Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is jouw topper op het gebied van desserts?

+12
Zora
love
Marin
Inge
Aimee
Susan
dharma
mouette
girli
Green_Pepper
Blond
Minx
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat is jouw topper op het gebied van desserts? Empty Wat is jouw topper op het gebied van desserts?

Bericht  Minx do 22 nov 2012 - 1:53

Ik moet waarschijnlijk voor beide kerstdagen het dessert maken en wil eens creatief zijn. Dus wat zijn jullie top recepten.

Laatst aangepast door Minx op do 22 nov 2012 - 5:06; in totaal 1 keer bewerkt
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw topper op het gebied van desserts? Empty Re: Wat is jouw topper op het gebied van desserts?

Bericht  Blond do 22 nov 2012 - 2:44

Wat is jouw topper op het gebied van desserts? 000384570_001_FRDRLL040132_200
http://www.ah.nl/appie/recepten/recept-detail?id=385214&rq=mango+tiramisu

Mango Tiramisu I love you

Heel makkelijk, en zo lekker! Zonder die dranksmaak van gewone tiramisu waar ik niet zo dol op ben.

En ook:

Wat is jouw topper op het gebied van desserts? 000741888_001_FRAL11080302_300
http://www.ah.nl/appie/recepten/recept-detail?id=742098&rq=semifreddo

Semifreddo
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Wat is jouw topper op het gebied van desserts? Empty Re: Wat is jouw topper op het gebied van desserts?

Bericht  Green_Pepper do 22 nov 2012 - 3:48

De mango-tiramisu klinkt echt heel erg lekker!

Ik houd zelf altijd erg van crumbles, de laatste die ik gemaakt heb is een peer-blauwebessen-port-crumble, erg lekker! Erbij iets van kwark, mascarpone of ijs en het is helemaal perfect!
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  girli do 22 nov 2012 - 3:54

Ik kan chocolade fondant maken Very Happy

http://kokenmetkarin.nl/na/chocoladetaartjes.html
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  mouette do 22 nov 2012 - 4:34

Die zijn inderdaad goddelijk Girli!

Wat hier ook een succes is is deze frambozentrifle van de AH: http://www.ah.nl/allerhande/recepten/534950/frambozentrifle
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Bericht  dharma do 22 nov 2012 - 4:38

Mango sticky rice, erg lekker!

http://www.thekitchn.com/how-to-make-thai-mango-with-co-122430
dharma
dharma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 68
Registratiedatum : 11-05-11

Bericht  girli do 22 nov 2012 - 4:59

mouette schreef:Die zijn inderdaad goddelijk Girli!

Wat hier ook een succes is is deze frambozentrifle van de AH: http://www.ah.nl/allerhande/recepten/534950/frambozentrifle
Dit ziet er ook lekker uit! Wel mooi dat je diepvries fruit kan gebruiken, want frambozen zijn nu natuurlijk niet in het seizoen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 5:01

Een Pavlova. Als ik dat eet, ga ik echt dood van geluk.

Wat is jouw topper op het gebied van desserts? 4258_MEDIUM

Gast
Gast

Bericht  Susan do 22 nov 2012 - 5:04

Van de zelfgemaakte toetjes vind ik tiramisu en ijs met warme chocoladesaus en slagroom het lekkerst. Of iets van zelfgebakken taart of cake met ijs en slagroom erbij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  girli do 22 nov 2012 - 5:07

Rood schreef:Een Pavlova. Als ik dat eet, ga ik echt dood van geluk.

Wat is jouw topper op het gebied van desserts? 4258_MEDIUM
Oehhh!! Heb je ook een recept? Very Happy
girli
girli
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee do 22 nov 2012 - 5:18

Brownies met ijs I love you
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 5:36

Green_Pepper schreef:De mango-tiramisu klinkt echt heel erg lekker!

Ik houd zelf altijd erg van crumbles, de laatste die ik gemaakt heb is een peer-blauwebessen-port-crumble, erg lekker! Erbij iets van kwark, mascarpone of ijs en het is helemaal perfect!
Heb je een recept van die crumble? Het klinkt echt heerlijk!

Gast
Gast

Bericht  Inge do 22 nov 2012 - 5:49

Semifreddo Praliné

benodigdheden:
(voor de semifreddo)
1 vanillestokje (of zakje vanillesuiker)
60 gram fijne kristalsuiker
4 grote, verse scharreleieren, gespiltst
5 dl slagroom

silicone cupcake vormpjes of een bakblik

(voor de praliné)
300 gram gepelde hazelnoten (makkelijk is als ze geroosterd zijn)
200 gr suiker
1 el water

bakpapier
pan met dikke bodem

bereiden:
De caramel:
Als je geen geroosterde hazelnoten kunt krijgen, rooster je de hazelnoten in een voorverwarmde oven (225 graden) in ongeveer 4 minuten bruin. Houd ze in de gaten, want als ze te donker worden, worden ze bitter en kun je ze niet meer gebruiken!
Doe het water met de suiker in een pan met dikke bodem en zet de pan op matig tot hoog vuur. Het mengsel zal gaan bubbelen en in een heldere stroop veranderen. Geleidelijk zal het op bepaalde plekken of vanaf de zijkant gaan verkleuren. Schud de pan zachtjes en voorzichtig om, om zo de verschillende kleuren te mengen. Wanneer het stroopje goudbruin is strooi je er voorzichtig de hazelnoten in. Zet het vuur laag en roer, voorzichtig, tot alle hazelnoten van een laagje caramel zijn voorzien. Giet de caramel, wanneer die donker van kleur is op bakpapier, op een oppervlak dat niet smelten kan. Laat de caramel afkoelen tot een harde plak.

Let op: je moet constant bij de pan blijven, en ontzettend opletten dat je je niet verbrandt aan de caramel! geef niet toe aan de verleiding de caramel te proeven, wanneer dan ook!

Wanneer de plak volledig afgekoeld is (dit duurt ongeveer 20 minuten) breek je hem in grove stukken. Hak de stukken in een foodprocessor (of met de hand) tot ze ongeveer 1/2 cm groot zijn. Neem ongeveer de helft van de praliné uit de foodprocessor en laat de rest tot een poeder vermalen. (of verpak de stukken praliné in een keukendoek en bewerk ze met een deegroller) Spatel de praliné door de semifreddo. (je kunt wat apart houden voor de garnering)

Semifreddo:
Haal de zaadjes uit het vanillestokje (je kan ook vanillesuiker gebruiken) door het in de lengte door te snijden en de zaadjes uit beide helften te schrappen. klop de vamillezaadjes met de suiker en de eierdooiers in een grote kom tot het mengsel bleekgeel wordt. Klop in een andere (vetvrije!) kom de slagroom tot zich zachte pieken vormen (klop de slagroom niet te stijf!!!) Klop in een derde kom de eiwitten samn met een mespunt zout tot zich zeer stevige pieken vormen (d.w.z. dat je het eiwitschuim alle kanten uit kunt trekkenen dat het zo blijft staan). Spatel de praliné, eiwit en de room heel voorzichtig door het eidooiermengsel. Het mengsel moet luchtig blijven! Schep het mengsel in de cupcake vormpjes of in een bakblik en dek af met huishoudfolie. Zet in de vriezer tot je het wilt serveren. (het moet wel halfbevroren zijn!)

Ik doe er vaak nog stukjes geschaafde chocola of gesmolten chocola door :-)

Ow en ik maak dan caramel spiralen voor erbij

Laatst aangepast door Inge op do 22 nov 2012 - 6:10; in totaal 1 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 6:05

Ik vind de pear crumble met caramel kooitjes die we afgelopen weekend hebben gemaakt wel echt een hoogtepunt eigenlijk:

Wat is jouw topper op het gebied van desserts? 230156_10152281065055156_1902242187_n

Maar ik vind pavlova en Eton Mess ook erg leuk om te maken en super lekker!

Pavlova zie hier boven..

Eton Mess = merengue verkruimeld met slagroom, frambozen coulis en verse frambozen (of aardbeien). Beetje prutje dus, maar zo goddelijk lekker:

Wat is jouw topper op het gebied van desserts? Eton+mess
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Green_Pepper do 22 nov 2012 - 6:07

_Jackie schreef:

Het is niet een heel exact recept, maar het moet ongeveer als volgt:
(voor ongeveer 4 personen)
Nodig: 2 peren, blauwe bessen (diepvries zijn prima), citroen, port, suiker, bloem, boter

De peren in blokjes snijden, bessen er bij doen. Ik doe zoveel dat het een mooie verhouding lijkt. Ongeveer 1/3 blauwe bes en 2/3 peer. Schil van de citroen raspen en er door heen doen, sap van de citroen er ook nog bij doen. Dan port er over heen schenken (ik denk zo'n 100-150 milliliter?)
Voor het deeg moet je bloem, suiker en boter mengen. Ik doe maar wat, maar ongeveer evenveel (qua gewicht) van ieder product. Voor 4 personen neem ik meestal 125-150 gram suiker en dus evenveel van de bloem en boter. Deze 3 dingen goed mixen tot een kruimeldeeg.
Peer-bessenmengsel in een ovenschaal doen, of nog leuker: in kleine 1-persoons-ovenschaaltjes, kruimeldeeg er over. 35-45 minuten in de oven en smullen maar!

Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Bericht  Green_Pepper do 22 nov 2012 - 6:08

Marin schreef:Ik vind de pear crumble met caramel kooitjes die we afgelopen weekend hebben gemaakt wel echt een hoogtepunt eigenlijk:

Wat is jouw topper op het gebied van desserts? 230156_10152281065055156_1902242187_n

Wow! Dat wordt binnenkort mijn nieuwe uitdaging Very Happy
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 7:19

Green_Pepper schreef:

Leuk! Je moet gewoon een caramel stroop maken van water en suiker (1:1), en die stroop dan over de achterkant van een ingevette metalen soeplepel 'drizzlen'. Even afkoelen en voorzichtig er af draaien:

Wat is jouw topper op het gebied van desserts? 481783_10152281063025156_1758566765_n
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Inge do 22 nov 2012 - 7:20

Ik maakte voorheen spiralen, maar denk dat ik voor het etentje zaterdag het zo als jou ga doen Marin :-)
Heb je voor mij het recept van de crumble
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 7:27

Inge schreef:Ik maakte voorheen spiralen, maar denk dat ik voor het etentje zaterdag het zo als jou ga doen Marin :-)
Heb je voor mij het recept van de crumble

Ja hoor..

Uit m'n hoofd, voor vier personen:

Voor de crumble:
100 gram bloem, 100 gram boter en 100 gram suiker mengen in een kom mengen (of handig met de keukenmachine) tot een kruimel mengsel. Even laten afkoelen in de koelkast om het nog beter te laten kruimelen.

Voor het peer mengsel:
4 peren en 1 appel in kleine stukjes snijden (1 cm blokjes) en met roomboter in de koekenpan bakken samen met wat basterdsuiker, vanille aroma, en kaneel en beetje citroensap. Flamberen met scheut rum.

Peer mengsel in kleine bakjes scheppen (wij hebben van die Creuset mini cocottes), en even af laten koelen in de koelkast. Dan het kruimelmengsel er boven op scheppen. Je kunt ze dan ook makkelijk in de koelkast bewaren. Voor serveren even 15 minuten in de oven op 200 graden.

En tot slot hadden we dus de kooitjes er op gelegd.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Inge do 22 nov 2012 - 7:28

Klinkt lekker. hmm nu bedenken of ik voor zaterdag etentje de crumble ga maken of de semifreddo
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Green_Pepper do 22 nov 2012 - 7:28

Marin schreef:
Green_Pepper schreef:

Leuk! Je moet gewoon een caramel stroop maken van water en suiker (1:1), en die stroop dan over de achterkant van een ingevette metalen soeplepel 'drizzlen'. Even afkoelen en voorzichtig er af draaien:

Thanks!
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 7:31

Green_Pepper schreef:
_Jackie schreef:

Het is niet een heel exact recept, maar het moet ongeveer als volgt:
(voor ongeveer 4 personen)
Nodig: 2 peren, blauwe bessen (diepvries zijn prima), citroen, port, suiker, bloem, boter

De peren in blokjes snijden, bessen er bij doen. Ik doe zoveel dat het een mooie verhouding lijkt. Ongeveer 1/3 blauwe bes en 2/3 peer. Schil van de citroen raspen en er door heen doen, sap van de citroen er ook nog bij doen. Dan port er over heen schenken (ik denk zo'n 100-150 milliliter?)
Voor het deeg moet je bloem, suiker en boter mengen. Ik doe maar wat, maar ongeveer evenveel (qua gewicht) van ieder product. Voor 4 personen neem ik meestal 125-150 gram suiker en dus evenveel van de bloem en boter. Deze 3 dingen goed mixen tot een kruimeldeeg.
Peer-bessenmengsel in een ovenschaal doen, of nog leuker: in kleine 1-persoons-ovenschaaltjes, kruimeldeeg er over. 35-45 minuten in de oven en smullen maar!

Thanks! De combinatie lijkt me érg lekker Very Happy

Gast
Gast

Bericht  love do 22 nov 2012 - 7:39

@marin wow ziet er lekker uit ! Heb het recept ook opgeslagen smile

maakt het nog uit welke appels/peren je gebruikt?
Heb hier nog wat jonagold appels liggen namelijk Wink
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 7:40

love schreef:@marin wow ziet er lekker uit ! Heb het recept ook opgeslagen smile

maakt het nog uit welke appels/peren je gebruikt?
Heb hier nog wat jonagold appels liggen namelijk Wink

Niet al te zacht fruit is wel handig..Beetje stevig scheelt wel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Zora do 22 nov 2012 - 9:10

Wij hebben vorig jaar wentelteefjes van suikerbrood met ijs gemaakt. Simpel maar zoooo lekker!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: