Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de trein springen egoïstisch?

+24
Bazinga
Bolleke
Toet
Roza
Gympie
Caribbeanlover
Dani
Monte
Arwyn
Paper Crown
Blond
SarahKey
SuperGrover
MissD
Truttebol
Raven
Angela_1986
Curious
mosio
Phileine
SleepingBeauty
Susan
Rush
Stuiterbal
28 plaatsers

Pagina 5 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  MissD di 1 mei 2012 - 5:27

Rush schreef:
Stella_ schreef:Ja ik kan me deels er wel in vinden. Je trekt idd onnodig heel veel mensen bij je eigen zelfmoord daad. Om het trauma van de machinist niet te vergeten. Ik ben zelf van mening dat wanneer je echt niet meer wilt leven je het ook op een amdere manier kan doen zonder dat zoveel mensen erbij betrokken raken/ last van hebben.
Hier ben ik het mee eens. Al vermoed ik dat de meeste die op zo`n manier zelfmoord plegen al niet meer verder (kunnen) denken en daar gewoon niet bij stil staan.

Mee eens... en verder eigenlijk niets aan toe te voegen.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 5:27

En ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die het anders ervaren. Tuurlijk wel.
Alleen ik ervaar/zie het op mijn manier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Angela_1986 di 1 mei 2012 - 5:28

PrinsesBo schreef:Wie zegt dat ik t niet heb meegemaakt?! Dat maak jij ervan he..

Dat is waar, dat is mijn interpretatie van jouw reacties...

Cimic, ik snap wel wat je wilt zeggen en je hebt ook gelijk maar helaas, ik kan dat (nog) niet... smile
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 5:29

Angela_1986 schreef:
Pippa schreef:
Angela_1986 schreef:
PrinsesBo schreef:Angela, betrek toch aub eens niet alles zo op jezelf.
En ik ga de dingen idd niet ongenuanceerd zeggen, gewoon omdat je dat, naar mijn mening, niet doet.

Nogmaals; het gaat hier om mijzelf! Dat probeer ik je al de hele tijd uit te leggen maar er zit blijkbaar een hele dikke plank voor jouw hoofd waardoor je dat niet lijkt te begrijpen!

Je kunt ook overdrijven zeg. Jeetje, ik vind dat ze het anders gewoon nog netjes brengt en het is haar mening, maar die mag je niet meer hebben?Het is een moeilijk onderwerp, en het zal altijd mensen kwetsen als je wat zegt, maar moet ze dan maar haar mond houden daarom? Zij ziet het zo, is dat gelijk verkeerd?

Nee dat is niet gelijk verkeerd en dat zeg ik ook nergens! Maar het is wel heel raar dat je er zó'n duidelijke mening over hebt, denkt te weten hoe het voor de nabestaanden is terwijl je het zelf niet hebt meegemaakt... En dus ook niet wilt/kunt geloven dat mensen die nabestaanden zijn het op een andere manier ervaren, dat raakt me denk ik nog het meest!

Dus je vindt het raar. Ze zegt nergens dat ze het niet gelooft, ze ervaart dat zelf gewoon anders. Betrek het dan niet zo op jezelf, ze pakt niemand persoonlijk, geeft alleen aan hoe zij het ziet, en ik zie niet zo goed in wat daar verkeerd aan is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  SuperGrover di 1 mei 2012 - 5:29

Ik snap niet hoe je mensen die zelfmoord plegen kunt vergelijken met mensen die euthanasie plegen. Ik denk dat de meeste mensen die zelfmoord plegen graag euthanasie hadden gewild, maar zelfdoding op een humane manier is juridisch gezien bijna niet te doen. Hulp bij zelfdoding is een misdrijf.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Angela_1986 di 1 mei 2012 - 5:29

PrinsesBo schreef:En ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die het anders ervaren. Tuurlijk wel.
Alleen ik ervaar/zie het op mijn manier.

Dat blijkt anders nergens uit je post... zoals jij je reacties brengt, lijkt het erop alsof jij denkt/vindt dat iedereen op die manier moet denken. Je durft zelfs in twijfel te stellen of Leaf haar vader nooit egoistisch heeft gevonden, dat vind ik nogal wat...
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 5:31

Maar zelfmoord is ook egoistisch maar het is net zo goed egoistisch om iemand die dood wil bij je te willen houden. Dat mes snijdt aan 2 kanten. Ik heb het letterlijk van heel dichtbij meegemaakt dus ik hoop dat mensen die er psychisch nooit meer uitkomen in de toekomst hulp krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 5:32

Angela_1986 schreef:
PrinsesBo schreef:Wie zegt dat ik t niet heb meegemaakt?! Dat maak jij ervan he..

Dat is waar, dat is mijn interpretatie van jouw reacties...

Cimic, ik snap wel wat je wilt zeggen en je hebt ook gelijk maar helaas, ik kan dat (nog) niet... Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 561177
Dat gaat ook niet over een nacht ijs. Heb een soortgelijke situatie meegemaakt en ik heb het hoe dan ook moeten accepteren en daardoor ook een andere kijk gekregen. Wanneer dat voor jou gebeurd bepaal jij uiteindelijk zelf smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 5:32

Angela_1986 schreef:
PrinsesBo schreef:En ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die het anders ervaren. Tuurlijk wel.
Alleen ik ervaar/zie het op mijn manier.

Dat blijkt anders nergens uit je post... zoals jij je reacties brengt, lijkt het erop alsof jij denkt/vindt dat iedereen op die manier moet denken. Je durft zelfs in twijfel te stellen of Leaf haar vader nooit egoistisch heeft gevonden, dat vind ik nogal wat...

Toch is het hoe jij het opvat. Want als ik haar post leest, zegt ze nergens dat iedereen zo moet denken, maar dat zij het zo ervaart. Dus je kunt het haar niet kwalijk nemen dat zij haar mening netjes vertelt, en dat jij het heel rot opvat. Dat vind ik sneu voor jou, maar daar kan zij niks aan doen natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 5:34

Nee, ik vind idd ook niet dat ik mijn mening aan mensen probeer 'op te dringen'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 5:34

PrinsesBo schreef:Nee, ik vind idd ook niet dat ik mijn mening aan mensen probeer 'op te dringen'.
Vind ik ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Angela_1986 di 1 mei 2012 - 5:35

Pippa schreef:
Angela_1986 schreef:
Pippa schreef:
Angela_1986 schreef:
PrinsesBo schreef:Angela, betrek toch aub eens niet alles zo op jezelf.
En ik ga de dingen idd niet ongenuanceerd zeggen, gewoon omdat je dat, naar mijn mening, niet doet.

Nogmaals; het gaat hier om mijzelf! Dat probeer ik je al de hele tijd uit te leggen maar er zit blijkbaar een hele dikke plank voor jouw hoofd waardoor je dat niet lijkt te begrijpen!

Je kunt ook overdrijven zeg. Jeetje, ik vind dat ze het anders gewoon nog netjes brengt en het is haar mening, maar die mag je niet meer hebben?Het is een moeilijk onderwerp, en het zal altijd mensen kwetsen als je wat zegt, maar moet ze dan maar haar mond houden daarom? Zij ziet het zo, is dat gelijk verkeerd?

Nee dat is niet gelijk verkeerd en dat zeg ik ook nergens! Maar het is wel heel raar dat je er zó'n duidelijke mening over hebt, denkt te weten hoe het voor de nabestaanden is terwijl je het zelf niet hebt meegemaakt... En dus ook niet wilt/kunt geloven dat mensen die nabestaanden zijn het op een andere manier ervaren, dat raakt me denk ik nog het meest!

Dus je vindt het raar. Ze zegt nergens dat ze het niet gelooft, ze ervaart dat zelf gewoon anders. Betrek het dan niet zo op jezelf, ze pakt niemand persoonlijk, geeft alleen aan hoe zij het ziet, en ik zie niet zo goed in wat daar verkeerd aan is.

Volgens mij gaan we hier niet uitkomen...

Op mij komt het over alsof ze haar eigen mening als waarheid ziet, ze doet uitspraken over nabestaanden van zelfdoding terwijl hier twee meiden aangeven dat zij dit heel anders ervaren hebben... Of ze het zelf meegemaakt heeft of niet wordt me niet duidelijk maar stel dat dat wel het geval is dan is het natuurlijk alsnog prima dat ze deze mening heeft *dat kan ik me dan weer totaal niet voorstellen maar goed, iedere situatie is anders* maar andere mensen hebben dus andere ervaringen en meningen... Ik heb het gevoel dat die door haar te niet gedaan worden en dat vind ik niet prettig.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  SarahKey di 1 mei 2012 - 5:36

Ik reageer alleen op de openingspost:

Ik vind het niet egoistisch ik denk dan vooral: wat sneu dat diegene er niet meer uitkwam geestelijk.

Mijn vriendin heeft zich vorig jaar voor de trein gegooid en ik vind het heel erg. Dat doet me nog steeds zoveel pijn, dat ze kennelijk geen andere uitweg meer vond. Ze laat een zoontje na en dan moet je wel heel ver zijn. Cry
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 5:36

En voor mij voelt t alsof mijn mening door jou tenietgedaan wordt.
We gaan hier idd niet uitkomen, en dat is ook prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 5:38

PrinsesBo schreef:En voor mij voelt t alsof mijn mening door jou tenietgedaan wordt.
We gaan hier idd niet uitkomen, en dat is ook prima.

Zolang elkaars mening wordt gerespecteerd. Dat 2 mensen het hier zo ervaren betekent ook niet dat het zo is natuurlijk. Iedereen ervaart iets anders en ik vind dat iedereen dat moet kunnen vertellen/zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 5:39

Angela_1986 schreef:
PrinsesBo schreef:En ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die het anders ervaren. Tuurlijk wel.
Alleen ik ervaar/zie het op mijn manier.

Dat blijkt anders nergens uit je post... zoals jij je reacties brengt, lijkt het erop alsof jij denkt/vindt dat iedereen op die manier moet denken. Je durft zelfs in twijfel te stellen of Leaf haar vader nooit egoistisch heeft gevonden, dat vind ik nogal wat...

Nou ja dit dus. Dat je idd durft te stellen dat je je niet voor kan stellen dat ik mijn vader nooit egoistisch gevonden heb. Dat vind ik nogal kwetsend. Wellicht zou jij dat wel vinden in mijn plaats, en als ik het wel had gevonden had ik het ook gezegd. Maar ik vind dat gewoonweg niet. Ook al zit ik nu met zoveel shit. Ik mis hem wel, ik had het dolgraag anders gezien. Maar dit is het me allemaal waard als hij nu maar zijn rust heeft. Zijn rust die hij in het leven duidelijk niet kon vinden. Hij was een goede vader.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 5:40

Pippa schreef:
PrinsesBo schreef:En voor mij voelt t alsof mijn mening door jou tenietgedaan wordt.
We gaan hier idd niet uitkomen, en dat is ook prima.

Zolang elkaars mening wordt gerespecteerd. Dat 2 mensen het hier zo ervaren betekent ook niet dat het zo is natuurlijk. Iedereen ervaart iets anders en ik vind dat iedereen dat moet kunnen vertellen/zeggen.
Ik ervaar het dus wel anders. Ik ben ook heel kwaad nog op die persoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 5:41

Ik denk dat ik op dit moment beter geen bijdrage meer kan leveren aan dit topic, daarom trek ik mij terug.
Ik wens jullie iig sterkte met jullie verdriet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 5:41

Poeh wat een discussie.
Ik kan me heel goed voorstellen dat er meiden zijn die zich aangesproken/aangevallen voelen (Leaf en Angela o.a.) want het komt voor hen wel erg dichtbij. En dat is heel erg pijnlijk. Het is dan moeilijk om je mond te houden als iemand anders een mening heeft die lijnrecht tegenover de jouwe staat.

Maar ik ben het ook wel eens met PrinsesBo. Meningen mogen best uitgesproken worden, zolang het maar op een normale respectvolle manier gebeurt. Mensen hebben overal wel een mening over en (bijna) iedereen heeft wel iets meegemaakt wat erg pijnlijk is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Angela_1986 di 1 mei 2012 - 5:41

Pippa schreef:
PrinsesBo schreef:En voor mij voelt t alsof mijn mening door jou tenietgedaan wordt.
We gaan hier idd niet uitkomen, en dat is ook prima.

Zolang elkaars mening wordt gerespecteerd. Dat 2 mensen het hier zo ervaren betekent ook niet dat het zo is natuurlijk. Iedereen ervaart iets anders en ik vind dat iedereen dat moet kunnen vertellen/zeggen.

Helemaal mee eens!

Ik respecteer jullie mening ook heus wel en ik weet ook heus wel dat ik die niet kan veranderen. Ik vind het alleen erg kwetsend dat er hier uitspraken gedaan worden over hoe nabestaanden van zelfdoding zich zouden moeten voelen... Dat zal ongetwijfeld niet de bedoeling zijn geweest, ik weet dat dit niet is om Leaf of mij of wie dan ook als persoon te kwetsen/pijn te doen maar dat is dus wel gebeurd... Klaar.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Blond di 1 mei 2012 - 5:48

Ik moet zeggen dat ik er wel ontzettend van kan balen als ik naar huis wil, en er is iemand voor de trein gesprongen waardoor ik moet omreizen wat me twee uur extra kost.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 5:50

Ik ga lekker tennissen nu, misschien reageer ik ook wat te emotioneel hoor, maar het is gewoon ook heel moeilijk om dat niet te doen.

Dankjewel PrinsesBo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Angela_1986 di 1 mei 2012 - 5:54

_Leaf_ schreef:Ik ga lekker tennissen eten nu, misschien reageer ik ook wat te emotioneel hoor, maar het is gewoon ook heel moeilijk om dat niet te doen.

Dankjewel PrinsesBo.

Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 6:00

hug voor jullie.
Tennisze en smakelijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 6:00

Angela_1986 schreef:
Youandi schreef:Is het niet juist gezond als je je niet kunt voorstellen dat iemand zelfmoord pleegt?

Ik kan het me zelf absoluut niet voorstellen, maar ik WEET wel dat mensen zo wanhopig kunnen zijn, dat het hun laatste uitweg is en ik zie het dus NIET als een daad van egoïsme.

Dat is inderdaad gezond en heel erg fijn! Maar accepteer dan inderdaad dat er mensen zijn die zó ver heen zijn dat ze dit als enige uitweg zien...

Uhm, maar ik accepteer dat ook. Dat zeg ik.

Ik begrijp je 'woede' Angela. Het lijkt me ontzettend onmachtig voelen en het lijkt me heel naar je continue te moeten verdedigen tegenover de keuze van je dierbare.. Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 699888

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 5 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum