Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

+14
Bazinga
Slakje
PapillonRose
Supertalentje
Emmayes
RYW
MADDIE
SarahKey
Fearie
Dora
Roodkapje
Twellie
Susan
Vanilla Queen
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Vanilla Queen za 31 maa 2012 - 10:16

Ik had het er pas geleden met vriendinnen over dat ik ontzettend graag (een) kind(deren) wil.
Het eerste wat ze zeiden was: "haha ja maar eerst een man vinden hè!" Cry
Deze opmerking stak mij best wel, ik wil uiteindelijk best heel graag een huisje-boompje-beestje-gezin maar om nou de mannen in mijn leven te rangschikken op daddy-to-be.. pfft. Maar ook, de mannen die mij wel interessant vinden, vinden mij leuk om de seks en niet om mij (en andersom ook zo eigenlijk hmm, ik ben denk gewoon (nog) geen relatie-materiaal).
Ik zei ook dat ik fysiek helemaal geen man nodig heb om toch zwanger te kunnen raken,
en dat ik deze optie zeker wel voor ogen zag zodra mijn biologische klok zwaar begint te tikken.
En dat die prins op het witte paard ook wel voorbij kan hobbelen terwijl ik ondertussen al moeder ben.
Meteen was ik egoïstisch want een kind heeft nou eenmaal een vader nodig en of ik wel helemaal goed bij mijn verstand was om deze optie te overdenken.
Sjah, mijn vriendinnen hebben allemaal (schijnbaar) de perfecte partner gevonden (of iemand die ze goed genoeg vinden) waarvan ze kindjes hebben of kindjes willen hebben en ik niet, maar de wens is er wel.
Je kan het krijgen van kinderen op verschillende manieren egoïstisch vinden, maar die van mij was toch wel het meest egoïstische hoor. laughcry

Ben benieuwd naar jouw mening. ?
De een keuze om een Bam-Mam te zijn, vind jij het egoïstisch?
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Susan za 31 maa 2012 - 10:18

Ik vind dat niet egoïstisch. Ik vind het ook niet aan je vriendinnen om zo'n keuze te veroordelen. Ik neem tenminste aan dat dit een keuze is waar je goed over nadenkt, ik vind dat zij wel erg veel inspraak denken te hebben door daar zo op te reageren. Jij hebt je toch ook nergens mee bemoeid toen zij met hun partners besloten voor een kind te gaan, waarom denken zij dat zij dat recht nu andersom wel hebben?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 10:19

kinderen krijgen is sowieso egoïstisch. Mensen willen kinderen omdat het hún leuk lijkt, niet omdat het zo leuk is voor het kindje om op de wereld gezet te worden. Ik zie niet in waarom BAM zijn egoïstischer is dan samen een kindje krijgen. Ik zou het wel verstandig vinden als je zorgt dat je een breed netwerk om je heen hebt die je kan helpen en ondersteunen, want ik denk wel dat alleen een kind opvoeden erg zwaar is (BAM, gescheiden of door andere redenen). BAM zijn is een bewuste keuze al voor je aan kinderen begint, scheiden of weduwe worden niet, dus je hebt dan de kans om alles goed op orde te brengen voor je eraan begint en dát vind ik wel een voorwaarde om BAM te worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Twellie za 31 maa 2012 - 10:19

Nee, vind ik niet. Als ik geen partner had gehad, was ik daar ook voor gegaan. Ik kan trouwens ook geen reden bedenken waarom het egoistisch zou zijn, waarom is het dan dan volgens je vriendinnen?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 10:19

Nee hoor. Zou niet weten waarom.

En als je het toch zo moet stellen, dan is elke ouder egoïstisch. We willen toch allemaal kinderen om het eigenbelang?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 10:21

Ik zou het zelf echt niet willen denk ik (omdat ik een kind in eerste instantie graag twee ouders gun en ook omdat het me ontzettend zwaar lijkt in m'n eentje), maar als een vriendin het wil haar gewoon steunen. Stomme reactie van je vriendinnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Roodkapje za 31 maa 2012 - 10:39

@freakielief: ook 2 ouders kunnen uit elkaar gaan, ook al heel jong in het leven van een kind... ook in die stellen bij haar vriendinnen, dan staan ze er toch ook vaak "alleen" voor... ? Ik begrijp je standpunt opzich wel, alleen is heel zwaar weet ik uit ervaring, maar met 2 echt niet altijd beter denk ik.

@VQ: Ik vind het helemaal niet egoistisch, niet egoistischer als mijn keuze voor een kindje incl. partner. Mijn best vriendinnetje is nu 28 jaar en alleenstaand na een relatie van bijna 6 jaar. In hem dacht ze alles te hebben gevonden tot hij plots zonder enige aankondiging of aanwijzig er een punt achter zette. Ze is druk aan het studeren, werken en gaat niet veel uit . Een nieuwe man is niet makkelijk te ontmoeten op dit moment. Ze zegt ook dat als ze geen man vindt voor haar 32e ook stappen gaat ondernemen voor BAM. Moeder wil ze sowieso worden, die wens is heel sterk. Die man komt wel, of niet... de wens voor een kindje is groter... Ik sta volledig achter haar en weet zeker dat ze het aan kan. Ik hoop natuurlijk dat ze gewoon een leuke man vindt want samen bepaalde dingen delen vind ik echt heel fijn van een relatie.. maar ze moet niet op potentiele vaderjacht... dat weet ze zelf ook.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je vriendinnen je niet zouden steunen in deze keuze ook al hebben zij het anders gedaan en denken ze er misschien anders over...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Dora za 31 maa 2012 - 10:44

Vanilla Queen schreef:Ik had het er pas geleden met vriendinnen over dat ik ontzettend graag (een) kind(deren) wil.
Het eerste wat ze zeiden was: "haha ja maar eerst een man vinden hè!" Cry
Deze opmerking stak mij best wel, ik wil uiteindelijk best heel graag een huisje-boompje-beestje-gezin maar om nou de mannen in mijn leven te rangschikken op daddy-to-be.. pfft. Maar ook, de mannen die mij wel interessant vinden, vinden mij leuk om de seks en niet om mij (en andersom ook zo eigenlijk hmm, ik ben denk gewoon (nog) geen relatie-materiaal).
Ik zei ook dat ik fysiek helemaal geen man nodig heb om toch zwanger te kunnen raken,
en dat ik deze optie zeker wel voor ogen zag zodra mijn biologische klok zwaar begint te tikken.
En dat die prins op het witte paard ook wel voorbij kan hobbelen terwijl ik ondertussen al moeder ben.
Meteen was ik egoïstisch want een kind heeft nou eenmaal een vader nodig en of ik wel helemaal goed bij mijn verstand was om deze optie te overdenken.
Sjah, mijn vriendinnen hebben allemaal (schijnbaar) de perfecte partner gevonden (of iemand die ze goed genoeg vinden) waarvan ze kindjes hebben of kindjes willen hebben en ik niet, maar de wens is er wel.
Je kan het krijgen van kinderen op verschillende manieren egoïstisch vinden, maar die van mij was toch wel het meest egoïstische hoor. laughcry

Ben benieuwd naar jouw mening. ?
De een keuze om een Bam-Mam te zijn, vind jij het egoïstisch?

Ai, dat vind ik toch zo een foute opmerking.
Onze 2 meiden hebben geen vader, maar groeien wel op in een zeer liefdevolle omgeving, met 2 mama's die ontzettend veel van ze houden.
En eens met Jolicios en Rejoy: je kiest al voor kinderen uit eigen belang, dus waarom niet in je 1tje?
Dus nee, ik vind dat niet egoïstisch
En stel; je hebt het helemaal voor elkaar, huisje boompje beestje kindje(s) en man/vriend en de laatste besluit weg te gaan en al het contact te verbreken. Dan sta je er toch ook alleen voor? Dan hebben de kindjes ook geen papa, je hoort/leest/ziet het vaak genoeg.

You go for it girl!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Vanilla Queen za 31 maa 2012 - 10:46

Ik vond de reacties ook niet leuk. Maar ik denk dat zij het op deze manier zien omdat ik "de eeuwige vrijgezel" ben en "langleve-de-lol" doe en dat zij die combinatie niet kunnen vatten; ik en verantwoordelijk zijn. Ik ken mijn vriendinnen al vanaf mijn 14e, ik was altijd de rebel en de gek die je terug vond boven in een boem "Joehoe!" roepend, terwijl zij uitgingen om dé leuke jongen te vinden. Ach het is ze allemaal gelukt, en die gek die met mij in een boom klimt met een klein mensje in ons armen is er nog steeds niet (dit bedoel ik niet letterlijk he). Ik heb nu gewoon zo iets, ik kan doen waar ik zin in heb omdat ik de verantwoordelijkheid nog niet heb, maar die verantwoordelijkheid wil ik wel graag. Ik kan een kindje in mijn armen hebben, zo overstelpt worden door liefde en vreugde dat ik het jammer vind dat ik nog steeds geen kindjes heb. En nee, ik leef niet op een roze wolk. Ik neem regelmatig een rol behang mee naar mijn werk om te vertellen dat ik ze erachter ga plakken als ze zo vervelend blijven doen laughcry En zelf was ik niet het leukste kind van de wereld.

Al wil ik pas over 2 jaar beginnen met een kind proberen te krijgen (klinkt lekker plastisch in deze context). Ben ondertussen wel aan het kijken wat er allemaal bij komt kijken als ik tegen die tijd nog niet een eventuele man heb. Kindtoeslag, kinderopvangtoeslag, etc maar ik ben ook aan het informeren over alle kosten en al de bijbehorende dingen. Toevallig heb ik het er vandaag met mijn ouders over gehad. We hebben het er ook al over gehad dat ik hun een vergoeding geef voor het opvangen etc. Het was wel echt een gesprek met tranen. Zij wilden mij in dit gesprek liever zien samen met een man. Maar ja, die heb ik nu gewoon niet en ik wil wel voorbereid zijn ook al kan er nog zoveel gebeuren in 2 jaar tijd.

Aan de ene kant is het moeilijk, maar aan de andere kant weet ik wel precies wat ik wil..
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Roodkapje za 31 maa 2012 - 10:55

Teigertje schreef:
Vanilla Queen schreef:Ik had het er pas geleden met vriendinnen over dat ik ontzettend graag (een) kind(deren) wil.
Het eerste wat ze zeiden was: "haha ja maar eerst een man vinden hè!" Cry
Deze opmerking stak mij best wel, ik wil uiteindelijk best heel graag een huisje-boompje-beestje-gezin maar om nou de mannen in mijn leven te rangschikken op daddy-to-be.. pfft. Maar ook, de mannen die mij wel interessant vinden, vinden mij leuk om de seks en niet om mij (en andersom ook zo eigenlijk hmm, ik ben denk gewoon (nog) geen relatie-materiaal).
Ik zei ook dat ik fysiek helemaal geen man nodig heb om toch zwanger te kunnen raken,
en dat ik deze optie zeker wel voor ogen zag zodra mijn biologische klok zwaar begint te tikken.
En dat die prins op het witte paard ook wel voorbij kan hobbelen terwijl ik ondertussen al moeder ben.
Meteen was ik egoïstisch want een kind heeft nou eenmaal een vader nodig en of ik wel helemaal goed bij mijn verstand was om deze optie te overdenken.
Sjah, mijn vriendinnen hebben allemaal (schijnbaar) de perfecte partner gevonden (of iemand die ze goed genoeg vinden) waarvan ze kindjes hebben of kindjes willen hebben en ik niet, maar de wens is er wel.
Je kan het krijgen van kinderen op verschillende manieren egoïstisch vinden, maar die van mij was toch wel het meest egoïstische hoor. laughcry

Ben benieuwd naar jouw mening. ?
De een keuze om een Bam-Mam te zijn, vind jij het egoïstisch?

Ai, dat vind ik toch zo een foute opmerking.
Onze 2 meiden hebben geen vader, maar groeien wel op in een zeer liefdevolle omgeving, met 2 mama's die ontzettend veel van ze houden.
En eens met Jolicios en Rejoy: je kiest al voor kinderen uit eigen belang, dus waarom niet in je 1tje?
Dus nee, ik vind dat niet egoïstisch
En stel; je hebt het helemaal voor elkaar, huisje boompje beestje kindje(s) en man/vriend en de laatste besluit weg te gaan en al het contact te verbreken. Dan sta je er toch ook alleen voor? Dan hebben de kindjes ook geen papa, je hoort/leest/ziet het vaak genoeg.

You go for it girl!

****


Laatst aangepast door Roodkapje op za 31 maa 2012 - 11:40; in totaal 2 keer bewerkt
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Susan za 31 maa 2012 - 10:56

Ik vind het wel echt heel knap van je dat je hem dat hebt kunnen vergeven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Vanilla Queen za 31 maa 2012 - 11:07

Roodkapje schreef:
Teigertje schreef:

Ai, dat vind ik toch zo een foute opmerking.
Onze 2 meiden hebben geen vader, maar groeien wel op in een zeer liefdevolle omgeving, met 2 mama's die ontzettend veel van ze houden.
En eens met Jolicios en Rejoy: je kiest al voor kinderen uit eigen belang, dus waarom niet in je 1tje?
Dus nee, ik vind dat niet egoïstisch
En stel; je hebt het helemaal voor elkaar, huisje boompje beestje kindje(s) en man/vriend en de laatste besluit weg te gaan en al het contact te verbreken. Dan sta je er toch ook alleen voor? Dan hebben de kindjes ook geen papa, je hoort/leest/ziet het vaak genoeg.

You go for it girl!

***

Sjee... wat heftig. Ik heb er echt geen woorden voor. Zeker omdat je niet voor deze situatie had gekozen. Respect. Echt.


Laatst aangepast door Vanilla Queen op za 31 maa 2012 - 11:29; in totaal 1 keer bewerkt
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Roodkapje za 31 maa 2012 - 11:13

@ Susan: dat is niet binnen een dag gegaan hoor...

......

@VQ: echt meis.... een relatie is niet altijd zekerheid... mocht je over 2 jaar nou niet de prins op het witte paard hebben gevonden... volg je gevoel! Moeder worden is zoiets moois, daar kan geen man tegen op! mannen kan je nog ontmoeten tot 80 of ouder bent... moeder worden zit helaas een grens aan... Kies voor jezelf, niet wat anderen over je denken. Als ik had gedaan wat anderen dachten was ik waarsch nu nog alleen met mijn dochter. Iedereen raadde het me af terug te gaan naar mijn man. ( en logisch hoor, ik zou dat waarsch ook adviseren als ik mijn kind, zus, vriendin zoveel pijn en verdriet zie hebben, maar goed... ik kon niet anders voor mijn gevoel... ik wilde het een kans geven, niet alleen voor mij, ook voor mijn dochter).


Laatst aangepast door Roodkapje op za 31 maa 2012 - 11:39; in totaal 1 keer bewerkt
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Dora za 31 maa 2012 - 11:14

Roodkapje schreef:
Teigertje schreef:
Vanilla Queen schreef:Ik had het er pas geleden met vriendinnen over dat ik ontzettend graag (een) kind(deren) wil.
Het eerste wat ze zeiden was: "haha ja maar eerst een man vinden hè!" Cry
Deze opmerking stak mij best wel, ik wil uiteindelijk best heel graag een huisje-boompje-beestje-gezin maar om nou de mannen in mijn leven te rangschikken op daddy-to-be.. pfft. Maar ook, de mannen die mij wel interessant vinden, vinden mij leuk om de seks en niet om mij (en andersom ook zo eigenlijk hmm, ik ben denk gewoon (nog) geen relatie-materiaal).
Ik zei ook dat ik fysiek helemaal geen man nodig heb om toch zwanger te kunnen raken,
en dat ik deze optie zeker wel voor ogen zag zodra mijn biologische klok zwaar begint te tikken.
En dat die prins op het witte paard ook wel voorbij kan hobbelen terwijl ik ondertussen al moeder ben.
Meteen was ik egoïstisch want een kind heeft nou eenmaal een vader nodig en of ik wel helemaal goed bij mijn verstand was om deze optie te overdenken.
Sjah, mijn vriendinnen hebben allemaal (schijnbaar) de perfecte partner gevonden (of iemand die ze goed genoeg vinden) waarvan ze kindjes hebben of kindjes willen hebben en ik niet, maar de wens is er wel.
Je kan het krijgen van kinderen op verschillende manieren egoïstisch vinden, maar die van mij was toch wel het meest egoïstische hoor. laughcry

Ben benieuwd naar jouw mening. ?
De een keuze om een Bam-Mam te zijn, vind jij het egoïstisch?

Ai, dat vind ik toch zo een foute opmerking.
Onze 2 meiden hebben geen vader, maar groeien wel op in een zeer liefdevolle omgeving, met 2 mama's die ontzettend veel van ze houden.
En eens met Jolicios en Rejoy: je kiest al voor kinderen uit eigen belang, dus waarom niet in je 1tje?
Dus nee, ik vind dat niet egoïstisch
En stel; je hebt het helemaal voor elkaar, huisje boompje beestje kindje(s) en man/vriend en de laatste besluit weg te gaan en al het contact te verbreken. Dan sta je er toch ook alleen voor? Dan hebben de kindjes ook geen papa, je hoort/leest/ziet het vaak genoeg.

You go for it girl!

.

oeps, dat wist ik niet, hoop dat ik nu geen gevoelig punt heb geraakt... Zoja, mijn excuses hier voor. (wilde alleen maar een voorbeeldje geven voor to)
Enne.. Eens met roodkapje
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Roodkapje za 31 maa 2012 - 11:30

Teigertje schreef:
Roodkapje schreef:
Teigertje schreef:
Vanilla Queen schreef:Ik had het er pas geleden met vriendinnen over dat ik ontzettend graag (een) kind(deren) wil.
Het eerste wat ze zeiden was: "haha ja maar eerst een man vinden hè!" Cry
Deze opmerking stak mij best wel, ik wil uiteindelijk best heel graag een huisje-boompje-beestje-gezin maar om nou de mannen in mijn leven te rangschikken op daddy-to-be.. pfft. Maar ook, de mannen die mij wel interessant vinden, vinden mij leuk om de seks en niet om mij (en andersom ook zo eigenlijk hmm, ik ben denk gewoon (nog) geen relatie-materiaal).
Ik zei ook dat ik fysiek helemaal geen man nodig heb om toch zwanger te kunnen raken,
en dat ik deze optie zeker wel voor ogen zag zodra mijn biologische klok zwaar begint te tikken.
En dat die prins op het witte paard ook wel voorbij kan hobbelen terwijl ik ondertussen al moeder ben.
Meteen was ik egoïstisch want een kind heeft nou eenmaal een vader nodig en of ik wel helemaal goed bij mijn verstand was om deze optie te overdenken.
Sjah, mijn vriendinnen hebben allemaal (schijnbaar) de perfecte partner gevonden (of iemand die ze goed genoeg vinden) waarvan ze kindjes hebben of kindjes willen hebben en ik niet, maar de wens is er wel.
Je kan het krijgen van kinderen op verschillende manieren egoïstisch vinden, maar die van mij was toch wel het meest egoïstische hoor. laughcry

Ben benieuwd naar jouw mening. ?
De een keuze om een Bam-Mam te zijn, vind jij het egoïstisch?

Ai, dat vind ik toch zo een foute opmerking.
Onze 2 meiden hebben geen vader, maar groeien wel op in een zeer liefdevolle omgeving, met 2 mama's die ontzettend veel van ze houden.
En eens met Jolicios en Rejoy: je kiest al voor kinderen uit eigen belang, dus waarom niet in je 1tje?
Dus nee, ik vind dat niet egoïstisch
En stel; je hebt het helemaal voor elkaar, huisje boompje beestje kindje(s) en man/vriend en de laatste besluit weg te gaan en al het contact te verbreken. Dan sta je er toch ook alleen voor? Dan hebben de kindjes ook geen papa, je hoort/leest/ziet het vaak genoeg.

You go for it girl!

.

oeps, dat wist ik niet, hoop dat ik nu geen gevoelig punt heb geraakt... Zoja, mijn excuses hier voor. (wilde alleen maar een voorbeeldje geven voor to)
Enne.. Eens met roodkapje

Hahaha als je het tegen mij bedoeld... nee hoor helemaal niet smile Ik reageerde alleen over mijn prive stukje omdat ik het totaal met jouw stelling eens ben.. Een man waarvan je denkt dat het de ware is kan alsnog zo weggaan of jouw gevoel voor hem verdwijnt dan sta je nog alleen.... Ik ga er verder ook niet te diep op in omdat het topic daar niet over gaat. De "oude"forummers zullen mijn verhaal wel kennen maar het is niet zo dat ik het iedereen vertel. De mensen die ik na die tijd heb leren kennen weten het niet. Mijn eigen dochter weet het niet eens. Ooit zal ze er wel iets over horen denk ik, maar ik wil niet dat het haar beeld over haar grote held "Papa" beinvloedt.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Vanilla Queen za 31 maa 2012 - 11:34

@roodkoopje quote = gone smile
Maar ben wel heel blij met je bijdrage, zoals je al zegt: niks is zeker.
Wil nog wel zeggen dat ik het ontzettend knap van je vind dat je ondanks alle ellende die jullie hebben meegemaakt wel je hart hebt gevolgd, jij staat denk ontzettend sterk in je schoenen. I love you

Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Roodkapje za 31 maa 2012 - 11:46

Vanilla Queen schreef:@roodkoopje quote = gone smile
Maar ben wel heel blij met je bijdrage, zoals je al zegt: niks is zeker.
Wil nog wel zeggen dat ik het ontzettend knap van je vind dat je ondanks alle ellende die jullie hebben meegemaakt wel je hart hebt gevolgd, jij staat denk ontzettend sterk in je schoenen. I love you


@VQ: dank je wel! Ik heb mijn teksten ook even weggehaald. Sterkte met je beslissing, maar blijf je hart volgen..
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 19:08

Roodkapje schreef:@freakielief: ook 2 ouders kunnen uit elkaar gaan, ook al heel jong in het leven van een kind... ook in die stellen bij haar vriendinnen, dan staan ze er toch ook vaak "alleen" voor... ? Ik begrijp je standpunt opzich wel, alleen is heel zwaar weet ik uit ervaring, maar met 2 echt niet altijd beter denk ik.
Daarom zeg ik ook: in eerste instantie.smile Het gaat denk ik bij mij vooral om het idee dat een kind (of in ieder geval de aanzet ertoe) ontstaat uit twee mensen die heel veel van elkaar houden, sowieso al hun leven wilden delen en dan op een gegeven moment ook met een kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 21:47

Nee hoor waarom? Sommige vrouwen vinden helaas niet zo snel een partner of misschien wel de juiste partner op latere leeftijd. Waarom zou je daarop moeten wachten? Moet je je kinderwens maar aan je voorbij laten gaan omdat je geen man kunt vinden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Fearie za 31 maa 2012 - 22:03

Ik vind het ook niet egoistisch, heb zelf ook altijd geroepen dat als ik wanneer ik eind 20 zou zijn de juiste man nog niet tegen zou zijn gekomen ik het wel op een andere manier zou doen. Mijn wens om mama te worden was/is te sterk om me daarvan te weerhouden.

Dus als jij er zeker van bent, hoef je je door niemand te laten tegenhouden smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  SarahKey za 31 maa 2012 - 22:54

Ik zou het niet egoistisch vinden. Als je alleen een kinderwens hebt, is dat net zo sterk als dat een kinderwens hebt als je een stel bent.

Maar ik zou het niet leuk vinden voor het kind. Kind weet niet beter dan, maar toch. Als ik zie hoe Siem is bij zijn papa en hoe blij hij is als hij papa weer ziet. Ik zou mijn kind niet bewust geen vader willen 'geven'. (Of een tweede moeder...)
Ook denk ik dat het alleen heel zwaar is. Je hebt alle vervelende dingen alleen maar ook de mooie dingen moet je alleen delen. Nu heb je wel vriendinnen/ouders etc die net zo gek op het kind zullen zijn, maar ik vind de eigen ouders heel anders. De band die je hebt met je kind heb je niet met een andermans kind. En visa versa. Dat oergevoel mist iemand anders tegenover jou kind.

En ja als je uit elkaar gaat ben je ook alleen met je kind. Maar dan heeft je kind nog wel een vader om naar toe te gaan.

En als je zelf overlijd, dan heeft je kind meteen niemand meer.

Ik ben van mening dat een kind twee ouders nodig heeft. En of dat nu twee papa's of twee mama's zijn of 1 papa en 1 mama, dat maakt niet uit.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  MADDIE za 31 maa 2012 - 22:56

Ik heb ook gezegd dat als ik tegen de dertig zou lopen en nog alleen was dat ik dan evengoed een kind zou nemen. Gelukkig is het anders gelopen en ik hoop van harte dat dit geluk jou ook snel mag overkomen! Maar als je heel graag een kind wilt en het kind is zo ontzettend gewenst dan ben je volgens mij niet egoïstisch om een kind te nemen. Tegenwoordig zijn er ook best veel kinderen die zonder vader opgroeien, dus je kind zal zich geen uitzondering voelen in die zin.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 0:50

Als ik in staat zou zijn om een kindje zelf op te voeden (financiele middelen, een huisje, vervoer etc), dan zou ik die optie zeker overwegen en waarschijnlijk ook gewoon uitvoeren, als ik nog alleenstaand zou zijn. Ik vind er niks mis mee, het belangrijkste is dat je van je kindje houdt en dat doe je dan niet minder, puur omdat je ervoor gekozen hebt het kindje alleen op te voeden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 0:52

freakielief schreef:
Roodkapje schreef:@freakielief: ook 2 ouders kunnen uit elkaar gaan, ook al heel jong in het leven van een kind... ook in die stellen bij haar vriendinnen, dan staan ze er toch ook vaak "alleen" voor... ? Ik begrijp je standpunt opzich wel, alleen is heel zwaar weet ik uit ervaring, maar met 2 echt niet altijd beter denk ik.
Daarom zeg ik ook: in eerste instantie.Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  561177 Het gaat denk ik bij mij vooral om het idee dat een kind (of in ieder geval de aanzet ertoe) ontstaat uit twee mensen die heel veel van elkaar houden, sowieso al hun leven wilden delen en dan op een gegeven moment ook met een kind.

Als alleenstaande kan je toch ook heel graag je leven willen delen met een kind?
Dat ontstaat ook uit liefde, die persoon kiest er bewust voor en wilt het dan heel graag. Ik denk zelfs dat als er geen man voor nodig was om een kindje te maken dat er heel veel vrouwen alleenstaande moeder zouden (willen) zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  RYW zo 1 apr 2012 - 0:58

SarahKey schreef:
En ja als je uit elkaar gaat ben je ook alleen met je kind. Maar dan heeft je kind nog wel een vader om naar toe te gaan.




Ook lang niet altijd, hoor...

Freakie: soms ontstaat een kind niet uit een mooie droom en ultieme liefde en voor eeuwig samen willen zijn. Soms ontstaat een kind gewoon uit geile platte seks met een vreemde in de kroeg en een gescheurd condoom. Klinkt een stuk minder romantisch, maar het is wel de realiteit.

Tuurlijk is het ideaalbeeld beide ouders met kind in een liefdevolle gezinssituatie. Maar ik denk dat je, als je bewust kiest voor het BAM-schap, je in ieder geval beter voorbereid bent dan als je als moeder of vader onverwachts alleen komt te staan met je kind. Ik vind het dus ook niet egoistisch.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?  Empty Re: Bewust Alleenstaan Moeder. Egoïstisch?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum