Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

+24
Jordana
VeryCherry
Cassiopeia
Petteflet
Xanna
Blair
Merai
Susan
Inge
Roze Roos
Sugarfall
Fearie
Snoes
Yzma
Try
Ugly Betty
mzcharlotte
Mermaid
Kabouter
Suus
Bolleke
Lotus
Jeanette
Zwerver
28 plaatsers

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Fearie vr 26 nov 2010 - 8:12

Wauw, gedurfde keuze als au pair werken in Australie. Vind het leuk dat je het van plan bent, als je dat wilt moet je het gewoon doen. Ondanks wat iedereen zegt, ben wel benieuwd of je het ondertussen al aan je ouders hebt verteld.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 8:35

Maar.. even voor je vaders verjaardag heen en weer vliegen is een dure grap. Daar moet je wel goed over nadenken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Try vr 26 nov 2010 - 11:09

Smikkell schreef:Maar.. even voor je vaders verjaardag heen en weer vliegen is een dure grap. Daar moet je wel goed over nadenken!

Idd.. Je zal daar ook niet zo veel verdienen en veel uitgeven.. Ik geloof ook niet dat er rechtstreekse vluchten gaan naar Perth dus je zou dan via Melbourne of Sydney moeten, wat weer extra kost.. Daarbij komt ook dat je 24-42 uur (afhankelijk van overstaptijden) onderweg ben naar huis EN weer terug...
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 11:13

Try schreef:
Smikkell schreef:Maar.. even voor je vaders verjaardag heen en weer vliegen is een dure grap. Daar moet je wel goed over nadenken!

Idd.. Je zal daar ook niet zo veel verdienen en veel uitgeven.. Ik geloof ook niet dat er rechtstreekse vluchten gaan naar Perth dus je zou dan via Melbourne of Sydney moeten, wat weer extra kost.. Daarbij komt ook dat je 24-42 uur (afhankelijk van overstaptijden) onderweg ben naar huis EN weer terug...
Juist door zo'n reactie als 'dan vlieg ik wel even terug' denk ik dan weer: heb je je wel goed voorbereid?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 20:58

Yzma schreef:Ik hoop voor je dat je het dit keer wel doet, Purk. Denk dat het goed voor je zal zijn. Wat ik alleen niet snap, is waarom je dit altijd met zo'n op het forum moet zetten, voordat er echt iets zeker is. Heb je dan toch die bevestiging nodig, dat je een goede keuze maakt?
Ik heb overigens gemist wat er met je hbo-opleiding is gebeurd? Was dat het toch niet?


Ben jij een oude forummer met een nieuwe naam? Je avatar doet me aan iemand denken Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 22:48

Ik zou t pas aan je ouders vertellen als je een ticket en visum hebt. Ze zien je aankomen! Natuurlijk gaan ze je niet serieus nemen. De vorige keer had je ook grote plannen en veegde je die na een paar weken (dagen) ineens weer van tafel om compleet iets anders te gaan doen.
Ik ben ook lange tijd in t buitenland geweest en heb t pas vertelt toen ik er echt heel zeker van was. Blijkbaar maak je je enorme zorgen om je ouders dit soort zaken te vertellen, vertel het dan dus pas als er echt dingen zeker zijn.

Ik weet niet of je weet wat een retour vlucht naar Australië kost, maar ik zal je uit de droom helpen dat je heen en weer kan vliegen als je minder dan een jaar gaat. Dit kost namelijk ongeveer 1100 euro en je bent 24 uur kwijt (naar SYD) als je dan nog naar Perth moet (tel er nog even 400 AUD bij op en 4 uur).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 1:02

Waarom is iedereen zo extreem sceptisch? Heb ik iets gemist? Het enige dat ik weet is dat Purk één keer een plan had, en dit uiteindelijk niet heeft doorgezet. Dat is mij ook wel eens overkomen hoor...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Yzma za 27 nov 2010 - 8:42

Ik denk dat iedereen sceptisch is, omdat Purk wel vaker iets 'groots' aankondigt, om daarna allemaal redenen heeft gevonden om het toch niet te doen. Net zoals de vorige keer naar het buitenland en haar nieuwe opleiding beginnen, maar ook al met bezwaren om meetings af te zeggen. Er zijn altijd wel redenen om het niet te doen. Maar goed, hopelijk voor Purk, ziet ze nu wel de positieve dingen om het juist wel te doen. Ik vind serieus dat ze nu moet doorzetten!
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Bolleke za 27 nov 2010 - 8:51

Ik vind het alleen jammer dat ze nog niet gereageerd heeft.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 21:18

Hoe langer ze niet reageert, hoe meer ik denk dat ze toch maar niet gaat... Ze negeert de vraag gewoon op alle fronten. Als je stiekem nou toch twijfelt, open dan niet een dergelijk topic om het groot aan te kondigen. Lijkt eerder of ze zichzelf aan het overtuigen is dan ons...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 22:27

Lagom schreef:Hoe langer ze niet reageert, hoe meer ik denk dat ze toch maar niet gaat... Ze negeert de vraag gewoon op alle fronten. Als je stiekem nou toch twijfelt, open dan niet een dergelijk topic om het groot aan te kondigen. Lijkt eerder of ze zichzelf aan het overtuigen is dan ons...

Exact mijn gedachten en gevoel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Sugarfall za 27 nov 2010 - 23:03

Oh wat superknap als je het echt gaat doorzetten! Ik zou zelf een land iets dichterbij hebben gekozen, als ik zoiets voor de eerste keer zou gaan doen. Maar ik heb dan ook best wel last van heimwee en ik zou dat een veiliger gevoel vinden. Des te stoerder vind ik het dat jij Australie kiest! Inderdaad zoals iemand al zei, dan kun je niet zo makkelijk weer meteen naar huis gaan als het even tegenzit.

Ik hoop dat het gesprek met je ouders goed gegaan is. Wanneer ben je van plan om te vertrekken? Alvast heel veel plezier en ik hoop dat het een hele positieve ervaring voor je wordt! cheers
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Bolleke za 27 nov 2010 - 23:04

Marin schreef:
Lagom schreef:Hoe langer ze niet reageert, hoe meer ik denk dat ze toch maar niet gaat... Ze negeert de vraag gewoon op alle fronten. Als je stiekem nou toch twijfelt, open dan niet een dergelijk topic om het groot aan te kondigen. Lijkt eerder of ze zichzelf aan het overtuigen is dan ons...

Exact mijn gedachten en gevoel.

En de mijne.. Daarom krijg ik ook de riebels van zo' n topic.

Kondig dan gewoon aan dat je gaat ipv zeggen dat je gaat maar wel nog eerst ouders even inlichten, en aan de reacties van anderen te lezen denkt ze er toch te naief over, even heen en weer vliegen etc..
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Roze Roos zo 28 nov 2010 - 0:28

Mooi idee, leuk ook als je gaat! Ik ben ook wel benieuwd of je het je ouder al verteld heb... Maar je bent toch volwassen(of niet?) en hebt toch geen toestemming van je ouders nodig? Natuurlijk leuk als ze achter je staan, maar zo niet dan niet en als je iets graag wil zou ik het toch doen!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 4:08

king smikkel zegt: Ik denk dat ze in het vliegtuig zit op dit moment.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 4:53

Haha dat zou ik wel heel stoer vinden Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Suus zo 28 nov 2010 - 5:34

Ik ben heel benieuwd naar een reactie van Purk.
Je kunt overigens wel rechtstreeks op Perth vliegen hoor. Ik ben vorig jaar naar Australie geweest en ik vloog van Dusseldorf naar Perth, wel met een tussenstop in Dubai trouwens. Kostte iets van 900 euro. Maar dan nog vlieg je niet op en neer voor een paar dagen lijkt me.
Ik hoop dat je gaat, Purk, het lijkt me een geweldige ervaring! Very Happy
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Yzma zo 28 nov 2010 - 5:58

Lagom schreef:Hoe langer ze niet reageert, hoe meer ik denk dat ze toch maar niet gaat... Ze negeert de vraag gewoon op alle fronten. Als je stiekem nou toch twijfelt, open dan niet een dergelijk topic om het groot aan te kondigen. Lijkt eerder of ze zichzelf aan het overtuigen is dan ons...
Ja, dat bedoelde ik dus ook...
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Inge zo 28 nov 2010 - 6:11

Volgens mij is Purk gewoon heel erg druk hoor met haar werk enzo...
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 7:45

Ze staat als gast nu ineens op 't forum. Volgens mij is ze hier al weer weg. Beetje (nogal) flauw en kinderachtig...

Overigens was ze vrijdag nog in DH met Wolletjes en Leaf, maar verder weet ik niks van haar weekend plannen en of ze het dus te druk heeft om zich hier te melden.

Veel plezier in Australie, hoor Purkie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 8:12

Nou ja zeg, wat raar dat ze ineens als "Gast" staat en dat ze niet eens meer even kan/wil reageren hier. Beetje jammer voor iedereen die nu op haar topic heeft gereageerd.

Zou het zo kunnen zijn dat ze thuis ruzie heeft gekregen met haar ouders omdat ze graag naar Australië wil?


Laatst aangepast door Sushi op ma 29 nov 2010 - 7:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 8:17

Ze heeft nog wel getwitterd vandaag. Waarom weg Purkie? Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 8:26

Misschien omdat ze niet zulke motiverende en stimulerende reacties heeft gekregen? Ik ben het eens met Mozzarella, ik vind enkele reacties ook extreem sceptisch. Bemoeiallerig ook. Het maakt voor jullie toch niets uit of ze gaat of niet? Ze leert het hopelijk vanzelf wel. En zo niet, dan niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 9:10

Gloria schreef:Misschien omdat ze niet zulke motiverende en stimulerende reacties heeft gekregen? Ik ben het eens met Mozzarella, ik vind enkele reacties ook extreem sceptisch. Bemoeiallerig ook. Het maakt voor jullie toch niets uit of ze gaat of niet? Ze leert het hopelijk vanzelf wel. En zo niet, dan niet.

Ik ben het niet met je eens. Als dit soort reacties haar al uit het veld laten slaan, dan komt ze nog een hele koude douche tegen van tegenvallers. Zo'n (half) jaar weg is onwijs zwaar, ze zal zich onwijs tegenkomen daar. Dat zit 'm in de kleinste dingen die je van te voren niet goed kan voorzien vaak. En dat is iets waar ik van mening ben dat Purk dat heel erg nodig heeft, om die persoonlijke groei door te gaan. Daarom ben ik vanaf het begin heel stimulerend geweest voor haar en deze plannen, heb haar geholpen bij haar aanmelding met vertalen omdat haar Engels niet goed genoeg is, en haar ook gesteund (kaartje gestuurd toen haar ouders moeilijk deden om haar goede moed in te spreken). Maar keer op keer zoekt ze de makkelijke weg. Dat is precies wat ze zo nodig heeft, die moeilijke bumps in the road. Als ze zich dus echt heeft afgemeld hier vanwege deze reacties is dat dus zo kinderachtig en getuigt van zo weinig zelf-kracht, dat ze zo'n half jaar ook niet gaat redden, of eigenlijk dat ze het des te meer moet doen.
Ik steun haar dus zeker wel, maar wel met kritische en intussen zeker ook sceptische blik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Susan zo 28 nov 2010 - 9:16

Marin schreef:
Gloria schreef:Misschien omdat ze niet zulke motiverende en stimulerende reacties heeft gekregen? Ik ben het eens met Mozzarella, ik vind enkele reacties ook extreem sceptisch. Bemoeiallerig ook. Het maakt voor jullie toch niets uit of ze gaat of niet? Ze leert het hopelijk vanzelf wel. En zo niet, dan niet.

Ik ben het niet met je eens. Als dit soort reacties haar al uit het veld laten slaan, dan komt ze nog een hele koude douche tegen van tegenvallers. Zo'n (half) jaar weg is onwijs zwaar, ze zal zich onwijs tegenkomen daar. Dat zit 'm in de kleinste dingen die je van te voren niet goed kan voorzien vaak. En dat is iets waar ik van mening ben dat Purk dat heel erg nodig heeft, om die persoonlijke groei door te gaan. Daarom ben ik vanaf het begin heel stimulerend geweest voor haar en deze plannen, heb haar geholpen bij haar aanmelding met vertalen omdat haar Engels niet goed genoeg is, en haar ook gesteund (kaartje gestuurd toen haar ouders moeilijk deden om haar goede moed in te spreken). Maar keer op keer zoekt ze de makkelijke weg. Dat is precies wat ze zo nodig heeft, die moeilijke bumps in the road. Als ze zich dus echt heeft afgemeld hier vanwege deze reacties is dat dus zo kinderachtig en getuigt van zo weinig zelf-kracht, dat ze zo'n half jaar ook niet gaat redden, of eigenlijk dat ze het des te meer moet doen.
Ik steun haar dus zeker wel, maar wel met kritische en intussen zeker ook sceptische blik.

Je weet toch niet of ze zich ook uit het veld heeft laten slaan om au pair te worden? Ze heeft alleen blijkbaar geen zin meer om hier te reageren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 3 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum