Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Extra belasting op ongezond voedsel?

+19
mzcharlotte
Antibes
Pussycat
SuperGrover
TNMN
Jeanette
Snoopy
silly-one
Caro
Tiana
Roxi3
luisa
Lavendel
Rush
Atelier Madame
Tazz
jena
Minx
Bet Weter
23 plaatsers

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Extra belasting op ongezond voedsel? - Pagina 2 Empty Re: Extra belasting op ongezond voedsel?

Bericht  Bet Weter do 21 jul 2011 - 2:19

Francaise_ schreef:
Bet Weter schreef:
Francaise_ schreef:
Bet Weter schreef:
jena schreef:
Birgit schreef:En denk je dat mensen die zak chips laten liggen als hij € 0.50 duurder wordt?
Een heleboel mensen waarschijnlijk niet.
Maar met die 50 cent kan dan vervolgens wel weer de maagband worden vergoed.
Ja precies! Echt belachelijk trouwens dat die maagbanden worden vergoed... :shock:
Betweter mag doodvallen! Idioot!
Huh? Waar komt dat ineens vandaan?
Blijkt dus wel dat je je daar nooit in hebt verdiept. Een maagband is niet alleen voor mensen die ongezond eten en dan ga jij even roepen dat hij niet vergoedt zou mogen worden. Dat slaat echt helemaal nergens op.
Je kan mij veel wijsmaken, maar niet dat iemand 200 kilo weegt terwijl diegene genoeg lichaamsbeweging krijgt en een normaal eetpatroon heeft. Je bent ook niet inééns zo zwaar er zijn genoeg momenten om iets aan jezelf te doen, zonder dat dit betaalt hoeft te worden door anderen. Kom op, gooi die tv uit het raam en ga wandelen ofzo...

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra belasting op ongezond voedsel? - Pagina 2 Empty Re: Extra belasting op ongezond voedsel?

Bericht  Rush do 21 jul 2011 - 2:20

Bet Weter schreef:
Rush schreef:
Bet Weter schreef:
jena schreef:
Birgit schreef:En denk je dat mensen die zak chips laten liggen als hij € 0.50 duurder wordt?
Ja precies! Echt belachelijk trouwens dat die maagbanden worden vergoed... :shock:
Ja, de meeste mensen nemen die ook voor de lol laughcry
Het is wel hun eigen schuld dat het zo ver gekomen is. Je bent niet van de ene op de andere dag ineens 100 kilo zwaarder...
Zo, kortzichtig. No
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Rush do 21 jul 2011 - 2:20

Oh my god..

Ik pak pocorn, wie nog meer?

*crap, ben op dieet*
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 2:21

Bet Weter schreef:
Francaise_ schreef:
Bet Weter schreef:
Nee, misschien dat ze wel iets minder gaan kopen. Ik merk bijvoorbeeld aan mezelf dat ik minder vaak een bak Ben en Jerry's koop omdat dat 4,50 is, terwijl ik vaker kies voor die zak chips van 1 euro. De keuze voor gezond voedsel kan ook worden vergemakkelijkt door ongezond voedsel duurder te maken. Nu vind ik het best lastig dat een zak chips me 1 euro kost, terwijl een bak druiven me 2,50 kost...

En verder betalen de mensen die de zak chips kopen dan tenminste een deel hun eigen ziektekosten terug. Dat vind ik wel zo eerlijk.
En jij denkt dat je dan minder aan ziektekosten gaat betalen? Nog even en mensen die aan 'gevaarlijke' sporten doen moeten ook nog eens meer gaan betalen. Wat een onzin.
Dat vind ik nog niet eens zo'n gek plan. Mensen die zichzelf voor de lol van rotswanden afwerpen mogen ook best betalen voor dit verhoogde risico dat ze zichzelf moedwillig aan doen. Ik heb geen zin om daarvoor te betalen. Net als ik geen zin heb om te betalen voor mensen die zichzelf de hele dag lopen vol te stouwen met chocolade en friet...
Een voetballer krijgt heel vaak iets met zijn benen, moet ook meer betalen? Van een paard afvallen, het is hoog dus meer risico? Een motorrijder is zwak in het verkeer dus ook maar omhoog ermee? Misschien luister jij wel muziek terwijl je het zebrapad vermijdt?

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame do 21 jul 2011 - 2:21

Goh wat is verse en fruit groente toch duur:

Extra belasting op ongezond voedsel? - Pagina 2 20110721AGF_1x2

Extra belasting op ongezond voedsel? - Pagina 2 16

Extra belasting op ongezond voedsel? - Pagina 2 14

Ja oke het is duurder dan een zak chips van 50 cent, maar goed die vind ik toch niet lekker :p

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Atelier Madame do 21 jul 2011 - 2:22

Waarom gaat iedereen eigenlijk tegen Bet Weter in? Die naam heeft hij/zij niet voor niets gekozen he :P Laughing
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Lavendel do 21 jul 2011 - 2:23

Bet Weter schreef:
Francaise_ schreef:
Bet Weter schreef:
Nee, misschien dat ze wel iets minder gaan kopen. Ik merk bijvoorbeeld aan mezelf dat ik minder vaak een bak Ben en Jerry's koop omdat dat 4,50 is, terwijl ik vaker kies voor die zak chips van 1 euro. De keuze voor gezond voedsel kan ook worden vergemakkelijkt door ongezond voedsel duurder te maken. Nu vind ik het best lastig dat een zak chips me 1 euro kost, terwijl een bak druiven me 2,50 kost...

En verder betalen de mensen die de zak chips kopen dan tenminste een deel hun eigen ziektekosten terug. Dat vind ik wel zo eerlijk.
En jij denkt dat je dan minder aan ziektekosten gaat betalen? Nog even en mensen die aan 'gevaarlijke' sporten doen moeten ook nog eens meer gaan betalen. Wat een onzin.
Dat vind ik nog niet eens zo'n gek plan. Mensen die zichzelf voor de lol van rotswanden afwerpen mogen ook best betalen voor dit verhoogde risico dat ze zichzelf moedwillig aan doen. Ik heb geen zin om daarvoor te betalen. Net als ik geen zin heb om te betalen voor mensen die zichzelf de hele dag lopen vol te stouwen met chocolade en friet...

Lees dit topic eerst maar even Bet Weter voordat je nog meer onzin gaat uitkramen over dikke mensen. https://yescafe.actieforum.com/t11451-stelling-overgewicht-heb-je-zelf-in-de-hand
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  luisa do 21 jul 2011 - 2:23

Ik vind het eigenlijk nogal betuttelend. Ben absoluut tegen. Er zijn zoveel dingen slecht, maar lijkt me toch echt verantwoordelijkheid van mensen zelf en niet van overheid. Daarbij wat vandaag als goed bestempeld wordt kan morgen wel weer als ongezond gezien worden.

Ik snap je punt wat betreft ziektekosten wel hoor, maar dan eerder meer mee betalen aan eigen behandeling (hoewel dit natuurlijk ook lastig zal worden).
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Bet Weter do 21 jul 2011 - 2:24

Rush schreef:
Bet Weter schreef:
Rush schreef:
Bet Weter schreef:
jena schreef:
Het is wel hun eigen schuld dat het zo ver gekomen is. Je bent niet van de ene op de andere dag ineens 100 kilo zwaarder...
Zo, kortzichtig. No
Ik vind het eerder kortzichtig om alles maar zielig te vinden en dikke mensen af te schilderen als slachtoffers die geen grip hebben op wat ze in hun mond stoppen. In 99.9% van de gevallen is het prima mogelijk om af te vallen zonder een dure ingreep, betaalt door de mensen die wel goed voor zichzelf zorgen.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 2:24

Atelier Madame schreef:Waarom gaat iedereen eigenlijk tegen Bet Weter in? Die naam heeft hij/zij niet voor niets gekozen he :P Laughing
Ik kan me er serieus heel boos over maken. Ik heb het geluk dun en gezond te zijn maar dit, dit gaat alle perken te buiten.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 2:24

Rush schreef:Oh my god..

Ik pak pocorn, wie nog meer?

*crap, ben op dieet*
Hahaha dit dacht ik al bij de openingspost :P

Gast
Gast

Bericht  Bet Weter do 21 jul 2011 - 2:25

luisa schreef:Ik vind het eigenlijk nogal betuttelend. Ben absoluut tegen. Er zijn zoveel dingen slecht, maar lijkt me toch echt verantwoordelijkheid van mensen zelf en niet van overheid. Daarbij wat vandaag als goed bestempeld wordt kan morgen wel weer als ongezond gezien worden.

Ik snap je punt wat betreft ziektekosten wel hoor, maar dan eerder meer mee betalen aan eigen behandeling (hoewel dit natuurlijk ook lastig zal worden).
Dus je bent ook tegen accijns op sigaretten en alcohol?

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Atelier Madame do 21 jul 2011 - 2:26

Bet Weter schreef:
Rush schreef:
Bet Weter schreef:
Rush schreef:
Bet Weter schreef:
jena schreef:
Zo, kortzichtig. No
Ik vind het eerder kortzichtig om alles maar zielig te vinden en dikke mensen af te schilderen als slachtoffers die geen grip hebben op wat ze in hun mond stoppen. In 99.9% van de gevallen is het prima mogelijk om af te vallen zonder een dure ingreep, betaalt door de mensen die wel goed voor zichzelf zorgen.
Oh dat ben ik ook zeker met je eens hoor, elk pondje gaat door het mond IMO. Maar dat topic wat eerder gepost werd heeft mij wel doen inzien dat dikke mensen ook voor een groot gedeelte mentaal/psychisch problemen hebben.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Roxi3 do 21 jul 2011 - 2:28

Ik zit echt in een staat van totale verbazing dit topic te lezen! Dat je op zo'n negatieve manier kan praten en oordelen over mensen die je niet eens kent en waar je het fijne niet van weet. Natuurlijk nemen mensen met overgewicht een risico maar dat doen veel andere groepen mensen ook. Ik vind eerlijk gezegd dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij/zij met zijn of haar leven doet. Als ik kijk naar het bedrag wat ik per maand aan zorgverzekering betaal terwijl ik er zelden gebruik van maak, dan mag ik hopen dat ik gewoon een maagband kan krijgen mocht ik deze ooit nodig hebben. Wat betreft het eten vind ik het stimuleren van gezonde voeding een goed hulpmiddel, daarom vind ik dat de prijzen van groente en fruit beter omlaag kunnen gaan dan de prijzen van ongezond eten omhoog.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Tiana do 21 jul 2011 - 2:28

Bet Weter schreef:In 99.9% van de gevallen is het prima mogelijk om af te vallen zonder een dure ingreep, betaalt door de mensen die wel goed voor zichzelf zorgen.

Hoe weet je dit? Ik ben wel benieuwd naar het onderzoek waar je dit percentage uit hebt gehaald Wink.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238

Bericht  Bet Weter do 21 jul 2011 - 2:29

Tuurlijk is het een psychisch probleem. Het is net als drugs, sigaretten en alcohol, maar daar betaal je ook gewoon extra voor. Allemaal verslavingen, alleen heb ik geen zin om daarvoor te betalen...

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lavendel do 21 jul 2011 - 2:29

Zal Bet Weter dan eindelijk Deesjemeis zijn? :P
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Caro do 21 jul 2011 - 2:30

Bet Weter schreef:
luisa schreef:Ik vind het eigenlijk nogal betuttelend. Ben absoluut tegen. Er zijn zoveel dingen slecht, maar lijkt me toch echt verantwoordelijkheid van mensen zelf en niet van overheid. Daarbij wat vandaag als goed bestempeld wordt kan morgen wel weer als ongezond gezien worden.

Dus je bent ook tegen accijns op sigaretten en alcohol?

Zielig figuur.

Sluit ons inderdaad maar allemaal op in hokjes. Máár alleen als je belooft alleen maar fruit & groenten te eten, geen auto te rijden, niet in een vliegtuig te stappen, geen sporten doet waar je blessures of verwondingen bij kan oplopen en alleen je maar lopend ergens naartoe begeeft, mag je naar buiten.

Lijkt me écht een fantástisch plan. Echt. Bravo.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Bet Weter do 21 jul 2011 - 2:31

Stylegirl schreef:
Bet Weter schreef:In 99.9% van de gevallen is het prima mogelijk om af te vallen zonder een dure ingreep, betaalt door de mensen die wel goed voor zichzelf zorgen.

Hoe weet je dit? Ik ben wel benieuwd naar het onderzoek waar je dit percentage uit hebt gehaald Wink.
Dietisten zeggen dit ook gewoon hoor. Het is maar een heel beperkte groep waarbij er sprake is van een stofwisselingsprobleem of een reactie op medicijnen. De rest geeft zelf ook toe dat ze simpelweg teveel eten en te weinig bewegen.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Caro do 21 jul 2011 - 2:32

Bet Weter schreef:Tuurlijk is het een psychisch probleem. Het is net als drugs, sigaretten en alcohol, maar daar betaal je ook gewoon extra voor. Allemaal verslavingen, alleen heb ik geen zin om daarvoor te betalen...

Dus jij hebt geen verslaving? Dus ook geen verslaving aan gezond eten/ leven?

Bovendien kan iemand die 80 kilo weegt en iedere dag genoeg fruit en groenten eet, gezonder zijn dan iemand die 50 kilo weegt en iedere dag een pak koekjes of chips wegkaant.

Serieus, doe die oogkleppen eens af en begeef je in de echte wereld.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 2:33

Haha mensen, dat jullie Betweter überhaupt serieus nemen. Het kan bijna niet anders dan dat dit iemand is die gewoon zin heeft in een relletje.

Gast
Gast

Bericht  Bet Weter do 21 jul 2011 - 2:33

Roxi3 schreef:Ik zit echt in een staat van totale verbazing dit topic te lezen! Dat je op zo'n negatieve manier kan praten en oordelen over mensen die je niet eens kent en waar je het fijne niet van weet. Natuurlijk nemen mensen met overgewicht een risico maar dat doen veel andere groepen mensen ook. Ik vind eerlijk gezegd dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij/zij met zijn of haar leven doet. Als ik kijk naar het bedrag wat ik per maand aan zorgverzekering betaal terwijl ik er zelden gebruik van maak, dan mag ik hopen dat ik gewoon een maagband kan krijgen mocht ik deze ooit nodig hebben. Wat betreft het eten vind ik het stimuleren van gezonde voeding een goed hulpmiddel, daarom vind ik dat de prijzen van groente en fruit beter omlaag kunnen gaan dan de prijzen van ongezond eten omhoog.
Uhm? Lichamen werken veelal op dezelfde manier. Er gaat wat in en je verbrand wat. De optelsom hiervan bepaalt of je gewicht stabiel blijft of omhoog of omlaag gaat. Dit is gewoon een simpele optelsom die ik deskundige ook al zóvaak heb horen uitleggen. Niks negatiefs aan, niks geen oordeel, gewoon de keiharde waarheid.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  silly-one do 21 jul 2011 - 2:33

Geloof me niet iedereen is een emo eten er wordt daarom te dik om het lomp te zeggen.
Ik vind het allemaal een beetje kortzichting van Bet Weter. Er zijn zoveel redenen waarom dat iemand niet voldoet aan het beeld van maatje 40. \

Daarbij komt ook dat veel mensen denken gezond te koken door de knorr wereld gerechten te pakken of iets anders uit een pakje. Daar zitten juist zoveel verkeerde voedingsstoffen in waardoor je vaak teveel binnen krijgt. Deze mensen doen nog wel moeite om gezond te koken maar dan blijkt ineens dat ze niet gezond koken. Beetje krom.

Ik stel eerder voor dat de prijs van groenten omlaag gaan, zelfs nu in het seizoen betaal ik gewoon 2 euro voor een bakje aardbeien. Ja ik wil gezond doen, maar op deze manier wordt het je niet gemakkelijk en leuk gemaakt. Zeker niet als je niet veel te besteden hebt.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Rush do 21 jul 2011 - 2:34

Bet Weter schreef:
Rush schreef:
Bet Weter schreef:
Rush schreef:
Bet Weter schreef:
jena schreef:
Zo, kortzichtig. No
Ik nergens nergens dat ik dikke mensen zielig vind en dat het slachtoffers zijn, maar je zit met je percentage van 99,9% heel verkeerd in ieder geval.

Maargoed. Jij lacht je nu dood waarschijnlijk, popcorntje erbij. :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bet Weter do 21 jul 2011 - 2:37

Caro schreef:
Bet Weter schreef:Tuurlijk is het een psychisch probleem. Het is net als drugs, sigaretten en alcohol, maar daar betaal je ook gewoon extra voor. Allemaal verslavingen, alleen heb ik geen zin om daarvoor te betalen...

Dus jij hebt geen verslaving? Dus ook geen verslaving aan gezond eten/ leven?

Bovendien kan iemand die 80 kilo weegt en iedere dag genoeg fruit en groenten eet, gezonder zijn dan iemand die 50 kilo weegt en iedere dag een pak koekjes of chips wegkaant.

Serieus, doe die oogkleppen eens af en begeef je in de echte wereld.
Dat is toch prima, dan betaalt diegene van 50 kilo in het vervolg ook meer voor zijn koekjes en chips, het is geen tax die alleen geldt voor dikke mensen.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: