Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Argh, ik word niet serieus genomen!

+5
Toet
Teddyaapje
Alex
Pompoen
*Troela*
9 plaatsers

Ga naar beneden

Argh, ik word niet serieus genomen!  Empty Argh, ik word niet serieus genomen!

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 10:43

Al jaren loop ik met hoofdpijn. Diverse medicijnen, fysio-behandelingen en vooral veel doktersbezoeken.
Wederom lig ik al sinds maandag met koppijn op bed en heb ik pas net voor het eerst de computer weer aangeraakt omdat ik mijn verhaal echt kwijt moet en ik op zoek ben naar lotgenoten.
Telkens wordt er afgeschoven op: 'Het zal wel stress zijn, kom over een paar maanden maar terug'. En aangezien er telkens wisselende doktoren zijn, krijg ik telkens hetzelfde te horen. Zelf heb ik de voor laatste keer gezorgd voor een verwijzing naar de oogarts en bloedonderzoek. Uit beiden is niks gekomen dusss 'Het zal wel stress zijn, en kom over een paar maanden maar terug!'

AAAAAAAH! Ik wil gewoon weten wat dit is, ik kan toch moeilijk elke maand een week uit de running zijn om die kloten hoofdpijn? Nu heb ik wat zitten googlen, en zijn er hoofdpijnklinieken. Alleen daar lees ik dus dat ik eerst moet worden doorverwezen naar een neuroloog, voor ik bij die hoofdpijnkliniek terecht kan komen.

Nu wil ik weten of er mede lotgenoten zijn die veel hoofdpijn hebben, maar die ook moeite hadden met geloofd en serieus genomen te worden. Ik weet gewoon niet meer waar ik het zoeken moet.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Argh, ik word niet serieus genomen!  Empty Re: Argh, ik word niet serieus genomen!

Bericht  *Troela* di 13 dec 2011 - 10:48

Je zegt dat je iedere maand een week uit de running bent. Hangt het samen met je menstruatie?? En ben je aan de pil? Zoja dan kan het aan de pil liggen, staat ook in de bijsluiter. Zus heeft hier lang mee gedokterd, scans etc gehad en ze konden niets vinden. Op advies van mij gestopt met pil ( allemaal best gevoelig voor hormonen) en ja hoor, na tijdje geen hoofdpijn meer.

Erg balen dat je niet serieus genomen word. Misschien voet bij stuk houden en een doorverwijzing vragen?

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Argh, ik word niet serieus genomen!  Empty Re: Argh, ik word niet serieus genomen!

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 11:25


Hmm ik vind je ook niet erg relaxt over komen, dus het zou ook stress kunnen zijn - maar dat wil je natuurlijk niet horen.
Ik weet wel dat als ik gestrest ben, ik een soort van migraine krijg (althans, dat was de diagnose) waardoor mijn rechter arm niet goed meer functioneert en in erge vorm ik niet meer uit mijn woorden kan komen en ga hyperventileren.
Maar daar komt geen hoofdpijn bij kijken dus dat is niet hetzelfde denk ik. Maar migraine is er in veel vormen heb ik inmiddels vernomen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Argh, ik word niet serieus genomen!  Empty Re: Argh, ik word niet serieus genomen!

Bericht  Pompoen di 13 dec 2011 - 11:32

Migraine is er inderdaad in veel vormen, je hebt vormen met hoofdpijn, misselijkheid etc., je hebt vormen waarbij je een aura ziet voor de aanval, vormen waarbij je alleen een aura ziet zelfs! En vormen waarbij je de ene aanval na de andere krijgt.

Dat laatste heet status migrainosus en heb ik 2 x mogen meemaken, lucky me. Het enalaatste heet migraine sans migraine (migraine zonder migraine) en heb ik ook wel eens gehad. Dan zag ik een aura (rare kartels in mijn ogen en vlekken, net waterdruppels soms) en ik werd echt doodmoe. Maar hoofdpijn kreeg ik niet.

@Yoyo, naar dat je er zo'n last van hebt. Waarom zie je steeds verschillende artsen? Heb je niet één huisarts waar je steeds naar toe gaat dan? Ik denk dat het belangrijk is dat je op je strepen staat, dat je duidelijk en helder bent over wat je wil. Verder moet je er rekening mee houden dat het wel degelijk ook helaas stressgerelateerd kan zijn. Dan is de enige manier waarschijnlijk om beter met stress om te leren gaan en dat is helaas iets heel moeilijks.

Hoofdpijn heeft veel verschillende vormen, ik ben wel benieuwd wat voor soort hoofdpijn jij dan hebt eigenlijk.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Argh, ik word niet serieus genomen!  Empty Re: Argh, ik word niet serieus genomen!

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 11:36

Wat verwacht je van je huisarts of andere artsen? Wat zou jij graag willen zien waardoor je het gevoel hebt wél serieus genomen te worden?

En wat had je verwacht dat er uit je oogarts zou komen dan? Sorry, flauw grapje n.a.v. je spelfout

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Argh, ik word niet serieus genomen!  Empty Re: Argh, ik word niet serieus genomen!

Bericht  Alex di 13 dec 2011 - 11:43

Smikkell schreef:En wat had je verwacht dat er uit je oogarts zou komen dan? Sorry, flauw grapje n.a.v. je spelfout

Argh, ik word niet serieus genomen!  394967

Vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt. Ik zou inderdaad kijken naar eventuele medicatie en de bijwerkingen daarvan. Verder heb ik geen advies voor je, ik hoop alleen dat je snel een oorzaak vindt.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Argh, ik word niet serieus genomen!  Empty Re: Argh, ik word niet serieus genomen!

Bericht  Teddyaapje di 13 dec 2011 - 11:53

Waarom ga je niet eens naar een ostheopaat oid? Hoofdpijn kan heeeel veel oorzaken hebben die je in eerste instantie niet met elkaar zou relateren.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Argh, ik word niet serieus genomen!  Empty Re: Argh, ik word niet serieus genomen!

Bericht  Toet di 13 dec 2011 - 14:46

Misschien zeg ik nu iets wat je al lang weet of hebt geprobeerd, maar hoe loop je? Hoe zit het met jouw rug, benen, knieën, voeten.. heb je daar ooit iets aan opgemerkt?

Ik snap dat je het erg vervelend vindt en een oorzaak wil weten. Heb je ooit al een scan gehad? Wat zegt jouw huisarts als je om een doorverwijzing naar de neuroloog vraagt?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Argh, ik word niet serieus genomen!  Empty Re: Argh, ik word niet serieus genomen!

Bericht  Pandora di 13 dec 2011 - 21:43

Misschien kun je ook eens alternatieve geneeswijzen proberen? Accupunctuur, iriscopist... o.i.d.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Argh, ik word niet serieus genomen!  Empty Re: Argh, ik word niet serieus genomen!

Bericht  sonly wo 14 dec 2011 - 3:16

Maar, het kan toch ook inderdaad gewoon stress zijn..? Als dat de conclusie van al die artsen is, zou je daar misschien iets mee moeten proberen. Ik krijg ook gelijk megahoofdpijn als ik zit te stressen/piekeren. Vaak heb ik het pas door als ik weer hoofdpijn heb. En ik heb het bijvoorbeeld ook vaak als ik nachtmerries heb gehad, dus stress in m'n slaap. Ik voel wel dat het dan vanuit m'n nek komt, die spieren span ik dan aan, maar ik krijg ze niet 1, 2, 3 weer ontspannen. Maar, er zijn wel "truuks" voor. (wandelen, sporten zoals bodybalance/zwemmen (waarbij je dus die spieren in je nek gebruikt), nek/shouder/rug massage, en douchen wil bij mij soms ook wel een beetje helpen)
Er is echter niet een wonderpilletje voor wat de ha. voor kan schrijven voor zover ik weet...
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Argh, ik word niet serieus genomen!  Empty Re: Argh, ik word niet serieus genomen!

Bericht  Liz wo 14 dec 2011 - 3:43

Bij mij in de buurt hebben ze een hoofdpijnpoli in het ziekenhuis waar ze veel kennis hebben van hoofdpijn. Misschien dat zoiets je zou kunnen helpen..
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Argh, ik word niet serieus genomen!  Empty Re: Argh, ik word niet serieus genomen!

Bericht  Supertalentje wo 14 dec 2011 - 3:46

Het nadeel met 'gewoon' hoofdpijn is dat het door van alles veroorzaakt kan worden en het natuurlijk moeilijk te zien is. Ik zou zelf eens gaan kijken in welke soort hoofdpijn je je eigen hoofdpijn herkent (migraine/clusterhoofdpijn etc) en hierop aansturen bij de huisarts. Je kunt sowieso een hoofdpijn dagboek gaan bijhouden, misschien valt er een lijn in te ontdekken en kun je daarop anticiperen.

Hoe vervelend ook dat de huisarts steed zegt dat het stress is, er staat niet op je voorhoofd geschreven waardoor het wel veroorzaakt wordt. Probeer zelf ook dingen uit en oplossingen bij te dragen. Misschien blijkt wel dat dingen na verloop van tijd niet werken (fysiotherapeut, yoga, massage iedere maand van nek en schouders, sporten 2 keer per week, korter achter de computer zitten of met een 'speciale' stoel etc) maar dan kun je iig weer aangeven wat je er zelf al aan gedaan hebt de klachten te verminderen.

Het kan trouwens ook aan je kussen liggen, dus misschien is zo'n speciaal kussen (weet niet meer hoe het heet, fysio of ha weten dat wel) wel een optie. En ik zou even vragen of ha of fysio misschien eens naar je ruggewervel kunnen kijken, als deze rechter of schever staat dan 'normaal' kun je hier ook hoofdpijn van krijgen. Hetzelfde met schoenen, die afgetrapte gympies zitten heel lekker maar zijn funest voor je houding evenals schoenen met hakken.

Ik denk dat als je gaat googlen je nog veel meer oorzaken en simpele oplossingen kunt vinden.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Argh, ik word niet serieus genomen!  Empty Re: Argh, ik word niet serieus genomen!

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 3:47

Pandora schreef:Misschien kun je ook eens alternatieve geneeswijzen proberen? Accupunctuur, iriscopist... o.i.d.

+1 Een iriscopist kan bijna altijd zien waar het probleem vandaan komt.

Is er al een link gelegd met voedsel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Argh, ik word niet serieus genomen!  Empty Re: Argh, ik word niet serieus genomen!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum