Extra belasting op ongezond voedsel?
+19
mzcharlotte
Antibes
Pussycat
SuperGrover
TNMN
Jeanette
Snoopy
silly-one
Caro
Tiana
Roxi3
luisa
Lavendel
Rush
Atelier Madame
Tazz
jena
Minx
Bet Weter
23 plaatsers
Pagina 1 van 7
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Extra belasting op ongezond voedsel?
Ben je hier voor of tegen?
Ik voor. Ik vind dat mensen tegenwoordig heel ongezond leven, 40% van de Nederlanders heeft overgewicht en dat brengt verhoogde gezondheidsrisico's met zich mee. Daar mogen ze ook best zelf voor betalen.
Ik voor. Ik vind dat mensen tegenwoordig heel ongezond leven, 40% van de Nederlanders heeft overgewicht en dat brengt verhoogde gezondheidsrisico's met zich mee. Daar mogen ze ook best zelf voor betalen.
Bet Weter- Fluisteraar
- Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11
Re: Extra belasting op ongezond voedsel?
gaat niet lukken en wat kwalificeer je als ongezond voedsel, Alles met verkeerd vet alles met toevoegingen?? Daarbij kun je veel ongezonde dingen ook zelf maken. Neem als voorbeeld patat. Dat kun je prima zelf maken. Is geen doen dus.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Lijkt mij geen slecht idee. Maar dan lijkt het me ook erg fijn als 'gezonde' dingen dan wat goedkoper worden.
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
Het gaat er niet om dat je geen ongezond voedsel meer mag kopen of zelf maken. Het gaat erom dat je hiervoor meer gaat betalen om je eigen ziektekosten te betalen. Zoals rokers ook doen. Wat ongezond is? Simpel. allereerst natuurlijk alle chips/koekjes/snoep en vet eten. Nu kost een zak chips 1 euro, dat mag wat mij betreft best 1,50 worden. Voor een bloemkool betaal ik ook 2 euro...
Bet Weter- Fluisteraar
En denk je dat mensen die zak chips laten liggen als hij € 0.50 duurder wordt?
Gast- Gast
Tegen, zal ik zelf even gaan bepalen wat ongezond is!Bet Weter schreef:Ben je hier voor of tegen?
Gast- Gast
Ik vind dat gezond eten zoals groente goedkoper mag worden, het is allemaal al duur genoeg.. En als ik de hele week gezond eet mag ik dan in het weekend dan dat ene zakje chips hebben zonder daar allerlei extra toeslagen voor te moeten betalen.. Of als je een verjaardagsfeest geeft en 1 keer in het jaar wat ongezond eten in huis haalt, dan wordt het allemaal nogal een duur geintje. Ziektekosten betaal ik ook al genoeg.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Nee, misschien dat ze wel iets minder gaan kopen. Ik merk bijvoorbeeld aan mezelf dat ik minder vaak een bak Ben en Jerry's koop omdat dat 4,50 is, terwijl ik vaker kies voor die zak chips van 1 euro. De keuze voor gezond voedsel kan ook worden vergemakkelijkt door ongezond voedsel duurder te maken. Nu vind ik het best lastig dat een zak chips me 1 euro kost, terwijl een bak druiven me 2,50 kost...Birgit schreef:En denk je dat mensen die zak chips laten liggen als hij € 0.50 duurder wordt?
En verder betalen de mensen die de zak chips kopen dan tenminste een deel hun eigen ziektekosten terug. Dat vind ik wel zo eerlijk.
Bet Weter- Fluisteraar
Een heleboel mensen waarschijnlijk niet.Birgit schreef:En denk je dat mensen die zak chips laten liggen als hij € 0.50 duurder wordt?
Maar met die 50 cent kan dan vervolgens wel weer de maagband worden vergoed.
jena- Fluisteraar
Ja precies! Echt belachelijk trouwens dat die maagbanden worden vergoed...jena schreef:Een heleboel mensen waarschijnlijk niet.Birgit schreef:En denk je dat mensen die zak chips laten liggen als hij € 0.50 duurder wordt?
Bet Weter- Fluisteraar
Ik denk dat je juist gezond eten moet promoten ipv het tegenhouden van ongezond eten. Want 40% van de Nederlanders is te dik, mar die overigens 60% niet, dan pak je dus ook gelijk mensen die er niets mee te maken hebben .
Goede projecten vind ik al bijv de fruitprojecten op de basisschool, jongeren al stimuleren om fruit te eten.
Overigens vind ik de prijs van groente en fruit in Nederland wel meevallen. Zolang je spullen van het seizoen koopt is het goed te betalen.
Goede projecten vind ik al bijv de fruitprojecten op de basisschool, jongeren al stimuleren om fruit te eten.
Overigens vind ik de prijs van groente en fruit in Nederland wel meevallen. Zolang je spullen van het seizoen koopt is het goed te betalen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Dus de meeste mensen (die zo'n maagband) niet nodig hebben moeten zo'n ding dan maar voor een ander gaan betalen? Een beetje krom, vind je niet? Je krijgt zo'n ding trouwens niet zomaar hoor, er zitten best wat voorwaarden aan.
Gast- Gast
Bet Weter schreef:Ja precies! Echt belachelijk trouwens dat die maagbanden worden vergoed...jena schreef:Een heleboel mensen waarschijnlijk niet.Birgit schreef:En denk je dat mensen die zak chips laten liggen als hij € 0.50 duurder wordt?
Die worden alleen vergoed als jij lichamelijk zoveel klachten hebt van je overgewicht en je echt op alle mogelijke manieren hebt geprobeerd af te vallen.
Atelier Madame- Ratel
En jij denkt dat je dan minder aan ziektekosten gaat betalen? Nog even en mensen die aan 'gevaarlijke' sporten doen moeten ook nog eens meer gaan betalen. Wat een onzin.Bet Weter schreef:Nee, misschien dat ze wel iets minder gaan kopen. Ik merk bijvoorbeeld aan mezelf dat ik minder vaak een bak Ben en Jerry's koop omdat dat 4,50 is, terwijl ik vaker kies voor die zak chips van 1 euro. De keuze voor gezond voedsel kan ook worden vergemakkelijkt door ongezond voedsel duurder te maken. Nu vind ik het best lastig dat een zak chips me 1 euro kost, terwijl een bak druiven me 2,50 kost...Birgit schreef:En denk je dat mensen die zak chips laten liggen als hij € 0.50 duurder wordt?
En verder betalen de mensen die de zak chips kopen dan tenminste een deel hun eigen ziektekosten terug. Dat vind ik wel zo eerlijk.
Gast- Gast
Ja, de meeste mensen nemen die ook voor de lolBet Weter schreef:Ja precies! Echt belachelijk trouwens dat die maagbanden worden vergoed...jena schreef:Een heleboel mensen waarschijnlijk niet.Birgit schreef:En denk je dat mensen die zak chips laten liggen als hij € 0.50 duurder wordt?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Betweter mag doodvallen! Idioot!Bet Weter schreef:Ja precies! Echt belachelijk trouwens dat die maagbanden worden vergoed...jena schreef:Een heleboel mensen waarschijnlijk niet.Birgit schreef:En denk je dat mensen die zak chips laten liggen als hij € 0.50 duurder wordt?
Gast- Gast
Hier ben ik het dan ook wel mee eens. Ik vind fruit en groenten trouwens wel belachelijk duur, ook de seizoensgroenten... Dat je gewoon 2 euro betaalt voor een bloemkool... en 3 euro voor asperges... Als je dat vergelijkt met al die snoep van 50 cent of een euro...Atelier Madame schreef:Ik denk dat je juist gezond eten moet promoten ipv het tegenhouden van ongezond eten. Want 40% van de Nederlanders is te dik, mar die overigens 60% niet, dan pak je dus ook gelijk mensen die er niets mee te maken hebben .
Bet Weter- Fluisteraar
Huh? Waar komt dat ineens vandaan?Francaise_ schreef:Betweter mag doodvallen! Idioot!Bet Weter schreef:Ja precies! Echt belachelijk trouwens dat die maagbanden worden vergoed...jena schreef:Een heleboel mensen waarschijnlijk niet.Birgit schreef:En denk je dat mensen die zak chips laten liggen als hij € 0.50 duurder wordt?
Bet Weter- Fluisteraar
Het is wel hun eigen schuld dat het zo ver gekomen is. Je bent niet van de ene op de andere dag ineens 100 kilo zwaarder...Rush schreef:Ja, de meeste mensen nemen die ook voor de lolBet Weter schreef:Ja precies! Echt belachelijk trouwens dat die maagbanden worden vergoed...jena schreef:Een heleboel mensen waarschijnlijk niet.Birgit schreef:En denk je dat mensen die zak chips laten liggen als hij € 0.50 duurder wordt?
Bet Weter- Fluisteraar
Hoei Gaat 'ie lekker?Francaise_ schreef:Betweter mag doodvallen! Idioot!Bet Weter schreef:Ja precies! Echt belachelijk trouwens dat die maagbanden worden vergoed...jena schreef:Een heleboel mensen waarschijnlijk niet.Birgit schreef:En denk je dat mensen die zak chips laten liggen als hij € 0.50 duurder wordt?
jena- Fluisteraar
Blijkt dus wel dat je je daar nooit in hebt verdiept. Een maagband is niet alleen voor mensen die ongezond eten en dan ga jij even roepen dat hij niet vergoedt zou mogen worden. Dat slaat echt helemaal nergens op.Bet Weter schreef:Huh? Waar komt dat ineens vandaan?Francaise_ schreef:Betweter mag doodvallen! Idioot!Bet Weter schreef:Ja precies! Echt belachelijk trouwens dat die maagbanden worden vergoed...jena schreef:Een heleboel mensen waarschijnlijk niet.Birgit schreef:En denk je dat mensen die zak chips laten liggen als hij € 0.50 duurder wordt?
Gast- Gast
Doe niet zo kortzichtig!Bet Weter schreef:Het is wel hun eigen schuld dat het zo ver gekomen is. Je bent niet van de ene op de andere dag ineens 100 kilo zwaarder...Rush schreef:Ja, de meeste mensen nemen die ook voor de lolBet Weter schreef:Ja precies! Echt belachelijk trouwens dat die maagbanden worden vergoed...jena schreef:Een heleboel mensen waarschijnlijk niet.Birgit schreef:En denk je dat mensen die zak chips laten liggen als hij € 0.50 duurder wordt?
Gast- Gast
Dat vind ik nog niet eens zo'n gek plan. Mensen die zichzelf voor de lol van rotswanden afwerpen mogen ook best betalen voor dit verhoogde risico dat ze zichzelf moedwillig aan doen. Ik heb geen zin om daarvoor te betalen. Net als ik geen zin heb om te betalen voor mensen die zichzelf de hele dag lopen vol te stouwen met chocolade en friet...Francaise_ schreef:En jij denkt dat je dan minder aan ziektekosten gaat betalen? Nog even en mensen die aan 'gevaarlijke' sporten doen moeten ook nog eens meer gaan betalen. Wat een onzin.Bet Weter schreef:Nee, misschien dat ze wel iets minder gaan kopen. Ik merk bijvoorbeeld aan mezelf dat ik minder vaak een bak Ben en Jerry's koop omdat dat 4,50 is, terwijl ik vaker kies voor die zak chips van 1 euro. De keuze voor gezond voedsel kan ook worden vergemakkelijkt door ongezond voedsel duurder te maken. Nu vind ik het best lastig dat een zak chips me 1 euro kost, terwijl een bak druiven me 2,50 kost...Birgit schreef:En denk je dat mensen die zak chips laten liggen als hij € 0.50 duurder wordt?
Bet Weter- Fluisteraar
Euh, dat van die maagband was maar een voorbeeldje...Birgit schreef:Dus de meeste mensen (die zo'n maagband) niet nodig hebben moeten zo'n ding dan maar voor een ander gaan betalen? Een beetje krom, vind je niet? Je krijgt zo'n ding trouwens niet zomaar hoor, er zitten best wat voorwaarden aan.
Ik bedoelde gewoon dat die 50 cent weer naar de zorg kan o.i.d.
jena- Fluisteraar
Mensen dit is geen undercover van mij hoor na het vorige topic
Atelier Madame- Ratel
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» extra werken - belasting?
» Weinig sex in een relatie ongezond?
» Van nature gezond of ongezond?
» Dik zijn is niet per sé ongezond
» Onderzoek zegt: melk is ongezond