Ik heb een besluit genomen en ik doe het..
+24
Jordana
VeryCherry
Cassiopeia
Petteflet
Xanna
Blair
Merai
Susan
Inge
Roze Roos
Sugarfall
Fearie
Snoes
Yzma
Try
Ugly Betty
mzcharlotte
Mermaid
Kabouter
Suus
Bolleke
Lotus
Jeanette
Zwerver
28 plaatsers
Pagina 4 van 8
Pagina 4 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..
Jij vindt persoonlijk, en anderen (incl. ikzelf) ook, dat het goed voor haar zou zijn. Maar dat is alleen maar onze indruk. Ze wordt nu door sommige forummers dringend die kant op gedrukt, iets wat vast averechts werkt. En, ik weet niet of je het zo voelt, het is natuurlijk niet zo dat ze alle aanwijzingen op moet volgen, enkel omdat ze al eerder steun heeft gehad. Ze is ons/jullie niets verplicht.
Gast- Gast
Precies.Susan schreef:Je weet toch niet of ze zich ook uit het veld heeft laten slaan om au pair te worden? Ze heeft alleen blijkbaar geen zin meer om hier te reageren.
Gast- Gast
Gloria schreef:Jij vindt persoonlijk, en anderen (incl. ikzelf) ook, dat het goed voor haar zou zijn. Maar dat is alleen maar onze indruk. Ze wordt nu door sommige forummers dringend die kant op gedrukt, iets wat vast averechts werkt. En, ik weet niet of je het zo voelt, het is natuurlijk niet zo dat ze alle aanwijzingen op moet volgen, enkel omdat ze al eerder steun heeft gehad. Ze is ons/jullie niets verplicht.
Nee natuurlijk is ze ons niets verplicht, maar dan kan je net zo goed niets meer op het forum plaatsen. Wanneer je iets mededeelt, kan je reacties verwachten, en wanneer je bij de eerste de beste negatieve reactie wegrent zegt dat toch al genoeg? Bovendien voel ik me toch ergens persoonlijk verbonden met haar, ondanks dat ik haar nauwelijks ken, maar omdat ik toch best bewust met haar heb meegeleefd. Ik gun haar juist zo'n gave tijd in zo'n land, maar dan moet ze eens bij haar beslissing blijven en niet bij het eerste de beste obstakel direct wegrennen. Durf het dan ook aan, dan kan je groeien. Dan wil ik haar met alle liefde steunen en vind ik het heel gaaf voor dr dat ze zoiets aan durft. Maar doe het dan ook en ga niet lopen schreeuwen dat je dit gaat doen, en vervolgens weer afhaakt (x 2 keer intussen).
Nogmaals, ik ben altijd heel enthousiast geweest over haar plannen, maar dat wordt intussen wel steeds sceptischer ja. Desondanks denk ik wel dat het heel goed is voor haar en zou ik volkomen achter haar plan staan.. Maar dat moet ze zelf eerst maar eens doen en woord bij daad pakken, in plaats van onze goedkeuring zoeken.
En wie weet gaat ze 't wel doen hoor, en dat zou alleen maar mooi zijn. Alleen de manier waarop ze dan hier weer verdwijnt is zo kinderachtig.
Als je zo'n droom hebt (en die had ik ook vroeger, nog steeds wel), leef 'm dan na. Dan moeten de reacties van anderen (ouders, vrienden, forummers) je echt niets kunnen schelen hoe moeilijk en confronterend dat ook is, dan moet je zo koppig zijn om je droom achter na te gaan.
Gast- Gast
Klopt... maar dan ben je toch nog drukMarin schreef:
Overigens was ze vrijdag nog in DH met Wolletjes en Leaf, maar verder weet ik niks van haar weekend plannen en of ze het dus te druk heeft om zich hier te melden.
Hele weekend moest ze werken!
Purk, jammer dat je weg bent
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Gloria schreef:Jij vindt persoonlijk, en anderen (incl. ikzelf) ook, dat het goed voor haar zou zijn. Maar dat is alleen maar onze indruk. Ze wordt nu door sommige forummers dringend die kant op gedrukt, iets wat vast averechts werkt. En, ik weet niet of je het zo voelt, het is natuurlijk niet zo dat ze alle aanwijzingen op moet volgen, enkel omdat ze al eerder steun heeft gehad. Ze is ons/jullie niets verplicht.
Helemaal mee eens. Je kunt het beste met iemand voor hebben maar dat is niet hetzelfde als menen dat je alles maar moet zeggen als iemand tijd nodig heeft om ergens over na te denken. Leef en laat leven denk ik dan maar weer..
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Punt is denk ik meer dat ze overal de vraag negeert. Het is haar ook op andere plekken gevraagd hoe het ermee staat en ze geeft er gewoon geen antwoord op. En kom het dan hier niet groots aankondigen als je het er verder toch niet meer over wilt hebben. Dat mensen sceptisch worden heeft ze uiteindelijk ook zelf in de hand gehad. En nee, natuurlijk is ze niet verplicht om ons iets te vertellen of ons op de hoogte te houden. Maar moeten wij dat dan maar verplicht ok vinden? Ik vind het erg jammer dat ze dit nu doet, is namelijk niet de eerste keer...
Gast- Gast
Lagom schreef:Punt is denk ik meer dat ze overal de vraag negeert. Het is haar ook op andere plekken gevraagd hoe het ermee staat en ze geeft er gewoon geen antwoord op. En kom het dan hier niet groots aankondigen als je het er verder toch niet meer over wilt hebben. Dat mensen sceptisch worden heeft ze uiteindelijk ook zelf in de hand gehad. En nee, natuurlijk is ze niet verplicht om ons iets te vertellen of ons op de hoogte te houden. Maar moeten wij dat dan maar verplicht ok vinden? Ik vind het erg jammer dat ze dit nu doet, is namelijk niet de eerste keer...
Het is inderdaad jammer dat ze niet meer reageert maar ik vind de reacties in dit topic ook niet echt hartelijk. Het lijkt wel of sommige mensen zich hier persoonlijk aangevallen voelen omdat Purk niet direct doet wat ze haar aanraden. Ik heb het de vorige keer ook gevolgd en vind het vooral vervelend voor haar dat ze zo zoekende is. Ze geeft zelf aan dat ze even weg is gebleven van het forum omdat ze zich de reacties teveel aantrok, grote kans dat dat nu weer zo is. Dat hoef je niet ok te vinden maar ik stoor me gewoon aan het feit dat er zoveel conclusies getrokken worden die nergens op gebaseerd zijn. Ik denk niet dat dat haar helpt.
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Ik kan me de reacties van Lagom en Marin wel voorstellen, maar ik ben het toch meer eens met Merai. Ik duid haar verschil in gedrag meer als een signaal dat ze gewoon niet zo goed weet wat ze moet met haar leven. Jullie worden daar niet slechter of ongelukkiger van, zij wel. In dat opzicht vind ik de reacties in verhouding te extreem.
Gast- Gast
In de glooooria, in de gloooriiiiaaa...hieperdepiep HOERA!!
*sorry, moet er elke keer aan denken als ik je naam voorbij zie komen . Mijn zoontje zingt het de hele dag door *
*sorry, moet er elke keer aan denken als ik je naam voorbij zie komen . Mijn zoontje zingt het de hele dag door *
Gast- Gast
.
Laatst aangepast door Smikkell op vr 3 dec 2010 - 8:00; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wacht maar tot het kerst wordt, dan hoor je elke keer een ander liedje in je hoofd *gna gna* .Liva schreef:In de glooooria, in de gloooriiiiaaa...hieperdepiep HOERA!! *sorry, moet er elke keer aan denken als ik je naam voorbij zie komen . Mijn zoontje zingt het de hele dag door *
Gast- Gast
Jeetje, ze heeft d'r account laten verwijderen. Dat vind ik toch wel behoorlijk flauw, ze is hier overduidelijk nog wel geweest en ze neemt niet eens de moeite om te antwoorden.
Gast- Gast
Ik zie haar woensdag en dan zullen we wel ff babbelen
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Huh ik snap er ook niks van. Ze zat in de BB ping group en ik had d'r in m'n pinglijst, maar ze heeft me blijkbaar verwijderd? En ze is dus ook uit die group?
Gast- Gast
Ik heb niet het hele topic gelezen overigens, maar ik geef jullie gelijk dat het niet leuk is dat ze nu alles heeft verwijderd, daarbij, moet ik wel toegeven; als ik in haar schoenen stond, zo'n moeilijke stap/beslissing had gemaakt, en mensen dan zeggen: "Eerst zien dan geloven" (want daar komt het op neer), ik er ook wel een beetje klaar mee ben.
Misschien moet ik eerst maar eens het topic helemaal doorlezen .
Blair- Kletskop
Wie ik ?
Ik ben al een hele tijd uit de pingroup, werd gek van dat geklets
van jullie hahahaha, me hele bb hing vast als ik in de groep wilde kijken
Blair- Kletskop
Babydoll schreef:Wie ik ?
Nee niet jij (hoewel dat wel flauw isss.... ) Purk zat ook in de BB group en ze had Inge op Hyves, Twitter etc en ze heeft ons overal uitgeknikkerd?
Gast- Gast
Tsja, zulke erge dingen zijn er naar mijn idee niet gezegd. Het is wel een béétje logisch dat mensen zeggen 'eerst zien dan geloven' als Purk blijkbaar al vaker grote beslissingen heeft laten vallen. Maar goed, ik ken Purk niet persoonlijk. Ik vind het alleen flauw dat ze haar account laat verwijderen en geen antwoord meer geeft, want er zijn genoeg mensen die wel achter haar staan. Nu komt het op mij over als weglopen als het haar niet aanstaat, zeg maar.Babydoll schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen overigens, maar ik geef jullie gelijk dat het niet leuk is dat ze nu alles heeft verwijderd, daarbij, moet ik wel toegeven; als ik in haar schoenen stond, zo'n moeilijke stap/beslissing had gemaakt, en mensen dan zeggen: "Eerst zien dan geloven" (want daar komt het op neer), ik er ook wel een beetje klaar mee ben.
Gast- Gast
Yupz, echt jammerTrisha schreef:Babydoll schreef:Wie ik ?
Nee niet jij (hoewel dat wel flauw isss.... ) Purk zat ook in de BB group en ze had Inge op Hyves, Twitter etc en ze heeft ons overal uitgeknikkerd?
Ik snap haar keuze op zich wel om hier weg te gaan... hoewel ook niet helemaal, maar kan mij daar iets bij voorstellen... had netjes geweest als ze wel even iets gezegd had hier...
Ben namelijk ook echt heel benieuwd of ze het doet en ik hoop het zo voor haar want ze was zo verschrikkelijk enthousiast
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Tja, ik ben van mening dat wanneer je zo'n grote stap maakt, je dit soort kritiek wel moet kunnen verdragen. Als je echt zo'n grote droom hebt (en je hebt de mogelijkheden), dan maak je die waar, ongeacht de kritieken van anderen. Kritiek van je ouders lijkt me trouwens een stuk moeilijker te verduren dan van forummers. Natuurlijk is dat misschien moeilijk om te horen, maar ik persoonlijk zou daar alleen nog maar koppiger van worden en hen allemaal wel bewijzen dat ik het echt kan en ga doen, ipv stilletjes verdwijnen of mezelf om laten praten (geen idee of dit laatste gebeurd nu hoor).
Het komt op mij gewoon over alsof ze gewoon constant twijfelt, ze wil beide dingen; studeren en naar het buitenland. Het is helemaal niet erg dat je zo zoekende bent, meer dan logisch juist met al die mogelijkheden tegenwoordig. Maar wees dan ook kritisch naar jezelf waarom je iets doet en ga niet iets groot lopen schreeuwen om vervolgens hier bij het minste of geringste vraagteken of opmerking al weer te verdwijnen.
Als zij naar Australie wil, moet ze dat echt vooral doen, ik denk echt dat het heel erg gaaf is en ook heel erg goed voor haar is, maar deze verdwijning vind ik nou niet echt spreken van een sterk karakter.
Het komt op mij gewoon over alsof ze gewoon constant twijfelt, ze wil beide dingen; studeren en naar het buitenland. Het is helemaal niet erg dat je zo zoekende bent, meer dan logisch juist met al die mogelijkheden tegenwoordig. Maar wees dan ook kritisch naar jezelf waarom je iets doet en ga niet iets groot lopen schreeuwen om vervolgens hier bij het minste of geringste vraagteken of opmerking al weer te verdwijnen.
Als zij naar Australie wil, moet ze dat echt vooral doen, ik denk echt dat het heel erg gaaf is en ook heel erg goed voor haar is, maar deze verdwijning vind ik nou niet echt spreken van een sterk karakter.
Gast- Gast
Ik denk dat de reacties in dit topic echt vooral een reactie zijn op het vórige topic. Ik vind het wel een beetje flauw dat ze nu iedereen negeert.
Purk, ik hoop dat je een keuze kan maken, ik kan me wel voorstellen hoe moeilijk dat is, hoop dat je eruit komt! Ook van besluiten om níet te gaan kan je veel leren, als je maar een bewuste keuze maakt
Purk, ik hoop dat je een keuze kan maken, ik kan me wel voorstellen hoe moeilijk dat is, hoop dat je eruit komt! Ook van besluiten om níet te gaan kan je veel leren, als je maar een bewuste keuze maakt
Gast- Gast
Ik denk dat Purk uiteindelijk toch niet écht zeker is. Ze zegt wel dat ze dit heel graag wil, maar wil je het ook echt? Of is het meer afzetten tegen je ouders, of je omgeving? Of vind je dat je dit moet doen om je te bewijzen tegenover anderen? Of vind je dat je dit moet doen omdat veel mensen tegenwoordig een aantal maanden naar het buitenland gaat?
Ik denk dat dit niet écht je droom is, maar dat je vooral zoekende bent en dit één van de opties is. Je vindt dit plan even helemaal geweldig, maar puntje bij paaltje haak je af (de vorige keer iig). Hetzelfde met je studie. Je gaat er even hélemaal voor maar zodra de studie gaat beginnen, haakte je af.
Ik hoop dat je een keer iets door durft te zetten. Overal zitten nadelen aan maar focus je daar niet op. Een opleiding heeft ook vakken die je niet leuk zult vinden, in Australië zul je ook momenten hebben dat je mensen mist. Maar kies iets (of doe het via een opleiding beide) en zie dan vanzelf wel waar je tegenaan loopt. En dat lost zich meestal ook wel weer vanzelf op.
Of als je het daar waar je nu werkt helemaal naar je zin hebt, waarom zou je daar dan niet gewoon blijven werken? Je hoeft niet perse te studeren/reizen als je er zo tegenop ziet. Zoiets kan ook nog later of gewoon helemaal niet. Dat is ook niet erg.
Nou ja, ik hoop dat je dit nog leest en ik hoop dat op het moment dat je wat sterker in je schoenen staat en je minder van onze reacties aantrekt, je toch weer eens terug komt.
Ik denk dat dit niet écht je droom is, maar dat je vooral zoekende bent en dit één van de opties is. Je vindt dit plan even helemaal geweldig, maar puntje bij paaltje haak je af (de vorige keer iig). Hetzelfde met je studie. Je gaat er even hélemaal voor maar zodra de studie gaat beginnen, haakte je af.
Ik hoop dat je een keer iets door durft te zetten. Overal zitten nadelen aan maar focus je daar niet op. Een opleiding heeft ook vakken die je niet leuk zult vinden, in Australië zul je ook momenten hebben dat je mensen mist. Maar kies iets (of doe het via een opleiding beide) en zie dan vanzelf wel waar je tegenaan loopt. En dat lost zich meestal ook wel weer vanzelf op.
Of als je het daar waar je nu werkt helemaal naar je zin hebt, waarom zou je daar dan niet gewoon blijven werken? Je hoeft niet perse te studeren/reizen als je er zo tegenop ziet. Zoiets kan ook nog later of gewoon helemaal niet. Dat is ook niet erg.
Nou ja, ik hoop dat je dit nog leest en ik hoop dat op het moment dat je wat sterker in je schoenen staat en je minder van onze reacties aantrekt, je toch weer eens terug komt.
Gast- Gast
En denk niet dat je minder mens bent omdat je dit niet doet, of omdat je het moeilijk vind om een keuze te maken. Dat eerste is echt niet waar en het tweede is niet raar. Je bent ook een zelfstandig, volwassen mens zonder grote gebaren als reizen naar de andere kant van de wereld. Maar maak een keuze, want anders stel je jezelf steeds teleur.
Gast- Gast
Helemaal eens met jullie, Vruchtenhagel en Darcy, goed beschreven allebei ook.
Als dit je droom is, ga er dan voor!
Maar jij bent de enige die hier over kan beslissen en daarbij zou ik echt goed kijken je motieven om te gaan. Ik sluit me daarbij totaal bij m'n voorgangers aan. Je moet niet naar 't buitenland gaan of gaan studeren omdat je het idee hebt dat dit verwacht wordt van anderen, het moet je eigen keuze zijn. Wees kritisch naar jezelf en je motieven, want dan kan je hopelijk (aan de hand van je ratio of je gevoel, beide zijn belangrijk in zo'n situatie), een keuze maken. Ik hoop alleen dat je daar dan bij blijft want je maakt 't voor jezelf zo moeilijk zo.
Edit: Ik hoop trouwens echt dat je dit nog leest, want het is best allemaal nuttige informatie waar je hopelijk wat mee kan. Babydoll, zou jij anders kunnen zeggen tegen dr dat hier nog veel staat wanneer je dr ziet..
Als dit je droom is, ga er dan voor!
Maar jij bent de enige die hier over kan beslissen en daarbij zou ik echt goed kijken je motieven om te gaan. Ik sluit me daarbij totaal bij m'n voorgangers aan. Je moet niet naar 't buitenland gaan of gaan studeren omdat je het idee hebt dat dit verwacht wordt van anderen, het moet je eigen keuze zijn. Wees kritisch naar jezelf en je motieven, want dan kan je hopelijk (aan de hand van je ratio of je gevoel, beide zijn belangrijk in zo'n situatie), een keuze maken. Ik hoop alleen dat je daar dan bij blijft want je maakt 't voor jezelf zo moeilijk zo.
Edit: Ik hoop trouwens echt dat je dit nog leest, want het is best allemaal nuttige informatie waar je hopelijk wat mee kan. Babydoll, zou jij anders kunnen zeggen tegen dr dat hier nog veel staat wanneer je dr ziet..
Gast- Gast
Pagina 4 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» wanneer besluit je over t leven van je huisdiertje
» ontslag genomen
» afscheid genomen
» Argh, ik word niet serieus genomen!
» ontslag genomen
» afscheid genomen
» Argh, ik word niet serieus genomen!
Pagina 4 van 8
Permissies van dit forum: