Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

+24
Jordana
VeryCherry
Cassiopeia
Petteflet
Xanna
Blair
Merai
Susan
Inge
Roze Roos
Sugarfall
Fearie
Snoes
Yzma
Try
Ugly Betty
mzcharlotte
Mermaid
Kabouter
Suus
Bolleke
Lotus
Jeanette
Zwerver
28 plaatsers

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Jeanette wo 24 nov 2010 - 11:19

Wow wat gaaf Purk in Australie! Voor hoelang ga je het werk doen? Ik ben stiekem wel jaloers hoor. :P Echt een gave ervaring en ik denk dat dit echt een kans van je leven is. Gewoon tegen je ouders zeggen dat je nu echt iets hebt gevonden waar je helemaal achter staat. Heb je het hen al verteld?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 11:46

Jeanette schreef:Wow wat gaaf Purk in Australie! Voor hoelang ga je het werk doen? Ik ben stiekem wel jaloers hoor. :P Echt een gave ervaring en ik denk dat dit echt een kans van je leven is. Gewoon tegen je ouders zeggen dat je nu echt iets hebt gevonden waar je helemaal achter staat. Heb je het hen al verteld?

Ik ga voor 6 maanden, maar heb als het goed is een visum voor een jaar, dus ik kan verlengen als ik dat wil.

Ik kom dan in Perth, Marin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 12:41

Wauw, wat gaaf zeg! Heel goed dat je voor jezelf deze keus hebt gemaakt en je niet hebt laten beinvloeden. Nu doe je iets waar jij voor de volle 100% achter staat en wat je echt heel graag wil en aangezien het jouw leven is heb je daar ook groot gelijk in!
Australie lijkt me prachtig en wat leuk dat het gezin half Nederlands is. Ik kan me voorstellen dat je enthousiast bent!

Qua het aan je ouders vertellen heb ik eigenlijk niet echt tips, ik denk dat je het gewoon moet vertellen zoals je het hier neer hebt gezet... Ik ken verder je situatie niet, maar ik denk dat als je ouders zien dat je dit echt wilt, dat ze het zullen accepteren... Ze kunnen moeilijk boos worden als jij je droom uit laat komen, toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Lotus wo 24 nov 2010 - 19:33

Wat gaaf dat je dit wilt gaan doen! Ik hoop voor je dat je ouders goed reageren als je het vertelt.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 19:41

Ik zou er alleen wel rekening mee houden dat je ouders ongeinteresseerd kunnen reageren of niet geloven dat je echt gaat (ik moet het ook nog zien, hoe leuk ik het ook voor je vindt). Ik denk dat je dus iets in moet bouwen in het gesprek waaruit blijkt hoe serieus het is. Geef bv aan dat je deze week je ticket wilt boeken ofzo en of ze mee willen kijken bijvoorbeeld. Weten ze het op je werk al? En per wanneer wil je gaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Bolleke wo 24 nov 2010 - 19:53

Purk, ik kan er niets aan doen maar iedere keer als ik zo' n post van jou lees krijg ik een beetje de kriebels. Ik weet niet waar het aan ligt. Ik vind het goed dat je de knoop hebt doorgehakt maar ben benieuwd of je ook daadwerkelijk gaat. Ik snap alleen niet dat je je ouders niets verteld hebt, dat zou er bij mij als ouder echt niet in gaan, en misschien ben je op die manier zelf ook debet aan het feit dat het moeizaam gaat tussen jou en je ouders.

Succes in ieder geval!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 20:14

Haar ouders namen haar de vorige keer niet serieus, ze zou het toch niet doen volgens hen... Ik kan me hun reactie inmiddels wel een beetje voorstellen en ik denk dat ze dat voornamelijk aan zichzelf te danken heeft. Daarom kan ik me wel voorstellen dat ze het nu dus zo gedaan heeft en dast ze het moeilijk vindt om het ze nu te vertellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Bolleke wo 24 nov 2010 - 20:17

Ze heeft het toch ook niet gedaan? Ik had het anders aangeoakt deze keer, samen alles regelen, juist om te laten zien dat het serieus is. Je mag ook wel twijfels hebben bij zo' n besluit maar juist mensen erbij betrekken steunt dan je geloofwaardigheid.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 20:30

Wat leuk!
Het lijkt mij wel een enorme stap zeg! Wanneer wil je gaan? Heb je al een datum geplant?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 21:22

kruimelje schreef:Ze heeft het toch ook niet gedaan? Ik had het anders aangeoakt deze keer, samen alles regelen, juist om te laten zien dat het serieus is. Je mag ook wel twijfels hebben bij zo' n besluit maar juist mensen erbij betrekken steunt dan je geloofwaardigheid.

Dat was misschien wel een goede optie geweest. Alhoewel ik me wel voor kan stellen dat haar ouders niet echt geinteresseerd zijn omdat ze het al zo vaak heeft geroepen, dus dat ze zich er niet echt mee zouden bemoeien.

Als ik jou was zou ik inderdaad met iets redelijk concreets komen, Purk. Ik zou als ik jou was wel pas het ticket boeken nadat je je ouders gesproken hebt, anders voelen ze zich misschien ook nog eens heel erg gepasseerd.

Ik moet het eerlijk gezegd ook eerst zien en dan geloven en het idee dat je nu naar Australie gaat vind ik ook wat relschopperig, zo lekker ver weg mogelijk, terwijl ik je er eerder echt nog nooit over gehoord hebt (en ik heb je zelfs geholpen bij je aanmelding de vorige keer). Don't get me wrong, ik vind het heel goed dat je gaat, maar echt met name omdat je waarschijnlijk jezelf hard gaat tegenkomen zo ver van huis en je er waarschijnlijk veel van zal leren over jezelf en ik denk dat je dat hard nodig hebt. Dus uiteindelijk zal het wel positief voor je zijn, maar ik deel m'n twijfels wel een beetje met je ouders.

Maar ik wens je natuurlijk wel veel succes, zowel bij het hen vertellen als op de reis zelf.
Waarom duurt het trouwens nog zo lang voor je gaat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Bolleke wo 24 nov 2010 - 21:25

Ik ben het dus eens met Marin, alleen zij verwoord het wellicht beter. Maar ik zou het toch echt wel willen weten als mijn kind plannen heeft om een jaar naar de andere kant van de wereld te gaan.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Suus do 25 nov 2010 - 0:15

Ik heb niet meegekregen wat hieraan vooraf is gegaan, maar ik vind het een heel dapper besluit. Het lijkt me een geweldige ervaring om een half jaar of een jaar in Australie te zitten. Heel veel succes bij het vertellen aan je ouders!
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 0:23

Zorg dan ook dat je gaat lieve Purkie, wat je ouders ook zeggen. Ik ben het wel met bovenstaande eens trouwens. Ik vind het super voor je dat je deze keuze hebt gemaakt maar ik weet ook dat je toch best wel veel twijfelt en ik moet het dus ook nog zien smile. Desondanks, als je gaat, wens ik je echt een supertijd en ik denk dat het ook heel goed voor je is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Kabouter do 25 nov 2010 - 1:00

Wat ontzettend gaaf dat je naar Australië wilt! Hopelijk ga je het plan nu ook echt doorzetten. Ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat je er nu meer zin in hebt/klaar voor bent dan de vorige keer dat je het idee had om naar Amerika te gaan.
Heb je het ondertussen al aan je ouders verteld?
Veel succes nog met het regelen van alles en denk aan jezelf meis..als jij wilt gaan, moet je het doen!
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Mermaid do 25 nov 2010 - 2:05

Supertof, hoop voor je dat alles doorgaat.
een tijdje weg uit je vertrouwde omgeving is (is mijn ervaring dan) een van de beste dingen die je kunt doen.
Het is niet altijd makkelijk maar juist daardoor leer je veel over jezelf etc.
En heb je het je ouders inmiddels verteld?

En iets heel anders ik ben nu heel nieuwsgierig naar t tuincentrum waar je werkt gewoon omdat mn vriend ook in dat wereldje zit.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  mzcharlotte do 25 nov 2010 - 5:27

Ik heb destijds mijn moeder mee uit eten genomen. Ze dacht dat ik zwanger was ofzo haha! Houd er rekening mee dat je ouders het niet leuk gaan vinden en/of zelfs niet geloven.

Houd in gedachten dat je geen foute keuze kan maken. Valt het tegen, heb je het toch geprobeerd. Valt het mee, dan valt het mee. Andere mensen zullen alleen niet altijd jouw keuzes leuk vinden.

Zet het door! Het is hoe dan ook 'life changing', een ervaring rijker.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 8:57

Ik ben wel benieuwd of je het inmiddels al aan je ouders hebt verteld?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 9:11

Ik zou sowieso een mapje maken met informatie wat je aan je ouders kunt laten zien.
Informatie over de organisatie, over het land, over Perth, over het gezin.
Daarmee laat je zien dat je serieus bent, dat je dingen hebt overwogen, dat je voorbereid bent, en geeft waarschijnlijk antwoord op een hoop vragen van hun kant.

(en ik mag aannemen dat je dit voor jezelf ook allemaal wilt weten als je 't niet allang uitgezocht hebt)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 21:57

Kun je ook wel aan de voorwaarden van het visum voldoen eigenlijk? Ik dacht dat Australie daar strenger in was dan Amerika... Maar eh, ik wil ook graag weten of je het al hebt verteld Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 22:14

Liva schreef:Ik ben het wel met bovenstaande eens trouwens. Ik vind het super voor je dat je deze keuze hebt gemaakt maar ik weet ook dat je toch best wel veel twijfelt en ik moet het dus ook nog zien smile. Desondanks, als je gaat, wens ik je echt een supertijd en ik denk dat het ook heel goed voor je is!
Niets meer aan toe te voegen, alleen dat ik denk dat niemand jou de vorige keer heeft tegengehouden om te gaan (zeg je in je eerste post) maar dat je je zelf een beetje in de weg zat smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Ugly Betty vr 26 nov 2010 - 4:13

Wat gaaf zeg! Heb je het al aan je ouders verteld?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 6:13

En, heb je het al kunnen vertellen? En hoe werd er gereageerd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Try vr 26 nov 2010 - 7:34

Ik had al zoiets verwacht na mijn FBberichtje van jou Wink Je moet die vriend van me even contacten, hij verteld met liefde over Perth smile

Ik hoop dat je nu echt gaat en dan zal je de tijd van je leven hebben. Perth is fantastisch (heb ik van horen zeggen, wilde er zelf ook graag naartoe dus heb veel opgezocht), ik geloof dat Fremantle vrij dichtbij is en dat dat heel gaaf is. Je hebt alleen niet echt een andere grote stad in de buurt (wel dorpjes) dus je zit wel een beetje geïsoleerd.

Heb je het al verteld btw?
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Yzma vr 26 nov 2010 - 7:43

Ik hoop voor je dat je het dit keer wel doet, Purk. Denk dat het goed voor je zal zijn. Wat ik alleen niet snap, is waarom je dit altijd met zo'n op het forum moet zetten, voordat er echt iets zeker is. Heb je dan toch die bevestiging nodig, dat je een goede keuze maakt?
Ik heb overigens gemist wat er met je hbo-opleiding is gebeurd? Was dat het toch niet?
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Snoes vr 26 nov 2010 - 7:47

Spannend hoor! Hopelijk laat je het deze keer gewoon doorgaan! Australië lijkt me érg leuk!
Ik ben ook erg benieuwd of je het inmiddels al verteld hebt en hoe je ouders reageerden?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. - Pagina 2 Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum