Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Extra belasting op ongezond voedsel?

+19
mzcharlotte
Antibes
Pussycat
SuperGrover
TNMN
Jeanette
Snoopy
silly-one
Caro
Tiana
Roxi3
luisa
Lavendel
Rush
Atelier Madame
Tazz
jena
Minx
Bet Weter
23 plaatsers

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Ga naar beneden

Extra belasting op ongezond voedsel? - Pagina 7 Empty Re: Extra belasting op ongezond voedsel?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 7:10

Odilia schreef:
Powerbabe schreef:
Odilia schreef:Waarom doet t er toe wie Bet Weter hiervoor was en of ze uberhaupt hiervoor was. Blijkbaar wil ze t er niet over hebben. Get over it.

Ach ze vraagt er toch ook een beetje om? Als iemand zomaar uit het niets, zonder zich een beetje in te lezen in het forum, een topic neerplempt, dan ontstaan er echt wel verdenkingen. Dat kun je mij echt niet wijsmaken hoor.
En wat dan nog als ze noa, deesjemeisje of pino van sesamstraat is? Je zit toch op een forum om te discussieren? Niet om als een basisschoolkind andere meisjes buiten je groepje te sluiten omdat ze niet haar geheimpje wilt verklappen?

Gaat het?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra belasting op ongezond voedsel? - Pagina 7 Empty Re: Extra belasting op ongezond voedsel?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 7:23

Odilia schreef:Waarom doet t er toe wie Bet Weter hiervoor was en of ze uberhaupt hiervoor was. Blijkbaar wil ze t er niet over hebben. Get over it.

Een forum is om te discussieren en ik vind t een interessant onderwerp.

Voor degene die vond dat 5 euro duur is voor een maaltijd. Oneens! Ik vind een gezonde maaltijd bestaan uit (mistens) 2 verse echte groenten (dus niet voorgesneden uit een pakje of blikje). Groenten zijn vergeleken met snoep (ik noem even een voorbeeld) hartstikke duur!
Het lijkt me verstandig om snoep, patat, mayonaise etc duurder te maken. Het is dan minder verleidelijk om te kopen.
O ja, natuurlijk, want een maaltijd met minstens 200 gram van maar 1 soort groente is niet gezond? confused Als je luxe gezond wil eten, zul je vast en zeker 5 euro per maaltijd kwijt zijn, maar een normale gezonde maaltijd hoeft echt niet duur te zijn. En dáár gaat het hier toch om? Gezond versus ongezond? Want luxe gezond eten en fastfood eten is gewoon appels met peren vergelijken.

Gast
Gast

Bericht  Antibes do 21 jul 2011 - 7:42

En ik vind de Mac Donalds ook verrekte duur hoor.. nerd
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  girli do 21 jul 2011 - 8:28

Ik denk niet dat het mogelijk is om gezond eten goedkoper te maken. Boeren e.d. moeten ook winst maken en volgens mij is dat nu al niet veel.

1 koekje is niet ongezond, net als 1 snoepje of 1 stukje chips. Het wordt pas ongezond op het moment dat het 1 pak koekjes wordt en/of 1 zak snoep en/of 1 zak chips. Het gaat niet om het product, maar om de hoeveelheden.

Mensen die gezond zijn, mogen ook best chips eten. Moeten zij dan ook maar extra betalen?

Wat denk je van erfelijkheid? Sommige mensen hebben gewoon echt een aanleg om dik te zijn. Of mensen die totaal gezond leven, die kunnen ook een hartinfarct krijgen hoor. De kans voor dikke mensen is misschien groter, maar dat betekent niet dat ze daadwerkelijk een hartinfarct krijgen. Het is moeilijk om te bepalen of iets puur door overgewicht veroorzaakt wordt. Het is vaak een combinatie van factoren.

Ik ben wel benieuwd wat ze precies van plan zijn in Denemarken en hoe ze het willen gaan uitvoeren.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 8:34

Susan schreef:
Odilia schreef:En wat dan nog als ze noa, deesjemeisje of pino van sesamstraat is? Je zit toch op een forum om te discussieren? Niet om als een basisschoolkind andere meisjes buiten je groepje te sluiten omdat ze niet haar geheimpje wilt verklappen?

Waar heb je het in godsnaam over? Meisjes buiten je groepje sluiten? Welk groepje? confused

Nou inderdaad, gaat het verder wel goed met je Odilia?

Gast
Gast

Bericht  Caro do 21 jul 2011 - 8:37

Powerbabe schreef:
Odilia schreef:
Powerbabe schreef:

Ach ze vraagt er toch ook een beetje om? Als iemand zomaar uit het niets, zonder zich een beetje in te lezen in het forum, een topic neerplempt, dan ontstaan er echt wel verdenkingen. Dat kun je mij echt niet wijsmaken hoor.
En wat dan nog als ze noa, deesjemeisje of pino van sesamstraat is? Je zit toch op een forum om te discussieren? Niet om als een basisschoolkind andere meisjes buiten je groepje te sluiten omdat ze niet haar geheimpje wilt verklappen?

Gaat het?

lol!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Atelier Madame do 21 jul 2011 - 9:41

Vandaag bij de AH voor 4,30
-10 eieren
-3 kiwi's
-2 appels
-sperziebonen voor 1 persoon
-bakje champignons
-2 blikken gepelde tomaten
-Paprika
(oke wel met die jokerstickers erop maar toch)
Daar kan ik 2 dagen van eten qua groente en fruit, en dan heb ik ook nog eieren :P

Naar mijn mening hoeft gezond eten écht niet duur te zijn!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Sayuri do 21 jul 2011 - 10:00

Als ik ook een onrealistisch voorstel mag doen, dan zou ik zeggen: prijzen van "ongezonde"voeding door marktwerking laten bepalen, maar prijzen van gezonde voeding verlagen dmv subsidies (maar ja, dat gaat dan via overheidsbijdragen, dus daar betaal je dan via belastingen ook zelf aan mee. Het zou wel deels gezinnen met lagere inkomens kunnen helpen gezonder te eten, want het schijnt dat overgewicht bij kinderen daar vaker voorkomt, omdat "gezond" eten duurder is).
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 10:01

Wat ik dan wel meteen denk als je voor zo weinig geld groenten en fruit haalt, hoe puur en eerlijk was de productie daarvan dan? en waar komt het vandaan?

Gast
Gast

Bericht  Zininzon do 21 jul 2011 - 10:43

In Hongarije gaat dit 1 september in, ik blij dat ik er begin augustus naartoe ga :P

Ik denk dat het een maatregel is die niet werkt. Volgens mij moet het kopen en eten van gezond voedsel juist worden gestimuleerd (meer reclame, goedkoper etc) dan dat ongezonde dingen duurder worden. Alcohol en sigaretten zijn/worden ook relatief duur, maar blijft ook iedereen kopen
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 19:17

Je kunt groente en fruit niet goedkoper maken, want het is al relatief goedkoop. Als je dat doet, houden boeren niks meer over en gaan ze failliet. Over eerlijkheid nog maar niet te spreken.

Belonen werkt overigens over het algemeen beter dan straffen.

Gast
Gast

Bericht  girli do 21 jul 2011 - 19:22

James schreef:Je kunt groente en fruit niet goedkoper maken, want het is al relatief goedkoop. Als je dat doet, houden boeren niks meer over en gaan ze failliet. Over eerlijkheid nog maar niet te spreken.

+ 1! Zeggen de psychologen in spé Wink
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Sayuri vr 22 jul 2011 - 7:25

girli schreef:
James schreef:Je kunt groente en fruit niet goedkoper maken, want het is al relatief goedkoop. Als je dat doet, houden boeren niks meer over en gaan ze failliet. Over eerlijkheid nog maar niet te spreken.

+ 1! Zeggen de psychologen in spé Wink

De boeren in Europa (Europese Unie) krijgen subsidies van Europa. Daardoor kunnen de prijzen van groenten (die in de Europese Unie) kunstmatig laag worden gehouden, want de boeren krijgen een stuk van hun inkomens van de EU (van het totale EU budget gaat tussen de 60 tot 70 procent naar de Europese landbouw). Daardoor kunnen wij inderdaad sommige groenten redelijk goedkoop kopen (en wordt import van dezelfde groenten vanuit het buitenland afgeweerd) en zijn groenten en fruit die niet in de EU worden verbouwd relatief wat duurder (import). Maar als je naar de prijs van een complete maaltijd kijkt (zit toch ook vlees (rundvlees bijv is ondanks EU subsidie toch nog prijzig) en vis bij, tenzij je vegetarisch bent), dan ben je volgens mij nog steeds goedkoper uit als je langs de snackbar gaat. Dat vind ik jammer...
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: