Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Extra belasting op ongezond voedsel?

+19
mzcharlotte
Antibes
Pussycat
SuperGrover
TNMN
Jeanette
Snoopy
silly-one
Caro
Tiana
Roxi3
luisa
Lavendel
Rush
Atelier Madame
Tazz
jena
Minx
Bet Weter
23 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Extra belasting op ongezond voedsel? - Pagina 3 Empty Re: Extra belasting op ongezond voedsel?

Bericht  Caro do 21 jul 2011 - 2:37

Vergeet-me-nietje schreef:Haha mensen, dat jullie Betweter überhaupt serieus nemen. Het kan bijna niet anders dan dat dit iemand is die gewoon zin heeft in een relletje.

Ohh dat denk ik ook. Samen met dat andere figuur op pagina 1 die we nog niet eerder hebben gezien. Maar weet je, ik ben in een pokkebui: dus laat maar komen!! Heb wel zin me af te reageren nerd
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra belasting op ongezond voedsel? - Pagina 3 Empty Re: Extra belasting op ongezond voedsel?

Bericht  silly-one do 21 jul 2011 - 2:39

Ik heb een beetje hetzelfde als Caro. Kan haar ook niet serieus nemen als ze zo moeilijk doet over een eventuele verliefdheid en dan dit gaat oproepen. Dan ben je niet duidelijk bezig om je gevoelens op een rij te zetten.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Bet Weter do 21 jul 2011 - 2:39

silly-one schreef:Geloof me niet iedereen is een emo eten er wordt daarom te dik om het lomp te zeggen.
Ik vind het allemaal een beetje kortzichting van Bet Weter. Er zijn zoveel redenen waarom dat iemand niet voldoet aan het beeld van maatje 40. \

Daarbij komt ook dat veel mensen denken gezond te koken door de knorr wereld gerechten te pakken of iets anders uit een pakje. Daar zitten juist zoveel verkeerde voedingsstoffen in waardoor je vaak teveel binnen krijgt. Deze mensen doen nog wel moeite om gezond te koken maar dan blijkt ineens dat ze niet gezond koken. Beetje krom.

Ik stel eerder voor dat de prijs van groenten omlaag gaan, zelfs nu in het seizoen betaal ik gewoon 2 euro voor een bakje aardbeien. Ja ik wil gezond doen, maar op deze manier wordt het je niet gemakkelijk en leuk gemaakt. Zeker niet als je niet veel te besteden hebt.
Eens ik zou ook graag zien dat die prijzen naar beneden gaan. Maar geld komt niet uit de lucht vallen natuurlijk. Ik vind het voor mezelf in elk geval lastig om de keuze te maken voor aardbeien als een klein bakje 2 euro duurder is dan mijn lievelings chips, als het andersom zou zijn, zou ik makkelijker voor de aardbeien kiezen.,..

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Bericht  luisa do 21 jul 2011 - 2:39

Bet Weter schreef:
luisa schreef:Ik vind het eigenlijk nogal betuttelend. Ben absoluut tegen. Er zijn zoveel dingen slecht, maar lijkt me toch echt verantwoordelijkheid van mensen zelf en niet van overheid. Daarbij wat vandaag als goed bestempeld wordt kan morgen wel weer als ongezond gezien worden.

Ik snap je punt wat betreft ziektekosten wel hoor, maar dan eerder meer mee betalen aan eigen behandeling (hoewel dit natuurlijk ook lastig zal worden).
Dus je bent ook tegen accijns op sigaretten en alcohol?

Mwah vanuit oogpunt mensen minder sigaretten/alochol laten gebruiken wel tege ja. Vanuit oogpunt ziektekosten valt er wel wat voor te zeggen. Vind een zak chips of reep chocolade echter niet helemaal te vergelijken met alcohol gezien verslavingsaspect.
Weet je, ik snap jouw punt deels wel (niet zo zwart/wit welisswaar). Ben namelijk ook van mening dat bij veel mensen overgewicht een kwestie van ongezond eten is En ja vind het ook vervelend dat de maatschappij daar de kosten van heeft, maar tax op ongezonde producten tref je ook hele maatschappij mee. Iedereen eet namelijk wel eens ongezonde dingen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Caro do 21 jul 2011 - 2:39

Bet Weter schreef:
Caro schreef:
Bet Weter schreef:Tuurlijk is het een psychisch probleem. Het is net als drugs, sigaretten en alcohol, maar daar betaal je ook gewoon extra voor. Allemaal verslavingen, alleen heb ik geen zin om daarvoor te betalen...

Dus jij hebt geen verslaving? Dus ook geen verslaving aan gezond eten/ leven?

Bovendien kan iemand die 80 kilo weegt en iedere dag genoeg fruit en groenten eet, gezonder zijn dan iemand die 50 kilo weegt en iedere dag een pak koekjes of chips wegkaant.

Serieus, doe die oogkleppen eens af en begeef je in de echte wereld.
Dat is toch prima, dan betaalt diegene van 50 kilo in het vervolg ook meer voor zijn koekjes en chips, het is geen tax die alleen geldt voor dikke mensen.

Blijf nu toch eens bij je eigen standpunt. Jij zegt: accijns omhoog: die mensen zijn te dik, is hun eigen schuld en ik wil er niet voor betalen.

Nou, ik zeg dat gezond zijn niet altijd iets te maken heeft met hoe dik je bent.

Op jouw manier wil je nog premie gaan heffen op hoeveel kilo's iemand heeft. Want ja, daar hoef jij toch ook niet voor krom te liggen?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 2:40

Bet Weter schreef:
Roxi3 schreef:Ik zit echt in een staat van totale verbazing dit topic te lezen! Dat je op zo'n negatieve manier kan praten en oordelen over mensen die je niet eens kent en waar je het fijne niet van weet. Natuurlijk nemen mensen met overgewicht een risico maar dat doen veel andere groepen mensen ook. Ik vind eerlijk gezegd dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij/zij met zijn of haar leven doet. Als ik kijk naar het bedrag wat ik per maand aan zorgverzekering betaal terwijl ik er zelden gebruik van maak, dan mag ik hopen dat ik gewoon een maagband kan krijgen mocht ik deze ooit nodig hebben. Wat betreft het eten vind ik het stimuleren van gezonde voeding een goed hulpmiddel, daarom vind ik dat de prijzen van groente en fruit beter omlaag kunnen gaan dan de prijzen van ongezond eten omhoog.
Uhm? Lichamen werken veelal op dezelfde manier. Er gaat wat in en je verbrand wat. De optelsom hiervan bepaalt of je gewicht stabiel blijft of omhoog of omlaag gaat. Dit is gewoon een simpele optelsom die ik deskundige ook al zóvaak heb horen uitleggen. Niks negatiefs aan, niks geen oordeel, gewoon de keiharde waarheid.
Hoi, hersenloze!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 2:42

Bet Weter schreef:
Roxi3 schreef:Ik zit echt in een staat van totale verbazing dit topic te lezen! Dat je op zo'n negatieve manier kan praten en oordelen over mensen die je niet eens kent en waar je het fijne niet van weet. Natuurlijk nemen mensen met overgewicht een risico maar dat doen veel andere groepen mensen ook. Ik vind eerlijk gezegd dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij/zij met zijn of haar leven doet. Als ik kijk naar het bedrag wat ik per maand aan zorgverzekering betaal terwijl ik er zelden gebruik van maak, dan mag ik hopen dat ik gewoon een maagband kan krijgen mocht ik deze ooit nodig hebben. Wat betreft het eten vind ik het stimuleren van gezonde voeding een goed hulpmiddel, daarom vind ik dat de prijzen van groente en fruit beter omlaag kunnen gaan dan de prijzen van ongezond eten omhoog.
Uhm? Lichamen werken veelal op dezelfde manier. Er gaat wat in en je verbrand wat. De optelsom hiervan bepaalt of je gewicht stabiel blijft of omhoog of omlaag gaat. Dit is gewoon een simpele optelsom die ik deskundige ook al zóvaak heb horen uitleggen. Niks negatiefs aan, niks geen oordeel, gewoon de keiharde waarheid.
Grammatica werkt ook altijd op dezelfde manier. Je + werkwoord in de tegenwoordige tijd = stam + t. Als zelfs zulke simpele regeltjes al niet doordringen, waarom zou het bij gezond eten dan wel zo makkelijk zijn?

Gast
Gast

Bericht  Bet Weter do 21 jul 2011 - 2:42

Francaise_ schreef:
Bet Weter schreef:
Hoi, hersenloze!
Sorry? Ik vind het nogal laag om in een discussie op deze kinderachtige manier op de persoon te spelen? Snap je opmerking ook niet zo goed. Het lijkt een onmacht te zijn om op een volwassen manier de discussie aan te gaan... jammer...

Laatst aangepast door Bet Weter op do 21 jul 2011 - 2:44; in totaal 1 keer bewerkt

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Bet Weter do 21 jul 2011 - 2:43

Vergeet-me-nietje schreef:
Bet Weter schreef:
Uhm? Lichamen werken veelal op dezelfde manier. Er gaat wat in en je verbrandt wat. De optelsom hiervan bepaalt of je gewicht stabiel blijft of omhoog of omlaag gaat. Dit is gewoon een simpele optelsom die ik deskundige ook al zóvaak heb horen uitleggen. Niks negatiefs aan, niks geen oordeel, gewoon de keiharde waarheid.
Grammatica werkt ook altijd op dezelfde manier. Je + werkwoord in de tegenwoordige tijd = stam + t. Als zelfs zulke simpele regeltjes al niet doordringen, waarom zou het bij gezond eten dan wel zo makkelijk zijn?
Whaha, jij hebt humor, bedankt voor je heldere kijk, whaha!

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Caro do 21 jul 2011 - 2:43

Vergeet-me-nietje schreef:
Bet Weter schreef:

Tja, dat is gewoon, weet je wel, goed nadenken enzo. Denken over wat er ingaat enzo. Is toch simpel. Ja toch? Pffff dat we dat niet snappen, tja, dat is gewoon dóm!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Bet Weter do 21 jul 2011 - 2:44

Jemig, wat een felle reacties, ongelooflijk! Zit veel frustratie blijkbaar...

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  silly-one do 21 jul 2011 - 2:45

Ik moet eerlijk zeggen als je het een volwassen discussie vind, dan vind ik dat je weinig respect toont voor reactie van andere waar je het niet mee eens bent. Je kan dan dit soort reacties verwachten Bet Weter
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 2:45

Zal wel een onmacht zijn. Ach, ik heb vandaag ook veel te veel gegeten!

Gast
Gast

Bericht  Caro do 21 jul 2011 - 2:45

Bet Weter schreef:Jemig, wat een felle reacties, ongelooflijk! Zit veel frustratie blijkbaar...

Yup. Domme mensen zijn inderdaad een frustratiepunt voor mij.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 2:46

Bet Weter schreef:Jemig, wat een felle reacties, ongelooflijk! Zit veel frustratie blijkbaar...
En aan wie ligt dat?

Gast
Gast

Bericht  Rush do 21 jul 2011 - 2:49

Verplicht het leger maar weer in, daar leer je wel de discipline om van koekjes en chips af te blijven.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Caro do 21 jul 2011 - 2:50

Rush schreef:Verplicht het leger maar weer in, daar leer je wel de discipline om van koekjes en chips af te blijven.

Ja maar ja, daar loop je weer meer gevaar neergeschoten te worden. Of dood neer te vallen tijdens oefeningen en daar wil ze ook niet voor opdraaien. Ik zeg het je: allemaal opsluiten die boel!!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  luisa do 21 jul 2011 - 2:50

En dat ligt niet aan jouw manier van reageren?
Weetje ik vind het onderwerp an sich interessant en volgens mij ook prima om over te discusseren. Echter heb jij nogal een eenzijdige en negatieve kijk naar mensen met overgewicht. Dus als jij om te beginnen eens minder in hokjes gaat denken en wat meer respect hebt voor je medemens kan er misschien normaal gediscusseerd worden.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Bet Weter do 21 jul 2011 - 2:50

Het enige dat ik zeg is:

1. dikke mensen hebben dit veelal aan zichzelf te danken, omdat ze teveel eten en te weinig bewegen. Volgens mij is dit geen omstreden punt. De meeste dikke mensen die ik ken geven dit zelf toe en als ze afvallen komt dit door dezelfde twee dingen: ze gaan meer bewegen, ze gaan gezonder eten/passen hun voedingspatroon aan. Heel simpel. Weinig aanstootgevende informatie.

2. Ik ben van mening dat tegenover een ongezonde leefstijl een hogere prijs mag staan, omdat dit hogere ziektenkosten tot gevolg heeft. Net als accijns op sigaretten en alcohol. Eén sigaretje is immers ook niet gevaarlijk, net als één glaasje wijn per dag, toch betaal je hier extra voor. Zo zou je ook een extra prijs kunnen leggen op chips/snoep/vet eten.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Bet Weter do 21 jul 2011 - 2:52

Daarvoor in de plaats word ik hier uitgemaakt voor: dom en hersenloos. Dat kan ik nou niet bepaald een hoogwaardige discussie noemen... En dan is het ook nog allemaal mijn schuld? Uhm?! :affraid:

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Minx do 21 jul 2011 - 2:52

Bet Weter ik weet 100% zeker ook al ben je een bet weter dat je gewoon een rel wil schoppen. Jij hebt dat topic gelezen waarbij heel veel forummers zichzelf bloot gaven. Heb dan ook het respect om daar niet zo op in te gaan. Ik ga niet ontkennen dat bij veel mensen het een kwestie van onwetendheid is over goede voeding. Maar om ze nou dom te noemen nee dat heeft er niets mee te maken. Het is juist heel erg kortzichtig om die mensen dom te noemen. Je realiseert je pas als iemand je er op wijst dat bepaalde dingen niet goed zijn.

Fijn dat diëtisten het met je eens zijn zoals je zelf zegt. Als ik naar mezelf kijk wist mijn dietist niet waar het aan lag dat ik niet afviel. Zo simpel is dat rekensommetje niet. Volgens hun berekening heb ik met dit gewicht ruim 2200 kcal op een dag nodig. terwijl ik er iets van 1600/1700 binnen krijg. Zou ik toch af moeten vallen. En nee dat gebeurt niet. Was het maar zo simpel als jij zegt. Als het zo simpel zou zijn zouden er geen te dikke mensen meer zijn. Zou een tax helemaal niet nodig zijn.

Dus gewoon 1 vraag wees wat respectvoller. En dat op de man spelen heeft niets met niet kunnen discusseren te maken. Wat jij doet is gewoon doelbewust een rel uit lokken. Daar maak je echt geen vrienden mee.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Caro do 21 jul 2011 - 2:54

Bet Weter schreef:Daarvoor in de plaats word ik hier uitgemaakt voor: dom en hersenloos. Dat kan ik nou niet bepaald een hoogwaardige discussie noemen... En dan is het ook nog allemaal mijn schuld? Uhm?! :affraid:

Och gut, wat ben je zielig.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Bet Weter do 21 jul 2011 - 2:56

Fairytale, ik weet niet over welk topic je het hebt... Ik lees verder niet mee op het forum. Vond dit gewoon een interessant discussiepunt, omdat ik laatst een artikel las over dat ze deze belasting nu willen invoeren in Denemarken. De helft van de mensen in Nederland is ook voor deze tax. Helemaal nu in de recessie zou ik het geen heel rare maatregel vinden.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Rush do 21 jul 2011 - 2:57

Ik wil best meer betalen voor chips, snacks en snoep, maar dan moet gezond eten goedkoper worden.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Caro do 21 jul 2011 - 2:57

Bet Weter schreef:Fairytale, ik weet niet over welk topic je het hebt... Ik lees verder niet mee op het forum. Vond dit gewoon een interessant discussiepunt, omdat ik laatst een artikel las over dat ze deze belasting nu willen invoeren in Denemarken. De helft van de mensen in Nederland is ook voor deze tax. Helemaal nu in de recessie zou ik het geen heel rare maatregel vinden.

En hoe ben je dan op dit forum terecht gekomen? Zomaar?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: