Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

+24
Jordana
VeryCherry
Cassiopeia
Petteflet
Xanna
Blair
Merai
Susan
Inge
Roze Roos
Sugarfall
Fearie
Snoes
Yzma
Try
Ugly Betty
mzcharlotte
Mermaid
Kabouter
Suus
Bolleke
Lotus
Jeanette
Zwerver
28 plaatsers

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:32

Ik ga het doen. Ik ga een half jaar, met uitloop van nog een half jaar, werken als au-pair.
Ik ben inmiddels al stukken verder met het regelen als de vorige keer. Deze keer heb ik ook niemand betrokken bij het nadenken/overdenken en alles uitzoeken en regelen. Zo kon niemand mij tegenhouden en kan ik nu doen wat ík wil. Gezin is gevonden en volgende week bespreken we de definitieve datum & ga ik mijn ticket boeken en mijn visum aanvraag de deur uit doen.

Maar nu, nu moet ik het aan mijn ouders vertellen. Zij weten niet, helemaal niets. Want ook door hun wilde ik mij niet laten beïnvloeden. Maar nu komt het moeilijkste, hoe vertel ik het? Ik ben bang dat ze er niet achter staan en boos worden. Ik weet dat dit mijn keuze is en ik sta er de volle 100% achter, maar ik vind het echt heel moeilijk om te vertellen. En ik wil het zo graag tegen iedereen vertellen, ik ben zo blij!!

Hoe zouden jullie dit aanpakken? En hebben jullie tips om het te vertellen?

Ik voel me nu net zo'n puber, maar mensen die mijn thuissituatie een beetje kennen snappen mijn probleem hopelijk wel.
Mondje dicht op hyves graag, want anders weten mijn ouders het zonder dat ik het ze vertel, en dat is niet de bedoeling :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:35

Wat knap van je! Ik heb verder geen tips maar wil je wel veel succes wensen. Ik vind het echt heel goed dat je toch door gaat zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:37

Waarom staat mijn reactie er nou niet? Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:37

Wat leuk!! Very Happy

Ik zou het zo'n beetje brengen als: 'Ik loop al heel lang met dit plan en weet zeker dat ik er spijt van krijg als ik het nu niet doe..'

Het is jouw keuze, jij wilt dit, het is jouw leven, jij kiest je eigen pad!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:37

Minella schreef:Waarom staat mijn reactie er nou niet? Sad

Dit staat er wel? Maar dat bedoelde je vast niet Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:38

Megara schreef:Wat knap van je! Ik heb verder geen tips maar wil je wel veel succes wensen. Ik vind het echt heel goed dat je toch door gaat zetten.
Dankjewel! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:39

Youandi schreef:Wat leuk!! Very Happy

Ik zou het zo'n beetje brengen als: 'Ik loop al heel lang met dit plan en weet zeker dat ik er spijt van krijg als ik het nu niet doe..'

Het is jouw keuze, jij wilt dit, het is jouw leven, jij kiest je eigen pad!

Ja zoiets wordt het denk ik ook. Morgen na het avondeten maar proberen te zeggen. Heb nu al 6(!) keer op het punt gestaan om het te zeggen, maar steeds klapte ik dicht. Heel vervelend!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:39

Ga je naar Australie? Zag net iets voorbij komen... En tja, aan je ouders vertellen... Gewoon een kwestie van doen denk ik. Wellicht kun je het eerst aan je moeder en dan aan je vader vertellen of andersom? De makkelijkste ouder eerst haha :P. Ik zou beginnen met het feit dat je dit laatst al wilde en eigenlijk het idee niet hebt kunnen loslaten en het nu alsnog geregeld hebt. Zoiets...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:39

waar ga je heen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:39

Je moet gewoon eerlijk zijn en het vertellen. Wat je geregeld hebt, hoe je het voor ogen hebt en wat je daarbij voelt en denkt!

Maar.. deed jij geen opleiding waardoor het niet kon; en je een auto moest hebben? What about that, heb ik iets gemist?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:41

Purk schreef:
Minella schreef:Waarom staat mijn reactie er nou niet? Sad

Dit staat er wel? Maar dat bedoelde je vast niet Wink

Haha, die bedoelde ik niet inderdaad.. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:42

Lagom schreef:Ga je naar Australie? Zag net iets voorbij komen... En tja, aan je ouders vertellen... Gewoon een kwestie van doen denk ik. Wellicht kun je het eerst aan je moeder en dan aan je vader vertellen of andersom? De makkelijkste ouder eerst haha :P. Ik zou beginnen met het feit dat je dit laatst al wilde en eigenlijk het idee niet hebt kunnen loslaten en het nu alsnog geregeld hebt. Zoiets...

Australië inderdaad. Ik denk dat ik het inderdaad maar op jouw manier ga doen. Ik probeer het eerst morgen na het eten te doen en lukt dat niet, dan 1 voor 1. Moet goed komen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:44

Purk schreef:
Lagom schreef:Ga je naar Australie? Zag net iets voorbij komen... En tja, aan je ouders vertellen... Gewoon een kwestie van doen denk ik. Wellicht kun je het eerst aan je moeder en dan aan je vader vertellen of andersom? De makkelijkste ouder eerst haha :P. Ik zou beginnen met het feit dat je dit laatst al wilde en eigenlijk het idee niet hebt kunnen loslaten en het nu alsnog geregeld hebt. Zoiets...

Australië inderdaad. Ik denk dat ik het inderdaad maar op jouw manier ga doen. Ik probeer het eerst morgen na het eten te doen en lukt dat niet, dan 1 voor 1. Moet goed komen!

Australie? Wat ontzettend vet zeg! Heel leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:44

Minella schreef:Je moet gewoon eerlijk zijn en het vertellen. Wat je geregeld hebt, hoe je het voor ogen hebt en wat je daarbij voelt en denkt!

Maar.. deed jij geen opleiding waardoor het niet kon; en je een auto moest hebben? What about that, heb ik iets gemist?
Klopt, maar ik ben niet begonnen aan mijn studie. Ik twijfelde destijds veel te veel over alles (zoals jullie toen wel merkten) en ik wilde geen studie doen waar ik niet 100% achter stond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:45

Minella schreef:
Purk schreef:
Lagom schreef:Ga je naar Australie? Zag net iets voorbij komen... En tja, aan je ouders vertellen... Gewoon een kwestie van doen denk ik. Wellicht kun je het eerst aan je moeder en dan aan je vader vertellen of andersom? De makkelijkste ouder eerst haha :P. Ik zou beginnen met het feit dat je dit laatst al wilde en eigenlijk het idee niet hebt kunnen loslaten en het nu alsnog geregeld hebt. Zoiets...

Australië inderdaad. Ik denk dat ik het inderdaad maar op jouw manier ga doen. Ik probeer het eerst morgen na het eten te doen en lukt dat niet, dan 1 voor 1. Moet goed komen!

Australie? Wat ontzettend vet zeg! Heel leuk.

Hahaha dankjewel! Gezin in is half Nederlands, erg leuk en handig. Moeder komt uit Nederland en vader uit Australië.. Drie kids.. Ben helemaal enthousiast!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:45

Minella schreef:
Purk schreef:
Minella schreef:Waarom staat mijn reactie er nou niet? Sad

Dit staat er wel? Maar dat bedoelde je vast niet Wink

Haha, die bedoelde ik niet inderdaad.. Wink
Dat dacht ik al! Nu staat jouw 'goede' reactie er wel, denk ik. Toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:45

Purk schreef:
Minella schreef:Je moet gewoon eerlijk zijn en het vertellen. Wat je geregeld hebt, hoe je het voor ogen hebt en wat je daarbij voelt en denkt!

Maar.. deed jij geen opleiding waardoor het niet kon; en je een auto moest hebben? What about that, heb ik iets gemist?
Klopt, maar ik ben niet begonnen aan mijn studie. Ik twijfelde destijds veel te veel over alles (zoals jullie toen wel merkten) en ik wilde geen studie doen waar ik niet 100% achter stond.

Ahh, op die manier. Ik vond inderdaad wel al dat je enorm twijfelde en vond dat rot voor jou; omdat het toch best zwaar is zo'n opleiding. Maar je bent helemaal niet begonnen dus, dat wist ik niet. Maar zag je ook nooit meer op het forum Sad Je werkt nu fulltime @ tuincentra?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Zwerver wo 24 nov 2010 - 10:47

Ik vind het heel dapper dat je het toch doet! Ben benieuwd hoe je ouders gaan reageren... en inderdaad, laat je niet beïnvloeden anders krijg je weer spijt
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:48

Minella schreef:
Purk schreef:
Minella schreef:Je moet gewoon eerlijk zijn en het vertellen. Wat je geregeld hebt, hoe je het voor ogen hebt en wat je daarbij voelt en denkt!

Maar.. deed jij geen opleiding waardoor het niet kon; en je een auto moest hebben? What about that, heb ik iets gemist?
Klopt, maar ik ben niet begonnen aan mijn studie. Ik twijfelde destijds veel te veel over alles (zoals jullie toen wel merkten) en ik wilde geen studie doen waar ik niet 100% achter stond.

Ahh, op die manier. Ik vond inderdaad wel al dat je enorm twijfelde en vond dat rot voor jou; omdat het toch best zwaar is zo'n opleiding. Maar je bent helemaal niet begonnen dus, dat wist ik niet. Maar zag je ook nooit meer op het forum Sad Je werkt nu fulltime @ tuincentra?

Ik ben inderdaad een (langere) tijd weggeweest hier. Ik liet me veel te veel beïnvloeden door reacties van mensen hier en dat wilde ik niet. Dus heb toen het besluit genomen om hier weg te gaan.

Jups, werk fulltime in het tuincentrum momenteel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:48

Wow jeetje dat is wel heel ver weg. Wel goed voor je, kan je niet zomaar terug ;-)

Ik denk nog steeds dat het heel goed voor je is om dit te doen. Ik hoop dat je het volhoudt. Ik denk dat je het eerlijk gezegd nog best wel moeilijk gaat krijgen maar ik denk dat je daar uiteindelijk alleen maar van leert. Ik breng het dus misschien wat negatief, maar uiteindelijk hoop ik dat het positief voor je uitpakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:50

Purk schreef:
Minella schreef:
Purk schreef:
Minella schreef:Je moet gewoon eerlijk zijn en het vertellen. Wat je geregeld hebt, hoe je het voor ogen hebt en wat je daarbij voelt en denkt!

Maar.. deed jij geen opleiding waardoor het niet kon; en je een auto moest hebben? What about that, heb ik iets gemist?
Klopt, maar ik ben niet begonnen aan mijn studie. Ik twijfelde destijds veel te veel over alles (zoals jullie toen wel merkten) en ik wilde geen studie doen waar ik niet 100% achter stond.

Ahh, op die manier. Ik vond inderdaad wel al dat je enorm twijfelde en vond dat rot voor jou; omdat het toch best zwaar is zo'n opleiding. Maar je bent helemaal niet begonnen dus, dat wist ik niet. Maar zag je ook nooit meer op het forum Sad Je werkt nu fulltime @ tuincentra?

Ik ben inderdaad een (langere) tijd weggeweest hier. Ik liet me veel te veel beïnvloeden door reacties van mensen hier en dat wilde ik niet. Dus heb toen het besluit genomen om hier weg te gaan.

Jups, werk fulltime in het tuincentrum momenteel.

Ah ok! Dat vond ik jammer, want je bent juist lief. Maar misschien was het voor jou, voor toen, wel een goede keuze! En ik denk dat dit is wat je hart wil, maar volg hem wel!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:50

Marin schreef:Wow jeetje dat is wel heel ver weg. Wel goed voor je, kan je niet zomaar terug ;-)

Ik denk nog steeds dat het heel goed voor je is om dit te doen. Ik hoop dat je het volhoudt. Ik denk dat je het eerlijk gezegd nog best wel moeilijk gaat krijgen maar ik denk dat je daar uiteindelijk alleen maar van leert. Ik breng het dus misschien wat negatief, maar uiteindelijk hoop ik dat het positief voor je uitpakt.
Maar je hebt gelijk hoor. Ik ga gelukkig wel in een periode zónder dagen waarop ik mensen ga missen. Geen kerst, nieuwjaar en speciale verjaardagen. Ja, mijn vader wordt 50 in juni, maar dan probeer ik mijn 2 weken vakantie te pakken en dan kan ik terug komen; is dat ook opgelost dus!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 10:57

Dat scheelt al iets inderdaad. De enige keer dat ik heimwee heb gehad in Amerika was met Oud en Nieuw. Aan de andere kant is het jammer dat je niet die feestdagen meemaakt daar, zodat je daar bijzondere, unieke herinneringen aan overhoudt.

Maar vanwaar je keuze voor Australie? Ik dacht dat je met name geinteresseerd was in Amerika en evt Engeland?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 11:01

Marin schreef:Dat scheelt al iets inderdaad. De enige keer dat ik heimwee heb gehad in Amerika was met Oud en Nieuw. Aan de andere kant is het jammer dat je niet die feestdagen meemaakt daar, zodat je daar bijzondere, unieke herinneringen aan overhoudt.

Maar vanwaar je keuze voor Australie? Ik dacht dat je met name geinteresseerd was in Amerika en evt Engeland?

Engeland was inderdaad een keuze, omdat het zo 'dichtbij' is. Maar dat vind ik nu echt een bullshit excuus van mezelf. Alsof ik dan zonder pardon iedere week ff naar huis kan? Nee dus, hahaha.
Ik twijfelde heel erg tussen Amerika en Australië, maar Australië trekt me meer. Ik kan niet zo goed uitleggen waarom. Ik heb daar gewoon een heel goed gevoel bij, het trekt me meer. Al blijft Amerika mij ook heel erg goed in de oren klinken. Wie weet, wordt dat mijn volgende werelddeel waar ik heen ga Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 11:04

Ok, ik had helemaal niet meegekregen dat je dit land ook meenam in je overweging. Leuk! NinaNona kan je vast meer over Australie vertellen. Weet je al waar je heen gaat? Het is zo'n gigantisch land, dat verschilt nogal! Klopt het dus dat je zonder de feestdagen in de zomer gaat? Dan is het daar winter he ;-)

Oh ja, ik had in Engeland vaker heimwee dan in Amerika. Lag misschien aan mezelf, maar deels ook aan de afstand. Juist omdat het zo dichtbij was, kreeg ik meer heimwee. In Amerika (en dus Australie voor jou) is het niet anders, je bent ver weg, dus had ik minder heimwee. Ik hoop dat dat voor jou ook zo is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een besluit genomen en ik doe het.. Empty Re: Ik heb een besluit genomen en ik doe het..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum