Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?
+63
Lady Starstruck
Elsje
Woezies
kwak
Sushi
Laced
ladycat
Linnie1985
ThinkPink
Parisienne
Le Chat Noir
Caroow
Liz
NerdChic
Blond
Chocoholic
Muurvlindertje
Caro
Thunder
SarahKey
Vanilla Queen
TGR
Lotus
Phileine
Happydobby
Jelin
Sweety
Jeanette
Dani
Aagje!
Antibes
Caramba
Highway
Travelgurly
Arwyn
Silver
Shy
Merai
Teddyaapje
xxDila
TwistedAngel
Atelier Madame
Tullow
TukTuk
Jente10
Monte
Polly
PapillonRose
Sarah1985
Rush
Spring
Pompoen
RYW
Lady4
RioolSpook
Toet
PluDan
SuperGrover
Tazz
Zininzon
Marin
Susan
Muppetje
67 plaatsers
Pagina 6 van 9
Pagina 6 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?
Mag het mijn telefoon zijn? Pff ik kan echt niet zonder, als hij leeg is wordt ik er niet heel blij van. Maar zorg dan ook dat hij altijd vol is als ik van huis ga. Ik ben hem nog nooit vergeten en als ik hem vergeet ga ik regelrecht terug naar huis. Ookal kom ik dan later op mijn werk
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Internet. Overal waar ik ben en wifi heb, moet ik op internet kijken, als ik van bed af kom en beneden ben, moet de laptop gelijk aan. (vaak heb ik van te voren al met foon op bed zitten speuren, maar daar is het beeld niet zo helder...) Tis maar goed dat ik geen smartphone heb.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
Chocola en schoenen..
Dat eerste is vooral niet fijn. Wil toch echt wat kilootjes kwijt, maar kan zo moeilijk van de chocola afblijven! En als ik het niet koop, haalt vriend het wel, dat schiet ook niet op dus!
Die schoenen probeer ik een beetje in toom te houden. Eerst wat verkopen voor ik wat nieuws mag probeer ik nu, maar dat wil nog niet altijd lukken..
Het is maar goed dat ik de laatste tijd zo veel werk, heb ik ook geen tijd om te shoppen en om chocola te eten!
Dat eerste is vooral niet fijn. Wil toch echt wat kilootjes kwijt, maar kan zo moeilijk van de chocola afblijven! En als ik het niet koop, haalt vriend het wel, dat schiet ook niet op dus!
Die schoenen probeer ik een beetje in toom te houden. Eerst wat verkopen voor ik wat nieuws mag probeer ik nu, maar dat wil nog niet altijd lukken..
Het is maar goed dat ik de laatste tijd zo veel werk, heb ik ook geen tijd om te shoppen en om chocola te eten!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Aan mijn vriend
sinds kort....Ebay !
en verslaving....toch ook wel op vakantie gaan.
en de kruitvat ben ik ook wel verslaafd aan. zou ik graag eens 1minuut gratis willen shoppen! I love the Kruitvat !
sinds kort....Ebay !
en verslaving....toch ook wel op vakantie gaan.
en de kruitvat ben ik ook wel verslaafd aan. zou ik graag eens 1minuut gratis willen shoppen! I love the Kruitvat !
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
eten/niet eten/bezig zijn met eten
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Sigartetten, internet en koffie.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Suiker? Ik ben altijd al erg gevoelig geweest voor een lage bloedsuiker spiegel en hoewel het juist heel slecht is om dan suikers te eten, pept het me ook vaak op als ik me futloos voel (waardoor ik het dan toch neem). Maja, dat werkt altijd maar kort en daarna krijg je juist weer een dip in je suikerspiegel..
Verder weet ik het niet. Ik kan prima zonder internet of bepaalde producten/apparaten.
Verder weet ik het niet. Ik kan prima zonder internet of bepaalde producten/apparaten.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
TwistedAngel schreef:lees trouwens een paar keer Oxazepam, en ik dacht hmmm volgens mij ligt dat hier ook nog in de lade.. En inderdaad die heb ik hier ook liggen. Destijds van de dokter gekregen om rustig in mijn hoofd te worden. Zou toen met mijn inmiddels ex op vakantie gaan naar Turkije, waar ik ontzettend tegenop zag.. Niet om hem of om de plaats, meer om wat / wie ik thuis achter liet. Stel dat er iets zou gebeuren en ik ben er niet!? *de drukte in mijn hoofd is puur 24 uur per dag nadenken over alles..., leven, hoe nu verder ed.* (heb het zelfs op het doosje gepent zie ik': "rustig word pilletje" ) Maar ik weet dat het mij nooit iets uitgehaald heeft, ik werd er niet warm of koud, nou ja, rustig in mijn hoofd van...
Oxazepam verslavingen? In welke context (zoveel terugzoeken haha) dan? Is dat dan voorgeschreven voor angstproblemen of voor slaapproblemen? Ik neem het af en toe om goed op te slapen (vannacht ook) en werkt als een tierelier, maar als het goed is krijg je dat in die context niet langdurig voorgeschreven, juist vanwege die verslavingseffecten.
Ik neem het zelf bewust nooit meer dan een paar dagen achter elkaar en ik mag het niet te vaak nemen van mezelf. Ik zou er zeker verslaafd aan kunnen raken, ik voel me zoooooooooooooooveel beter na een goede nacht.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik heb wel een oxazepam gehad voor een vliegreis. Wat een heftig spul was dat! Ik kan me compleet niks meer herinneren van die dag maar ik schijn bijna de raampjes van het vliegtuig te hebben afgelikt, zo lief vond ik alles en iedereen.
Gast- Gast
Ik ben verslaafd aan mijn telefoon. Ik kan er echt niet zonder. Soms laat ik hem wel thuis liggen. Maar ook als ik in bed lig heb ik de drang om nog even te kijken bij mijn spelletjes of wat dan ook. Op het werk, echt overal. Het is soms ook een vlucht. Als ik in een hele drukke ruimte ben kan ik daar slecht tegen en voel me angstig. Op zo'n moment pak ik mijn telefoon en ga ik smsen of whatsappen etc. En dan voel ik me weer wat rustiger omdat ik me o pzo'n moment even los maak van de drukte om mij heen. Kan daarna ook altijd beter verder gaan met wat ik aan het doen was.
Gast- Gast
ik heb een eet verslaving, kan soms ook gewoon niet meer stoppen, met alle gevolgen van dien... Loop sinds een tijd bij een psycholoog voor mijn zelfbeeld en zelfvertrouwen en die heeft gevraagd of ik ook mijn eetprobleem (haar woorden) wil aan pakken.....
dus..
dus..
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Annie, lastig zeg een eet verslaving. Zie je het zelf ook als een eetprobleem of dat niet echt?
Gast- Gast
Ja zie het wel als een probleem. als ik niet lekker in me vel zit, of niet lekker ben, of veel stress heb ofzo dan grijp ik gelijk naar eten... ik ga dan speciaal naar de winkel om dingen te kopen... echt niet gezond dus! Waardoor ik me weer niet lekker voel en niet lekker in me vel ga zitten en zo kom ik dus nooit uit die cirkel...
Een tijdje bij de psycholoog ging het goed, 8 kilo afgevallen en alles aardig onder controle, maar toen me psycholoog vertelde dat ik naar een andere moest omdat zij ermee ging stoppen, en ik dezelfde week te horen kreeg dat het bedrijf van mijn man failliet is gegaan en zijn baan dus heel onzeker is ging het weer mis.
*zucht*
Een tijdje bij de psycholoog ging het goed, 8 kilo afgevallen en alles aardig onder controle, maar toen me psycholoog vertelde dat ik naar een andere moest omdat zij ermee ging stoppen, en ik dezelfde week te horen kreeg dat het bedrijf van mijn man failliet is gegaan en zijn baan dus heel onzeker is ging het weer mis.
*zucht*
Aagje!- Kletskop
Charlie schreef:Ik heb wel een oxazepam gehad voor een vliegreis. Wat een heftig spul was dat! Ik kan me compleet niks meer herinneren van die dag maar ik schijn bijna de raampjes van het vliegtuig te hebben afgelikt, zo lief vond ik alles en iedereen.
Sorry maar hier moet ik wel om lachen
Gast- Gast
Zijn ook wel 2 grote tegenslagen vlak achter elkaar zeg. Kan me voorstellen dat het dan moeilijk is om vol te houden. Hoop dat het je weer lukt om het onder controle te krijgen. Heb je ook vaak het gevoel dat het je toch niet lukt? En dat je daarom maar weer toe geeft aan je eetdrang?
Gast- Gast
Dolcis_ schreef:Zijn ook wel 2 grote tegenslagen vlak achter elkaar zeg. Kan me voorstellen dat het dan moeilijk is om vol te houden. Hoop dat het je weer lukt om het onder controle te krijgen. Heb je ook vaak het gevoel dat het je toch niet lukt? En dat je daarom maar weer toe geeft aan je eetdrang?
Ja dat gevoel heb ik nu dus.... krijg het maar moeilijk weer onder controle... Praten erover helpt wel.. ik ben een binnenvetter, maar heb al wel geleerd bij de psych dat praten helpt, dus dat probeer ik nu wel te doen....
Aagje!- Kletskop
Goed van je dat je het wel probeerd te doen. het begin is vaak lastig. Ik merkte een tijd geleden dat ik ook echt de hele dag door ging eten. Als ik vol zat, dan wachte ik even en ging ik weer eten. eerst boeide het me niet meer zo, en at ik gewoon veel. Daarna wilde ik niet meer, maar ik voelde me te zwak om van alles af te blijven.
Nu gaat het gelukkig wel weer goed. Wat mij helpt is idd praten met anderen over gezond eten en afvallen. Ik weet niet of jij ook wilt af vallen? je mag me ook wel pm-en als je ergens mee zit! Wil je graag steunen om het weer onder controle te krijgen. Wat ik ook ben gaan doen is elke dag opschrijven wat ik gegeten heb. Dan zie ik het lijstje en kan ik beter bij houden of ik teveel eet of te weinig.
Nu gaat het gelukkig wel weer goed. Wat mij helpt is idd praten met anderen over gezond eten en afvallen. Ik weet niet of jij ook wilt af vallen? je mag me ook wel pm-en als je ergens mee zit! Wil je graag steunen om het weer onder controle te krijgen. Wat ik ook ben gaan doen is elke dag opschrijven wat ik gegeten heb. Dan zie ik het lijstje en kan ik beter bij houden of ik teveel eet of te weinig.
Gast- Gast
+1XXAnnieXX schreef:ik heb een eet verslaving, kan soms ook gewoon niet meer stoppen, met alle gevolgen van dien... Loop sinds een tijd bij een psycholoog voor mijn zelfbeeld en zelfvertrouwen en die heeft gevraagd of ik ook mijn eetprobleem (haar woorden) wil aan pakken.....
dus..
Gast- Gast
Aan sigaretten en internet. Ik zit de hele dag op mijn telefoon op internet te kijken echt heel irritant. Zou er ook wel een beetje vanaf willen. Merk dat mijn vriend zich er ook aan ergert.
Dani- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 224
Dolcis_ schreef:Goed van je dat je het wel probeerd te doen. het begin is vaak lastig. Ik merkte een tijd geleden dat ik ook echt de hele dag door ging eten. Als ik vol zat, dan wachte ik even en ging ik weer eten. eerst boeide het me niet meer zo, en at ik gewoon veel. Daarna wilde ik niet meer, maar ik voelde me te zwak om van alles af te blijven.
Lief dat je me wil helpen! Wat ik wel wilde gaan doen is opschrijven hoe ik me voel. Zodat ik het misschien van me af kan schrijven als ik weer een dip heb... heb een dagboekje gekocht, en ga daar me gevoel maar in schrijven....
Aagje!- Kletskop
Helaas aan roken.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben verslaafd geweest aan roken. Daar ben ik nu 6 jaar mee gestopt. Nu ben ik verslaafd aan pepermunt en aan parfum spuiten, mondspray begint te komen, kopen van boeken/dvd's.
Mijn pa heeft een keer gezegd dat ik uit mijn mond rook, dus toen ben ik mondspray gaan kopen en pepermunt. Nu neem ik elke keer als ik iets proef in mijn mond een spray van mijn mondspray gevolgd door een perpemunt. Dan pak ik mijn deo en spray ik onder mijn oksels en parfum om me helemaal in te sprayen.
Edit: ook aan mijn telefoon.
Mijn pa heeft een keer gezegd dat ik uit mijn mond rook, dus toen ben ik mondspray gaan kopen en pepermunt. Nu neem ik elke keer als ik iets proef in mijn mond een spray van mijn mondspray gevolgd door een perpemunt. Dan pak ik mijn deo en spray ik onder mijn oksels en parfum om me helemaal in te sprayen.
Edit: ook aan mijn telefoon.
Laatst aangepast door Sweety op wo 19 okt 2011 - 1:40; in totaal 1 keer bewerkt
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben verslaafd aan roken, koffie en snoepen. Ondanks dat ik het moeilijk vind, moet ik toch stoppen met roken omdat we graag een tweede kindje willen. Helaas ben ik na mijn zwangerschap weer begonnen met roken.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Pagina 6 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is jouw verslaving?
» Wat is jouw topper op het gebied van hoofdgerechten?
» Wat is jouw topper op het gebied van desserts?
» De eerlijkheid van kinderen..
» meeste bemoeienissen op gebied van...
» Wat is jouw topper op het gebied van hoofdgerechten?
» Wat is jouw topper op het gebied van desserts?
» De eerlijkheid van kinderen..
» meeste bemoeienissen op gebied van...
Pagina 6 van 9
Permissies van dit forum: