Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?
+63
Lady Starstruck
Elsje
Woezies
kwak
Sushi
Laced
ladycat
Linnie1985
ThinkPink
Parisienne
Le Chat Noir
Caroow
Liz
NerdChic
Blond
Chocoholic
Muurvlindertje
Caro
Thunder
SarahKey
Vanilla Queen
TGR
Lotus
Phileine
Happydobby
Jelin
Sweety
Jeanette
Dani
Aagje!
Antibes
Caramba
Highway
Travelgurly
Arwyn
Silver
Shy
Merai
Teddyaapje
xxDila
TwistedAngel
Atelier Madame
Tullow
TukTuk
Jente10
Monte
Polly
PapillonRose
Sarah1985
Rush
Spring
Pompoen
RYW
Lady4
RioolSpook
Toet
PluDan
SuperGrover
Tazz
Zininzon
Marin
Susan
Muppetje
67 plaatsers
Pagina 3 van 9
Pagina 3 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?
Momenteel Coca Cola Light en roken.
En ik heb zo nu en dan een drankprobleem. Wat inhoudt dat ik in deze periode dagelijks bier moet hebben. En dan niet om twee flesjes te drinken voor het slapen gaan, maar daadwerkelijk een halve krat weg te werken. Momenteel drink ik niet, maar ik weet dat als ik weer start, de kans aanwezig is dat ik weer dagelijks wil drinken.
Zo, dat was het wel....
En ik heb zo nu en dan een drankprobleem. Wat inhoudt dat ik in deze periode dagelijks bier moet hebben. En dan niet om twee flesjes te drinken voor het slapen gaan, maar daadwerkelijk een halve krat weg te werken. Momenteel drink ik niet, maar ik weet dat als ik weer start, de kans aanwezig is dat ik weer dagelijks wil drinken.
Zo, dat was het wel....
Gast- Gast
Eigenlijk kan ik niets bedenken waar ik verslaafd aan ben ? O ja, vorig jaar heb ik wel een tijdje gehad dat ik niet zonder Oxazepam in mijn tas de deur uit ging, voor het geval dat. Nu heb ik daar helemaal geen last meer van. Volgens mij ben ik nergens aan verslaafd.
Gast- Gast
Ik vergeet er nog 1, ik kan ook niet meer zonder mijn Seroxat als ik die 1 dag vergeet word ik best naar en heb meteen afkickverschijnselen.
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Eigenlijk kan ik niets bedenken waar ik verslaafd aan ben ? O ja, vorig jaar heb ik wel een tijdje gehad dat ik niet zonder Oxazepam in mijn tas de deur uit ging, voor het geval dat. Nu heb ik daar helemaal geen last meer van. Volgens mij ben ik nergens aan verslaafd.
Ik heb ook ooit een paar dagen Oxazepam geslikt, maar ik vond dat zulk sterk spul dat ik bijna door mijn benen zakte, had jij daar geen last van? Ik sliep er wel heel vast op, maar overdag kon ik weinig uitvoeren als ik dat had geslikt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Joy:
Je verhaal is heel helder. Goed ook om te zien waarom je snapt(e) dat je er niet mee kon stoppen.
Kan je niet met je HA praten hierover? Ik slik zelf iets van 4 tot 6 pijnstillers per jaar tenzij ik iets ergs onder de leden heb of echt veel pijn door een ongeluk(je) en dat vind ik al veel.
Ik bedoel het trouwens lief en ik heb ervaring met iemand die heel dicht bij me staat en er verslaafd aan was/is ( maar daar mag je me dan liever een PM over sturen )
Je verhaal is heel helder. Goed ook om te zien waarom je snapt(e) dat je er niet mee kon stoppen.
Kan je niet met je HA praten hierover? Ik slik zelf iets van 4 tot 6 pijnstillers per jaar tenzij ik iets ergs onder de leden heb of echt veel pijn door een ongeluk(je) en dat vind ik al veel.
Ik bedoel het trouwens lief en ik heb ervaring met iemand die heel dicht bij me staat en er verslaafd aan was/is ( maar daar mag je me dan liever een PM over sturen )
Gast- Gast
Weetjewel schreef:Ik vergeet er nog 1, ik kan ook niet meer zonder mijn Seroxat als ik die 1 dag vergeet word ik best naar en heb meteen afkickverschijnselen.
Oh bah das ook rot. Wat gebeurd er dan met je?
Gast- Gast
Joy_ schreef:Tea-Leaf schreef:Joy_ schreef:Ik heb hetzelfde gehad met pijnstillers, daar was ik ook echt verslaafd aan.
Wow, echt? Wil je daar meer over vertellen of is dat te privé?
Nee hoor is niets ergs aan. Ik was 15 en had altijd hoofdpijn. Ik heb sindsdien nog steeds altijd hoofdpijn, maar op een gegeven moment slikte ik gewoon dagelijks pijnstillers, zelfs als de pijn niet zodanig erg was dat ik echt pijnstilling nodig had. Ik slikte ze gewoon dagelijks, zo'n 4 stuks per dag. En bovendien krijg je dan vaak pijn juist door de pijnstilling, en ben je afhankelijk daarvan. Daar ben ik intussen allang vanaf, maar nog wel elke dag hoodfpijn. Pijnstillers neem ik alleen als de pijn zodanig erg is, dat ik niet goed functioneer. Maar dan neem ik wel 3 tot 4 pijnstillers tegelijk. Ook slecht, maar minder dan dat helpt gewoon niet.
Wat slik je dan voor pijnstillers?
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
@Weetjewel, verslaafd aan roken.. Maar je hebt in korte tijd twee zwangerschappen gehad.
Ben je toen niet gestopt met roken?
Ben je toen niet gestopt met roken?
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Is Oxazepam sterker/anders dan Diazepam? Daar zat ik laatst aan vanwege een schouder die moest ontspannen (niets psychisch dus maar lichamelijk), en ik had er zulke hoge verwachtingen van... Viel vies tegen! Merkte er niets van! Had 'gehoopt' dat het me heel rustig zou maken, of ontspannend.. Misschien werkt dat toch beter als 't psychisch is.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Had ik ook. Heb het maar twee weken gebruikt na einde huwelijk en ziekte.Susan schreef:Mama_van2 schreef:Eigenlijk kan ik niets bedenken waar ik verslaafd aan ben ? O ja, vorig jaar heb ik wel een tijdje gehad dat ik niet zonder Oxazepam in mijn tas de deur uit ging, voor het geval dat. Nu heb ik daar helemaal geen last meer van. Volgens mij ben ik nergens aan verslaafd.
Ik heb ook ooit een paar dagen Oxazepam geslikt, maar ik vond dat zulk sterk spul dat ik bijna door mijn benen zakte, had jij daar geen last van? Ik sliep er wel heel vast op, maar overdag kon ik weinig uitvoeren als ik dat had geslikt.
Gast- Gast
Weetjewel schreef:Ik vergeet er nog 1, ik kan ook niet meer zonder mijn Seroxat als ik die 1 dag vergeet word ik best naar en heb meteen afkickverschijnselen.
Wat is Seroxat?
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Susan schreef:Mama_van2 schreef:Eigenlijk kan ik niets bedenken waar ik verslaafd aan ben ? O ja, vorig jaar heb ik wel een tijdje gehad dat ik niet zonder Oxazepam in mijn tas de deur uit ging, voor het geval dat. Nu heb ik daar helemaal geen last meer van. Volgens mij ben ik nergens aan verslaafd.
Ik slikte 2 ker per dag een half tabletje. Het is inderdaad sterk spul, ik werd er ook best naar van. Kreeg een depressieve gevoelens en gedachten door dus ik ben er snel mee gestopt, zo snel mogelijk in ieder geval. Nu pak ik soms nog een half tabletje, als we een lange ziekenhuis dag hebben met nieuwe ontwikkeling voor M.ara haar OK. Maar ik gebruik het gelukkig niet meer dagelijks, eerder 1 keer in de 2 weken.
Gast- Gast
тыквашка schreef:
Paracetamol, ibuprofen en als de pijn heel erg is en met name spiergericht diclofenac. Maar heb ook altijd een lading omeprazol maagbeschermers thuis staan. De precieze hoeveelheden weet ik niet precies, maar wel meer dan de gemiddelde mens, zo'n 3 of 4 paracetamollen/ibu's per keer.
Tea, het is tien jaar geleden dat ik echt afhankelijk/verslaafd was, dus ik weet niet meer hoe ik afgekickt ben. Gewoon gestopt denk ik. En veel hoofdpijn waarschijnlijk.
Marin- Lady Post-a-lot
Joy_ schreef:Is Oxazepam sterker/anders dan Diazepam? Daar zat ik laatst aan vanwege een schouder die moest ontspannen (niets psychisch dus maar lichamelijk), en ik had er zulke hoge verwachtingen van... Viel vies tegen! Merkte er niets van! Had 'gehoopt' dat het me heel rustig zou maken, of ontspannend.. Misschien werkt dat toch beter als 't psychisch is.
Ik heb ook beide gebruikt. De halfwaardetijd is anders maar volgens mij is het effect hetzelfde.
Gast- Gast
PluDan schreef:Weetjewel schreef:Ik vergeet er nog 1, ik kan ook niet meer zonder mijn Seroxat als ik die 1 dag vergeet word ik best naar en heb meteen afkickverschijnselen.
Wat is Seroxat?
Een antidepressivum.
Gast- Gast
Joy_ schreef:PluDan schreef:
Wat vervelend dat je elke dag hoofdpijn hebt.
Ja ik heb een heel gevoelig lichaam. Ik heb eigenlijk altijd wel hoofdpijn, rugpijn en nekpijn. En oorpijn. En pijn in m'n gewrichten enzo. Ik ben er wel aan gewend, maar leuk is anders. Maar daarvoor slik ik nu dus al jaren geen pijnstillers meer, tenzij de pijn echt te erg is.
Klinkt eerlijk gezegd precies als de pijn die ik heb...wat grotendeels een uiting is van stress. Psychosomatische pijn dus. En dan kan je slikken wat je wil en behandelen wat je wil, maar daar helpen geen pillen tegen. 't enige wat helpt is oorzaken bestrijden inplaats van symptomen. Maar oorzaken zijn vaak helemaal niet precies duidelijk en als ze dat al wel zijn vreselijk moeilijk aan te pakken... Maar pillen helpen dan idd niet.
Ik slik pijnstillers als ik erg last van mijn heup heb, als ik 'knallende' koppijn heb en soms als ik ergens anders pijn heb. Maar ik probeer altijd in te schatten of het gaat helpen. Voor mijn heup moet ik wel zodanig veel slikken wil het een beetje helpen dat ik er mee ben gestopt. Was 3/4x ibroprofen 500 mg en 4x per dag 1000mg paracetamol echt meer dan zat.
Ik ben gelukkig nooit verslaafd geweest. Maar ik slik wel heel regelmatig pijnstillers, meestal niet overdag maar als ik naar bed ga want dan kan ik vaak niet slapen van de pijn en dan haalt een ibuprofen net het randje er af.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Het kan zoveel oorzaken hebben en negen van de tien keer herken ik precies wat voor soort hoofdpijn het is en wat ik er aan kan doen (of dat er uberhaupt iets aan te doen valt). Ik heb op dit moment hele erge pijn in m'n knieen, en m'n nek en ook hoofdpijn, maar da's logisch want ik heb een hele dag door antwerpen lopen sjouwen. Daar hoef ik niets voor te nemen, dat gaat wel over met slaap (of nou ja, gedeeltelijk). Het zal vast voor een deel psychosomatisch zijn, maar voor een deel heb ik ook gewoon een zwak lichaam.
Marin- Lady Post-a-lot
Joy_ schreef:тыквашка schreef:
Paracetamol, ibuprofen en als de pijn heel erg is en met name spiergericht diclofenac. Maar heb ook altijd een lading omeprazol maagbeschermers thuis staan. De precieze hoeveelheden weet ik niet precies, maar wel meer dan de gemiddelde mens, zo'n 3 of 4 paracetamollen/ibu's per keer.
Tea, het is tien jaar geleden dat ik echt afhankelijk/verslaafd was, dus ik weet niet meer hoe ik afgekickt ben. Gewoon gestopt denk ik. En veel hoofdpijn waarschijnlijk.
Paracetamol merk ik nooit wat van, ik slik ibuprofen 400. Diclofenac heb ik ook wel eens gehad.
Overigens heb ik ook altijd omeprazol in huis, maar dat is niet vanwege de pijnstillers maar vanwege maagklachten. En ook zo suf, ik krijg van paracetamol echt last van mijn slokdarm/maag en van ibuprofen merk ik niets.
Soms denk ik wel eens: misschien ben ik toch verslaafd. Maar dat is dan meer omdat ik zo vaak pijnstillers nodig heb. Maar ik slik ze niet dagelijks en zeker niet als ik geen pijn heb. Slik ze ook vaak niet als ik wel pijn heb. Maar ik merk toch dat het wel een beetje een soort gewoonte is en er gaan best wel wat pakjes ibuprofen doorheen in de loop der tijd. 't gaat altijd sneller dan ik denk!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ja ik probeer er ook wel op te letten hoor, maar zolang je maar bewust beslist of de pijn zodanig erg is dat je moet slikken en goed oplet of het ook baadt, dan weet je dat voor een volgende keer. zo kan je ook herkennen hoeveel je wanneer je pijnstillers nodig hebt. Ik moet trouwens een ijzersterke maag hebben, krijg nooit last daarvan. Maar 't is meer dat ik weet dat het slecht is. En eerlijk is eerlijk: Als je zo'n erge pijn hebt, dat je dat niets meer kan schelen, dan weet je dat je die pijnstillers wel nodig hebt. Dan is het dus wel goed om ze te slikken.
Marin- Lady Post-a-lot
Uhm niks, of maybe internet..
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
*
Laatst aangepast door тыквашка op di 18 okt 2011 - 19:02; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen- Lady Post-a-lot
Nou ja nee sorry daar heb ik inderdaad niets aan. Want ik heb sommige pijn al sinds m'n 15e en dat is gewoon lichamelijk. Ik geloof best in psychosomatiek, maar dat vind ik ook een hele makkelijke wegwuiving. Ik ken m'n eigen geest en lichaam goed genoeg om te weten wat waar mee te maken heeft, en sommige dingen zijn juist moeilijk te verklaren. Zoals de druk in m'n oren waar ik altijd last van heb, zelfs de KNO artsen weten niet wat dat precies is. Ik heb gewoon veel pijn, punt. Sommige dingen kan ik bestrijden met pijnstillers, sommige dingen kan ik bestrijden met rust. Andere dingen kan ik gewoon niet zoveel aan doen, en heb ik maar gewoon mee te dealen. Sommige lichamen zijn gewoon zwakker dan andere. Dat is jouw lichaam ook.
Marin- Lady Post-a-lot
Joy lieverd ik wil echt niet lullig overkomen, maar pijn is idd zoals je zegt heel vaak psychosomatisch. Zo heb ik zelf al jaren keiharde spieren en overal pijn door stress ( door Kyfose en Scoliose ). Maar goed, over jou.
Probeer eens wat alternatieven meis. Warmtepleisters, infraroodlamp, ( bindweefsel)massage bij de fysio, een natuurgeneeskundige, pittenkussens.. etc etc. De mogelijkheden die geen chemicaliën bevatten ( ja sorry dit kan ik echt niet spellen ) zijn bij dit soort dingen zoveel beter. En heb je wel een goede matras en een goed kussen?
Echt ik wil je niet afzeuren, maar pak jezelf aan meid! Met pillen word niks beter. Het werkt alleen zolang het in je lichaam zit, daarna komt het probleem toch keihard weer terug. Of er überhaupt iets aan te doen is: ja natuurlijk! Er is echt niet maar 1 weg naar pijnverlossing.
Je woont niet om de hoek dus ik kan je geen natuurgeneeskunde adviseren die betrouwbaar is. Maar ik wil wel helpen zoeken. Trouwens, ik denk dat haptonomie ook echt wat voor je is.
Liefs Tea
Edit: ik heb ook een zwak lichaam. Dus nogmaals, ik snap je echt wel lieverd.
Sorry voor de vele edits ik ben moe.
Probeer eens wat alternatieven meis. Warmtepleisters, infraroodlamp, ( bindweefsel)massage bij de fysio, een natuurgeneeskundige, pittenkussens.. etc etc. De mogelijkheden die geen chemicaliën bevatten ( ja sorry dit kan ik echt niet spellen ) zijn bij dit soort dingen zoveel beter. En heb je wel een goede matras en een goed kussen?
Echt ik wil je niet afzeuren, maar pak jezelf aan meid! Met pillen word niks beter. Het werkt alleen zolang het in je lichaam zit, daarna komt het probleem toch keihard weer terug. Of er überhaupt iets aan te doen is: ja natuurlijk! Er is echt niet maar 1 weg naar pijnverlossing.
Je woont niet om de hoek dus ik kan je geen natuurgeneeskunde adviseren die betrouwbaar is. Maar ik wil wel helpen zoeken. Trouwens, ik denk dat haptonomie ook echt wat voor je is.
Liefs Tea
Edit: ik heb ook een zwak lichaam. Dus nogmaals, ik snap je echt wel lieverd.
Sorry voor de vele edits ik ben moe.
Laatst aangepast door Tea-Leaf op di 18 okt 2011 - 9:29; in totaal 4 keer bewerkt
Gast- Gast
ik was jaren geleden verslaafd aan paracetamol/aspirine ik had veel hoofdpijn door een auto ongeluk, En at heel veel van die dingen woonde toen nog thuis en kocht ze dan stiekem. En op het laatst hielpen ze natuurlijk niks meer. Toen ben ik er mee gestopt. En als ik ze nu neem werken ze nog steeds niet. Moet nu altijd zwaardere nemen.
Ook ben ik gek op chocola en chips.En kan echt niet zonder mijn telefoon even snel mijn mail checken op mn mobiel. Zo verslavend
Ook ben ik gek op chocola en chips.En kan echt niet zonder mijn telefoon even snel mijn mail checken op mn mobiel. Zo verslavend
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Sorry maar hier heb ik echt geen zin in (en m'n moeder wil zo slapen en wordt gek van mijn geratel op de laptop). Ik geloof met mate in alternatieve geneeswijzen, de meeste dingen die je noemt geloof ik niet in. Fysiotherapie heb ik gehad, maar heb ik nu geen geld voor (en word niet vergoed). Ik heb een slecht matras inderdaad, maar een speciaal kussen.
Maar ik zeg juist dat ik níet voor elk pijntje een pijnstiller neem, dus snap niet zo goed waar jullie ´t nu over hebben. Het is ongetwijfeld goed bedoeld, maar aan dit soort adviezen heb ik niet zo veel. Al die pijn is vervelend, maar zodra ´t ondraaglijk wordt, doe ik er wat aan.
Maar ik zeg juist dat ik níet voor elk pijntje een pijnstiller neem, dus snap niet zo goed waar jullie ´t nu over hebben. Het is ongetwijfeld goed bedoeld, maar aan dit soort adviezen heb ik niet zo veel. Al die pijn is vervelend, maar zodra ´t ondraaglijk wordt, doe ik er wat aan.
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 3 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is jouw verslaving?
» Wat is jouw topper op het gebied van hoofdgerechten?
» Wat is jouw topper op het gebied van desserts?
» De eerlijkheid van kinderen..
» meeste bemoeienissen op gebied van...
» Wat is jouw topper op het gebied van hoofdgerechten?
» Wat is jouw topper op het gebied van desserts?
» De eerlijkheid van kinderen..
» meeste bemoeienissen op gebied van...
Pagina 3 van 9
Permissies van dit forum: