Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de trein springen egoïstisch?

+24
Bazinga
Bolleke
Toet
Roza
Gympie
Caribbeanlover
Dani
Monte
Arwyn
Paper Crown
Blond
SarahKey
SuperGrover
MissD
Truttebol
Raven
Angela_1986
Curious
mosio
Phileine
SleepingBeauty
Susan
Rush
Stuiterbal
28 plaatsers

Pagina 7 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 7:50

Dani schreef:
Youandi schreef:
Dani schreef:Ohh en dat mensen het vervelend vinden dat er vertraging is, dat vind ik eigenlijk wel logisch. Het is gewoon lastig en vervelend op dat moment en degene die het veroorzaakt heeft staat te ver van je af om daar op dat moment over na te denken. Jij wil gewoon op tijd zijn voor werk/school/afspraak. Wat dat betreft leven we nou eenmaal in een ikke ikke cultuur.

En dat er mensen zijn die op tijd moeten zijn voor werk/school/afspraak die NIET geïrriteerd reageren, maar juist heel geschokt en verdrietig? Die begrijp jij dan niet?

Nogmaals ik denk niet zo, dat zeg ik toch nergens. Maar ik denk dat er wel veel mensen zijn die op deze manier denken. Ik zou namelijk ook geschokt en verdrietig zijn.

Nee, dat zeg je niet letterlijk. Maar zo komt je post wel over. Goed dat je het uitlegt, want je kwam even over als een heel felle tante Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 253468018

Ik vrees ook dat er mensen zijn die zo denken. Ik zou ter plekke mijn werk/school/afspraak vergeten... En ik vind het dus niet bepaald logisch dat mensen dan meteen geïrriteerd zijn. Dát is namelijk pas echt egoïsme.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 7:53

Monte schreef:
Youandi schreef:
Dani schreef:Ohh en dat mensen het vervelend vinden dat er vertraging is, dat vind ik eigenlijk wel logisch. Het is gewoon lastig en vervelend op dat moment en degene die het veroorzaakt heeft staat te ver van je af om daar op dat moment over na te denken. Jij wil gewoon op tijd zijn voor werk/school/afspraak. Wat dat betreft leven we nou eenmaal in een ikke ikke cultuur.

En dat er mensen zijn die op tijd moeten zijn voor werk/school/afspraak die NIET geïrriteerd reageren, maar juist heel geschokt en verdrietig? Die begrijp jij dan niet?
Dat zegt ze toch helemaal niet. Ik ben het trouwens wel eens met het stukje van Dani en ik durf zelfs te zeggen dat ik behoorlijk geïrriteerd zou zijn. Als ik een belangrijke afspraak heb en deze niet kan doorgaan doordat iemand voor de trein springt dan ben ik echt niet blij. En ja het is verschrikkelijk voor de persoon die zo wanhopig is en voor de familie, maar mag ik daarom niet meer geïrriteerd zijn? Dat vind ik ook weer raar.

Lieve schat, ze zegt dat ze het LOGISCH vindt dat mensen het vervelend vinden wanneer er iemand springt en zij vertraging oplopen.

Dan zouden mensen, die juist wel begrip tonen, niet logisch denken?

Dat is heel zwart-wit gezien uiteraard, maar vandaar de vraag. Het was geen aanval.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 7:53

Dani schreef:
Minneke schreef:
Dani schreef:Ohh en dat mensen het vervelend vinden dat er vertraging is, dat vind ik eigenlijk wel logisch. Het is gewoon lastig en vervelend op dat moment en degene die het veroorzaakt heeft staat te ver van je af om daar op dat moment over na te denken. Jij wil gewoon op tijd zijn voor werk/school/afspraak. Wat dat betreft leven we sommige mensen nou eenmaal in een ikke ikke cultuur.

Ik kan me zó niet in jouw post vinden. Ik mag toch hopen dat er ook mensen zijn die verder kijken dan hun eigen hachje.

Bah.

Dat zegt toch helemaal niet dat ik zo denk??? Er zijn genoeg mensen die zich niet kunnen inleven in iemand die ver weg van ze staat. Zij hebben vertraging en zij vinden dat vervelend en de veroorzaker heeft daar schuld aan. Dat is de redenatie.

En wat nou bah? Iemand die anders denkt is per definitie bah?

Met wat jij typt suggereer je toch dat het zo is? En als dat niet zo is, dan kan ik me nog steeds niet vinden in jouw post, zoals ik hierboven aangeef.

En met 'bah' bedoel: 'bah, ik mag toch hopen dat niet iedereen zo denkt als jij hierboven schetst.'

Iemand die anders denkt is helemaal niet per definitie 'bah'. Maar de cultuur die jij schetst zou ik wel 'bah' vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Dani di 1 mei 2012 - 7:57

Minneke schreef:
Dani schreef:
Minneke schreef:
Dani schreef:Ohh en dat mensen het vervelend vinden dat er vertraging is, dat vind ik eigenlijk wel logisch. Het is gewoon lastig en vervelend op dat moment en degene die het veroorzaakt heeft staat te ver van je af om daar op dat moment over na te denken. Jij wil gewoon op tijd zijn voor werk/school/afspraak. Wat dat betreft leven we sommige mensen nou eenmaal in een ikke ikke cultuur.

Ik kan me zó niet in jouw post vinden. Ik mag toch hopen dat er ook mensen zijn die verder kijken dan hun eigen hachje.

Bah.

Dat zegt toch helemaal niet dat ik zo denk??? Er zijn genoeg mensen die zich niet kunnen inleven in iemand die ver weg van ze staat. Zij hebben vertraging en zij vinden dat vervelend en de veroorzaker heeft daar schuld aan. Dat is de redenatie.

En wat nou bah? Iemand die anders denkt is per definitie bah?

Met wat jij typt suggereer je toch dat het zo is? En als dat niet zo is, dan kan ik me nog steeds niet vinden in jouw post, zoals ik hierboven aangeef.

En met 'bah' bedoel: 'bah, ik mag toch hopen dat niet iedereen zo denkt als jij hierboven schetst.'

Iemand die anders denkt is helemaal niet per definitie 'bah'. Maar de cultuur die jij schetst zou ik wel 'bah' vinden.

Misschien denk ik er te negatief over, maar ik heb het idee dat men tegenwoordig erg met zichzelf bezig is. Volgens mij is de Nederlandse cultuur ook wel redelijk egoïstisch en denkt men vooral in zijn/haar eigen straatje.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 7:58

Ik vind het heel jammer dat mensen hier in dit topic meteen worden afgeschoten omdat ze hun mening geven, of zelfs alleen zeggen dat ze de mening van een ander begrijpen. Ik snap wat Dani bedoelt, ik kan me ook voorstellen dat mensen de vertraging lastig vinden en daarop mopperen. Wil nog niet zeggen dat ik dat zelf ook doe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 8:00

Dani schreef:

Misschien denk ik er te negatief over, maar ik heb het idee dat men tegenwoordig erg met zichzelf bezig is. Volgens mij is de Nederlandse cultuur ook wel redelijk egoïstisch en denkt men vooral in zijn/haar eigen straatje.

Ik snap je ook wel hoor (althans, na je vervolgposts, want ik dacht daadwerkelijk dat bovenstaande jouw mening representeerde).

Ik word er alleen nogal treurig van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Dani di 1 mei 2012 - 8:03

Youandi schreef:
Dani schreef:
Youandi schreef:
Dani schreef:Ohh en dat mensen het vervelend vinden dat er vertraging is, dat vind ik eigenlijk wel logisch. Het is gewoon lastig en vervelend op dat moment en degene die het veroorzaakt heeft staat te ver van je af om daar op dat moment over na te denken. Jij wil gewoon op tijd zijn voor werk/school/afspraak. Wat dat betreft leven we nou eenmaal in een ikke ikke cultuur.

En dat er mensen zijn die op tijd moeten zijn voor werk/school/afspraak die NIET geïrriteerd reageren, maar juist heel geschokt en verdrietig? Die begrijp jij dan niet?

Nogmaals ik denk niet zo, dat zeg ik toch nergens. Maar ik denk dat er wel veel mensen zijn die op deze manier denken. Ik zou namelijk ook geschokt en verdrietig zijn.

Nee, dat zeg je niet letterlijk. Maar zo komt je post wel over. Goed dat je het uitlegt, want je kwam even over als een heel felle tante Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 253468018

Ik vrees ook dat er mensen zijn die zo denken. Ik zou ter plekke mijn werk/school/afspraak vergeten... En ik vind het dus niet bepaald logisch dat mensen dan meteen geïrriteerd zijn. Dát is namelijk pas echt egoïsme.

Neuh ben niet heel fel Wink meestal juist iets te empathisch. Dus ook eens met jouw laatste stukje. Hoewel ik nog nooit heb meegemaakt dat ik door deze situatie vertraging heb gehad en ook echt een belangrijke afspraak gemist heb. Ik weet dus ook niet zo goed of ik geïrriteerd ben of niet. Maar zeker als ik in de betreffende trein zit zou de schok denk ik overheersen.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Monte di 1 mei 2012 - 8:06

Nou ik heb wel eens in de trein gezeten waar iemand voor sprong en ik moet zeggen dat ik niemand in de coupe zag die echt aangeslagen waren. Er waren zelfs een hoop mensen die irritatie hadden. Een meisje moest bijvoorbeeld naar de wc en die hadden ze niet in de trein, nou dan is dat toch heel vervelend? Dat is dan toch logisch als iemand niet verdrietig is maar eerder geïrriteerd? (dat vind ik tenminste).
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 8:08

Ik snap niet zo goed waarom mensen zo reageren op andermans emoties scratch

Tuurlijk, in een gewone situatie ben je aangeslagen. En ja, het is vreselijk voor de nabestaande.
Maar je zal maar net in de trein zitten op weg naar je zwangere vrouw en de bevalling missen. Of je moeder ligt op sterven en je heb geen afscheid kunnen nemen. Of je beste vriend gaat emigreren en je mist net zijn vlucht. Of je moet je kind van school halen die in elkaar geslagen is.

Iedereen in de trein heeft wel een verhaal. Niet alleen degene die voor de trein wilde springen. Dus iedereen kan daar anders op reageren. Nu je hier veilig achter je computer zit denk je natuurlijk: vreselijk, dat iemand zo ver heen is!
Maar als je zelf je problemen heb, is dat niet altijd het eerste wat in je op komt. En dat is gewoon menselijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 8:10

Ik vraag me naar aanleiding van de reacties hier af in hoeverre een persoon volgens jullie rekening moet houden met de gevoelens van anderen.. De situaties die zero schets, zijn dat voor jullie redenen om ergens anders tegen aan te kijken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 8:14

Ja, voor wat betreft de situaties die Zero schetst, kan ik me indenken dat je met gemengde gevoelens in zo'n trein zit.


Laatst aangepast door Youandi op di 1 mei 2012 - 8:15; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 8:14

Zoey schreef:Ik vraag me naar aanleiding van de reacties hier af in hoeverre een persoon volgens jullie rekening moet houden met de gevoelens van anderen.. De situaties die Monte schets, zijn dat voor jullie redenen om ergens anders tegen aan te kijken?

Die situaties niet, nee. Ik bedoel; ik snap heus wel dat het lastig is als je naar de wc moet en het gaat niet. Maar dan nog lijkt het me dat je het in een perspectief kunt plaatsen.

In de post van Zero vind ik wel een paar situaties waarvan ik denk; oke, ik kan me voorstellen dat je op dat moment zou balen. Als je naar je bevallende/stervende vrouw ofzo toegaat, dan is dat voor mij heel wat anders dan dat je te laat komt voor een werkafspraak of een college.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 8:15

Youandi schreef:Ja, in de situaties die Zero schetst, kan ik me indenken dat je met gemengde gevoelens in zo'n trein zit.

Twee zielen... Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Dani di 1 mei 2012 - 8:16

Zoey schreef:Ik vraag me naar aanleiding van de reacties hier af in hoeverre een persoon volgens jullie rekening moet houden met de gevoelens van anderen.. De situaties die zero schets, zijn dat voor jullie redenen om ergens anders tegen aan te kijken?

Moeilijk. Ik zou niet blij zijn als ik bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek of wat voor belangrijke afspraak mis. En inderdaad de bevalling (als ik een man zou zijn Wink) missen of mijn op sterven liggende familielid niet meer kunnen zien is echt verschrikkelijk! Andere situatie maar ik kan niet zo heel erg goed tegen in een afgesloten ruimte zitten dus de trein is voor mij elke dag al een heel ding. Als ik dan heel lang moet wachten in een stilstaande trein ergens weet ik veel waar, zou ik mij echt niet prettig voelen (tot paniekaanval aan toe en nee dat is echt niet leuk). Maar ik zou toch echt wel heel erg geschokt zijn van het feit wat er gebeurd is.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Monte di 1 mei 2012 - 8:20

Youandi schreef:Ja, voor wat betreft de situaties die Zero schetst, kan ik me indenken dat je met gemengde gevoelens in zo'n trein zit.
Ik vraag me ook af of jullie nu niet softer zijn dan als je zelf in zo'n situatie zit. Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat als je moeder op sterven ligt op een bavalling of afspraak gaat missen je dan nog gemengde gevoelens hebt en verdrietig voelt voor de persoon die springt. Ik zou alleen maar boos en geïrriteerd zijn.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Dani di 1 mei 2012 - 8:22

Monte schreef:
Youandi schreef:Ja, voor wat betreft de situaties die Zero schetst, kan ik me indenken dat je met gemengde gevoelens in zo'n trein zit.
Ik vraag me ook af of jullie nu niet softer zijn dan als je zelf in zo'n situatie zit. Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat als je moeder op sterven ligt op een bavalling of afspraak gaat missen je dan nog gemengde gevoelens hebt en verdrietig voelt voor de persoon die springt. Ik zou alleen maar boos en geïrriteerd zijn.

Ja toch wel mee eens.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 8:55

Dani schreef:
Monte schreef:
Youandi schreef:Ja, voor wat betreft de situaties die Zero schetst, kan ik me indenken dat je met gemengde gevoelens in zo'n trein zit.
Ik vraag me ook af of jullie nu niet softer zijn dan als je zelf in zo'n situatie zit. Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat als je moeder op sterven ligt op een bavalling of afspraak gaat missen je dan nog gemengde gevoelens hebt en verdrietig voelt voor de persoon die springt. Ik zou alleen maar boos en geïrriteerd zijn.

Ja toch wel mee eens.

Hier ben ik het ook mee eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 9:02

Zoey schreef:Ik vind het heel jammer dat mensen hier in dit topic meteen worden afgeschoten omdat ze hun mening geven, of zelfs alleen zeggen dat ze de mening van een ander begrijpen. Ik snap wat Dani bedoelt, ik kan me ook voorstellen dat mensen de vertraging lastig vinden en daarop mopperen. Wil nog niet zeggen dat ik dat zelf ook doe.
Je moppert op de situatie en toch niet om de reden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 9:06

Lorna mercedez schreef:
Zoey schreef:Ik vind het heel jammer dat mensen hier in dit topic meteen worden afgeschoten omdat ze hun mening geven, of zelfs alleen zeggen dat ze de mening van een ander begrijpen. Ik snap wat Dani bedoelt, ik kan me ook voorstellen dat mensen de vertraging lastig vinden en daarop mopperen. Wil nog niet zeggen dat ik dat zelf ook doe.
Je moppert op de situatie en toch niet om de reden?

Dat kan ik me dan wel weer voorstellen: dat je baalt van de situatie. Maar dat vind ik iets anders dan dat je het die persoon kwalijk zou nemen omdat hij/zij jouw plannen bederft. En dat is wat ik meende te lezen in diverse reacties; als je iemand egoïstisch noemt in zo'n geval dan veroordeel je de persoon.

Wellicht dat daar het onbegrip aan beide kanten vandaan komt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 9:07

Ik denk inderdaad dat dat de reden is van het onbegrip wederzijds Minneke!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 9:09

Minneke schreef:
Lorna mercedez schreef:
Zoey schreef:Ik vind het heel jammer dat mensen hier in dit topic meteen worden afgeschoten omdat ze hun mening geven, of zelfs alleen zeggen dat ze de mening van een ander begrijpen. Ik snap wat Dani bedoelt, ik kan me ook voorstellen dat mensen de vertraging lastig vinden en daarop mopperen. Wil nog niet zeggen dat ik dat zelf ook doe.
Je moppert op de situatie en toch niet om de reden?

Dat kan ik me dan wel weer voorstellen: dat je baalt van de situatie. Maar dat vind ik iets anders dan dat je het die persoon kwalijk zou nemen omdat hij/zij jouw plannen bederft. En dat is wat ik meende te lezen in diverse reacties; als je iemand egoïstisch noemt in zo'n geval dan veroordeel je de persoon.

Wellicht dat daar het onbegrip aan beide kanten vandaan komt?
Je bent in beide gevallen een egoist. Als je zelfmoord pleegt laat je mensen in de steek maar wie ben ik om iemand die dood wil bij me te willen houden. Je bent in deze altijd een egoist.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Monte di 1 mei 2012 - 9:13

Minneke schreef:
Lorna mercedez schreef:
Zoey schreef:Ik vind het heel jammer dat mensen hier in dit topic meteen worden afgeschoten omdat ze hun mening geven, of zelfs alleen zeggen dat ze de mening van een ander begrijpen. Ik snap wat Dani bedoelt, ik kan me ook voorstellen dat mensen de vertraging lastig vinden en daarop mopperen. Wil nog niet zeggen dat ik dat zelf ook doe.
Je moppert op de situatie en toch niet om de reden?

Dat kan ik me dan wel weer voorstellen: dat je baalt van de situatie. Maar dat vind ik iets anders dan dat je het die persoon kwalijk zou nemen omdat hij/zij jouw plannen bederft. En dat is wat ik meende te lezen in diverse reacties; als je iemand egoïstisch noemt in zo'n geval dan veroordeel je de persoon.

Wellicht dat daar het onbegrip aan beide kanten vandaan komt?
Ik ben het niet helemaal eens. Als mijn moeder op sterven zou liggen en ik haar niet meer kan zien voor ze dood gaat omdat een ander voor de trein springt, dan neem ik dat die persoon wel degelijk kwalijk. Dan vind ik die persoon vreselijk egoïstisch op het op zo'n manier te doen, waardoor anderen er last van hebben.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Caribbeanlover di 1 mei 2012 - 9:16

Ik weet dat je hiermee bedoeld dat het alleen gaat om zelfmoord dmv door voor een trein te springen, maar daarmee kom je al gauw op het onderwerp zelfmoord opzich. Ik vind dat sowieso egoistisch en mensen om mijn heen ook. Het is laf en er is altijd iemand die je zo iemand zal vinden. Er zijn andere oplossingen dan de dood.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 9:16

Monte schreef:
Ik ben het niet helemaal eens. Als mijn moeder op sterven zou liggen en ik haar niet meer kan zien voor ze dood gaat omdat een ander voor de trein springt, dan neem ik dat die persoon wel degelijk kwalijk. Dan vind ik die persoon vreselijk egoïstisch op het op zo'n manier te doen, waardoor anderen er last van hebben.

Nou ja, ik begrijp het wel, dat iemand dat zo voelt. Ik zou het ook afschuwelijk vinden en vreselijk boos zijn op de situatie. Maar jouw laatste zin, zo zou ik het niet zien denk ik.

Maar dat is niet erg; twee verschillende visies kunnen prima naast elkaar bestaan, toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 9:19

En als je in de auto in de file komt is dat omdat iedereen eerder of later met werken moet beginnen? Zorg gewoon dat je bij je moeder bent als ze bijna steft of als je vriendin moet bevallen. Maar toen had je het zeker druk met werk of studie? Dit kan gewoon gebeuren net als een hert op de weg. Je kunt het niet uitsluiten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? - Pagina 7 Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum