Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

meeste bemoeienissen op gebied van...

+18
Bloem86
Theeleut
Minx
PapillonRose
frolic
Pussycat
meisjesmama
Fearie
studiebol
Susan
Vancity_girl
Darius
Annie24
Linda
kwak
Liadan
Pien
Flower_L
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Flower_L do 15 dec 2011 - 8:50

Waar bemoeien jullie ouders en of schoonouders zich het meest mee

a. hoeveelheid kleding
b. hoeveelheid speelgoed
c. eetgedrag van kind
d. jullie opvoeding
e. .......iets anders

Topic iets aangepast, vond commentaar zo negatief smile


Laatst aangepast door Flower_L op do 15 dec 2011 - 8:58; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Pien do 15 dec 2011 - 8:52

geen.....

ze benoemen alleen continu hoe trots ze op ons zijn hoe goed we ons overal door heen hebben geslagen! ze vinden ons hele lieve, zorgzame, makkelijke ouders...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 8:53

Mijn ouders en schoonouders zijn eigenlijk heel positief over hoe wij het doen.
Van anderen krijg ik wel commentaar op onze vegetarische opvoeding. Maar dat komt vaak voort uit onwetendheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Liadan do 15 dec 2011 - 8:53

Wij krijgen nergens commentaar op van ouders en schoonouders. Opmerkingen ook nauwelijks.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  kwak do 15 dec 2011 - 8:55

de draagdoek van mijn schoonmoeder, daardoor zou D. eenkennig zijn omdat ze te veel in de doek heeft gezeten toen ze jonger was en nu moet ik haar maar niet meer dragen want ik sjouw me een breuk en ik ben al zo mager confused
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Flower_L do 15 dec 2011 - 8:56

wij ook niet echt hoor! alleen soms van mijn moeder, dat L. teveel kleding heeft. Dan kijkt ze dinsdags weer even in de kledingkast om te kijken of er niet iets nieuws hangt haha. Maar hij heeft alles aan momenteel! Vind het ook reuze meevallen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Linda do 15 dec 2011 - 8:57

D.

Van mijn ouders niet, wij liggen erg op één lijn. Vandaag zei m'n vader nog dat onze dochter bevoorrecht mag zijn met zulke ouders. I love you Prachtig compliment!!
Schoonouders zijn heel anders. Die snappen dat langvoeden, samen slapen, niet laten huilen, rapley-en e.d. niet zo goed.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 8:58

Van mijn ouders helemaal niets, ze zijn alleen maar trots. Over mijn schoonouders wil ik het niet eens hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Annie24 do 15 dec 2011 - 8:58

e...iets anders: vooral in het begin veel commentaar gehad van mijn schoonmoeder+vriend. Y. was en is nog steeds, erg snel overprikkeld. Nu gaan we wat vaker weg, naar de stad enzo, maar de 1e 6 maanden gingen we alleen boodschapjes halen en dat was het. Volgens hun reageerden we te overdreven en zou het vanzelf wel overgaan als we ergens heen gingen want dan zou hij er aan wennen. Pech voor hun toen, want wij zaten met een overstuur kindje en zij niet. Zij konden lekker op de bank zitten en de nachten doorslapen, terwijl wij hele dagen/avonden heen en weer liepen om 'm stil te krijgen en 's nachts niet sliepen omdat hij de hele boel bij elkaar gilde.

Kan er nog een heel boek over schrijven, maar dat was het in het kort Laughing

Van mijn ouders kregen en krijgen we juist alleen maar complimentjes over dat we het zo goed deden en doen. Ze hebben diep respect voor ons over hoe we in het begin met Y. omgingen en hoe we ons door die periode heengeslagen hebben en spreken dit ook nog regelmatig uit.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Darius do 15 dec 2011 - 9:58

Van mijn schoonouders krijg ik weinig commentaar. Ze vinden alleen Rapley niks. Maar goed, dat kan ik me gezien hun leeftijd wel voorstellen en ze doen er ook niet raar over. Ze vinden het prima dat wij het zo doen, zelf durven ze het niet. Ook prima, er is nog geen onvertogen woord over gevallen.

Van mijn ouders krijg ik wel de hele tijd commentaar. Zo heb ik in de kraamweek van Laurens, toen was ook meteen mijn eerste moederdag, een babyfoon gekregen. O, ik hoor het mijn moeder nog steeds met een zure kop zeggen: 'Belachelijk, be-lach-e-lijk. Wat moet je ermee? Dat had ik vroeger toch ook niet?!' En verder natuurlijk dat een kamertje belachelijk was, alleen een commode en een bedje was wel genoeg. En waarom had ik uberhaupt een bedje? Een baby moet gewoon in een wiegje. En waarom had ik geen broekjes met sokjes eraan vast? Want die vond zij altijd zo handig. En de kinderwagen was ook al veel te duur. Sjonge, dat je nog wel vier maanden borstvoeding hebt gegeven aan Laurens, ik dacht dat je er al veel eerder mee ging stoppen. Idioot dat ons kind naar een kinderdagverblijf gaat, de moeder hoort toch gewoon te stoppen met werken?

En twee weken terug, met Sinterklaas, vroeg mijn moeder waarom ik een worteltje voor Pepijn opwarmde. Ik zei: 'Hij eet nog geen potjes, dan vind ik het zonde om een potje aan te breken voor drie happen die hij ervan neemt.' Toen keek ze me ook zo vals aan en zei: 'Je moet het kind niet zoveel verwennen.'

O gruwel. Ik tolereer haar, maar ben blij dat ik 150 km verderop woon.

O, ben blij dat ik even heb mogen gal spuwen!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 10:02

Hier bemoeien ze zich eigenlijk nergens mee. Ik vraag wel vaak om advies, maar ze gaan niet ongevraagd hun mening lopen verkondigen. Ja nu ik weer zwanger ben is de naam voor de baby iets waar met de hele familie over gediscussieerd wordt (die hebben we nog niet, dus niet over dé naam maar een naam) en dan is het regelmatig negatief, maar daar trekken we ons niet echt iets van aan. Ze moeten er maar mee leven Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Vancity_girl do 15 dec 2011 - 10:05

Hier eigenlijk geen bemoeienis van ouders of schoonouders. We krijgen alleen vaak van de schoonfamilie te horen dat we D verwennen omdat ze vaak tussen ons in slaapt. Dat wordt dan wel gezegd met een lach maar toch. Wij trekken ons er verder niks van aan.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 10:11

Mijn schoonmoeder zei in het begin toen M niet overdag in zn wiegje wilde slapen dat ik 'gewoon door moest zetten' en hem moest laten huilen en dat het dan vanzelf goed ging. Ik heb dit niet gedaan, ik heb hem als hij heel hard huilde getroost en geprobeerd hem bij me te nemen etc. Na verloop van tijd ging het vanzelf goed in de wieg. (ik heb zelf het idee dat hij graag bij me wilde zijn door de snelle scheiding na de geboorte).

Nu past zij 1 dag in de week op, en waar ligt meneer als ik daar kom... op de bank! "Hij huilde in bed, wild eniet slapen".

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Annie24 do 15 dec 2011 - 10:12

Vancity_girl schreef:Hier eigenlijk geen bemoeienis van ouders of schoonouders. We krijgen alleen vaak van de schoonfamilie te horen dat we D verwennen omdat ze vaak tussen ons in slaapt. Dat wordt dan wel gezegd met een lach maar toch. Wij trekken ons er verder niks van aan.

Misschien een stomme vraag hoor, maar slaap je dan eigenlijk zelf wel lekker? Y. heeft nog nooit bij ons geslapen, slaapt altijd in zijn eigen bedje, of we zitten 'gezellig' beneden midden in de nacht angel

Op zondag ochtend mag hij altijd even bij ons in bed, maar dan zijn we meer bezig ervoor te zorgen dat hij er niet uit valt als hij op onderzoek uitgaat dan dat we gezellig met z'n drietjes liggen. Rolling Eyes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Susan do 15 dec 2011 - 10:25

Dat ik lang borstvoeding geef, dat vinden ze maar raar, maar goed, dat wist ik van tevoren en daar heb ik me nooit veel van aangetrokken.

Verder zijn er ook wel veel discussies over hoe we met Ezra om moeten gaan, want soms moeten we allemaal het wiel nog een beetje uitvinden, maar ze zeggen ook vaak dat ze vinden dat wij daar heel goed mee omgaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 10:36

Mijn moeder met alles (ook de reden van het geen contact hebben momenteel)

Schoonouders bemoeien zich nooit ergens mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Vancity_girl do 15 dec 2011 - 10:57

Annie24 schreef:
Misschien een stomme vraag hoor, maar slaap je dan eigenlijk zelf wel lekker? Y. heeft nog nooit bij ons geslapen, slaapt altijd in zijn eigen bedje, of we zitten 'gezellig' beneden midden in de nacht angel

Op zondag ochtend mag hij altijd even bij ons in bed, maar dan zijn we meer bezig ervoor te zorgen dat hij er niet uit valt als hij op onderzoek uitgaat dan dat we gezellig met z'n drietjes liggen. Rolling Eyes

Ja hoor we slapen dan allemaal snel weer verder. Is voor ons gewoon gemakzucht hoor, wij hebben geen zin om midden in de nacht 'gezellig' beneden te zitten dus nemen haar bij ons. En stiekem vinden we het ook gewoon heel gezellig. We grappen nu al dat als er eventueel een tweede komt we een groter bed moeten kopen.

Als D wakker is s'ochtends gaat ze ook over ons heen klimmen, in onze ogen prikken etc. Midden in de nacht gaat ze gewoon lekker slapen.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 20:28

.


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op do 15 dec 2011 - 20:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 20:28

_MamaRosa_ schreef:
Vancity_girl schreef:
Annie24 schreef:
Misschien een stomme vraag hoor, maar slaap je dan eigenlijk zelf wel lekker? Y. heeft nog nooit bij ons geslapen, slaapt altijd in zijn eigen bedje, of we zitten 'gezellig' beneden midden in de nacht angel

Op zondag ochtend mag hij altijd even bij ons in bed, maar dan zijn we meer bezig ervoor te zorgen dat hij er niet uit valt als hij op onderzoek uitgaat dan dat we gezellig met z'n drietjes liggen. Rolling Eyes

Ja hoor we slapen dan allemaal snel weer verder. Is voor ons gewoon gemakzucht hoor, wij hebben geen zin om midden in de nacht 'gezellig' beneden te zitten dus nemen haar bij ons. En stiekem vinden we het ook gewoon heel gezellig. We grappen nu al dat als er eventueel een tweede komt we een groter bed moeten kopen. Als D wakker is s'ochtends gaat ze ook over ons heen klimmen, in onze ogen prikken etc. Midden in de nacht gaat ze gewoon lekker slapen.

Haha, wij liggen hier ook regelmatig met de oudste 2 in bed. Periodes, nu slapen ze gelukkig weer gewoon door, maar dat kan zo weer veranderen.
Wordt wel krap dan, maar het past. Tussendoor moet ik de meiden ook nog voeden, dus dan is het bed echt vol, haha! Ik heb ook geen zin om beneden te gaan zitten. Dus als er 1 wakker is en gaat huilen neem ik ze liever bij me, anders worden de jongste 2 ook nog wakker, en als ze bij ons liggen slapen we zelf tenminste ook nog redelijk.

Toen ik hoogzwanger van de tweeling was, lag mijn buik zo'n beetje buiten het bed als de oudste 2 bij ons kwamen. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 21:27

Hier is het vooral stilzwijgend commentaar. Niet zozeer commentaar leveren, maar we hebben het wel duidelijk door dat ze er niet helemaal mee eens zijn. Ze weten heel goed dat onze dochter met de pot mee-eet en tóch iedere keer weer een potje opwarmen zodra het eten opgezet wordt 'zodat ze alvast kan eten'. En dan pas zeggen als het eten warm is.. Of nét iets te vaak zeggen dat je kinderen verwend als ze bij je in bed slapen, dat soort dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  studiebol do 15 dec 2011 - 21:29

Mijn ouders nog niet, maar goed de meiden zijn nog jong kan nog komen.Maar ik denk het eigenlijk niet zo gauw. Haha merk wel dat mijn moeder het soms wat zielig vind dat ik ze af en toe even laat huilen. Ze zegt dat niet hoor maar dat zag ik aan haar, maar toen ik zei waarom toen zei ze " ach ja dat deed ik bij jou ook wel eens" smile Zal vast zieliger zijn omdat het haar kleinkinderen zijn..

Mijn schoonouders eigenlijk al vanaf dag een... Eten geven snachts? Wat een onzin hadden zij nooit gedaan. Dat hebben kindjes niet nodig en wij leren ze nu snachts eten dus daar kom je nooit meer vanaf.
Van die pakjes die helemaal aan elkaar zitten, vind ZIJ zooooo handig dus daar kwam ze met een lading aan terwijl wij hadden gezegd dat we die niet handig vinden.. maar ZIJ wel dus daarom moeten wij ze ook gebruiken..
Laten liggen na het eten? Waarom nee hoor je moet gewoon meteen alles doen na het eten...

Ik maak me er op dat moment heel druk en boos om en nu ik het zo opschrijf moet ik er wel om lachen, ik vind mijn schoonmoeder gewoon echt dom als ze zo doet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 21:32

Gelukkig nergens. Mijn moeder wil wel eens tegen mij zeggen als ik wéér naar kleding kijk voor de jongens dat ze meer dan genoeg hebben en dat ik eens voor mezelf moet gaan kijken. Tja, eigenlijk heeft ze daar gewoon gelijk in haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Fearie do 15 dec 2011 - 21:38

Tot nu nog eigenlijk geen commentaar. Mijn schoonmoeder vind alles prima, maar als ze een middag in de week gaat oppassen weet ik niet hoe ze zal doen/zijn.
Mijn vader heeft al aangegeven zich nergens mee te gaan bemoeien en hoop ook dat ie zich er aan gaat houden.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  meisjesmama do 15 dec 2011 - 21:39

Mijn ouders wel eens over de kleding dat ze al best veel hebben. En het hoeveelheid speelgoed. Maar daar kan ik ze gelijk in geven.

Mijn schoonouders hebben we tussen neus en lippen en soms ook direct commentaar. Van de week zei ze "E. Heeft eindelijk leuke kleding aan". En met R. haar 1ste jaar hadden ze totaal geen begrip dat het zwaar was dat ik zeker 2x in de week bij kinderarts, fysio, pre-lopedie, dokter enz zat. Want ze moest maar zich eens "gewoon" ontwikkelen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 22:07

Geen eigenlijk, ze bemoeien zich bijna nooit ergens mee en vinden het goed zoals wij het doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum