Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de trein springen egoïstisch?

+24
Bazinga
Bolleke
Toet
Roza
Gympie
Caribbeanlover
Dani
Monte
Arwyn
Paper Crown
Blond
SarahKey
SuperGrover
MissD
Truttebol
Raven
Angela_1986
Curious
mosio
Phileine
SleepingBeauty
Susan
Rush
Stuiterbal
28 plaatsers

Pagina 1 van 10 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:31

Ik sprak zojuist met een vriendin van mij. Zij was vanmiddag te laat voor een belangrijk tentamen omdat haar trein vertraging had, er was iemand voor de trein gesprongen. Ze was nogal aan het vloeken op die persoon, dat hij of zij zo egoïstisch was om voor de trein te springen omdat nu veel andere personen er last van hebben. Ik snapte haar boosheid wel, maar persoonlijk vond ik juist het nogal egoïstisch van haar dat ze zo reageerde.
Wat vinden jullie, is het egoïstisch om zelfmoord te plegen door voor een trein te springen? Het gaat hier dus niet over zelfmoord in het algemeen maar specifiek over voor de trein springen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:32

Oh god... laughcry .

Nouja krijgen we iig weer wat actie vandaag op 't forum. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:33

Ik vind het meer wanhopig dan egoïstisch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Stuiterbal di 1 mei 2012 - 3:40

Ja ik kan me deels er wel in vinden. Je trekt idd onnodig heel veel mensen bij je eigen zelfmoord daad. Om het trauma van de machinist niet te vergeten. Ik ben zelf van mening dat wanneer je echt niet meer wilt leven je het ook op een amdere manier kan doen zonder dat zoveel mensen erbij betrokken raken/ last van hebben.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:42

Egoistisch vind ik niet het goede woord maar ik vind (hoe wanhopig je ook bent) als je het echt niet ziet zitten en er een einde aan wil maken geen ontschuldige mensen erbij moet betrekken. Zoals de machinist van die trein die daar gewoon niet om heeft gevraagd. Die heeft waarschijnlijk z'n leven lang een traumatische ervaring en dat vind ik heel erg voor zulke mensen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:42

In eerste instantie zeg ik: Ja, egoïstisch.
Maar ik denk dat die mensen inmiddels zo ver "heen" zijn en gewoon echt geen uitweg meer zien dat ze daar niet echt meer bij stil staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Rush di 1 mei 2012 - 3:42

Stella_ schreef:Ja ik kan me deels er wel in vinden. Je trekt idd onnodig heel veel mensen bij je eigen zelfmoord daad. Om het trauma van de machinist niet te vergeten. Ik ben zelf van mening dat wanneer je echt niet meer wilt leven je het ook op een amdere manier kan doen zonder dat zoveel mensen erbij betrokken raken/ last van hebben.
Hier ben ik het mee eens. Al vermoed ik dat de meeste die op zo`n manier zelfmoord plegen al niet meer verder (kunnen) denken en daar gewoon niet bij stil staan.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:42

Stella_ schreef:Ja ik kan me deels er wel in vinden. Je trekt idd onnodig heel veel mensen bij je eigen zelfmoord daad. Om het trauma van de machinist niet te vergeten. Ik ben zelf van mening dat wanneer je echt niet meer wilt leven je het ook op een amdere manier kan doen zonder dat zoveel mensen erbij betrokken raken/ last van hebben.

Hoe dan? Als je een overdosis neemt, beland je waarschijnlijk ook wel op de IC, daar is het ook traumatiserend voor de mensen hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Rush di 1 mei 2012 - 3:43

June schreef:
Stella_ schreef:Ja ik kan me deels er wel in vinden. Je trekt idd onnodig heel veel mensen bij je eigen zelfmoord daad. Om het trauma van de machinist niet te vergeten. Ik ben zelf van mening dat wanneer je echt niet meer wilt leven je het ook op een amdere manier kan doen zonder dat zoveel mensen erbij betrokken raken/ last van hebben.

Hoe dan? Als je een overdosis neemt, beland je waarschijnlijk ook wel op de IC, daar is het ook traumatiserend voor de mensen hoor.
Als je het goed doet hoef je niet meer naar de IC. silent
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:44

June schreef:
Stella_ schreef:Ja ik kan me deels er wel in vinden. Je trekt idd onnodig heel veel mensen bij je eigen zelfmoord daad. Om het trauma van de machinist niet te vergeten. Ik ben zelf van mening dat wanneer je echt niet meer wilt leven je het ook op een amdere manier kan doen zonder dat zoveel mensen erbij betrokken raken/ last van hebben.

Hoe dan? Als je een overdosis neemt, beland je waarschijnlijk ook wel op de IC, daar is het ook traumatiserend voor de mensen hoor.

Maar die mensen die op de IC werken hebben voor dat vak gekozen en hebben nog wel met ergere dingen te maken

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:44

Je laat iemand over jou heen rijden, dat lijkt me traumatischer dan iemand die in een ziekenhuis werkt en, helaas, heel veel van dat soort erge dingen meemaakt, dus daar zit wel verschil in, in die zin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:45

Rush schreef:
June schreef:
Stella_ schreef:Ja ik kan me deels er wel in vinden. Je trekt idd onnodig heel veel mensen bij je eigen zelfmoord daad. Om het trauma van de machinist niet te vergeten. Ik ben zelf van mening dat wanneer je echt niet meer wilt leven je het ook op een amdere manier kan doen zonder dat zoveel mensen erbij betrokken raken/ last van hebben.

Hoe dan? Als je een overdosis neemt, beland je waarschijnlijk ook wel op de IC, daar is het ook traumatiserend voor de mensen hoor.
Als je het goed doet hoef je niet meer naar de IC. silent

Precies. En die mensen gaan er vaker mee om in hun werk.
Een machinist/conducteur heeft op zn opleiding niks geleerd over uiteen gereten mensen hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Stuiterbal di 1 mei 2012 - 3:45

Voor welke mensen bedoel je June ??

Als je echt zeker wil weten dat je dood bent na je daad kun je je ook krom gezegd ophangen.
Maar idd Rush ik denk dat deze mensen niet meer zo heel ver kunnen denken.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:45

Er is altijd een enorme kans dat je gevonden wordt natuurlijk. Bovendien denk je dan waarschijnlijk dat er dan bekenden zijn die je kunnen vinden en dan is het trauma misschien nog wel groter. Ik weet het niet, ik hoef er gelukkig niet over na te denken, maar ik 'snap' de keuze voor de trein wel.

Ik vind het verder verschrikkelijk en tragisch voor alle partijen: omstanders, machinist, nabestaanden en voor degene die sprong.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:45

Hmmmm moeilijk, ik neig om te zeggen zolang je niemand lastig valt niet. Maar goed al zou je van een gebouw afspringen dan nog belemmer je mensen ermee. Bedoel een lichaam in kreukels op straat zien liggen daar doe je niemand een plezier mee, hetzelfde voor andere methodes. Nogmaals moeilijk om hier een kijk op te hebben. En om in het algemeen te roepen dat zelfmoord egoistisch is daar zullen de meningen altijd verdeeld over blijven, ondanks dat ik een soort van.. heb meegemaakt weet ik nog steeds niet wat ik ervan moet vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Rush di 1 mei 2012 - 3:45

Razz_ schreef:
Maar die mensen die op de IC werken hebben voor dat vak gekozen en hebben nog wel met ergere dingen te maken
Zou je dat inmiddels bij een machinist ook niet kunnen zeggen? Het is een redelijk populaire manier van zelfmoord plegen, om het maar even plat te zeggen. Je weet dat de mogelijkheid verhoogd is, zeg maar.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Susan di 1 mei 2012 - 3:45

Ik kan me wel voorstellen dat als je zo ver heen bent, je niet stilstaat bij het feit dat er mensen zijn die door jouw zelfmoord vertraging oplopen. Ik denk dat je de trein op dat moment niet eens meer ziet als een vervoermiddel voor anderen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:46

Stella_ schreef:Voor welke mensen bedoel je June ??

Als je echt zeker wil weten dat je dood bent na je daad kun je je ook krom gezegd ophangen.
Maar idd Rush ik denk dat deze mensen niet meer zo heel ver kunnen denken.

Jezelf ophangen is moeilijker dan je denkt. Als je niet meteen je nek breekt, hang je daar dus maar en als een nabestaande je dan vindt. Is dat niet traumatisch. De mensen die op de eerste hulp werken en je binnen zien komen, zullen het vast ook niet fijn vinden om te zien, net als de mensen op de IC. Je werkt de hele dag om mensen beter te maken en nu moet je iemand 'beter' maken die het zelf allemaal niet zo nodig vond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:47

June schreef:
Stella_ schreef:Ja ik kan me deels er wel in vinden. Je trekt idd onnodig heel veel mensen bij je eigen zelfmoord daad. Om het trauma van de machinist niet te vergeten. Ik ben zelf van mening dat wanneer je echt niet meer wilt leven je het ook op een amdere manier kan doen zonder dat zoveel mensen erbij betrokken raken/ last van hebben.

Hoe dan? Als je een overdosis neemt, beland je waarschijnlijk ook wel op de IC, daar is het ook traumatiserend voor de mensen hoor.

Ik denk dat het wel iets minder traumatiserend is om op de IC (waar hoogstwaarschijnlijk de hele dag zwaargewonden etc. binnen worden gebracht) iemand als patiënt te hebben die een overdosis heeft genomen dan wanneer je als machinist ziet dat iemand voor je trein springt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:47

Ik snap nooit zo goed hoe je iemand die zó wanhopig is dat er nog maar één uitweg lijkt te zijn, kunt beschuldigen van egoïsme.

Zo iemand is op dat moment, in die situatie toch totaal ontoerekeningsvatbaar? Ik denk dat je op dat moment helemaal niet in staat bent daar rationeel over na te denken, zoals wij daar nu wel rationeel naar kunnen kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  SleepingBeauty di 1 mei 2012 - 3:48

Ik denk dat als je zover in de put zit je niet meer druk maakt om andere mensen...
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:48

Rush schreef:
Razz_ schreef:
Maar die mensen die op de IC werken hebben voor dat vak gekozen en hebben nog wel met ergere dingen te maken
Zou je dat inmiddels bij een machinist ook niet kunnen zeggen? Het is een redelijk populaire manier van zelfmoord plegen, om het maar even plat te zeggen. Je weet dat de mogelijkheid verhoogd is, zeg maar.

Die mensen op de IC hebben er niet voor gekozen om mensen die zelfmoord willen plegen weer op te lappen denk ik. Die hebben ervoor gekozen om lichamelijk zieke mensen weer een toekomst te geven.

Verder eens met Rush. Als je dat soort dingen over een arts op de IC zegt, kun je dat tegenwoordig ook wel over machinisten zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:48

Minneke schreef:Ik snap nooit zo goed hoe je iemand die zó wanhopig is dat er nog maar één uitweg lijkt te zijn, kunt beschuldigen van egoïsme.

Zo iemand is op dat moment, in die situatie toch totaal ontoerekeningsvatbaar? Ik denk dat je op dat moment helemaal niet in staat bent daar rationeel over na te denken, zoals wij daar nu wel rationeel naar kunnen kijken.

Eens, ik snap dat ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 3:49

Zoey schreef:Ik denk dat het wel iets minder traumatiserend is om op de IC (waar hoogstwaarschijnlijk de hele dag zwaargewonden etc. binnen worden gebracht) iemand als patiënt te hebben die een overdosis heeft genomen dan wanneer je als machinist ziet dat iemand voor je trein springt..

Ik vind dit nogal een uitspraak, ik zou 'm niet zomaar durven maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Rush di 1 mei 2012 - 3:51

June schreef:
Zoey schreef:Ik denk dat het wel iets minder traumatiserend is om op de IC (waar hoogstwaarschijnlijk de hele dag zwaargewonden etc. binnen worden gebracht) iemand als patiënt te hebben die een overdosis heeft genomen dan wanneer je als machinist ziet dat iemand voor je trein springt..

Ik vind dit nogal een uitspraak, ik zou 'm niet zomaar durven maken.
Er is natuurlijk wel een sterk verschil tussen werk (we hebben er alles aan gedaan, maar het mocht niet baten) dan dat je het als machinist voor je kiezen krijgt. Wellicht zal er als machinist meer schuldgevoel zijn (ik heb diegene aangereden, etc.) dan dat het je werk is en je er alles aan hebt gedaan om te voorkomen dat diegene overlijdt.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de trein springen egoïstisch? Empty Re: Voor de trein springen egoïstisch?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 10 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum