Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

+63
Lady Starstruck
Elsje
Woezies
kwak
Sushi
Laced
ladycat
Linnie1985
ThinkPink
Parisienne
Le Chat Noir
Caroow
Liz
NerdChic
Blond
Chocoholic
Muurvlindertje
Caro
Thunder
SarahKey
Vanilla Queen
TGR
Lotus
Phileine
Happydobby
Jelin
Sweety
Jeanette
Dani
Aagje!
Antibes
Caramba
Highway
Travelgurly
Arwyn
Silver
Shy
Merai
Teddyaapje
xxDila
TwistedAngel
Atelier Madame
Tullow
TukTuk
Jente10
Monte
Polly
PapillonRose
Sarah1985
Rush
Spring
Pompoen
RYW
Lady4
RioolSpook
Toet
PluDan
SuperGrover
Tazz
Zininzon
Marin
Susan
Muppetje
67 plaatsers

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 8:19

Dus niet iets wat je lekker vind en regelmatig neemt, maar iets waar je echt niet zonder kunt.

Het is geen beledigingstopic en ik wil ook niet dat mensen elkaar gaan aanvallen, maar ik ben benieuwd hoeveel van alle forummers die hier komen een echte verslaving hebben. En dan doel ik niet alleen of persé op drugs of alcohol, maar echt van alles.

Niet dat ik nou zo negatief ben ( ik heb eigenlijk een enorme topdag vandaag, maar dat terzijde ), maar ik vraag me af of er veel meiden zijn met een ziekte. Want zo zie ik een verslaving: als een ziekte. Niemand wil bewust verslaafd raken, het gebeurd je.

Wie durft te delen of over anderen te vertellen, al dan niet anoniem?

Nogmaals, ik ben niet op sensatie uit. Het fascineert me en raakt me emotioneel.

Tea xxx

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Muppetje di 18 okt 2011 - 8:20

Niets spannends, maar wel best verslaafd echt aan chips Embarassed

Oh en ik was echt verslaafd aan koffie, maar ben afgekickt.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 8:22

Dat vind ik knap, dat je meteen reageert muppetje.

Stoppen lijkt me erg moeilijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Susan di 18 okt 2011 - 8:23

Ik ben een tijdlang echt verslaafd geweest aan Otrivin neusspray, ik werd helemaal gek als ik niet door mijn neus kon ademen en had altijd meerdere flesjes rondslingeren. Gelukkig heb ik dat jaren geleden afgebouwd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Marin di 18 okt 2011 - 8:24

Ik ben verslaafd aan lippenbalsem. Sensationeel he. Ik word echt vreselijk onrustig als ik het niet heb. Datzelfde geldt trouwens ook voor internet, daar ben ik ook echt aan verslaafd. Kan ook echt niet zonder en kan heel onrustig worden zonder.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Marin di 18 okt 2011 - 8:24

Tea zo heftig is dit topic toch niet? Het is toch niet zo 'knap' om te reageren dat je aan chips verslaafd bent?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 8:25

ik ben verslaafd aan internet. Ik kan me soms niet beheersen om de laptop aan te zetten. Gekke is dat ik op vakantie wel prima zonder kan, maar thuis niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Zininzon di 18 okt 2011 - 8:26

Ik ben ook verslaafd aan chips... en aan computeren.

Ik haal bewust geen boodschappen meer op vrijdag, want dan heb ik op vrijdagavond iig al geen chips gehad.. Embarassed

Ik heb ook echt uit zelfbescherming geen smartphone, want volgens mij doe ik dan niks anders mee... Als ik op vakantie ben, kan ik er ook makkelijk een week van af blijven, maar eenmaal thuis zit ik vrijwel meteen weer online.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 8:26

Eten.. Denk ik. Of nouja, nee. Ik denk dat, maar als je de definitie van verslaving opzoekt, blijk ik niet verslaafd duuus ehm... Waar kan ik nou écht niet zonder..

Muziek, tv en internet denk ik.. Oh en ik ben heel erg verslaafd geweest aan desinfecterende handgel en handen wassen, maar dat heb ik af moeten leren van de psych.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Tazz di 18 okt 2011 - 8:28

Ik ben verslaafd aan chocolade. Als we dat niet in huis hebben en ik het een dag niet kan eten, ben ik enorm onrustig en moet ik er de hele tijd aan denken. Al is het maar iets van chocolade en het hoeft niet heel veel te zijn (al eet ik gerust een reep per avond als ik de kans krijg)

Afgelopen weekend ben ik ook een weekend weg geweest en dan neem ik zelf iets van chocolade mee. Ik eet het dan niet per definitie op en kan best een dag zonder, maar ik moet het wel bij me hebben.


Laatst aangepast door Tazz op di 18 okt 2011 - 8:29; in totaal 1 keer bewerkt
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 8:29

Joy_ schreef:Tea zo heftig is dit topic toch niet? Het is toch niet zo 'knap' om te reageren dat je aan chips verslaafd bent?

Dat ligt eraan. Met verslaving bedoel ik: niet zonder kunnen. Het lijkt me niet gezond als je niet zonder chips kan en het constant wil consumeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  SuperGrover di 18 okt 2011 - 8:30

Neusspray. Maar ik heb de hoop opgegeven daar ooit van af te komen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 8:31

SuperGrover schreef:Neusspray. Maar ik heb de hoop opgegeven daar ooit van af te komen.

Ik lees dat vaker idd. Geeft het je een speciaal gevoel of is het psychisch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  PluDan di 18 okt 2011 - 8:32

Rejoy. schreef:ik ben verslaafd aan internet. Ik kan me soms niet beheersen om de laptop aan te zetten. Gekke is dat ik op vakantie wel prima zonder kan, maar thuis niet.

Dit heb ik stiekem ook wel een beetje angel .
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Marin di 18 okt 2011 - 8:32

Pas op hoor met die neusspray! Want door overmatig gebruik als kind, ben ik daar dus zwaar overgevoelig/allergisch voor geworden. En dan is verkouden zijn ineens een stuk minder leuk. Als ik het nu gebruik, krijg ik onwijze pijn aan m'n tandvlees (die zijn gelinkt aan je neusslijmvliezen), en dat is niet grappig Sad
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Susan di 18 okt 2011 - 8:32

SuperGrover schreef:Neusspray. Maar ik heb de hoop opgegeven daar ooit van af te komen.

Ik heb het afgebouwd door eerst over te stappen op neusspray voor kinderen zodat de dosering sowieso al minder sterk was en vervolgens een flesje druppels te kopen en iedere keer aan te lengen met water, zodat het na iedere keer weer een klein beetje minder geconcentreerd werd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 8:33

Susan schreef:Ik ben een tijdlang echt verslaafd geweest aan Otrivin neusspray, ik werd helemaal gek als ik niet door mijn neus kon ademen en had altijd meerdere flesjes rondslingeren. Gelukkig heb ik dat jaren geleden afgebouwd.

Zelf gedaan of heb je er hulp bij gehad?

Edit: ik lees het al


Laatst aangepast door Tea-Leaf op di 18 okt 2011 - 8:34; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  SuperGrover di 18 okt 2011 - 8:33

Tea-Leaf schreef:
SuperGrover schreef:Neusspray. Maar ik heb de hoop opgegeven daar ooit van af te komen.

Ik lees dat vaker idd. Geeft het je een speciaal gevoel of is het psychisch?
Geen van beiden, ik kan niet door mijn neus ademen zonder. En ik krijg ontzettend dorst van altijd door mijn mond ademen. Ik heb een chronisch ontstoken neusamandel, dus als ik net geopereerd ben, gaat het wel iets beter. Dan gebruik ik alleen voor het slapen gaan. Nu zit ik zo'n beetje halfway, dan gebruik ik het zo'n 3 keer per dag. En tegen de tijd dat ik echt weer bijna naar de KNO ga, spray ik zeker eens per uur.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Susan di 18 okt 2011 - 8:34

Joy_ schreef:Pas op hoor met die neusspray! Want door overmatig gebruik als kind, ben ik daar dus zwaar overgevoelig/allergisch voor geworden. En dan is verkouden zijn ineens een stuk minder leuk. Als ik het nu gebruik, krijg ik onwijze pijn aan m'n tandvlees (die zijn gelinkt aan je neusslijmvliezen), en dat is niet grappig Sad

Ik ben er gelukkig niet overgevoelig voor geworden, maar ik gebruik het vrijwel nooit meer. Je verschuift het probleem ook alleen maar, zolang je het blijft gebruiken, gaat je verstopte neus niet echt over.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Toet di 18 okt 2011 - 8:34

Ik ben echt verslaafd aan sigaretten en redbull.

Alcohol vind ik altijd een moeilijke kwestie. Iedereen roept er niet verslaafd aan te zijn maar toch drinken de meeste van mijn leeftijdgenoten ieder weekend -en vaak ook door de week- alcohol. Ik zou zelf prima zonder alcohol kunnen funtioneren maar toch drink ik het elk weekend, als ik op stap ben of de kroeg in ga (behalve als ik de bob ben dan)
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 8:34

SuperGrover schreef:
Tea-Leaf schreef:
SuperGrover schreef:Neusspray. Maar ik heb de hoop opgegeven daar ooit van af te komen.

Ik lees dat vaker idd. Geeft het je een speciaal gevoel of is het psychisch?
Geen van beiden, ik kan niet door mijn neus ademen zonder. En ik krijg ontzettend dorst van altijd door mijn mond ademen. Ik heb een chronisch ontstoken neusamandel, dus als ik net geopereerd ben, gaat het wel iets beter. Dan gebruik ik alleen voor het slapen gaan. Nu zit ik zo'n beetje halfway, dan gebruik ik het zo'n 3 keer per dag. En tegen de tijd dat ik echt weer bijna naar de KNO ga, spray ik zeker eens per uur.
Wat lijkt me dat rot. Denk je dat het ooit over gaat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  SuperGrover di 18 okt 2011 - 8:35

Susan schreef:
SuperGrover schreef:Neusspray. Maar ik heb de hoop opgegeven daar ooit van af te komen.

Ik heb het afgebouwd door eerst over te stappen op neusspray voor kinderen zodat de dosering sowieso al minder sterk was en vervolgens een flesje druppels te kopen en iedere keer aan te lengen met water, zodat het na iedere keer weer een klein beetje minder geconcentreerd werd.
Het probleem is alleen dat het bij mij niet zozeer psychisch, maar vooral echt een lichamelijk probleem is. Ik kan niet ademen zonder neusspray, en vooral 's nachts vind ik het irritant om steeds wakker te worden van dorst / te moeten plassen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Susan di 18 okt 2011 - 8:35

Ik heb het op doktersadvies nog wel een paar keer gebruikt, maar toen dus weer op dezelfde manier afgebouwd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  RioolSpook di 18 okt 2011 - 8:36

Zelfde als Supergrover. Ben ook verslaafd aan neusspray. Heel mijn huis ligt vol met flesjes. Ben er eens mee begonnen toen ik een Astma zomer had en nooit meer vanaf gekomen. Denk dat ik er nu al 4 jaar verslaafd aan ben. Het is zelfs zo erg dat ik er speciaal voor naar een supermarkt rijdt die het verkoopt omdat ik bang ben commentaar te krijgen bij een drogist of iets dergelijks.
En ook ik kan niet ademen door mijn mond. Ik adem altijd door mijn neus.


Laatst aangepast door RioolSpook op di 18 okt 2011 - 8:37; in totaal 1 keer bewerkt
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  SuperGrover di 18 okt 2011 - 8:36

Tea-Leaf schreef:
SuperGrover schreef:
Tea-Leaf schreef:
SuperGrover schreef:Neusspray. Maar ik heb de hoop opgegeven daar ooit van af te komen.

Ik lees dat vaker idd. Geeft het je een speciaal gevoel of is het psychisch?
Geen van beiden, ik kan niet door mijn neus ademen zonder. En ik krijg ontzettend dorst van altijd door mijn mond ademen. Ik heb een chronisch ontstoken neusamandel, dus als ik net geopereerd ben, gaat het wel iets beter. Dan gebruik ik alleen voor het slapen gaan. Nu zit ik zo'n beetje halfway, dan gebruik ik het zo'n 3 keer per dag. En tegen de tijd dat ik echt weer bijna naar de KNO ga, spray ik zeker eens per uur.
Wat lijkt me dat rot. Denk je dat het ooit over gaat?
Nou, het wordt bij mij veroorzaakt door een bacterie, waarvan ze niet weten hoe ze die moeten bestrijden. Maar wellicht in de toekomst wel. Sowieso helpt een neusamandeloperatie al. Het is alleen een beetje klote om dat 1 à 2 keer per jaar te moeten doen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving? Empty Re: Eerlijkheid gebied: wat is jouw verslaving?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum