Het is gewoon lastig en vervelend op dat moment en degene die het veroorzaakt heeft staat te ver van je af om daar op dat moment over na te denken. Jij wil gewoon op tijd zijn voor werk/school/afspraak. Wat dat betreft leven we sommige mensen nou eenmaal in een ikke ikke cultuur.

Ik kan me zó niet in jouw post vinden. Ik mag toch hopen dat er ook mensen zijn die verder kijken dan hun eigen hachje.

Bah.

Dat zegt toch helemaal niet dat ik zo denk??? Er zijn genoeg mensen die zich niet kunnen inleven in iemand die ver weg van ze staat. Zij hebben vertraging en zij vinden dat vervelend en de veroorzaker heeft daar schuld aan. Dat is de redenatie.

En wat nou bah? Iemand die anders denkt is per definitie bah?


Laatst aangepast door Dani op di 1 mei 2012 - 7:46; in totaal 2 keer bewerkt
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 7:42

Dani schreef:Ohh en dat mensen het vervelend vinden dat er vertraging is, dat vind ik eigenlijk wel logisch. Het is gewoon lastig en vervelend op dat moment en degene die het veroorzaakt heeft staat te ver van je af om daar op dat moment over na te denken. Jij wil gewoon op tijd zijn voor werk/school/afspraak. Wat dat betreft leven we nou eenmaal in een ikke ikke cultuur.

En dat er mensen zijn die op tijd moeten zijn voor werk/school/afspraak die NIET geïrriteerd reageren, maar juist heel geschokt en verdrietig? Die begrijp jij dan niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Dani di 1 mei 2012 - 7:43

Youandi schreef:
Dani schreef:Ohh en dat mensen het vervelend vinden dat er vertraging is, dat vind ik eigenlijk wel logisch. Het is gewoon lastig en vervelend op dat moment en degene die het veroorzaakt heeft staat te ver van je af om daar op dat moment over na te denken. Jij wil gewoon op tijd zijn voor werk/school/afspraak. Wat dat betreft leven we nou eenmaal in een ikke ikke cultuur.

En dat er mensen zijn die op tijd moeten zijn voor werk/school/afspraak die NIET geïrriteerd reageren, maar juist heel geschokt en verdrietig? Die begrijp jij dan niet?

Nogmaals ik denk niet zo, dat zeg ik toch nergens. Maar ik denk dat er wel veel mensen zijn die op deze manier denken. Ik zou namelijk ook geschokt en verdrietig zijn.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Monte di 1 mei 2012 - 7:45

Youandi schreef:
Dani schreef:Ohh en dat mensen het vervelend vinden dat er vertraging is, dat vind ik eigenlijk wel logisch. Het is gewoon lastig en vervelend op dat moment en degene die het veroorzaakt heeft staat te ver van je af om daar op dat moment over na te denken. Jij wil gewoon op tijd zijn voor werk/school/afspraak. Wat dat betreft leven we nou eenmaal in een ikke ikke cultuur.

En dat er mensen zijn die op tijd moeten zijn voor werk/school/afspraak die NIET geïrriteerd reageren, maar juist heel geschokt en verdrietig? Die begrijp jij dan niet?
Dat zegt ze toch helemaal niet. Ik ben het trouwens wel eens met het stukje van Dani en ik durf zelfs te zeggen dat ik behoorlijk geïrriteerd zou zijn. Als ik een belangrijke afspraak heb en deze niet kan doorgaan doordat iemand voor de trein springt dan ben ik echt niet blij. En ja het is verschrikkelijk voor de persoon die zo wanhopig is en voor de familie, maar mag ik daarom niet meer geïrriteerd zijn? Dat vind ik ook weer raar.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 6 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum